Şimdi Ara

DSG Serbest Sürüş (Yelken) Modu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
7.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar

    Dsg şanzımanlarda bulunan serbest sürüş modu nasıl işliyor ? Debriyaja basmış gibi mi davranıyor yoksa boşa atıp kavrama devrede mi oluyor ? Bana debriyaja basmış gibi geliyor, kavrama ve baskı, bilya vs. daha çok zarar görecekmiş gibi geldi?

    Nasıl kullanmak daha mantıklı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    DSG Serbest Sürüş (Yelken) Modu

    DSG serbest sürüş modu, Volkswagen araçlarında bulunan yakıt tasarrufu sağlayan bir özelliktir. Bu mod, aracın belirli koşullar altında motor gücünü keserek yakıt tüketimini azaltır.

    Yelken Modu Nedir?

    Yelken modu, aracın belirli bir hıza ulaştıktan sonra motor gücünü keser ve araç sadece kendi hareket momentumu ile ilerler. Bu, yokuş aşağı inerken veya düz yollarda sabit hızla seyrederken yakıt tasarrufu sağlar.

    Serbest Sürüş Modu Nasıl Açılır?

    DSG serbest sürüş modu, aracın DSG şanzımanındaki "D" sürüş modunda otomatik olarak etkinleşir. Aracın hızı 60 km/saate ulaştıktan ve gaz pedalı bırakıldıktan sonra motor gücü kesilir ve yelken modu devreye girer.

    Serbest Sürüş Modu Kapatma

    Yelken modu, gaz pedalına basıldığında veya fren yapıldığında otomatik olarak kapanır. Ayrıca, direksiyon simidindeki "ECO" düğmesine basılarak da yelken modu kapatılabilir.

    DSG Yelken Modu Faydaları

    • Yakıt tasarrufu sağlar.
    • Karbon emisyonlarını azaltır.
    • Sürüş konforunu artırır.

    Volkswagen Serbest Sürüş Nedir?

    Volkswagen serbest sürüş, DSG şanzımanlı Volkswagen araçlarında bulunan yelken modunun başka bir adıdır. Bu özellik, yakıt tasarrufu, çevresel sürdürülebilirlik ve sürüş konforu sağlamak için tasarlanmıştır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben menuden iptal ettim. Boyle daha iyi sanki..




  • Serbest Sürüş Modu

    Serbest sürüş modu, aracın kinetik enerjisinin daha iyi değerlendirilmesine yardımcı olur.

    Bunun için yüksüz bir sürüş durumunda (ayak gaz pedalından çekilmiş) motor ile şanzıman otomatik olarak ayrılır ve motor rölanti devrinde tutulur. Araç bu sayede uzun bir mesafeyi, sahip olduğu kinetik enerji ile boş olarak aşabilir ve bu mesafeyi kat ederken fazladan yakıt tüketimine ihtiyaç duymaz.


    Serbest sürüş sırasındaki tüketim avantajı, aracın kinetik enerjisinin sadece lastiklerin ve havanın sürtünmesinin aşılması için kullanılmasında ve artık motorun yüksek devir sayılarındaki çekişi için kullanılmamasında yatmaktadır. Sürücü frene basarak bir yavaşlama talebinde bulunduğunda ise, motorun gaz kesme özelliğinin (cut-off) değerlendirilmesi için motor ile şanzıman yeniden bağlanır ve yakıt enjeksiyonu tamamen kesilir. Bu esnada motor frenleme etkisi aracın boşta süzülme mesafesini de kısaltır. Bu etkiyi arttırmak için alternatif olarak direksiyon üzerinde bulunan vites küçültme tuşu da kullanılabilir.


    Sağlanan tasarruf yakl. 0,5 litre/100 km ve üzerinde olabilmektedir. Bu fonksiyonun verimliliği öngörülü bir sürüş tarzına bağlıdır. Sürücü, kısa bir alışma süresinden sonra aracının daha uzun bir mesafede kayarak durmasına alışır ve örneğin şehir girişlerinde, sezgisel olarak ayağını gazdan daha erken çekerek sistemin tasarruf potansiyelinden tam olarak yararlanır.





  • Bence tasarruf sağlamaz, ufak bi miktar fazla bile yakılabilir.


    Araç cutoff yaparak enjeksiyon yakıt püskürtmeden gidecekken, boşa atıp rölantide gidiyormuş gibi yapıyor. Yani o mesafe boyunca cutoff yapmak yerine, rölanti devrinde çalıştırarak motora yakıt gönderiyor.


    Tasarruf veya fazla yakmasından ziyade, ki bu rakamlar bence ihmal edilebilir, günün sonunda saçma sapan bi rakam çıkar, ne tasarruf edilir, ne fazla yakılır belki de, amaç zaten burada "sürüş konforu".


    Bu hareket ile klasik nesil yani tork konvertörlü otomatik şanzımanlı araçların vites büyütüp yüksek vites, düşük devirde salınarak gitmesi olayını simüle etmek amaçlanmıştır. Yakıt tasarrufu falan değil yani, o işin pazarlaması.

  • bu vıtesın kotu bi yanı var, evım yokusta sabahları işe giderken yokus asagı bos yoldan ınıyorum dımdık rampadan gaza basmadan ınıyım dıyorum vites bi türlü kendini boşa almıyor o dim dik yokusta 10 15 km ile iniyor kendini birinci vitese alıp galiba kendini ısıtmak için yapıyor motor ama bu sefer bombos yolda arkada gelenler ıcın trafık oluyor mecburen yokus bıtene kadar ben bosa atıyorum soguk motorda yokus asagı gaza basıp zorlamakta ıstemıyorum

  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    Uzun yokusta motor freni yapmadigi icin araba hizlaniyor ve rampa bittiginde daha az gaza basarak tasarruf sagliyorsun zaten araba rolentide cok yakmiyor ama yine de hangisi daha karli olur test etmek lazim saglam bir sekilde

  • bildiğin boşa atma gibi birşeymiş bu

  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    yokuştan inişin tamamlandı ve önünde gitmen gereken 5km düz bir yol daha var, hızın 90km/h diyelim. eğer yelken modunda olursa motor freni olmayacağı için o düz yolun neredeyse tamamını gaza basma ihtiyacı duymadan gideceksin. ancak araç viteste olursa yolun yarısında motor freni yüzünden aracın hızı oldukça düşecek ve gaza basmak zorunda kalacaksın. yokuşta harcamadığın yakıtı fazlası ile harcamana sebep olacak bu. tabi yol şartlarına göre değişir bu olay, sistem basitçe bunun üzerine kurulu.

  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    İşte gaza basmak zorunda olmakla, rölanti devrinde gitmek aynı kapıya çıkabilir, hatta gaza devamlı olarak basılmayacağından, devamlı rölantide gitmekten daha az bile yakılabilir iddiasındayım.


    Rölantide devamlı benzin gönderilecek çünkü, diğer türlü gaza basmayı bırakınca enjeksiyon komple kesiyor yakıtı...


    Bence olay sürüş konforu sağlaması.


    İşin tüketim kısmı "ihmal edilebilir" seviyelerde.

  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    dakika 4 den sonra güzel bir şekilde açıklamışlar, izlersiniz

    Anlatan Adamlaryoutube
    Bu videomuzda en çok tartışılan konulardan biri olan araba boşta fazla yakar mı konusunu ele aldık. Yokuş aşağı aracı boşa almanın yakıt tüketimi üzerindeki etkleri teker teker değerlendirdik. Videoyu izledikten sonra beğenmeyi paylaşmayı ve kanala abone olmayı unutmayın. Sizlerin destekleri ile her geçen gün daha da büyüyeceğiz! *SOSYAL MEDYA HESAPLARI* Instagram: https://www.instagram.com/anlatanadamlar Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/dcnkr Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/tugberkkececioglu Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/dogacan.kara.9 Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/tugberk.kececioglu
    https://www.youtube.com/watch?v=-mtL-MQnESM&t=194s
  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    Kendi aracımdan örnek verirsem 1.0 tsi motorda rölanti yakıt tüketimi 0.6-0.7 litre/saattir. Diğer araçlardada üç aşağı beş yukarı aynıdır diye düşünüyorum. Yani oldukça küçük bir rakam.Motor kavramaya girdiğinde evet yakıt kesiliyor ama aracın hızınıda törpülüyor ciddi manada. iki özelliğinde kullanım farklı.


    Yelken modu tecrübe ettiğim kadarı ile öngörülü ve bu özelliği nasıl kullanıcağını bilen bir kişi yakıt tüketimini hissedilir seviyede aşağı çekebilir rotaya bağlı olarak. Yelken modundan ne kadar kar edebilirim gibi düşünebilirsiniz ama her gün küçük küçük uç uca ekleyince depo başına hatrı sayılır bir km çıkıyor ortaya.

  • 15 20 yıl önce modifiyem forumlarında tartışırdık bu konuyu,

    rölantide araç saatte 0,8 1 litre filan yakıyor,(birşey değil) yani yokuşu çıkmak için verilen gaz ile araç çok daha fazla yakar, ancak fren yapıldığında viteste inmek avantajlı olur.

  • Normalde aracınızı viteste yokuş aşağı bırakırsanız yakıt akışı kesilir. Araç yakıt tüketmez. Tekerleklerin dönüşü ile aktarılan hareket, pistonların harekete devam etmesini sağlar. Fakat özellikle düşük eğimlerde , motor şanzıman içi sürtünmeleri sebebiyle oluşan enerji kaybı kısa bir süre sonra aracı yavaşlatır ve siz mecburen gaza basarsınız. İşte bu durumda araba yakıt tüketmeye başlar. Çok dik eğimlerde bu olmaz ama düşük eğimlerde bu olur.


    Yelken modunda ise araba motor şanzımanı ayırır. Böylece sürtünmelerin yavaşlatma etkisi azalır . Araba sizin gaza basmanıza gerek kalmadan daha uzun süre gider. Bu esnada rölanti yakıtı tüketir ama daha uzun süre gaza basmadan gidersiniz ve toplamda daha az yakıt tüketmiş olursunuz.


    Yelken modunun işe yaraması için eğimin düşük (%6 civarları) ve yolun uzun olması gerekir ki toplamda daha az yakıt tüketsin.





  • Arkadaşlar bu sistem hafif eğimde avantajlı olur. Araç yokuş aşağı inerken boşta olması zarar. Fakat hafif eğimde viteste giderse gaz vermek zorunda kalırsınız bu da boşta olduğundan daha fazla yakar. Uzun eğimli yollarda özellikle uzun yolda gayet faydalı bir sistem. Kullanmayı bilmekte önemli. Öndeki aracın dibine girip son anda fren yapanlar için gerekli bir sistem değil. Ben kendi aracımda bunu manuel olarak yapıyorum, ışıklara yaklaşırken veya düz denilebilecek hafif eğimli yollarda boşa alıyorum ve gaza basmadan gitmiş oluyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.