Şimdi Ara

EFSANELERDE BUGÜN : MAZDA 323

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
2.293
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mazda 323 (Familia), 1964 ve 2003 yılları arasında Mazda tarafından üretilen aile arabası ve kompakt bir Japon otomobildir. Bugüne kadar tüm dünyada 10,589,052 adet satılmış efsane bir modeldir. Çeşitli ülkelerde değişik adlarla satılmış olmasına rağmen 323 (Familia) ismi en çok bilinen model adıdır. 8 jenerasyon üretilmiştir. Daha sonra yerini Mazda 3 e bırakmıştır.

    Mazda 323 ülkemizde 1989-2003 yılları arasında satılmıştır ve bu yıllar arasındaki kasa tipleri şöyledir;
    BG (1989-1994) 6. jenerasyon
    BH-BA (1994-1998) 7. jenerasyon
    BJ (1998-2003) 8. jenerasyon

    BG (1989-1994)

    Mazda Türkiye'ye girdiği yıllardaki en çok bilinen araçlarından birisi BG (1989-1994) kodlu Mazda 323 modelidir.Türkiye’ye geldiği ilk yıllarda teknolojisi, donanımı ve konforuyla büyük ilgi görmüştür buna paralel olarak, pazarda kısa sürede büyük güven ve satış başarısı yakalamıştır.Dünyada 3 kapı hatchback, 5 kapı fastback ve 4 kapı salon/sedan tipi olarak satışa sunulan BG kodlu Mazda 323 Türkiye'ye sadece 4 kapılı sedan ve 5 kapı hatchback (Fastback 323F) olarak ithal edilmiştir. Farları açılıp kapanan model kimi yerlerde fastback (aerodinamik spor araba) olarak geçmektedir. 3 kapı hatchback modelinin ön tarafı ve ön konsolu sedan ile neredeyse aynıdır. Ülkemize ithal edilmemiştir fakat çeşitli nedenlerden (yurtdışından getirme vs.) nadiren görmek mümkündür. Bu kasa ülkemizde 1997’ye kadar satılmıştır. Yani distribütör firma elinde olan araçları 97 yılına kadar satmaya devam etmiştir.


    EFSANELERDE BUGÜN : MAZDA 323

    EFSANELERDE BUGÜN : MAZDA 323


    BG kodlu Mazda 323 ün teknolojisinden Kia'nın Sephia ve Mercury'nin Tracer modelleri de lisans ya da ortaklık altında uzun yıllar faydalanmıştır.

    Motor-Yürüyen:
    Bu yıllarda gelen 323’lerin sedan kasası ve hatchback kasası aynı motoru taşımaktadır. Neredeyse tamamı 1600 cc üstten tek egzantrikli ve 16 subaplı karbüratör beslemeli 87hp 127Nm tork gücündedir (Mazda B6 engine). Bunun yanında hatchback kasada, enjeksiyonlu olarak BP kodlu 1.8 (1840cc sohc-dohc) ve B6 kodlu 1.6 (1597 cc) sohc motorları tek tük getirilmiştir.

    Motor genel olarak sorunsuz sağlam ve oldukça performanslıdır. Kaputu açtığınızda karbüratörlü bir araçtan beklemeyeceğiniz kadar fazla parça ile karşılaşırsınız çünkü her ayrıntı düşünülmüştür teknolojisi oldukça iyidir. Bakımlarını yaptırdığınız sürece size yıllarca hizmet eder. Öyle ki 400–500 bini devirmiş 323’ler mevcuttur. Hararet ibresi ortaya gelir ve kıpırdamaz, soğutma sistemi başarılıdır. Lpg’ye uyumlu bir motoru vardır. Kalkışlarda motor şanzıman uyumu ve hafiflik avantajı ile oldukça seridir. 1.6 yeni nesil benzinli birçok aracı kalkışta geçebilir. 7500 devire kadar sürekli ivmelenen bir motoru vardır. Yüksek devirlerde (3500 devir sonrası) oldukça kıvrak ve ataktır.

    Direksiyon tepkileri hassastır. 5 ileri vitestir, otomatik olanlar 3 vitestir. 4 tekerde de tam bağımsız kollu süspansiyon sayesinde virajlarda yere oldukça sağlam basar. Yere yakın olması sebebiyle yol tutuşu başarılıdır. Ön tekerler hava soğutmalı disk arka tekerler kampanadır . Arka koltuklar yere yakın olup oldukça konforludur.

    Yakıt:
    1.6 Karbüratörlü SOHC:
    Manuel şehir içi: 9–10 lt
    Manuel şehir dışı: 6–7 lt

    Yakıt değerlerinden anlaşılacağı gibi söylendiği gibi aşırı bir yakıtı yoktur hatta ekonomiktir. Lpg’de oldukça ekonomiktir. Yakıt sarfiyatında kullanıcı faktörü büyük rol oynar.

    Donanım:
    4 cam otomatik, elektronik yan aynalar, ayarlanabilir direksiyon, hidrolik direksiyon, içeriden açılan bagaj ve benzin kapağı hepsinde standarttır. Bazı modellerde klimada vardır. Colormatik cam güneşi görünce koyulaşır.. Arka koltuklar katlanabilir ve bagaj hacmi büyütülebilir.


    BH-BA (1994-1998)

    Bu yıllar arasında getirilen 323’ler ülkemizde “Familia” olarak akıllarda kalmıştır. Dünyada 3 kapı hatchback (Practica), 3 kapı hatchback (Neo), 4 kapı sedan (Familia), 4 kapı hardtop sedan (Lantis), 5 kapı hatchback (Lantis) kasa tipi olarak satışa sunulan BH-BA kodlu Mazda 323 Türkiye’ye 4 kapı sedan ( BA Familia), 3 kapı hatchback (Practica), 5 kapı hatchback (BA Lantis) olarak 1996 yılının sonlarına doğru ithal edilmeye başlanmıştır.


    EFSANELERDE BUGÜN : MAZDA 323

    EFSANELERDE BUGÜN : MAZDA 323

    Motor-Yürüyen:
    O yıllarda ülkemize ithal edilen motorlar şöyledir;
    1.8 BP kodlu 1839cc. DOHC 114hp/6000 161Nm tork.
    1.5 Z5 kodlu 1489cc. DOHC 88hp/5500 132Nm tork.

    4 kapı sedan ( BA Familia) kasasında 1.5 ve 1.8 motor kullanılmıştır. 3 kapı hatchback (Practica) kasasında yalnızca 1.5 motor kullanılmıştır. 5 kapı hatchback (BA Lantis) kasasında yalnızca 1.8 motor kullanılmıştır. Lantis modelinin Sedan kasasıyla motorları aynıdır.

    Mazda’nın BP ve Z5 kodlu motorları sağlam ve sorunsuzdur bakımlarını yaptırdığınız sürece nerdeyse hiç sorun yaşamazsınız. Performans açısından gayet tatminkârdır. Özellikle 1.8 olanlar oldukça seridir. Bu kasada da motor/şanzıman uyumu üst seviyededir.

    Yol tutuşu benzerlerine göre çok başarılıdır. ABS bulunan modellerde durma mesafesi 42m.’dir. Yılına göre normal sayılabilecek bir performans olmasına rağmen güncel araçlara göre biraz geridedir. Yüksek süratlerde rüzgârlardan çok etkilenmez, 190–200 ile de gitseniz araç havalanacak gibi gitmez.

    Yakıt:
    1.8 BP Engine
    Şehir içi: 9lt/100km.
    Şehir dışı: 6.5 - 7 lt/100km
    Karma: 7.9 lt/100km
    1.5 Z5 Engine
    Şehir içi: 9 lt/100 km.
    Şehir dışı: 5.5 l/100 km.
    Karma: 7.2 l/100 km.

    Donanım:
    Distribütörden kaynaklanan nedenlerden dolayı donanımlar çeşitlilik göstermektedir. 4 cam otomatik, elektronik aynalar, ayarlanabilir direksiyon, hidrolik direksiyon, içeriden açılan bagaj ve benzin kapağı hepsinde standarttır.


    BJ (1998–2003)

    Dünyada 3 kapı hatchback, 4 kapı sedan, 5 kapı hatchback, 5 kapı wagon kasa tipleriyle satışa sunulan BJ kasa son 323’ler Türkiye’ye 4 kapı sedan (protage), 5 kapı hatchback (astina) olarak ithal edilmiştir.


    EFSANELERDE BUGÜN : MAZDA 323

    EFSANELERDE BUGÜN : MAZDA 323

    EFSANELERDE BUGÜN : MAZDA 323




    Mazda'nın Lantis modelinden sonra radikal bir tasarım olarak piyasaya sürüğü modeldir. 323Bg ve Lantis'te gördüğümüz normal sedan-Hb arasındaki uçuk tasarım farklarından vazgeçilmiş, 323 kasasının HB ve Sedan versiyonları birbirine yaklaştırılmıştır. Araç arka kapılarda dahil olmak üzere sedanıyla aynı olmakla beraber, alışılagelmiş HB kavramının dışında Sport Wagon olarak da adlandırılan bir compact model olarak kullanıcılara sunulmuştur. 98 sonrası çıkan 626 lar ile aynı platformu paylaşmasından dolayı geniş ve ferah bir iç mekân sunmaktadır. İç mekân genel manada 626 ile benzerlikler göstermektedir. Yol tutuş olarak gayet başarılı bir modeldir. Yurt dışında Protege/protege5 olarak da satılmıştır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Efsane arabalar serisi için teşekkürler.

    En azından bir emek harcayıp nostalji arabalar hakkında arastirmalar yapip bu araştırmaları sentezleyip bizlerle paylasiyorsunuz. O kadar troll ve ergen konularindan sonra bu gibi konular insana bir seyler katıyor ve çocukluğumuzda hayranlik duydugumuz araçları tekrardan yakından hissedebiliyoruz.
  • Eline sağlık her zaman sevdiğim tavsiye ettiğim bir araçtır bg kasanın ön koltukları cok güzeldir kadife benzeri bi döşemesi vardır iyi kullanılırsa yıpranma bilmez yanlız bi düzeltme yapıyım bg kasa da üstten çift ekzantirik vardır tek yazılmış emeğine sağlık

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Efsane arabalar serisi için teşekkürler.

    En azından bir emek harcayıp nostalji arabalar hakkında arastirmalar yapip bu araştırmaları sentezleyip bizlerle paylasiyorsunuz. O kadar troll ve ergen konularindan sonra bu gibi konular insana bir seyler katıyor ve çocukluğumuzda hayranlik duydugumuz araçları tekrardan yakından hissedebiliyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 323 gelmis, honda crx e geliyor sira, yasasin
  • Bi Rover başlığı bekliyorum sizden
  • Emeğinize sağlık.Yine Harika detaylı bir paylaşım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu 323 BG sedan aracın iç mekanı çok hoşuma gidiyor oldukça sade kullanışlı kaliteli bir konsol ve zamanının üst seviye donanımı 4cam otm. Hidrolik Direksiyon barındırıyor gerçekten kullanması. Aslında bakarsanız o dönemin japonları bir başkadır Nissan Sunny mesela.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Peugeot 406 Hakkında Herşey
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • İşte efsane dediğin bu. Mazda candır, teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize saglik.

    99 bj kasa sedan modelini uzun sure kullandim.

    Hem malzema kalitesi hem surus hissi hem de yol tutusu on numaradir.Cok dayanikli bir aracti.

    323 bg hb modelini de kullandim. 30 yillik araba olmasina ragmen 160la vraja girebiliyorsunuz:) Bunun da surus keyfi cok iyiydi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • amasseia kullanıcısına yanıt
    ŞURADAN ÇALINTI


    http://www.mazdagaraj.com/kutuphane/mazda-323-hakkinda-genel-bilgiler.1/


    tabi canım ne emek harcamıştır kopyala yapıştır yaparken.Biz uğraşıyoruz çeviri yapmaya kendimiz yazmaya tınlayan yok be.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.