Şimdi Ara

Otomatik Vitesli Araç Park Etme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
5.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar otomatik vitesli bir araç aldım aracı çalıştırırken ve de park ederken hangi işlemi hangi sıra ile yapacağımız konusunda kafa karışıklığı var. İnternette kimisi önce aracı çalıştır sonra d ye al sonra el frenini indir yazıyor kimileri el frenini başta indir yazıyor. Park ederkende kimileri önce el frenini çek sonra n ye al sonra ayağını frenden çek sonra p ye al yazıyor kimileri de önce n ye al sonra el frenini çek sonra p ye al sonra ayağını frenden çek diyor bunlardan hangisi doğru bilen arkadaşlar yazarsa bizde öğrenmiş oluruz cevaplar için şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu ne ya manuelin gozunu seveyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nzm_turkey

    Bu ne ya manuelin gozunu seveyim

    Aynen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk çalıştırmada;

    1) vites p konumunda ve el freni çekili halde, ayak frenine de basıp kontak çevrilir ve araç çalıştırılır.

    2) araç çalıştıktan sonra zaten frende olan ayağımızı hiç kaldırmadan el freni indirilir ve vites hangi yöne gidilecekse, R veya D konumuna alınır. Daha sonra ayak freninden ayak çekilir ve yolculuğa başlanır



    Park esnasında;

    1) aracı park edeceğimiz yere getirip duruş pozisyonuna gelince, ayak frenine basılır ve vites önce N konumuna alınır.

    2) vitesi N ye aldıktan sonra ayağımız frende iken beraberinde el freni çekilir, el frenini çektikten sonra ayağımızı frenden çekeriz ve yük el frenine biner.

    3) vites N de ve el freni çekili durumda olduğu için önce ayak frenine basılıp, ardından vites P ye alınır ve kontak çevrilip araç söndürülür.



    Bu dediklerimden başka hiçbir şey yapmanıza gerek yok uzun uzun anlattım hocam aklına takılan birşey olursa sorabilirsin

    Edit:noktalama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kingsman01 -- 10 Eylül 2017; 12:26:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • El frenini p den önce çek yeter. Mevzu şanzımana yük bindirmemek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ahahhaha otomatik rahatlik icin alinmiyor muydu?Yok frene bas yok p ye cek el frenini vsvs.Otomatik de el frenini hiç kullanmayan bi dolu insan var p ye tak in.Bunlar sanayide yatip kalkmiyor.Ömür boyu da kullanilmiyor araçlar 10 sene hadi 20.Şahsi fikrim bu kadar üzerine dusulmemesi.

    İbrahimeltem in söyledikleri forumda da ortak fikir birliğine varılmıştır.+1 diyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0mer Faruk -- 10 Eylül 2017; 10:24:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik ve yarı otomatiklerin en büyük düşmanı parka alırkenki şanzımana binen yük.

    Bunun için yukarda da söylendiği gibi aracı parkederken yükü şanzımana değil el frenine verip o şekilde P konumuna almak (vites N de iken el firenini çekip aracı sabitlemek)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Böyle uzun uzun anlatılınca zor gibi geliyo , aslında basit

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boş, el freni, P. Olay bu. Ben düz viteste de böyle yapıyorum, boşa alıp el frenini çekip 1'e veya geriye alıyorum düz bir yer değilse. Bize böyle öğretildi. Doğrusu bu değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazmasi zor ama temel mantik basit. Arabayi sanzimanla degil el freniyle sabitle.



    Ben de soruya bir ekleme yapayim o zaman. Isiklarda ya da uzun sureli beklemelerde araci N ye aliyor musunuz yoksa ayak frende D de mi bekliyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru olan budur ve aslında zor değil, ilk 1-2 hafta sırasını daha yavaş düşünerek yapıyorsun sonra refleks oluyor. Manuel kullanırken bu muhabbet banada saçma ve zır geliyordu şimdi otomatikten inip manuele binmiyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimeltem

    İlk çalıştırmada;

    1) vites p konumunda ve el freni çekili halde ayak frenine de basıp kontak çevrilir ve araç çalıştırılır.

    2) araç çalıştıktan sonra zaten frende olan ayağımızı hiç kaldırmadan el freni indirilir ve vites hangi yöne gidilecekse R veya D konumuna alınır. Daha sonra ayak freninden ayak çekilir ve yolculuğa başlanır ç



    Park esnasında;

    1) aracı park edeceğimiz yere getirip duruş pozisyonuna gelince, ayak frenine basılır ve vites önce N konumuna alınır.

    2) vitesi N ye aldıktan sonra ayağımız frende iken beraberinde el freni çekilir, el frenini çektikten sonra ayağımızı frenden çekeriz ve yük el frenine biner.

    3) vites N de ve el freni çekili durumda olduğu için önce ayak frenine basılıp ardından vites P ye alınır ve kontak çevrilip araç söndürülür.



    Bu dediklerimden başka hiçbir şey yapmanıza gerek yok uzun uzun anlattım hocam aklına takılan birşey olursa sorabilirsin

    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozeba

    Yazmasi zor ama temel mantik basit. Arabayi sanzimanla degil el freniyle sabitle.



    Ben de soruya bir ekleme yapayim o zaman. Isiklarda ya da uzun sureli beklemelerde araci N ye aliyor musunuz yoksa ayak frende D de mi bekliyorsunuz?

    Benim temel mantık 15-20 saniye veya daha uzun süreli bekleyeceksem N ye alırım. 5-10 saniyelik kısa beklemelerde D de durur. Ha şu anki aracımda start-stop var. Kırmızılarda felan durduğumda eğer frene biraz daha sert basarsam direk stop ediyor araç. N ye almaya gerek kalmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Doğru olan budur ve aslında zor değil, ilk 1-2 hafta sırasını daha yavaş düşünerek yapıyorsun sonra refleks oluyor. Manuel kullanırken bu muhabbet banada saçma ve zır geliyordu şimdi otomatikten inip manuele binmiyorum

    Aynen hocam aslında çok basit bir işlem ama yazıya dökünce karışık gibi görünüyor. Hiç düşünmeden refleks olarak yapıyorsun zaten bir iki gün alıştıktan sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimeltem

    İlk çalıştırmada;

    1) vites p konumunda ve el freni çekili halde, ayak frenine de basıp kontak çevrilir ve araç çalıştırılır.

    2) araç çalıştıktan sonra zaten frende olan ayağımızı hiç kaldırmadan el freni indirilir ve vites hangi yöne gidilecekse, R veya D konumuna alınır. Daha sonra ayak freninden ayak çekilir ve yolculuğa başlanır



    Park esnasında;

    1) aracı park edeceğimiz yere getirip duruş pozisyonuna gelince, ayak frenine basılır ve vites önce N konumuna alınır.

    2) vitesi N ye aldıktan sonra ayağımız frende iken beraberinde el freni çekilir, el frenini çektikten sonra ayağımızı frenden çekeriz ve yük el frenine biner.

    3) vites N de ve el freni çekili durumda olduğu için önce ayak frenine basılıp, ardından vites P ye alınır ve kontak çevrilip araç söndürülür.



    Bu dediklerimden başka hiçbir şey yapmanıza gerek yok uzun uzun anlattım hocam aklına takılan birşey olursa sorabilirsin

    Edit:noktalama

    Aynen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimeltem

    İlk çalıştırmada;

    1) vites p konumunda ve el freni çekili halde, ayak frenine de basıp kontak çevrilir ve araç çalıştırılır.

    2) araç çalıştıktan sonra zaten frende olan ayağımızı hiç kaldırmadan el freni indirilir ve vites hangi yöne gidilecekse, R veya D konumuna alınır. Daha sonra ayak freninden ayak çekilir ve yolculuğa başlanır



    Park esnasında;

    1) aracı park edeceğimiz yere getirip duruş pozisyonuna gelince, ayak frenine basılır ve vites önce N konumuna alınır.

    2) vitesi N ye aldıktan sonra ayağımız frende iken beraberinde el freni çekilir, el frenini çektikten sonra ayağımızı frenden çekeriz ve yük el frenine biner.

    3) vites N de ve el freni çekili durumda olduğu için önce ayak frenine basılıp, ardından vites P ye alınır ve kontak çevrilip araç söndürülür.



    Bu dediklerimden başka hiçbir şey yapmanıza gerek yok uzun uzun anlattım hocam aklına takılan birşey olursa sorabilirsin

    Edit:noktalama

    Ufak bir not düşeyim; ilk çalıştırmada ve park ettikten sonra N konumunda 35-40 saniye beklemeniz Turbo açısından sağlıklı olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Losgalacticos


    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahimeltem

    İlk çalıştırmada;

    1) vites p konumunda ve el freni çekili halde, ayak frenine de basıp kontak çevrilir ve araç çalıştırılır.

    2) araç çalıştıktan sonra zaten frende olan ayağımızı hiç kaldırmadan el freni indirilir ve vites hangi yöne gidilecekse, R veya D konumuna alınır. Daha sonra ayak freninden ayak çekilir ve yolculuğa başlanır



    Park esnasında;

    1) aracı park edeceğimiz yere getirip duruş pozisyonuna gelince, ayak frenine basılır ve vites önce N konumuna alınır.

    2) vitesi N ye aldıktan sonra ayağımız frende iken beraberinde el freni çekilir, el frenini çektikten sonra ayağımızı frenden çekeriz ve yük el frenine biner.

    3) vites N de ve el freni çekili durumda olduğu için önce ayak frenine basılıp, ardından vites P ye alınır ve kontak çevrilip araç söndürülür.



    Bu dediklerimden başka hiçbir şey yapmanıza gerek yok uzun uzun anlattım hocam aklına takılan birşey olursa sorabilirsin

    Edit:noktalama

    Ufak bir not düşeyim; ilk çalıştırmada ve park ettikten sonra N konumunda 35-40 saniye beklemeniz Turbo açısından sağlıklı olacaktır.

    Aracım turbo olmadığı için orasını bilmiyordum, öğrenmiş oldum bende sağolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cevaplar için çok teşekkürler Allah hepinizden razı olsun. Kafama takılan bir konu var önce el frenini mi çekip n ye alalım yoksa önce n ye alıp sonra el frenini mi çekelim burda kafam karışık ikinci yazdığımı öneren çok tavsiye var sizler ne dersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wero

    Cevaplar için çok teşekkürler Allah hepinizden razı olsun. Kafama takılan bir konu var önce el frenini mi çekip n ye alalım yoksa önce n ye alıp sonra el frenini mi çekelim burda kafam karışık ikinci yazdığımı öneren çok tavsiye var sizler ne dersiniz?

    N ye alıp el frenini çekip ayak frenini bırakacaksın. Yük el frenine bindikten sonra P ye alacaksınız. Karmaşık değil aslında
  • Su Nyi bi ben kullanmiyorum heralde sus olarak duruyor bende n konumu hicde problem yasamadim.

    Ilk calistirirken start a basarim ayagim frendeyken sonra el frenini tusuna basarim vitesi d ye alir surerim.Park ederkende r ye alir parki yapar vitesi pye atarim el frenini aktif eder araci stop ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.