Şimdi Ara

EHLİYETİ YENİ ALDIM, NE ZAMAN UZUN YOLA ÇIKABİLİRİM? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
135
Cevap
0
Favori
28.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: uazro


    quote:

    Orjinalden alıntı: Batuhan Kılıç

    istanbul da trafikte seri bir şekilde kullanabilen adam şehirlerarası rahatlıkla kullanır, şehirlerarası araba kullanmak araba kullanmanın en kolayıdır


    trafikteki atraksiyonla müziğini açıp gezen gençler, uzun yolda uyuya kaldığında görürüm sizi..



    lafı doğru yerden anlamak lazım, trafikte atraksiyon yapan genç demedim trafikte seri bir şekilde kullanan dedim, istanbul trafiğinde rahat ve seri araba kullanabilen herkes gözü kapalı uzun yol yapabilir, uzun yolda 50 yıllık şöför de uyuyabilir 1 senelik de, önemli olan limitini bilip ona göre kenara çekip uyuyabilmekte, yoksa yok kamyon sıkıştırır yok şu bu hikaye




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Batuhan Kılıç


    quote:

    Orjinalden alıntı: uazro


    quote:

    Orjinalden alıntı: Batuhan Kılıç

    istanbul da trafikte seri bir şekilde kullanabilen adam şehirlerarası rahatlıkla kullanır, şehirlerarası araba kullanmak araba kullanmanın en kolayıdır


    trafikteki atraksiyonla müziğini açıp gezen gençler, uzun yolda uyuya kaldığında görürüm sizi..



    lafı doğru yerden anlamak lazım, trafikte atraksiyon yapan genç demedim trafikte seri bir şekilde kullanan dedim, istanbul trafiğinde rahat ve seri araba kullanabilen herkes gözü kapalı uzun yol yapabilir, uzun yolda 50 yıllık şöför de uyuyabilir 1 senelik de, önemli olan limitini bilip ona göre kenara çekip uyuyabilmekte, yoksa yok kamyon sıkıştırır yok şu bu hikaye



    tamam siz genel olarak konustunuz ama konumuz 18 yaşında bir genç ve 2 aylık ehliyet sahibi. hatta 2 aylık şoförlük diyelim. size yaşadığım bir hadiseyi anlatayım. otobanda 3 şeritli yolun, sol şeridinde ilerliyorum. benim yaklaşık 500 metre ilerimde orta şeritte bir clio gitmekte, hemen yanında da sağ şeritte kamyon var. ikisininde hızı en az 80 (çünkü ben 90la gidiyor ve yaklaşıyordum.) aynadan bir scania kamyonun geldiğini gördüm.. yani sadece gördüm! yamnımdan bir geçişi var ki akıllara zarar. beni geçip kendini sol şeride attı kamyon. ben arkadan korna çalıp selektör yapınca, biraz yavaşladı. clio bu iki kamyonun arasında kalınca, adam yolda dans etmeye başladı arabayı düz tutabilmek için. çünkü neredeyse 20 saniye kadar başa baş gittiler.

    aynen şöyle;
    />


    sollayan kamyon ve clio 34 plakalıydı. burda anlatmak istediğim siz iyi kullanırsınız düzgün gidersiniz. böyle bir "insanlık dışı şoför" sizin canınıza kastedebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 12 Mart 2009; 14:16:31 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Batuhan Kılıç


    quote:

    Orjinalden alıntı: uazro


    quote:

    Orjinalden alıntı: Batuhan Kılıç

    istanbul da trafikte seri bir şekilde kullanabilen adam şehirlerarası rahatlıkla kullanır, şehirlerarası araba kullanmak araba kullanmanın en kolayıdır


    trafikteki atraksiyonla müziğini açıp gezen gençler, uzun yolda uyuya kaldığında görürüm sizi..



    lafı doğru yerden anlamak lazım, trafikte atraksiyon yapan genç demedim trafikte seri bir şekilde kullanan dedim, istanbul trafiğinde rahat ve seri araba kullanabilen herkes gözü kapalı uzun yol yapabilir, uzun yolda 50 yıllık şöför de uyuyabilir 1 senelik de, önemli olan limitini bilip ona göre kenara çekip uyuyabilmekte, yoksa yok kamyon sıkıştırır yok şu bu hikaye


    şehir içi trafiği şehir dışı trafiğine benzemez, tecrübe gerektirir. Şehir içinde araba mı solluyorsun, tek şerit yollar mı var, hızlı gitsen de çok kısa sürüyor habire dur kalk.

    Ama şehirler arasıı yolda durumlar farklı sürekli hızlı seyrediyorsun, yeri geliyor sollama yapıyorsun falan filan.




    uazro harika anlatmışsınız Tecrübe dediğim de bu işte. Yoksa kaptır git boş yolda. İlla otoyol değil tek şerit yollr da oluyor gelişli gidişli ve büyük bir kamyon otobüs sollarken onun yarattığı hava akımı arabayı çok savuruyor. yanından geçerken ittirir solladıktan sonra da önüne doğru çektirir. Tecrübesiz biri zaten ya araba sollayamaz ya da o anda kaza yapar.

    Ayrıca karşıdan gelenin hızını ayarlamak ona göre sollamak da önemli bunların hepsi zamanla olacak şeyler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 12 Mart 2009; 14:19:26 >




  • Sehir ici deneyimim hemen hemen hic yok. Araba kullanmayi sehir disinda yuksek hizlarda ogrendim.. Korkulacak kadar zor birsey degil. Tecrube edinilmesi gereken durumlar cok kisitli.
    *1.si sollama yapmak. Ozellikle 2serit gidis gelis yollarda boslugu yakalayip cikmak vs. ogrenilmesi gereken birsey. Arabada dogru deviri yakalamak lazim maksimum hizlanmayi yakalamak icin. Bi kac denemeden sonra halledersin ama.

    *2.si yuksek hizli virajlar vs. 3 seritlik yolda bircok araba beraber ilerliyorsaniz yuksek hizda. Alismasi birazcik zaman alabilir. Ondekini belli bir mesafeden takip etmek vs. Dikkat etmen gereken sey, ondeki arabayi degil ondeki arabanin onundeki yolu izlemektir bunda. Diger aractan gec tepki vermen kotu sonuclar dogurabilir.

    *3.su de yagisli zeminler. Ozellikle istanbulda yasayanlar farketmislerdir. 2gun yagmur yaginca arabalarin 1/4unun saginda solunda ezikler gocukler olur.
    Yagmurda arabanin ne tur tepkiler verecegine, nasil gecikmeler yasanacagina alismak gerekiyor. Bu kadar benim aklima gelenler.




  • Bütün yazılanları okudum, bir kaç söyleyeyim
    -Ailemden bir tek annem var(babam yok)
    -Hız düşkünü gençlerden değilim
    -Çoğunuz dedikleri aynı, sollamak önemli diyorsunuz, ben kendime güveniyorum, zaten nasıl sollanacağını da biliyorum(teorik olarak), sanırım tek yapmam gereken biraz pratik

    Hepinize teşekkür ederim, bu arada sözüm bazılarına: çalışın sizin de paranız olsun ;)

    bizim araba: hyundai accent glx
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KoSeKu3

    Bütün yazılanları okudum, bir kaç söyleyeyim
    -Ailemden bir tek annem var(babam yok)
    -Hız düşkünü gençlerden değilim
    -Çoğunuz dedikleri aynı, sollamak önemli diyorsunuz, ben kendime güveniyorum, zaten nasıl sollanacağını da biliyorum(teorik olarak), sanırım tek yapmam gereken biraz pratik

    Hepinize teşekkür ederim, bu arada sözüm bazılarına: çalışın sizin de paranız olsun ;)

    bizim araba: hyundai accent glx


    Hocam sollama icin sana tavsiye edecegim, sollama egzersizini sollama yapabilecegin bos bir yolda yap.
    Yani karsidan gelen cok fazla araba olmasin.. Vitesler vs. ayarladiktan sonra halledersin zaten ;)
    Bide ucu ucuna girerim diye dusundugun yerler icin asla sollamaya cikma. Herzaman hata payi vs. birak




  • şehiriçi trafiği demiyorum farkındaysanız İSTANBUL diyorum, ankara izmir falan değil, istanbul trafiğinde kullanan şehirlerarası yollarda ıslık çala çala kullanır

    şehirlerarası yol için tecrübe gerekmez, kimse yan koltuğuna oturup sollayacaksın sollayacaksın demiyor, çekiniyorsan şerit genişleyene kadar yavaş gidersin olur biter, hatta uzun yolda tecrübesizlik tecrübeli olmanın aksine daha fazla güvenlik sağlar, tecrübesiz olan kontrollü kullanırken tecrübeli hızlı da kullanır sürekli sollama da yapar

    sonuç itibariyle belirttiğim gibi istanbul trafiğinde seri bir şekilde kullanan herkes uzun yolu rahat rahat kullanır
  • Virajlarda sakın fren yapma iyi bir şöför virajı önceden kestirir ona göre hıznı düşürür viraja fren yapmadan girer ve virajdan çıkarken hafif gaza basarak çıkar tabi gazı köklemeden Ama virajın dibine gelip fren yapar ve dönersen ağırlık merkezi öne doğru kayacağından arabanın arkası dönüşün aksine doğru kıç atar ve yüksek hızlarda çok kötü savrulursun.

    Yavaş yavaş hepsi olur bizde anamızın karnında öğrenmedik hoş Aşırı güven de kazalara davetiye çıkarır ne çok güvenecen ne de çok korkacaksın kendinden.




  • yağmurlu havalarda kamyonların ön camına atacağı yağmur çamuru hesap et. yanından gçerken gümbürt diye seni türbülansa sokacak kamyonlarda olacaktır.

    uzun yola bir bilenle çık. tek yönlü yollarda zorlanırsın. bi sen bi o kullansın. seni panikletmeden sohebt havasında bilgi paylaşsın. tek başına çıkma. bi tekerin patlar panik olursun. bi kuş camına z.ar ödün kopar.. uzun yolda olmayacak işlerle karşılaşırsın. yanında bilen biri olsun. yanındaki arkdaşlarında "oooo yeaaah" replikleeri ile sevinç çığlıkları atmasın sakin sessiz olsunlar. disiplinli ve sert ol. koyverme.. hadi kolay gelsin.
  • ya çok arabrtıyorsunuz :) ödüm niye kopsun basit şeylerden, ben gayet normal bir insanım yani :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KoSeKu3

    ya çok arabrtıyorsunuz :) ödüm niye kopsun basit şeylerden, ben gayet normal bir insanım yani :)



    camına bi karga çarpsında tam yola dalmışken görürüm seni
  • abartılacak birşey yok kardeşim. şehirler arası yollarda araç kullanmak daha kolaydır. kolay olmasına rağmen risk her zaman daha fazladır. süratli gittiğin için kazalarda ölüm riski daha çoktur.direksiyon hakimiyetine dikkat edersen, sollamalarda dikkatli olursan sorun olmaz. tecrübeni arttırmaya bak. kendine aşırı güvenme, kurallara uy, gerisi gelir.
  • @Batuhan Kılıç

    Ben 13 yaşında araba sürmeye başladım. 15 yaşında istanbul trafiğinde ıslık çala çala araba sürüyordum. şuan 21 yaşındayım ve bir çok kez uzun yola çıktım. kendimi övmek gibi bir niyetim yok ama bir çok kişiye araba sürmeyi öğrettim. şehir içi ve dışı yollarda bir çok aceminin yanında oturdum. ehliyetim yetmemesine rağmende koskoca ford cargo ile haftada en az 3-4 kez geceleri istanbuldan adapazarına gidip mal alıyorum. yolda o kadar sürücü gördüm ki, en acemisinden en ustasına kadar "uzun yol" bambaşka bi olaydır. saatte 100 km/h ile giderken cama kuş sıçsın, gör bakayım yanında ki yola dalmış acemiyi..
    istanbul trafiği diyorsunuz. bende size şunu diyorum; "istanbul trafiğinde güle oynaya araç süren uzun yola çıkamaz.." bakın otobana demiyorum, şehirler arası yola da demiyorum. uzun yol diyorum. 10 saatlik bir yolculukta, sürekli etrafınıza bakamazsını. yola dalıp gidersiniz. istanbul içinde, trafikte sürekli bir "atraksiyon" vardır.
    sağdan araç çıkar korna çalar, arkandaki seni sollar küfür edersin, sen başkasını sollar kendini tatmin edersin, ilerde kaza olur ona bakarsın, kadın sürücü geçer laf atarsın gibi..
    bunlarla araç sürmeye alışık olan kişiyi koy bakalım o sessiz, dümdüz, up uzun yola..

    ekleme: söz konusu arabaysa, önce teori, sonra izleme, en son pratik!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 12 Mart 2009; 15:58:32 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ALONSO_06

    dostum sana şöyle anlatayım;

    4 yıldır araba kullanıyorum.ilk araba sürüşümde bile stop ettirmeden kaldırmayı başarmıştım.sülalede kimse benim gibi araba parkedemez.şehir içinde de istediğim gibi sürerim sıkıntı yaşamam.ama uzun yol bambaşka.şehir içi meğer bilgisayar oyunu gibiymiş sağından solundan sürekli birileri geçer ve hızın en az 100dür.araba çekmez,sağ şeritte kamyon vardır,sen sol şerittesindir.adam arkadan hızla gelir selektör falan yapar.o an paniğe kapılacaksan hiç gitme derim uzun yolun sevdiğim tek bi yanı var: mola yerinde durup da çayını yudumlarken arabaya bakmak var ya,o en büyük zevkim işte

    Ben motorsiklette giderken adam selektör veriyor, tam geçiyorum bu sefer yine arkama geçip selektör veriyor. En sonunda yavaşlayıp yanına yaklaşıp ağzıma geleni söyleyip, kaçtım.
    Adamda Ford Mustang GT 2007,2008 vardı. Trafik vardı ileride aralardan kaçtım.

    Bir kerede nişantaşına doğru çıkarken, acelem vardı biraz hızlıydım, arkama range rover bi cip takıldı sivil polis arabası gibiydi. Yani nasıl desem sirenler vardı sanki içinde. Kesin bu çevirecek beni diyip gaza bastım. Arkamdan selektör veriyor bide kornaya çalıyordu. Ters yöne girdim, mahalle arasıydı zaten. İzimi kaybettirdim. Başımdan çok trajikomik olaylar geçti.




  • bence uzun yolsehiriçinden daha kolay 2 aylık ehliyetle 23 gün uzun yolum var iş icabı otellerde kalıyorduk tr nin batısını komple gezdim diyebilirim şoförlük cesaret işi ama yanınızda muhakkak biri olmalı çok berbat yollar var
  • birçok yorumu okudum,güzel tavsiyeler var.

    uzun yol yorumlarda da yazıldığı gibi deneyim ister. 100-120 km gitmekle 60-70 km hızda gitmenin arasında bir sürü fark var.memleketin her yerinde duble yol yok ne yazıkki.. sen hızlanmak istendiğinde,vites büyültüyorsan hiç boşuna çıkma uzun yola falan..

    ben ehliyeti tam 1 yıl önce aldım,aldığımda 18'dim.ama 11 yaşımda falan öğrenmiştim araba sürmeyi,her hafta sonunda da babam uygun yere götürür çalıştırırdı beni.trafiğe çıktığımda da hiç yabancılık çekmemiştim..aldıktan 1 ay sonra 7 saatlik sivastan polatlıya gittim,şehir içinde sürmekten çok farklıydı,ama zaten sürekli yolculuk yaptığımız için,alışkındım. neyse,geçen yazın sonuna kadar,toplamda 10 kez uzun yolculuk yapmışızdır.bunlardan 4 ü gidiş geliş 2000 km civarındaydı. en son yaptığım yolculuk berbattı,çünkü 5-10dk lık aralıklarla 13 saat yol gitmiştim,uyku yoktu ama,kollarım çok yorulmuştu.

    bir de,kimsenin gazına gelip artistlik taslayacağım derken çocukluk yapma.. geçen yaz gidiş-geliş bir yolda,açık araziydi etrafı,8-9 araçlık bi konvoy sollamaya kalkıştım,yol çok dardı,bir sürü kamyon otobüs vardı,önümü görüyordum,gelen araç falan yoktu görünürde,en son 2 araç aldı,biri kamyon,arkasındaki otobüs,aralarında 1 araçlık mesafe vardı,hızım o anda 140 idi,tam otobüsü geçtim,o boşlukta öyle bir rüzgar esti ki,arabanın kaydığını hissettim,zaten yol dar,emniyet şeridi yok,çizginin öbür tarafı hep kum.sanki öyle birşeyi bekler gibiydim,direksiyonu sıkıca tutuyordum,ve o anda nasıl bi refleks ise araba sola doğru kaymaya başlamadan hemen önce direksiyonu hafif sağa kırdım,yoksa kuma kaptırıyordum.yaklaşık 1600 kg'nin hızı 140tan 120ye düşmüştü o rüzgardan sonra.dikkatli olmak lazım.




  • @Yazılımcı Online Arkadaşım en son arabanı kırmamışmıydın sen
  • Uzun yol çok zor ama bi o kadarda basit benim gözlemlediğim dikkat edilcek 3-4 bişi var o kadar.

    1.Bi zaman sonra eller yoruluyor ayaklar bi acayip oluyor dikkatin dağılıyor ve artık başka şeyler düşünüyorsun yolu bile görmüyorsun.
    2.Sürekli çizgilere bakmakdan hipnotize oluyorsun ve baktığın halde göremiyorsun.(Babamla memlekete giderken Orduda kaldırıma girmişti adamın gözü açık ama gitti gitti dümdüz yolda kaza yaptı)
    3.Yanından geçen kamyonların türbülansına dalgın bi anda girersen panikleyip
    4.Sollama işleri tehlikeli onada dikkat et ilk önce bi ara gaz falan ver öle sollamaya kalk arabanın yanında bayılıp kalırsan..

    Ama ara ara dinlenip bişiler içersen pekde kötü olmuyor zevkli bile oluyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: RespecT

    @Yazılımcı Online Arkadaşım en son arabanı kırmamışmıydın sen



    ben mi yaptım olm kuzene verdik o o yaptı. Yeni ehliyet almıştı işte tecrübesizlik ve aşırı hızın sonucuydu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 13 Mart 2009; 12:23:37 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Virajlarda sakın fren yapma iyi bir şöför virajı önceden kestirir ona göre hıznı düşürür viraja fren yapmadan girer ve virajdan çıkarken hafif gaza basarak çıkar tabi gazı köklemeden Ama virajın dibine gelip fren yapar ve dönersen ağırlık merkezi öne doğru kayacağından arabanın arkası dönüşün aksine doğru kıç atar ve yüksek hızlarda çok kötü savrulursun.

    Yavaş yavaş hepsi olur bizde anamızın karnında öğrenmedik hoş Aşırı güven de kazalara davetiye çıkarır ne çok güvenecen ne de çok korkacaksın kendinden.


    abi bende ilk uzun yola giderken babam öyle demişti kahamanmaraş/elbistan gaziantep arası 234 km 170 km si tamamen viraj ve dag yolu ilk uzun yolum orası idi viraja girerken biraz geniş giriyordum fren basarak sözde kendimi emniyete alarak gidiyordum babam derin uykusundan kalktı ve dediklerini söyledi geri uyumaya başladı:D yine aynı yolda bu sefer otobana girdim bana cesaret geldi 140 dedim babam usta biraz yavaş dedi geri uyudu rüyasında beni görüyor herhalde:D




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.