Şimdi Ara

Egea Hakkında Bir Soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hepinize iyi forumlar dilerim uyuyan arkadaşlara da iyi uykular   Ticari taksi alacağız ( Sarı ) sıfır yada az km yapmış ( 20 - 40 bin km ) arası da olabilir belli değil egea almayı düşünüyoruz. Ama motor konusunda ikilem de kaldık. Dizel mi benzinli mi karar veremedik. Benzinli olursa lpg'de oluyor yakıt düşüyor. Dizel diyen de var benzinli diyen de. Şahsi aracı egea olan yada ticari de egea kullanmış, kullanan varsa bize bir fikir verebilir mi acaba? Hangisi daha fazla km yapar hangisinin bakımı daha hesaplı olur hangisi daha iyi fikir verebilirseniz çok iyi olur. Bir de benzinli de şu varmış belli bir km'den sonra yağ yakıyormuş egea'lar da bu yüzden 1.000₺ verip motora sekman atılıyormuş yağ yakmasını kesiyormuş bu doğru mu sizce de?




  • Dizele bulaşmayın, dizeli bakımları çok pahalı. Ağır bakımlar gelince, 300-400 bin km boyunca zaten bir araba parası harcamış olursunuz.


    1.4 motor en çok satan motor, 2018 üstü Easy paket alın, LPG'de yağ yakıyor ama abartılacak bir durum yok ekleye ekleye devam edersiniz, 200 bin km civarı takım subap masrafı olur, bakımları sanayide yaptırın. Aynı motorla Linea'da 900 bin yapan var. Dizelin dövizden dolayı pek bir anlamı yok. Şımarık taksiciler dizel alıyor.



    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-2013-model-linea-891783210/detay


    (900 binden motor sıfırlanmış bence, Accent motoru takmışlar.)


    Bana kalırsa taksiye Egea çıkarmaya gerek yok 2000-2005 model VAG grup bir araba alıp sıfırdan toplamak daha mantıklı geliyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 3 Nisan 2021; 11:23:26 >




  • Ben 1.3 MultiJet diyorum. Senelerdir sorunsuz kullanıyoruz, 4 araç geçti elimizden, en ufak arıza vermedi, bakım dışında kuruş masraf çıkarmadı. Yetkili servis fiyatlarını kıyaslayınca 100.000 kilometreye kadar olan bakımlar için 1.4 Fire toplam 7967,41+KDV gözükürken, 1.3 MJ 8896,89+KDV gözüküyor. MTV ise dizel lehine 1051, benzinli 1830.


    Zaten sahibinden sitesindeki taksi Egealara bakarsanız %80 dizel. Benzin+LPG taktırıp bagaj küçültmeye de gerek yok bence.


    @JNG90 Hocam son çıkan kararlara göre (İstanbul için) en fazla 2 yaşında olan araçlar Taksiye dönüşebiliyor ve çalışma süresi maksimum 6 yaşına kadar. O yüzden Egea en mantıklı araç gibi.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolkan33

    Ben 1.3 MultiJet diyorum. Senelerdir sorunsuz kullanıyoruz, 4 araç geçti elimizden, en ufak arıza vermedi, bakım dışında kuruş masraf çıkarmadı. Yetkili servis fiyatlarını kıyaslayınca 100.000 kilometreye kadar olan bakımlar için 1.4 Fire toplam 7967,41+KDV gözükürken, 1.3 MJ 8896,89+KDV gözüküyor. MTV ise dizel lehine 1051, benzinli 1830.


    Zaten sahibinden sitesindeki taksi Egealara bakarsanız %80 dizel. Benzin+LPG taktırıp bagaj küçültmeye de gerek yok bence.


    @JNG90 Hocam son çıkan kararlara göre (İstanbul için) en fazla 2 yaşında olan araçlar Taksiye dönüşebiliyor ve çalışma süresi maksimum 6 yaşına kadar. O yüzden Egea en mantıklı araç gibi.

    Kendisi fiatın baş düşmanlarından oyuzden boş öneri ona göre egea a sedan





  • 1.4 benzinli alınıp LPG'ye çevirilecek. Hatta çevirmeden önce motor açılıp sekmanlar değişecek. O zaman yağ da eksiltmiyor. Uzun dönem yani taksi kullanımında en mantıklısı bu. Sözünü ettiğim işlemi yapmış olan bir sürü Egea 1.4 taksi var. Onlarla da konuşun isterseniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 3 Nisan 2021; 13:5:10 >
  • @JNG90 Taksi de yaş sınırı var 2000 model arabayı ne yapacağım? Ayrıca yağ ekler ekler devam edersiniz ne demek? Ekstra yağ parası mı verelim sürekli? Mantık yanlış hocam.


    @wolkan33 Hocam arkaya simit tüp takıyorlar yer sorunu olmuyor. Dediğiniz gibi evet 6 sene çalışma süresi var arkadaş bilmiyor bence işi. Eski model araba kabul olsa ne güzel :) Egea mantıklı şuan. Adam 120 bine 2 senesi kalmış Accent Blue ve Symbol veriyor gerek yok o kadar para vermeye bence. 1.3 ve 1.4 var genelde bazılarında multijet yazıyor o ne oluyor acaba? Hangi motor daha iyi onu da bilmiyorum.


    @cormen Aslında benzinli düşünüyorum da dediğiniz gibi 1000? verip sekman atılıyormuş yağ sorunu gidiyormuş bir galeri gezdim ben bütün herşeyini halleder aracı o şekilde teslim ederim siz karışmazsınız dedi de emin olamadım. Dizel öneren de çok egea'da.





  • Dizel güzel de Euro 4'ten sonra dizel bitti. Takside en önemli şey işletme maliyeti değil mi? EGR'siyle DPF'siyle mi uğraşacaksınız? Ben ondan 1.4 dedim yoksa olmayan torkuyla kullanan kanser olur. :)


    not: 1.6 Etorq mudur nedir onun harici bütün motor seçeneklerini kullandım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 3 Nisan 2021; 16:42:9 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ispark hakkında bir soru
    5 ay önce açıldı
    DGS Hakkında Küçük Bir Soru
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • şimdi bende benzinlisi var, dizelini de kullandım, benzinlisini de. 1.4 motor çok ağırkanlı, yakışı aşırı değil. 1.3 dizel motor malesef egea'ya zayıf kalıyor.


    eniştem taksici, benzinlisini aldı. neden falan diye sormadım hiç ama vardır bir sebebi.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    şimdi bende benzinlisi var, dizelini de kullandım, benzinlisini de. 1.4 motor çok ağırkanlı, yakışı aşırı değil. 1.3 dizel motor malesef egea'ya zayıf kalıyor.


    eniştem taksici, benzinlisini aldı. neden falan diye sormadım hiç ama vardır bir sebebi.

    Renault Symbol alınır mı sizce? Bunu da öneren çok.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    şimdi bende benzinlisi var, dizelini de kullandım, benzinlisini de. 1.4 motor çok ağırkanlı, yakışı aşırı değil. 1.3 dizel motor malesef egea'ya zayıf kalıyor.


    eniştem taksici, benzinlisini aldı. neden falan diye sormadım hiç ama vardır bir sebebi.

    1.3 motor zayıf neye göre acaba, yani 2.0 dizelden falan geçmek lazım bunu demek için.


    Bu forumda en çok 1.3 dizel egea kullanmış kişilerde baştayımdır sanırım, en kötü ilk üçe girerim. Motorun beni üzdüğü bir durum olmadı.


    Yüksek hızlarda uzun süre ritmini bozmadan tık demeden gitmiş araçtır, antalya rampalarını da tırmandım. İzmir-İstanbul 3,5 saatte defalarca gittim.


    1.3 multijet bu ülke için velinimettir. Diğer dizellerdeki gibi adblue derdi, tankı, dpf sıkıntısı yaşatmayan ender motorlardan biridir.


    Bakım olayına gelirsek, taksici adamın kalkıp yetkili servise gideceğini hiç sanmam. Ayrıca ustası çok bol, parçası makul ve arıza olayı minimum bir motordur multijet. Al geç, bende 1.4 benzin de var, sürekli sürsem sıkıntıya girerim o motoru.





  • Benzinli 2020 urban plus kullanıyorum 19 bin km’deyken LPG taktırdım serviste simit tüp takıldı dolum yeri benzin yerine yapıldı bu haliyle memnunum basınca gitmiyor ama yakmıyor da benzinde binmek zulüm genel olarak güzel araç bir eksiğini görmedim ama lpg şart gitmiyor derken dik yokuşta vites küçültüp giriyorum bu kadar yani öyle vitesi 1 e kadar düşürmüyorum ama yokuşta basınca da tırmanmıyor sadece çıkıyor düz yolda normal gidiyor herhangi bir arıza görmedim yap yakma da görmedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    1.3 motor zayıf neye göre acaba, yani 2.0 dizelden falan geçmek lazım bunu demek için.


    Bu forumda en çok 1.3 dizel egea kullanmış kişilerde baştayımdır sanırım, en kötü ilk üçe girerim. Motorun beni üzdüğü bir durum olmadı.


    Yüksek hızlarda uzun süre ritmini bozmadan tık demeden gitmiş araçtır, antalya rampalarını da tırmandım. İzmir-İstanbul 3,5 saatte defalarca gittim.


    1.3 multijet bu ülke için velinimettir. Diğer dizellerdeki gibi adblue derdi, tankı, dpf sıkıntısı yaşatmayan ender motorlardan biridir.


    Bakım olayına gelirsek, taksici adamın kalkıp yetkili servise gideceğini hiç sanmam. Ayrıca ustası çok bol, parçası makul ve arıza olayı minimum bir motordur multijet. Al geç, bende 1.4 benzin de var, sürekli sürsem sıkıntıya girerim o motoru.



    Alıntıları Göster

    1.5 megane daha iyi gidiyor. 1.3 punto da kullandım. Puntoda çok iyi ama egeada zayıf kalıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByKayseriLi38

    Renault Symbol alınır mı sizce? Bunu da öneren çok.



    Alıntıları Göster

    2.eli çok iyi ama çok konforsuz. Taksiye binerken egeaya binerim. Sümbül veya accente binmem.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    2.eli çok iyi ama çok konforsuz. Taksiye binerken egeaya binerim. Sümbül veya accente binmem.



    Alıntıları Göster

    Siz bineceksiniz diye de dünyanın parasını egea'ya mı bağlayalım yani?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByKayseriLi38

    Siz bineceksiniz diye de dünyanın parasını egea'ya mı bağlayalım yani?



    Alıntıları Göster

    Fikir veriyorum güzel kardeşim. Müşteri egea tercih ediyor diyorum. Para senin paran, plaka senin plakan. Yani böyle tane tane uzun uzun açıklayarak mı yazmam lazım?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 6 Nisan 2021; 20:54:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Fikir veriyorum güzel kardeşim. Müşteri egea tercih ediyor diyorum. Para senin paran, plaka senin plakan. Yani böyle tane tane uzun uzun açıklayarak mı yazmam lazım?



    Alıntıları Göster

    Alakası yok ki. Müşteri nerde araba bulursa ona biniyor araba seçen çok fazla müşteri yok.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.