|
Bildirim
|
Aracımı almadan önce focus ve elantra ile test sürüşü yapmıştım, araçlar hemen hemen aynı ayarda, kesinlikle büyük farklar yok. Focus her zamanki gibi daha keyifli bir sürüşe sahip, iç mekanı biraz daha kaliteli ve motor izolasyonu daha iyi idi o kadar. Konfor olarak focus ve egea aynı ayardaydı, elantra yarım tık gerideydi. Performans olarak da en iyisi egea.
İş satın almaya gelince de, elantraya göre versiyona bağlı olarak 15-20 bin, focusa göre de 36 bin lira fiyat avantajı var egea'nın. Bu noktadan sonra tercih yapmak çok kolay oluyor zaten |
Fiyatı yok saysam,Focus benim için bu üçlü arasında liderdir.Ama Fiyat göz önüne alındığında Egea öne çıkıyor makul fiyatıyla.
|
Bugün bir daha egea testi yaptım hocam boyun kırıyor o torkla.Gaza basmadan ne kadar durabiliyorsunuz?
|
Ha o Asyalı Elentra kendi segmentinde her türlü güvenlik ödüllerini sıraya dizmiş yine kendi segmentinde Toyota Corolla ile dünyada en çok satan sedan araç, senin bahsettiğinde hani şu Ferrari falan yapıp Türkiye ye gelince en ufak kazada katlanan arabalar yapan firma değilmi. Buradaki kullanıcılarda kendi araçlarının küçük bir Ferrari olduğunu düşündükleri marka hani.
|
Ne yani Egea Huyndai den dahamı sağlam diyorsun anlamadım eğer oyleyse Ncap ve IIHS lere bir bak. Focus tan sonra Egea falan gelmez onuda bir geç yerden 30 cm yüksek arabayla otobanda 200 ile yürü bakalım ilk viraja 4 teker girebilecekmisin Egea ile. Egea yı yarıştırmak istiyorsan Elentra gibi ağır bir araç ile değil hız limitörü iptal edilmil Accent DCT ile yarıştırmalısın. Elentra her türlü Egea dan bir üst segment ağırlığında. Limitörü kapatılan Bluelar da 230 görüyor.
|
Neye göre?
Kime göre? MultiJet II iyi güzel de Egea da rakiplerine göre güvenlik zafiyeti var. Sürüşte, yol tutuş konusunda lider Focus net. Güvenlikte Elantra liderdir. Hyundai epey gelişim gösterdi. Bana kalırsa, -Sürüşte Focus -Güvenlikte Elantra -Motorda Egea |
OTOSTİL Test verileri
Soldan Sağa Egea - Focus - Elantra 0-100 km/s hızlanma (sn) 10.1 11.1 11.3 0-400 m (sn) 20.7 21.6 22.0 100-0 km/s fren (soğuk)(m) 39.8 39.5 40.3 100-0 km/s fren (sıcak)(m) 40.2 39.7 40.6 Test tüketimi (lt/100 km) 5.1 5.3 5.7 Egea fiyatı ile kazanmış. Elantra'nın frenlerinin Egea'dan kötü olması şaşırtıcı. Performans olarak Egea bariz daha iyi görünüyor, Elantra'nın 136 beygirin sütçü olduğunu kanıtlamışlar, 120 beygirlik focus daha performanslı. Fakat dergilerin test tüketimlerine inanasım gelmiyor nedense, bu işi yapan tanıdıklarım mevcut ve yakıt tüketimi konusunda pek doğru bilgiler vermiyorlar ne yazık ki, hep normalden eksik söylüyorlar. Kendi tecrübelerime göre söyleyeyim 3ü arasından en az yakanı Focus olacaktır. Egea'daki 1.6 multijet performans konusunda çok iyi olsa da tüketim konusunda çok iddialı bir motor değil, rakiplerinden fazla yakıyor (dCi, tdi ve hdi'dan). |
Bazıları satışları düşen satış temsilcisi gibi damlamış buraya Focus yol tutuş olarak en iyisidir bu 3araç arasında konfor olarak Egea...Elantrada konforlu ama Egea gibi bir konforu yok..Focusun konforu eeh işte..
Dış iç tasarım olarak Egea(Lounge),Elantra,Focus sırasıyla gelir. Yok Euroncapmış yok oymuş bireysel kullanıcılar easymi alıyor? Bayilerde bile yok ... Beni ilgilendiren urban,lounge versiyonlarıdır..4yıldız almıştır eleştirmenizde hakkınızıdır sonuçta Fiat Grup IIHS de en çok TOP SAFETY PİCK UP(çeşitli markalarının olup girmeside bir etken) notuna ulaşan,Euroncapta en yüksek notları alabilen (Guilia,Stelvio,ghibli vs) araçları üretip gelip burda 4yıldız alması eleştirilir.. Ama bir arkadaş yazmıştı testten sonra "mühendisler değişiklik yapmış" ki bu değişiklikler sonuca etki ediyor Bknz: 4yıldızlı Civicin 5yıldıza yükselmesi.. |
egea böyle reklamlara bu kadar para harcayacağına arabasına harcasaymış bu haberlerin doğru versiyonları belki çıkarmış zaten
egea'nın ciddi ciddi focus'dan iyi olduğunu düşünen var mı? |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |