Şimdi Ara

EFSANELERDE BUGÜN : MİTSUBİSHİ LANCER EVOLUTİON

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
5
Favori
1.457
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evolution I (1992-1994)

    Mitsubishi dendiği zaman akıllara ilk gelen model olan Lancer EVO otomobil tutkunlarına 1992 yılında armağan edildi. 2.0 litrelik turbo beslemeli DOHC motora sahip olan EVO, ilk jenerasyondan itibaren dört tekerlekten çekiş altyapısına sahip olarak sunuldu. 5 ileri manuel şanzımanıyla 244 beygir güç üreten birinci jenerasyon EVO, 300 nm‘lik maksimum torkunu 3,000 devir bandında verebiliyordu. Maksimum sürati saatte 228 km olarak açıklanan ilk jenerasyon Mitsubishi EVO 1992-1993 yılları arsında 5.000 adetlik satış rakamına ulaştı.


    EFSANELERDE BUGÜN : MİTSUBİSHİ LANCER EVOLUTİON


    Evolution II (1994-1995)

    EVO, ikinci jenerasyon evrimini 1993 yılında tamamladı. 1994 yılından itibaren ikinci jenerasyon olarak satışına başlanan EVO’nun bu jenerasyon üretimi 1995 yılında sona erdi. Mitsubishi yeni EVO’nun yeni jenerasyonunda gerek tasarımsal gerekse motor detaylarında iyileştirmelere gitti. İlk jenerasyonuna göre daha hafif ve az da olsa daha geniş bir yapıya sahip olan EVO, birinci jenerasyona sunulan aynı motorun üzerinde yapılan iyileştirmelerle birlikte artık 252 beygir güce sahip olarak kullanıcıların karşısına çıktı.


    EFSANELERDE BUGÜN : MİTSUBİSHİ LANCER EVOLUTİON


    Evolution III (1995-1996)

    Takvimler Şubat 1995‘i gösterdiğinde üçüncü jenerasyon EVO, otomobil dünyasının karşısına çıktı. İkinci jenerasyonda olduğu gibi tasarımsal makyaj ve motor geliştirmelerine sahip bir şekilde sunulan EVO’nun tasarım kısmı çok daha dikkat çekici bir forma kavuştu. Yenilenen turboşarj ünitesiyle yaklaşık 275 beygir güç değerine sahip olan yeni nesil EVO, 309 nm olan maksimum torkunu yine 3,000 devir bandında verebiliyordu.


    EFSANELERDE BUGÜN : MİTSUBİSHİ LANCER EVOLUTİON


    Evolution IV (1996-1998)

    Mitsubishi Lancer EVO’nun dünya çapında popüler olmasını sağlayan modeli dördüncü jenerasyonda ortaya çıktı. RS ve GSR olmak üzere iki farklı versiyonla üretilen yeni nesil EVO’nun, RS versiyonunda aracın sürüş karakterine tamamen farklı bir hava katacak olan, ön ve arka tarafta LSD (limited-slip differential) diferansiyele yer verildi. 16 ve 17 inç olarak değişiklik gösteren jantlarda hafifliği ile bilinen OZ’un yarış kiti kullanıldı. Bu seri EVO’larda klima, opsiyon olarak ürün gamına dahil edildi. Güçlendirilen şasiyle birlikte dış tararımda yepyeni bir çizgi uygulandı. Her iki versiyonda da twin scrool turboya sahip motor yaklaşık 276 beygir güç ve 330 nm maksimum tork(4,000 devir) üretiyordu. Mitsubishi’nin yeni nesil Aktif Savrulma Sistemi (AYC) GSR modelinde sunuldu. EVO IV, çok kısa sürede 10.000 gibi ciddi bir satış rakamına ulaştı.


    EFSANELERDE BUGÜN : MİTSUBİSHİ LANCER EVOLUTİON


    Evolution V (1998-1999)

    Geçtiğimiz jenerasyona göre radikal bir değişikliğe sahip olamayan EVO V’te dış ve iç tasarımla birlikte motor performans geliştirmeleri yapıldı. Eski nesline göre daha sportif görünmesini sağlayan tampon kitine ve yeni alüminyum spoilere kavuşan EVO, yere basma kuvveti olarak çok daha iyi noktalara erişti. Yapılan iyileştirmelerle birlikte çok daha hafif bir piston yapısına kavuşan EVO’da turboda yine geliştirme yapıldı. Bu jenerasyonda beygir gücünden ziyade tork ve bu torkun verildiği devir aralığında ciddi iyileştirmeler yapıldı. Bir önceki jenerasyonuyla aynı değer olan 276 beygir gücünde olan yeni nesil EVO, 43 nm’lik tork artışıyla 373 nm tork değerine ulaştı ve bu tork 3000 devirde verebilecek hale geldi.


    EFSANELERDE BUGÜN : MİTSUBİSHİ LANCER EVOLUTİON


    Evolution VI (1990-2001)

    Mitsubishi, EVO VI’de motor dayanıklılığı ve soğutmasına odaklandı. Motor içerisinde turbonun yarattığı sıcak havayı ek olarak soğutma görevini üstlenen intercooler‘ın yanı sıra daha büyük yağ soğutucusuna yer verildi. Yeni nesil geliştirilmiş pistonlarla birlikte titanyum-alüminyum soğutma pervanesi kullanılan ilk model oldu. Bu jenerasyonda Ralliart imzasıyla sınırlı sayıda üretim adedine sahip 330 beygirlik özel bir EVO versiyonu üretildi. EVO VI için yeni bir özel versiyon tarihler 1999’u gösterdiğinde kullanıcılara sunuldu. Dönemin Dünya Ralli Şampiyonu olan Tommi Mäkinen‘ın adıyla üretelen özel versiyonda iç ve dış tasarım değişikliyle birlikte daha aerodinamik bir yapı sunuldu.


    EFSANELERDE BUGÜN : MİTSUBİSHİ LANCER EVOLUTİON


    Evolution VII (2001-2003)

    Mitsubishi, milenyum çağının ilk EVO’sunu altyapı ve mekanik geliştirmeleri yaparak kullanıcılara sundu. Yeni nesil EVO’nun hızlanmasına doğrudan etki sağlayan aktif merkez diferansiyelini (ACD) entegre eden Mitsubishi LSD üzerinde de geliştirmeler yaparak sürüş deneyimini bir üst seviyeye çıkarttı. Yeni nesilde EVO’da yapılan motor geliştirmeleriyle maksimum tork 385 nm‘ye yükseldi. Beygir gücü ise önceki jenerasyonlarda olduğu gibi 276 beygirde kaldı. Bu jenerasyon 5 ileri manuel vites kutusunun yanında, 5 ileri otomatik şanzımanında sunulduğu ilk jenerasyon olarak kayıtlara geçti.


    EFSANELERDE BUGÜN : MİTSUBİSHİ LANCER EVOLUTİON


    Evolution VIII (2003-2005)

    Vites kutusu seçeneklerinde tekrar manuele odaklanan Mitsubishi, bu jenerasyonda sadece 5 ve 6 ileri manuel şanzımanı sundu. Mitsubishi yeni nesil Ralliart versiyonununda (FQ400) dahil olduğu dört farklı EVO versiyonunu tanıttı. FQ300, FQ320, FQ340 ve FQ400 kod numaralarına sahip yeni nesil EVO seçenekleri sırasıyla 305, 325, 345 ve 405 beygir güç değerlerine sahipti. 2.0 litre hacmindeki standart EVO ise 271 beygir güç üreten motoruyla 0‘dan 100‘e sadece beş saniyede erişebilir konuma gelmişti


    EFSANELERDE BUGÜN : MİTSUBİSHİ LANCER EVOLUTİON


    Evolution IX (2005-2008)

    Mitsubishi, Lancer EVO IX tarihler 3 Mart 2005‘i gösterdiğinde gün yüzüne çıktı. Yeni nesil motoruyla gelmiş gelmiş en güçlü ve en hafif EVO modeli haline gelen IX, 2.0 litrelik değişken valf zamanlamasına sahip (VVT) motoruyla 287 beygir güç ve 392 nm tork değeri üretiyordu. 5 ileri seçeneği ile tekrardan otomatik şanzıman opsiyonuna kavuşan EVO’da 5 ve 6 ileri manuel şanzımanlarda opsiyon olarak sunuldu. EVO’nun bu jenerasyonundaki versiyonların 0-100 zamanlamarı 4.2 saniye ile 4.5 saniye aralığında değişiklik gösterdi. Mitsubishi bu versiyonda radikal bir karar vererek EVO’nun station kasa seçeneğini de ürün gamına ekledi. 6 ileri manuel ve 5 ileri otomotik şanzımanlarla satışa sunulan EVO Wagon’dan sadece 2.500 adet üretildi.


    EFSANELERDE BUGÜN : MİTSUBİSHİ LANCER EVOLUTİON


    Evolution X (2007- 2016)

    Vee Mitsubishi Evo’yu gelmiş geçmiş en asi, en kızgın tasarım formunda karşımıza çıkaran son jenerasyon. Mitsubishi, EVO’nun en yeni ve asi versiyonunu 2005 yılında 39. Tokyo Otomobil Fuarı‘nda ilk kez konsept olarak kullanıcıların karşısına çıkardı. EVO X 2007 yılında Kuzey Amerika Otomobil Fuarı’nda ikinci kez konsept olarak yüzünü gösterdi. Mitsubishi’nin Super All Wheel Control adını yeni geliştirilmiş dört tekerlekten çekiş altyapısına sahip olan yeni jenerasyonun versiyonlarına göre değişen güç değerlerinin en düşüğü, kayıtlara 276 beygir olarak geçti. Tork iletimi tabanlı olan yeni nesil dört tekerlekten çekiş sistemi arka tekerlere şartlara göre farklı değerlerde güç iletimi sağlıyordu. Mitsubishi, yeni nesil EVO’da yeni vites kutusu olan 6 ileri yarı otomatik seçeneğine de yer verdi. 2011‘in Mart ayında Mitsubishi’nin artık kült modeli haline gelmiş EVO ile alakalı herkesi şaşkına uğratan bir haber ayyuka çıktı. AutoCar muhabiri Matt Prior, Mitsubishi’nin global ürün müdürü Gayu Euseg ile gerçekleştirdiği röportajda, Euseg’in kendisine Lancer EVO X’in, son Evo modeli olacağını söylediğini açıkladı. Prior, Eusegi’nin “Evo halen çok değerli bir model lakin durmak zorundayız” açıklamasıyla bu konuda markanın stratejisini belirlediğini belirtmişti. Bu süreçte Mitsubishi, Evo Final Edition adıyla 1600 adet üretim ile sınırlandırdığı versiyonu satışa sundu. İlerleyen süreçte bu açıklamayı değiştiren Mitsubishi, hali hazırda sunulan modelin üretine devam edilmesinin düşünüldüğünü açıkladı. Günümüz koşullarında elektrikli modellerin ivme kazanmasıyla birlikte, üretilecek olan yeni EVO modellerinin hybrid veya tamamen elektrikli motor seçenekleriyle sunulması bekleniyor. Otomobil tutkunları için özel modeller arasında yer alan Mitsubishi EVO’yu sokaklarda bir daha göremeyecek olmak gerçekten ciddi bir kayıp olacağı kuşkusuz. Özellikle denizde ulaşılamayan ve fazlasıyla tehlikeli olan köpek balığına, karada bu kadar alışmışken…


    EFSANELERDE BUGÜN : MİTSUBİSHİ LANCER EVOLUTİON

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • İyiler hep erken ölüyor. Buna arabalar da dahil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    İyiler hep erken ölüyor. Buna arabalar da dahil.

    Insanimiz cok romantik coook ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    İyiler hep erken ölüyor. Buna arabalar da dahil.

    Insanimiz cok romantik coook ..

    Korkma sizin DSG'lere bir şey olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 4 Aralık 2017; 19:52:41 >
  • Bu Alper de olmasa adam gibi konu açan adam yok. Kardeş sayende bilmediğim ne kadar araba varsa öğrendim Allah senden razı olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi luxxlive -- 4 Aralık 2017; 19:58:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    İyiler hep erken ölüyor. Buna arabalar da dahil.

    Insanimiz cok romantik coook ..

    Korkma sizin DSG'lere bir şey olmaz.

    su aracların ne espirisi var anlamıyorum , aynı zaman diliminde uretilmiş cok daha kaliteli araclar varken ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    İyiler hep erken ölüyor. Buna arabalar da dahil.

    Insanimiz cok romantik coook ..

    Korkma sizin DSG'lere bir şey olmaz.

    su aracların ne espirisi var anlamıyorum , aynı zaman diliminde uretilmiş cok daha kaliteli araclar varken ..

    Nedir çok daha kaliteli olan araç?



    Bu araçlar kadar çevik, düşük hacimden yüksek güç üreten ve bunu sorunsuzca yapabilen, dönemine göre sürüş özellikleri bu kadar yukarıda olan kaç araç var.



    İçinde ceylan derisi, ceviz ağacı kullanılmış, yalıtım için çift cam kullanılmış araçlar ise kastın onlara kimse birşey demiyor zaten. Onlar da iyi araçlar.



    Günümüzde artık bu kadar üzerine düşülen, bu kadar özenilen araçlar yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yeni Toyota Yaris 2012
    14 yıl önce açıldı
    EFSANELERDE BUGÜN : MAZDA 323
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    İyiler hep erken ölüyor. Buna arabalar da dahil.

    Insanimiz cok romantik coook ..

    Korkma sizin DSG'lere bir şey olmaz.

    su aracların ne espirisi var anlamıyorum , aynı zaman diliminde uretilmiş cok daha kaliteli araclar varken ..

    Bu yorumundan dolayı taş olursan şaşırmam.
    Gerçek yol şartlarında çok supercarı üzebilen bir makinedir evo.
    Hatta top gear pistinde zamanın lambolarından daha iyi bir süre yaptığı top gear bölümünü bir kez izlemeni tavsiye ederim.
    Ayrıca konu sahibine teşekkür ediyorum. Sıkıntılı bir anımda güzel vakit geçirmeme sebep olan bu paylaşımı için :)




  • Hızlı ve öfkelide hayranlıkla izlerdim birtanesi sollayınca bir kaç saniye sonra sağımdan çatara patara sıka sıka geçmişti yanımdan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Şekilsiniz ya -- 5 Aralık 2017; 4:9:44 >
  • bunun plastiği de serttir ne yapacan evoyu 100bine symbol alalım.
  • 8.nesil evoya hastaydım... ülkemizin yolları cevre şartları uysa düşünmeden alacağım bir araçtır hatta bi ara ciddi ciddi düşünüyordum ama malum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evo efsanedir, candır. Ortalık malı değildir.
  • Çok güzel bir içerik olmuş teşekkür ederim.
  • EFSANELERDE BUGÜN konularını begeniyorum ve zevkle okuyorum ancak çok kısa dostum keşke biraz daha uzun uzun bilgi toplasan
  • Helal olsun.Forumu altın değerinde ki konularla zenginleştirdiğin için.



    Emeğine sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Underground 2 ve Fast and Furious ile tanımıştım bu canavarı. Uzun yıllar hayallerimi süsledi kendisi, duygusal bir bağ var aramızda. Konuyu okurken özellikle final edition kısmında her zaman olduğu gibi duygulandım. Bir Subaru fanatiği olarak maddi durumum olanak sağlarsa bir dönem sahip olmak istediğim araçlardan birisidir Evo.



    Hiç bir supercar beni Evo kadar heyecanlandırmıyor. Konu için teşekkürler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de oyun sayesinde tanıştım Evo ile. hayranıyım, araba alırken dedik düz Lancer olsun ama çevremdeki herkes beni korkuttu pişmanım. O köpekbalığına binecektik şimdi
  • efsaneler asla ölmez. ben EVO XI in bir gün geri döneceğine eminim
  • Eski kasalar daha hoş. Göze hitap ediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu modele 0 alıp binemeyecek olmak çok koyuyor.. tabi favorim IX MR hayallerimi süsleyen araba..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.