Şimdi Ara

Eksperin hasar kaydını abartması nasıl önlenir??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.053
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir kaza yaptık diyelim, aracın kaskosu da var. Kaza sonrası tutanak vs tutulduktan sonra araç servise veya ustaya götürüldü. Eksper gelip tutanak tutup hasar tespiti yapıyor. Sonra tramere işleniyor.

    Ama günümüzde ''şişirilmiş hasar kayıtları'' mağduru çok insan var. Bu durumu engellemek için olaya nasıl müdahil olabiliriz? Diyelimki araçta 1-2 parça boya veya değişen var aracın marka/modeline/değerine göre normalde 3-4 bin TL tutacak bir hasar 10-12 bin gösterilebiliyor. Bunu nasıl engelleriz?

    Tanıdık bir eksper mi bulmamız gerekir?

    Bir de aynı durum kaskomuz yoksa nasıl çözülür?

    Ekstra bir soru: Araçta hafif hasar olup yetkili servise götürülünce uğraşmayıp direk parçayı değiştiriyorlar. Onarılabilecek hatta bazen sadece düzeltilip boya bile yapılmayacak durumdaki parçalar değiştiriliyor. Parça değiştiğinde/boyandığında hem hasar kaydı yüksek çıkıyor hem de ikinci el satışta aracın değeri düşüyor.
    Böyle hafif hasarlı bir kaza sonrası en az maddi kayıpla nasıl çözeriz olayı?







  • Ben de bunu anlamıyorum. Eksper sigorta şirketi adına işlem yürüten bir aracı. Bu kişinin görevi sigorta şirketini korumak ve mümkün olan asgari masrafla onarımın gerçekleşmesini temin etmek. Ocak ayı içerisinde biz de ufak bir kaza yaptık. Eksper aracı inceledi, tüm fotoğrafları v.s. istedi normal tamir masrafı çıktı karşımıza.

    Hatta bir arkadaşımın tamponuna çarpmışlardı, değişim istedi arkadaşım ama eksper onarım verdi ve tampon onarıldı.
  • Ben de bunu anlamıyorum. Eksper sigorta şirketi adına işlem yürüten bir aracı. Bu kişinin görevi sigorta şirketini korumak ve mümkün olan asgari masrafla onarımın gerçekleşmesini temin etmek. Ocak ayı içerisinde biz de ufak bir kaza yaptık. Eksper aracı inceledi, tüm fotoğrafları v.s. istedi normal tamir masrafı çıktı karşımıza.

    Hatta bir arkadaşımın tamponuna çarpmışlardı, değişim istedi arkadaşım ama eksper onarım verdi ve tampon onarıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 4 Nisan 2018; 14:34:39 >
  • Ben tanıdık bir kaportacıya götürdüm, arka tampon değişti, bagaj kapağı boyandı model logosu ve motor logosu değişti(bence gerek yoktu, bagaj kapağı boş olsa da olurdu, KDV hariç 150 lira tuttu logolar) toplam hasar kaydı tramerde 1800 küsür, ödenen ücret KDV dahil 2106 lira. Kalan boyayla da ön tamponu komple boyattım, mis gibi oldu,ek ücret ödemedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesutyuksel -- 4 Nisan 2018; 14:45:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Hasar kaydını abartanlar kim o zaman? Onları sorgulayalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ofamof

    Hasar kaydını abartanlar kim o zaman? Onları sorgulayalım.

    Yetkili servisler 750 liralık tampona 1500 lira yazıyorlar, ustanın 100 liraya boyadığı yere 300 lira yazıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bildiğim kadarı ile şişiren Eksper değil servisler işçilikten şişiriyor

    Laguna2 aracımın onarımında kapı değişip sol arka çamurluk boyanması gerekiyordu
    Aracın sigortalı olduğunu kime söylediysem 3-4 binlik onarımı 10 bin tutar dediler yetkili de değil sanayideki esnaf

    Servise gidip aracı kendim yaptıracağımı söyledim fiyat listesi çıkardılar ortalama 3-4 bin tl dediler
    Sonra bende çokmuş diyip o zaman sigortadan yaptırmak istiyorum diyince biraz tipleri bozulsada mecburen onarım yaptılar sadece adamın bana dediği 400-500 tl fiyat artabilir parçaları sigorta gönderiyor dedi.

    İşlemlerin sonucu genelde 10 bin tutar dedikleri hasar toplam 3800 TL civarına yapıldı
    1250 TL işçilik genel kalan tutar tamamı parçaydı

    Parça konusunda çok hasar çıkıyorsa örneğin far camı çiziliyor değişiyor siz onarıma verirken müdahale edilmesini istemediğiniz yerleri uyarıp söyleyeceksiniz boş yere parça değişmeyince yine düşük rakamlar çıkar benim farımda çizilme olmuştu ben değiştirmedim örneğin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 4 Nisan 2018; 16:20:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Ben de bunu anlamıyorum. Eksper sigorta şirketi adına işlem yürüten bir aracı. Bu kişinin görevi sigorta şirketini korumak ve mümkün olan asgari masrafla onarımın gerçekleşmesini temin etmek. Ocak ayı içerisinde biz de ufak bir kaza yaptık. Eksper aracı inceledi, tüm fotoğrafları v.s. istedi normal tamir masrafı çıktı karşımıza.

    Hatta bir arkadaşımın tamponuna çarpmışlardı, değişim istedi arkadaşım ama eksper onarım verdi ve tampon onarıldı.

    "Sigortadan para almak için şişirilmiş hasar kaydı" galericilerin, dolandırıcıların ve al-satçıların uydurduğu bir hikayedir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canermm


    quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Ben de bunu anlamıyorum. Eksper sigorta şirketi adına işlem yürüten bir aracı. Bu kişinin görevi sigorta şirketini korumak ve mümkün olan asgari masrafla onarımın gerçekleşmesini temin etmek. Ocak ayı içerisinde biz de ufak bir kaza yaptık. Eksper aracı inceledi, tüm fotoğrafları v.s. istedi normal tamir masrafı çıktı karşımıza.

    Hatta bir arkadaşımın tamponuna çarpmışlardı, değişim istedi arkadaşım ama eksper onarım verdi ve tampon onarıldı.

    "Sigortadan para almak için şişirilmiş hasar kaydı" galericilerin, dolandırıcıların ve al-satçıların uydurduğu bir hikayedir.


    Aynen katılıyorum. Daha önce yaptığım kazalarda kafamda belirlediğim rakamlar çıktı hasar kaydı olarak. Yetkili serviste kaskodan yaptırdım.





    "Bir çamurluk boyalı, bundan dolayı 7-8 bin lira hasar kaydı Vs Vs " denen arabanın hava yastığı açılmıştır, xenon farı kırılmıştır Vs bir sürü etken olabilir. Onun dışında şişirme abartma tamamen uydurma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim şahsi görüşüm ilk önce degişilcek parcaların listesini alın sonra sanayide veya özel serviste hangi parcaları kurtarabilceginizi ve bu parcalar nekadar tutup ne kadar iscilik eklenicegini sorabilirsiniz



    Sigorta şirketi ile anlaşmalı heryerde aracınızı yaptırabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalandan kim ölmüş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eksper fiyatları şişiremez. Öyle bir lüksü yok. Yoksa birgün barındırmaz onu sigorta şirketi. O sigorta fiyatı şişirdi denilen şeyler tamamen yalan.

    Sigorta şirketlerinin çoğu bir parça değişeceği zaman orjinal değil yan sanayi, muadili diye tanımlanan parçaları kullanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Bildiğim kadarı ile şişiren Eksper değil servisler işçilikten şişiriyor

    Laguna2 aracımın onarımında kapı değişip sol arka çamurluk boyanması gerekiyordu
    Aracın sigortalı olduğunu kime söylediysem 3-4 binlik onarımı 10 bin tutar dediler yetkili de değil sanayideki esnaf

    Servise gidip aracı kendim yaptıracağımı söyledim fiyat listesi çıkardılar ortalama 3-4 bin tl dediler
    Sonra bende çokmuş diyip o zaman sigortadan yaptırmak istiyorum diyince biraz tipleri bozulsada mecburen onarım yaptılar sadece adamın bana dediği 400-500 tl fiyat artabilir parçaları sigorta gönderiyor dedi.

    İşlemlerin sonucu genelde 10 bin tutar dedikleri hasar toplam 3800 TL civarına yapıldı
    1250 TL işçilik genel kalan tutar tamamı parçaydı

    Parça konusunda çok hasar çıkıyorsa örneğin far camı çiziliyor değişiyor siz onarıma verirken müdahale edilmesini istemediğiniz yerleri uyarıp söyleyeceksiniz boş yere parça değişmeyince yine düşük rakamlar çıkar benim farımda çizilme olmuştu ben değiştirmedim örneğin

    Kendi ustaniz olacak durust olacak

    10 yila yakindir hem kaporta hem motor bolumu olan bir ozel servis ustam var

    Asla boyle islere girmez dogrusu ne ise onu yapar bu yuzden herkes onu tutuyor

    Bakiyorum diger alengirikli is yapan ustalarin tercih edilmesi daha az

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eksper sigorta şirketinin elemanı falan değildir. Eksper kağıt üzerinde bağımsızdır tabii pratikte öyle değil.
  • Normal hasarlarda fiyatı şişiren genelde servisler fakat pert piyasası boş geçilmiş gördüğüm kadarıyla.

    Yaşanmış örnek ;

    Chevrolet'in Türkiye'den çekilmesinden sonra Captiva'nın piyasası müthiş düştü.

    Elinde Captiva olan galeriler ne yaptı ? Kaskolu araçlarını gidip bir yerde perte çıkartıp sigorta şirketinden aracın piyasa fiyatından çok daha yükseği olan kasko rayiç bedelini aldı.

    Daha sonra işin içine pertçiler giriyor.

    Pertçiler diyip geçmeyin inanılmaz bir piyasa ve çok ilginç işler dönüyor.

    Sigorta şirketi aracı o şekilde açık arttırma usulü satıyor ve bu piyasaya hakim olan kişilerde bu araçları alıyor. Daha sonra arabayı ilk perte çıkartan galerici de çevresi sayesinde ihaleden alan kişiden tekrar satın alıyor.

    Sanayi usulü her şey yan sanayi ve üstün körü yapılıp araba toplanıp tekrar satılıyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.