Şimdi Ara

Ego Şeytan ve Nefsin Aynı Olduğunu Düşünmeye Başladım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
1
Favori
863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler son zamanlarda bu 3unun surekli ayri ayri oldugu soylenmesine karsin bunlarin ayni oldugunu yahut hic degilse ayırt edilemez derecede ic ice oldugunu düşünmeye başladım

    Freudun dedigini tekrarlamak yerine (id ego zart zurt cok materyal ve sığ bir bakışı var ben hindu ve İslam bakis acisini cok daha doyurucu buluyorum ama suan ustte yazdigim dogru gibi görüyor ve hissediyoeum) bu konudaki kendi görüşlerinizi açıklar mısınız?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Aynı şey olduklarını düşünmüyorum. Aralarında bir korelasyon olduğunu söyleyebiliriz tabi ki. Ego Kur'an da kibir diye ifade edilen şeydir. Nefis bizim istek ve arzularımızı ifade eder. Şeytan ise bizim kibir, istek ve arzularımıza adeta bir virüs gibi girmeye çalışan Allah'ın yarattığı cin aleminden başka bir varlıktır diyebiliriz.

    Burada inanmayan şeytanı kabul etmediği için başka tarz bir bakış açısı ile bakacaktır tabi onu belirtmek lazım.

    Biz Müslümanlar ise şeytanın kibir ve nefise nasıl etki ettiğini merak etsek de Allah bize onun net bir bilgisini vermemiş. Henüz daha tam inanmadan önce de, tam inandıktan sonra da ben çok kafayı yormuştum ancak şeytanın bize nasıl etki ettiğini kavrayamıyorum hala daha.

    Tek aklıma yatan bize düşünce sunması. Yani aklımıza Kur'an ile uyumlu olmayan bir düşünce geldi ise bunda şeytanın bir katkısı olabilir. Ancak eylemlerimize hiç bir şekilde karışamaz, bize hiç bir şekilde müdahale edemez. Kibir, istek ve arzularımıza biz engel olmaz isek yaparız yapacaklarımızı, şeytan dediği için değil.

    Başka mantıklı bir açıklama şu ana kadar hiç okumadım.


    Hindularda şeytan kavramı var mı bu arada?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: torlofan

    Aynı şey olduklarını düşünmüyorum. Aralarında bir korelasyon olduğunu söyleyebiliriz tabi ki. Ego Kur'an da kibir diye ifade edilen şeydir. Nefis bizim istek ve arzularımızı ifade eder. Şeytan ise bizim kibir, istek ve arzularımıza adeta bir virüs gibi girmeye çalışan Allah'ın yarattığı cin aleminden başka bir varlıktır diyebiliriz.

    Burada inanmayan şeytanı kabul etmediği için başka tarz bir bakış açısı ile bakacaktır tabi onu belirtmek lazım.

    Biz Müslümanlar ise şeytanın kibir ve nefise nasıl etki ettiğini merak etsek de Allah bize onun net bir bilgisini vermemiş. Henüz daha tam inanmadan önce de, tam inandıktan sonra da ben çok kafayı yormuştum ancak şeytanın bize nasıl etki ettiğini kavrayamıyorum hala daha.

    Tek aklıma yatan bize düşünce sunması. Yani aklımıza Kur'an ile uyumlu olmayan bir düşünce geldi ise bunda şeytanın bir katkısı olabilir. Ancak eylemlerimize hiç bir şekilde karışamaz, bize hiç bir şekilde müdahale edemez. Kibir, istek ve arzularımıza biz engel olmaz isek yaparız yapacaklarımızı, şeytan dediği için değil.

    Başka mantıklı bir açıklama şu ana kadar hiç okumadım.


    Hindularda şeytan kavramı var mı bu arada?
    Hocam ego kibir degil bence

    Kibir bir duygu ve adeta egonun kredisi ama ego ayni zamanda insana olur olmadik seyler de yaptiran bir sey atiyorum ego yüzünden kendinden guclu birine saldirtmak gibi korktugunda yalvartmak gibi cok cesitli fonksiyonlari var bunu suana kadar tam aciklayan en iyi sey revolver filminin ingiltere versiyonuydu korkuyu utancı intikam hissini kibri egonun nasil kullandigini cok guzel açıklıyor

    Bende şeytan konusunda hem fikirim aklimiza gelen her türlü pis dusunce kesinlikle ondan geliyor bize yaptiramiyor ama surekli aklimiza getirtiyor en barizi elimizde bicak falan varken bir anda gelen yakinimizdakileri bicaklama istegi zarar verme istegi vb seyler

    Hindulardaki seytan inancini bilmiyorum ama arzusuzluk hedefi egoyu hayattan cikarma zihni tamamen bosaltip takintilari yani bence seytan soylevlerini susturma gibi seyler hem ego hem seytan hem nefse karsi etki yapıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: torlofan

    Aynı şey olduklarını düşünmüyorum. Aralarında bir korelasyon olduğunu söyleyebiliriz tabi ki. Ego Kur'an da kibir diye ifade edilen şeydir. Nefis bizim istek ve arzularımızı ifade eder. Şeytan ise bizim kibir, istek ve arzularımıza adeta bir virüs gibi girmeye çalışan Allah'ın yarattığı cin aleminden başka bir varlıktır diyebiliriz.

    Burada inanmayan şeytanı kabul etmediği için başka tarz bir bakış açısı ile bakacaktır tabi onu belirtmek lazım.

    Biz Müslümanlar ise şeytanın kibir ve nefise nasıl etki ettiğini merak etsek de Allah bize onun net bir bilgisini vermemiş. Henüz daha tam inanmadan önce de, tam inandıktan sonra da ben çok kafayı yormuştum ancak şeytanın bize nasıl etki ettiğini kavrayamıyorum hala daha.

    Tek aklıma yatan bize düşünce sunması. Yani aklımıza Kur'an ile uyumlu olmayan bir düşünce geldi ise bunda şeytanın bir katkısı olabilir. Ancak eylemlerimize hiç bir şekilde karışamaz, bize hiç bir şekilde müdahale edemez. Kibir, istek ve arzularımıza biz engel olmaz isek yaparız yapacaklarımızı, şeytan dediği için değil.

    Başka mantıklı bir açıklama şu ana kadar hiç okumadım.


    Hindularda şeytan kavramı var mı bu arada?
    https://youtu.be/djMBx_lg-MQ

    Hocam burdaki buda hikayesi efsane

    Birde hani diyor ya kolektif zihin vs diye ama tam olarak aciklayamiyor çünkü maddi bir sey degil

    Iste bu tum dunyada aynı kötülükleri zihinlere surekli adeta wifi gibi yayan seytan olabilir herkesin ayni zihne sahip olmasina calisiyor gururlu kibirli saldirgan saygisiz hirsli vb ne kadar kotu insan durumu varsa olusturmaya çalışıyor

    Yav en basitinden su var hic kendi kendimize aklimiza iyi bir sey yapmak gelmiyor nerdeyse iyi seyler icin ekstra dusunmemiz gerekiyor ama kotu seyler her an her an beynimize flashlaniyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • hamza5806 kullanıcısına yanıt
    Ego=kibir diyemem aslında da ego Kur'an daki kibir kavramına denk düşer onu demek istemiştim daha çok.

    Dediğin gibi videodaki açıklayamama da bu sebepten oluyor zaten. Eğer başka tür bir varlığın olmadığı iddia edilirse verilen cevap da saçmalık oluyor aslında. Bunu şeytan kavramına inanmayan birisi ancak şu şekilde açıklamak zorunda kalacaktır, dna da kodlanmış şekilde duruyor, o sebepten. wifi falan kabul ederse insanüstü bir şeylere de inanmak zorunda kalacaktır kişi.

    Ancak şeytanın insana etkisi üzerinde doğru bakmıyorsun. Bizim aklımızdaki her kötü düşünceyi şeytandan gelme deme diye durumumuz yok. Şeytan olmasa idi biz sadece iyilik yapardık diye bir durum yok yani. "Şeytana uydum" züğürt tesellisi bir ifade. Biz zaten günahkar yaratıldık, şeytan olmasa idi de kötülük yapacaktık.

    İyilik ile ilgili de Kur'an da basiret diye bir kavram geçiyor, karışık bir şey o kavram da. Evet gerçekten iyilik yapmak başlarda daha zor görünüyor, bazen kendi kendine karşı gelmek zorunda hissediyorsun kendini iyilik yapacağım derken. Üzerinde çokça durulması gereken husus "neden iyilik yapmamız bu kadar zor" sorusu üzerinden olmalı bir bakıma. Çok kolay kötülük yapar tüm insanlar ama iyilik gerçekten zor yapılan bir şey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: torlofan

    Ego=kibir diyemem aslında da ego Kur'an daki kibir kavramına denk düşer onu demek istemiştim daha çok.

    Dediğin gibi videodaki açıklayamama da bu sebepten oluyor zaten. Eğer başka tür bir varlığın olmadığı iddia edilirse verilen cevap da saçmalık oluyor aslında. Bunu şeytan kavramına inanmayan birisi ancak şu şekilde açıklamak zorunda kalacaktır, dna da kodlanmış şekilde duruyor, o sebepten. wifi falan kabul ederse insanüstü bir şeylere de inanmak zorunda kalacaktır kişi.

    Ancak şeytanın insana etkisi üzerinde doğru bakmıyorsun. Bizim aklımızdaki her kötü düşünceyi şeytandan gelme deme diye durumumuz yok. Şeytan olmasa idi biz sadece iyilik yapardık diye bir durum yok yani. "Şeytana uydum" züğürt tesellisi bir ifade. Biz zaten günahkar yaratıldık, şeytan olmasa idi de kötülük yapacaktık.

    İyilik ile ilgili de Kur'an da basiret diye bir kavram geçiyor, karışık bir şey o kavram da. Evet gerçekten iyilik yapmak başlarda daha zor görünüyor, bazen kendi kendine karşı gelmek zorunda hissediyorsun kendini iyilik yapacağım derken. Üzerinde çokça durulması gereken husus "neden iyilik yapmamız bu kadar zor" sorusu üzerinden olmalı bir bakıma. Çok kolay kötülük yapar tüm insanlar ama iyilik gerçekten zor yapılan bir şey.
    Bu videoda kolektif zihin olarak gecen sey bence tam zirvalik hocam hani insanlari tv propaganda falan yoluyla belli kaliplara sokuyorlar tamam da insanın kafasinin icine de giremezler bunu yapan cidden seytan olabilir ancak hele hele bunun evvelki atalardan gelmesi artik zivanaliktan çıkmışlık yav gen mi bu kardesim nesilden nesile gecsin

    Her kötü düşünce seytandan gelir derken biraz abarttigimin farkindayim o da baslikla alakali nefis ve seytanin aynı sey oldugunu düşünmeye başladım diyorum ya tam olarak o işte yoksa genel kabule gore seytanin ayri nefsin ayri oldugunu seytanin disarda nefsinse bize bagli oldugunu biliyorum ama ego nefis seytan üçlüsünü ayirt etmenin imkansiz oldugunu düşünüyorum hangisi hangisi ego ne diyor seytan ne diyor nefis ne istiyor ayirt nerdeyse edemiyorum

    Ama aslinda en guzelini buda demis biz hala okun yerini tespit etmekten kendimizi alamiyoruz muhim olan oku çıkartmak oyle degil mi hocam bu konuda sizin bir taktiğiniz vs var mi ıstırap dolu dusunceleri cikarmak için?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • hamza5806 kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi çok ciddi korelasyon içinde bu kavramlar orası kesin. Beni ateistlikten deistliğe iten sebeplerden birisiydi. Ateizm açıklayamaz bunları. Yaşadığımız maddesel evrendeki bazı olaylara "neden" sorusu sorulduğunda cevap bulmamız imkansız hale geliyor, madde ile açıklayamıyoruz çünkü. İnsanı robottan ayıran başlıca özellikler zaten bunlar. Sadece koda/yazılıma bağlı bir düzenimiz yok çünkü.

    Istırap dolu düşünceler olacak. Kurtulmak diye bir şansımız yok. Yaratılış sınırlarının içerisinde olağan şeyler bunlar, Allah bu şekilde yaratmış evreni. İnsan her düşüncesinde sınanıyor aslında, düşüncelerimizi eyleme döküp dökmediğimize göre de sevap/günah kazanıyoruz. Benim benimsediğim düşünce çok zor olsa da hayır ve şerrin ne olduğunu bizim tam olarak bilemeyeceğimiz ayeti olmuştu. İyilik de kötülük de subjektiftir bizim için, objektif iyiyi ve kötüyü ancak Allah bilir, biz elimizden geldiğince Kur'an merkezli bir hayat sürdürmeliyiz, özellikle büyük günahlardan uzak durmalıyız ve Allah'tan af dilemeliyiz. Elimizden geldiğince de çevremizdeki insanlar ile iyilik üzerine iletişim kurmalıyız. Tabiki günahkar olduğumuzu ve her gün günah işleyeceğimizi bilerek ve bunun normal olduğunu kabul ederek. Eğer ben hiç günah işlememek üzere ilerleyeceğim iddiası taşırsak bu bizim kibrimize yenik düştüğümüz anlamına gelir aslen.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: torlofan

    Dediğim gibi çok ciddi korelasyon içinde bu kavramlar orası kesin. Beni ateistlikten deistliğe iten sebeplerden birisiydi. Ateizm açıklayamaz bunları. Yaşadığımız maddesel evrendeki bazı olaylara "neden" sorusu sorulduğunda cevap bulmamız imkansız hale geliyor, madde ile açıklayamıyoruz çünkü. İnsanı robottan ayıran başlıca özellikler zaten bunlar. Sadece koda/yazılıma bağlı bir düzenimiz yok çünkü.

    Istırap dolu düşünceler olacak. Kurtulmak diye bir şansımız yok. Yaratılış sınırlarının içerisinde olağan şeyler bunlar, Allah bu şekilde yaratmış evreni. İnsan her düşüncesinde sınanıyor aslında, düşüncelerimizi eyleme döküp dökmediğimize göre de sevap/günah kazanıyoruz. Benim benimsediğim düşünce çok zor olsa da hayır ve şerrin ne olduğunu bizim tam olarak bilemeyeceğimiz ayeti olmuştu. İyilik de kötülük de subjektiftir bizim için, objektif iyiyi ve kötüyü ancak Allah bilir, biz elimizden geldiğince Kur'an merkezli bir hayat sürdürmeliyiz, özellikle büyük günahlardan uzak durmalıyız ve Allah'tan af dilemeliyiz. Elimizden geldiğince de çevremizdeki insanlar ile iyilik üzerine iletişim kurmalıyız. Tabiki günahkar olduğumuzu ve her gün günah işleyeceğimizi bilerek ve bunun normal olduğunu kabul ederek. Eğer ben hiç günah işlememek üzere ilerleyeceğim iddiası taşırsak bu bizim kibrimize yenik düştüğümüz anlamına gelir aslen.
    aynen hocam bunlar aynılar demem de biraz dar yorumlama oluyor şimdi fark ettim bunlar adeta bir beden gibi koalisyon halindeki 3 kavram

    yani nasıl desem bugün Türkiyede bir koalisyon kurulsa A partisinin x dediğine B partisi y der ancak bunlar öyle bir koalisyonki atıyorum şeytan hadi git şu elmayı çal dediğinde nefis evet hadi bende yiyip doyayım diyor aynı şekilde ego da kötülük yapabilme gücüyle mest oluyor bak çalabildim bak ne becerikliyim vs diye zevke geliyor

    yani birinin x dediğine diğeri asla y demiyor inanılmaz bir koalisyonları var

    geçmişimde bana çok kötülük eden insanlar var onları unutmaya çalışıyorum ve bu 3lü koalisyonların onları ve beni yönettiğini ve şuanda bir intikam çatışması için yine beni zorladığını yeni yeni fark ediyorum

    kazanan sadece koalisyon en başta da şeytan kaybedense sadece biz




  • hamza5806 kullanıcısına yanıt
    Eğer sen haksızlığa uğramış isen onlara sövmenden dolayı senin için bir günah yazmıyor Allah, ayeti var bunun normal olduğuna dair. Ancak onlara haketmedikleri bir eylemde bulunursan o zaman işte hesap vermen gerekir. Dediğim gibi sen onların yaptığının şer olduğunu düşünüyorsun ama belki de bu senin için hayırdır, bu düşünce üzerine gitmeni tavsiye ederim.

    Hayatımda başıma gelen bir çok şer oldu ancak sinirimi bir kenara bırakıp sakin kafa ile düşündüğümde bana yapılan şerlerin bazı yönlerden de bana hayır getirdiğini tespit ettim. Gerçekten de kötülük ve iyilik kavramlarının tam ne olduğunu biz kavrayamayabiliriz. Aynı olay bazı açılardan kötü bazı açılardan da iyi olarak nitelendirilebilir.

    Sana şöyle bir örnek vereyim, Kanuni Sultan Süleyman Arabistanı fethetmiştir. Bu fetih sırasında da Müslüman katletmiştir. Baktığımız zaman bu bizim dinimize ters bir durumdur. Çünkü Araplar Osmanlıya savaş falan açmışlığı yok. Şimdi ben ilk başlarda bilgisiz olduğum için çok kızıyordum bu olaya. Sonra şunu öğrendim o zamanın Portekiz kralı aşırı katolik ve iddia ediyor denizden Afrika kıtasının altından gidip Kabeyi yok edeceğim diye. Osmanlı bunu duyduğu gibi gidiyor Araplara siz buraları savunamazsınız diyor ve bana verin diyor, tabi Araplar vermiyor ve savaş çıkıyor, sonunda da kardeş kardeşi katlediyor. Şimdi Osmanlı kazanınca tabi bırak Portekizi tüm Avrupa birleşse Osmanlı ile savaşamaz o tarihte ve Kabe yıkılmaktan kurtuluyor.

    Bir yandan kötü bir olay var ancak bir yanda da o kötü olayın yol açtığı bir iyi olay var. Değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: torlofan

    Eğer sen haksızlığa uğramış isen onlara sövmenden dolayı senin için bir günah yazmıyor Allah, ayeti var bunun normal olduğuna dair. Ancak onlara haketmedikleri bir eylemde bulunursan o zaman işte hesap vermen gerekir. Dediğim gibi sen onların yaptığının şer olduğunu düşünüyorsun ama belki de bu senin için hayırdır, bu düşünce üzerine gitmeni tavsiye ederim.

    Hayatımda başıma gelen bir çok şer oldu ancak sinirimi bir kenara bırakıp sakin kafa ile düşündüğümde bana yapılan şerlerin bazı yönlerden de bana hayır getirdiğini tespit ettim. Gerçekten de kötülük ve iyilik kavramlarının tam ne olduğunu biz kavrayamayabiliriz. Aynı olay bazı açılardan kötü bazı açılardan da iyi olarak nitelendirilebilir.

    Sana şöyle bir örnek vereyim, Kanuni Sultan Süleyman Arabistanı fethetmiştir. Bu fetih sırasında da Müslüman katletmiştir. Baktığımız zaman bu bizim dinimize ters bir durumdur. Çünkü Araplar Osmanlıya savaş falan açmışlığı yok. Şimdi ben ilk başlarda bilgisiz olduğum için çok kızıyordum bu olaya. Sonra şunu öğrendim o zamanın Portekiz kralı aşırı katolik ve iddia ediyor denizden Afrika kıtasının altından gidip Kabeyi yok edeceğim diye. Osmanlı bunu duyduğu gibi gidiyor Araplara siz buraları savunamazsınız diyor ve bana verin diyor, tabi Araplar vermiyor ve savaş çıkıyor, sonunda da kardeş kardeşi katlediyor. Şimdi Osmanlı kazanınca tabi bırak Portekizi tüm Avrupa birleşse Osmanlı ile savaşamaz o tarihte ve Kabe yıkılmaktan kurtuluyor.

    Bir yandan kötü bir olay var ancak bir yanda da o kötü olayın yol açtığı bir iyi olay var. Değil mi?
    hocam zaten asıl olay şu bunu şuan görsel olarak da çizdim defterime

    bu insanlar yapan değil sadece ve sadece KONTROL EDİLEN bunu fark edip zihnimize oturttuğumuz zaman aslında her sorunun tek kaynağının bu koalisyon olduğunu ve bu koalisyonun o insanları aynı birer oyuncak gibi kullanarak bize saldırttığını görüyoruz

    ve aynı koalisyon şuan bana diyor ki: saldır intikam al gücünü göster kendini kanıtla vicdanını ve içini rahatlat vb vb

    bu bir dümen dediklerini yaptığım anda bende bir piyonları olacağım ve bu sadece onların bu dünyadaki tek kredileri olan acı kin nefret garez gurur kibir servetlerine biraz daha ekleme yapacak




  • hamza5806 kullanıcısına yanıt
    Öyle düşünülebilir tabi ki. Akıl bunlara karşı koyma gücüne sahip yegane gücümüz. Üst akıl ise Kur'an da yazan Allah. Ben o sebepten elimden geldiğince Kur'an daki aklın gösterdiği şekilde hayatımı yaşamaya çalışıyorum. Sınırları aşmadan, elimden geldiğince iyilik üzerine hesap gününe kadar süremi doldurmaya çalışıyorum. Kur'an da çok güzel ayetler var ben senin yerinde olsam o ayetleri kafama yazmaya çalışırım sınırları aşmaya doğru ilerlediğimi hissedersem. Ben bu yöntemle eski halimden çok uzağa doğru olgunlaştım.

    Kötülük yapmak çok kolay bir şey, iyilik yapmak ise kesinlikle daha zor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: torlofan

    Öyle düşünülebilir tabi ki. Akıl bunlara karşı koyma gücüne sahip yegane gücümüz. Üst akıl ise Kur'an da yazan Allah. Ben o sebepten elimden geldiğince Kur'an daki aklın gösterdiği şekilde hayatımı yaşamaya çalışıyorum. Sınırları aşmadan, elimden geldiğince iyilik üzerine hesap gününe kadar süremi doldurmaya çalışıyorum. Kur'an da çok güzel ayetler var ben senin yerinde olsam o ayetleri kafama yazmaya çalışırım sınırları aşmaya doğru ilerlediğimi hissedersem. Ben bu yöntemle eski halimden çok uzağa doğru olgunlaştım.

    Kötülük yapmak çok kolay bir şey, iyilik yapmak ise kesinlikle daha zor.
    hocam şuaralar meal okuyorum ve ilgili yerleri vs işaretliyorum gerçekten hayata dair çok doğru şeyler var Kuranda




  • hamza5806 kullanıcısına yanıt
    Evet, slogan olacak cinsten ifadeler hatta. Müslümanlar nasıl her yere o ayetleri aslamzlar hiç anlamam. Meallerde sıkıntılar da var maalesef meali yazanın bakışına göre kasıtlı yanlış çevriler var hepsinde. %99u aynı ama. İkra diye bir meal programı var ordan da kafana takılan ayetlerde yararlanabilirsin. Meali yazanın kim olduğuna göre değişiyor çeviriler. %100 tarafsız bir meal yok maalesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: torlofan

    Evet, slogan olacak cinsten ifadeler hatta. Müslümanlar nasıl her yere o ayetleri aslamzlar hiç anlamam. Meallerde sıkıntılar da var maalesef meali yazanın bakışına göre kasıtlı yanlış çevriler var hepsinde. %99u aynı ama. İkra diye bir meal programı var ordan da kafana takılan ayetlerde yararlanabilirsin. Meali yazanın kim olduğuna göre değişiyor çeviriler. %100 tarafsız bir meal yok maalesef.
    İnternette siteler var hocam farkli mealler ve kelime kelime ceviri icin onlardan yararlaniyorum kafama takilan ayet olursa

    Suan yasanan Kuran Müslümanlığından cok seyh tarikat yada siyaset Müslümanlığı adam seyhinin yazdigi 6000 sayfa kitabi okuyor meali 1 kez okumamış

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hamza5806 kullanıcısına yanıt
    Yaw sorma ya. Ben dine geri döndüğüm zamanlarda fetosporcu bir arkadaşım vardı ondan dedim din öğreneyim bir baktım adam hiç bir şey bilmiyor Kur'an ile ilgili. İlerleyen yıllarda tabi koptuk bu darbeden sonra o da tutuklanmış bilmem nerenin imamı olmuş

    Ehli sünnet Müslümanlığı bile bitti gibi birşey artık bu ülkede, cemaat Müslümanlığı revaçta.
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    Dininizi anne babanızdan değil sağdan soldan mı öğrendiniz. İlginç bi şey.
    Ebeveynlerde o alt yapı yok muydu.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Babam din bilmez Müslüman olduğu da benim katımda şüphelidir de Allah var dediği için ve hiç kimsenin inanıp inanmadığına hüküm veremeyeceğimiz için bir şey demem. 72 yaşına geldi adama diyom namaz kıl, oruç tut bak ölecen gidecen salladı beni ben de bir daha ilişmedim. Ne de olsa baba dedim ve Allah'tan korktum.

    Annem tipik Anadolu kadını elinden geldiğince namazını orucunu tutar ama din bilmez. Ona da Kur'an oku desem de Arapçasından Türkçe meale döndüremedim bir türlü.

    Dini kimse öğretmiyor zaten kimseye çoğunlukla bu ülkede. O sebepten bu kadar cemaat türedi zaten. Dini gerçekten bilen adam %1 benim 35 yıllık hayatımdaki izlenimim bu yönde.
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    Babanız ve anneniz esasen dini yani dünyayı biliyormuş ekstra bir kimseye ihtiyacınız yokmuş denebilir.

    Fazlası kafayı karıştırır.

    ............................

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Senden beklemeyeceğim bir cümle. Ya da altında yine anlamayacağım derin manalar var.

    Dinin sahibi Allah'tır. Ne ben ne sen ne ana babalarımız ne başkaları. Konu din ise herkes ile savaşırım sahibinin Allah olduğuna dair. Ben çok piskolojik sıkıntılar yaşadım geçmişimde ve çok şükür kafamda oturtabildim Allah'ı da huzura kavuştum.

    Kafa karıştırıcı olan Kur'an dışı olup din diye önümüze getirilenler özetle. Müteşabih olan birkaç ayet hariç kafam hiç karışık değil benim. Hiç olmadığım kadar berrak zihindeyim son 7-8 yıldır.
  • torlofan T kullanıcısına yanıt
    Anne baba beklentiye girmez. Seni kullanmaz kılına halel getirmez. Bundan büyük makbuliyet mi var.

    Gerisi fasaryadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.