Şimdi Ara

Ekrandaki Çizik Cihazı Garanti Dışına Sokar Mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
760
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Samsung Galaxy A11 kullanıyorum. Uyandığımda telefonun dokunmatiği çalışmıyordu. Cihazı yetkili teknik servise yollayacağım ama ekranın üstünde daha önceden çizik oluşmuştu. Bu durum cihazı garanti dışına sokar mı?




  • up

  • Öncelikle geçmiş olsun.
    Siz cihazı dokunmatik problemi nedeniyle servise vereceğiniz için garanti kapsamında yapılır. Çizik olması garantiyi geçersiz kılmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MALCOLMX©

    Öncelikle geçmiş olsun.
    Siz cihazı dokunmatik problemi nedeniyle servise vereceğiniz için garanti kapsamında yapılır. Çizik olması garantiyi geçersiz kılmaz.

    Umarım öyle olur çünkü daha önce Sony markalı cihazımı kulaklık girişinin bozulması sebebiyle kargoya verdiğimde ekrandaki çiziği bahane ederek cihazı garanti dışına alıp tamir için ücret istemişlerdi.

    Teşekkür ederim. Bugün kargoya verdim

  • Telefonlarda bu tür çizik gibi şeyler önemsizdir,

    o nedenle kulaklık girişine neden para aldıklarını söylersen biz de aklımızda şekillendiririz.

    Onun dışında çiziğin önemli olacağını zannetmiyorum. :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: BirhanNertip

    Telefonlarda bu tür çizik gibi şeyler önemsizdir,

    o nedenle kulaklık girişine neden para aldıklarını söylersen biz de aklımızda şekillendiririz.

    Onun dışında çiziğin önemli olacağını zannetmiyorum. :)

    Sony'nin çalıştığı servis neden öyle yapmıştı bilmiyorum. THH'ye verdiğimde haklı bulunmuştum zaten. Umarım tamir edilir cihazım :)

  • Kullanıcı hatası denilerek benden ücret talep edildi halbuki benim ne suçum olacak? Hem daha iki hafta önce ikinci defa tamir edilmişti. THH'ye vereceğim de şöyle bir sorum olacak:


    Şimdi THH kararı aylar sonra çıkar ve ben de o süre boyunca telefonsuz kalamayacağım gibi yenisini de alamam. Buradaki bir telefoncuya yaptırsam THH kararını etkiler mi? Mesela bilirkişi raporu istenirse eğer sorun çıkar mı?


    @BRC_KHAN @BirhanNertip @MALCOLMX©

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KendallRoy

    Kullanıcı hatası denilerek benden ücret talep edildi halbuki benim ne suçum olacak? Hem daha iki hafta önce ikinci defa tamir edilmişti. THH'ye vereceğim de şöyle bir sorum olacak:


    Şimdi THH kararı aylar sonra çıkar ve ben de o süre boyunca telefonsuz kalamayacağım gibi yenisini de alamam. Buradaki bir telefoncuya yaptırsam THH kararını etkiler mi? Mesela bilirkişi raporu istenirse eğer sorun çıkar mı?


    @BRC_KHAN @BirhanNertip @MALCOLMX©

    Hocam siz bir şey söyleyebilir misiniz? Telefonun ekranını yetkili olmayan bir serviste yaptırsam karar aşamasında sorun çıkar mı?

    @claswan





  • quote:

    Orijinalden alıntı: KendallRoy

    Hocam siz bir şey söyleyebilir misiniz? Telefonun ekranını yetkili olmayan bir serviste yaptırsam karar aşamasında sorun çıkar mı?

    @claswan

    Yetkili servis haricinde yaptırmayın. Yetkili serviste yaptırın ve faturasını dosyaya ekletin kazanınca onu da alırsınız.

  • Öncelikle geçmiş olsun. Kesinlikle başka bir telefoncuya yaptırmayın. Ben de yakın zamanda Samsung servisi ile sorun yaşadım. Sonunda THH'ye başvurmak zorunda kaldım ve para iadesi kararı çıkardım. Bu süreçte bilirkişi atandı. Ben telefonu o şekilde kullanmaya devam ettim. Kamera lenslerine toz girme sorunu vardı. Siz Claswan'ın dediği gibi yapın. Kendisi Samsung çalışanı. İade sürecimde bana da bilgileriyle çok yardımcı olmuştu. Parasını verip servise yaptırın. THH'ye başvurunca bu durumu da belirterek hem telefonun iadesini hem tamir parası iadesini istediğinizi belirtin. Başvuru esnasında tamir ücreti fişi de dahil servis fişlerini eklemeyi unutmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MALCOLMX©

    Öncelikle geçmiş olsun. Kesinlikle başka bir telefoncuya yaptırmayın. Ben de yakın zamanda Samsung servisi ile sorun yaşadım. Sonunda THH'ye başvurmak zorunda kaldım ve para iadesi kararı çıkardım. Bu süreçte bilirkişi atandı. Ben telefonu o şekilde kullanmaya devam ettim. Kamera lenslerine toz girme sorunu vardı. Siz Claswan'ın dediği gibi yapın. Kendisi Samsung çalışanı. İade sürecimde bana da bilgileriyle çok yardımcı olmuştu. Parasını verip servise yaptırın. THH'ye başvurunca bu durumu da belirterek hem telefonun iadesini hem tamir parası iadesini istediğinizi belirtin. Başvuru esnasında tamir ücreti fişi de dahil servis fişlerini eklemeyi unutmayın.

    Hocam ben başvuruyu yaptım bile. Sonradan dosya eklemesi de yapılıyor herhalde öyle yaparım artık

  • quote:

    Orijinalden alıntı: claswan

    Yetkili servis haricinde yaptırmayın. Yetkili serviste yaptırın ve faturasını dosyaya ekletin kazanınca onu da alırsınız.



    Alıntıları Göster

    Hocam peki servisin belirttiği durumda kim haklı sizce? Ekrandaki çizik garanti dışı kalması için geçerli bir sebep midir?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: KendallRoy

    Hocam peki servisin belirttiği durumda kim haklı sizce? Ekrandaki çizik garanti dışı kalması için geçerli bir sebep midir?



    Alıntıları Göster

    Suç üreticide aslında. Yetkili Servis sadece aracı bir kurum. Ya ücretli cihaz yapıp parayı tüketiciden alacak ya da garantili cihaz yapıp parasını üreticiden alacak.


    Biz herr halükarda depodaki tüm malın parasını zaten önceden vererek alıyoruz yani garantili bir cihaz bile yapsak bunun ücreti ilk etapta bizden çıkmış oluyor.


    Daha sonra bu yapılan işlem üreticiye rapor ediliyor, deniyor ki bu cihazda herhangi bir darbe yoktu, xx sorunu vardı, xx parçası değişti.

    Buna faturalandırma yapılıyor işte şu kadar malzeme ücreti şu kadar işçilik ücreti şu kadar da prim.


    Gel gelelim sıkıntı şu ki bu üretici çiziktir, eğiktir, yok ekranın arkasındaki sıvı etiketi (turnasol kağıdı ) pembe olmuştur gibi konularda hiçbir şekilde destek vermiyor. Biz garantiden yaptıysak mesela bunu bizden kesiyor kesinlikle ödeme yapmıyor. Sizin cihazdaki çizikten dolayı üretici firma, yetkili servise ödeme yapmıyor malesef...


    Bu durumda yapabilecekleriniz;

    Sosyal medyada her yere şikayetinizi yazmak (cidden en etkili yok ama kimse inanmaz bu dediğime sanırım :) )

    444 77 11 arayıp sorununuzu dile getirip talebinizde ısrarcı olmak.

    Tüketici hakem heyetine başvuru yapmak.


    Bunları denemeniz gerek. Tabi şu da var. Üretici tamamen haksız değil. Eğer derin bir çizik varsa bu meydana gelirken ekran zarar görmüş olabilir. Şöyle ki kırık çatlak gibi belli olmayan sadece mikroskopta görünebilien çatlaklar oluşuyor ve buradan ekranın likit sıvısı bir kaç gün içinde akıyor daha sonra ekranda morarma, kararma ya da tamamen görüntü kaybı oluşuyor. Hatta güneşe ya da yüksek parlaklıklı ışığa ekranı açılı tutarsanız belki ekrandaki gökkuşağını görebilirsiniz tabii ki çatlak varsa.

    Yok sadece bozulmuştur ekran onu zaten kimse anlayamaz.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: claswan

    Suç üreticide aslında. Yetkili Servis sadece aracı bir kurum. Ya ücretli cihaz yapıp parayı tüketiciden alacak ya da garantili cihaz yapıp parasını üreticiden alacak.


    Biz herr halükarda depodaki tüm malın parasını zaten önceden vererek alıyoruz yani garantili bir cihaz bile yapsak bunun ücreti ilk etapta bizden çıkmış oluyor.


    Daha sonra bu yapılan işlem üreticiye rapor ediliyor, deniyor ki bu cihazda herhangi bir darbe yoktu, xx sorunu vardı, xx parçası değişti.

    Buna faturalandırma yapılıyor işte şu kadar malzeme ücreti şu kadar işçilik ücreti şu kadar da prim.


    Gel gelelim sıkıntı şu ki bu üretici çiziktir, eğiktir, yok ekranın arkasındaki sıvı etiketi (turnasol kağıdı ) pembe olmuştur gibi konularda hiçbir şekilde destek vermiyor. Biz garantiden yaptıysak mesela bunu bizden kesiyor kesinlikle ödeme yapmıyor. Sizin cihazdaki çizikten dolayı üretici firma, yetkili servise ödeme yapmıyor malesef...


    Bu durumda yapabilecekleriniz;

    Sosyal medyada her yere şikayetinizi yazmak (cidden en etkili yok ama kimse inanmaz bu dediğime sanırım :) )

    444 77 11 arayıp sorununuzu dile getirip talebinizde ısrarcı olmak.

    Tüketici hakem heyetine başvuru yapmak.


    Bunları denemeniz gerek. Tabi şu da var. Üretici tamamen haksız değil. Eğer derin bir çizik varsa bu meydana gelirken ekran zarar görmüş olabilir. Şöyle ki kırık çatlak gibi belli olmayan sadece mikroskopta görünebilien çatlaklar oluşuyor ve buradan ekranın likit sıvısı bir kaç gün içinde akıyor daha sonra ekranda morarma, kararma ya da tamamen görüntü kaybı oluşuyor. Hatta güneşe ya da yüksek parlaklıklı ışığa ekranı açılı tutarsanız belki ekrandaki gökkuşağını görebilirsiniz tabii ki çatlak varsa.

    Yok sadece bozulmuştur ekran onu zaten kimse anlayamaz.



    Alıntıları Göster

    Benimkinde derin çizik vardı maalesef ve onu da rapor etmişler yani servis kaydı kağıdında yazıyor bu. Bu durumda yapabileceğim nedir? THH başvurumu reddedebilir mi?

    Cevabınız için teşekkürler, yine de THH başvurumu bekleyip şansımı deneyeceğim





  • Bugün telefon istediğim gibi tamir edilmeden geldi ama dokunmatik ekran gayet güzel çalışıyor :) anlamadım nasıl oldu


    ben yine de daha önce iki defa tamir gördüğü için ücret iadesi isteyebilirim galiba çünkü bu telefonun yakında tekrar bozulmayacağı ne malum? Böyle bir hakkım var mıdır? Garanti koşullarında şöyle bir ifade geçiyor:


    "Tüketici seçimlik haklarından onarım hakkını kullanmışsa, malın garanti süresi içinde tekrar arızalanması veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hâllerinde seçimlik haklarını kullanabilir."


    Samsung Ürün Garantisi Bilgileri | Samsung TR


    benim telefon iki defa tamir gördü ve ikincisinde iade isteğimi telefonun kutusuna koyduğum kağıtta belirtmiştim ama tamir ettiler. Burada benim THH'ye başvurma hakkım var mıdır, başvuru yaparken ne diye belirtmeliyim?


    @claswan @MALCOLMX©





  • Bilir kişi raporu adı üzerinde cihazın şikayet konusu olan mevcut durumunu gözlemleyip ona göre hakem heyetine durumu bildirecek olan kişidir. Sen o şikayet konusu olan parçayı hele de yetkili servis dışında bir yerde değiştirtirsen direkt bilir kişiden ret alırsın. Ek olarak yetkili serviste değiştirt faturasını al diyen arkadaşın yorumuna ek, öyle yaptığın zaman da şikayet kapsamını değiştirteceksin kardeşim. Vesselam.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: KendallRoy

    Bugün telefon istediğim gibi tamir edilmeden geldi ama dokunmatik ekran gayet güzel çalışıyor :) anlamadım nasıl oldu


    ben yine de daha önce iki defa tamir gördüğü için ücret iadesi isteyebilirim galiba çünkü bu telefonun yakında tekrar bozulmayacağı ne malum? Böyle bir hakkım var mıdır? Garanti koşullarında şöyle bir ifade geçiyor:


    "Tüketici seçimlik haklarından onarım hakkını kullanmışsa, malın garanti süresi içinde tekrar arızalanması veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hâllerinde seçimlik haklarını kullanabilir."


    Samsung Ürün Garantisi Bilgileri | Samsung TR


    benim telefon iki defa tamir gördü ve ikincisinde iade isteğimi telefonun kutusuna koyduğum kağıtta belirtmiştim ama tamir ettiler. Burada benim THH'ye başvurma hakkım var mıdır, başvuru yaparken ne diye belirtmeliyim?


    @claswan @MALCOLMX©

    Dokunmatik kalibrasyonu yapılmış olabilir ya da sök tak yapınca düzelmiş olabilir. Darbe alırsa içinde soket yerinden çıkabiliyor ya da eğilme durumu olursa.





  • Ekrandaki Çizik Cihazı Garanti Dışına Sokar Mı?

    Ancak bugün vakit ayırabilip şikayette bulunabildim, aynı gün savunması istenmiş. Hadi bakalım, süreç başladı

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.