Elantradaki eski sonatalardaki h matic ile i30daki 6 ileri otomatik aynı mı hangisinin vites geçişi daha iyi
bu arada otomatik vites dişli oranları farklı elantra iel i30 un bu ne anlama geliyor
bilgisi olan var mı arkadaşlar
Dur sakin İlla yazarlar
Sonatadan biliyorum sonataların 2002-2003 yılında çıkan kasalardan itibaren h-matic şanzuman kullanıyor hyundai bu h-matic şanzumanları accent, i30 , elantra gibi araçlarında yeni yeni kullanmaya başladı. yani şu anki kullanılan şanzuman h-matic triptronik özellikli şanzumandır vites geçişlerini hissedilmiyor temelde eski bir şanzuman tipi olmasına rağmen geliştirilmiş sistemler sayesinde şanzuman vites seçiminde daha hızlı ve kararlı davranıyor,2002 deki h-matic ile şu an i30 ve elantralardaki h-maticin en büyük farkı 4 vitesten 6 vitese çıkmasıdır.
sonatada ki h-matic 4 ileri tiptronık şanzıman i30 da 6 ileri yenı geliştirilmiş tiptronık şanzıman ikisinin de vites geçişleri sorunsuz 4 ileri sorunsuz şanzıman tek sorun rampalar da biraz geç vites düşürmesi bunun ıcın gaza hafif yüklenmenız gerekıyor . 6 ileri elentra kullandım vites geçişleri çok yumusak ve rapmalar da doğru vitesi seçmek de daha hızlıydı . ıkısınde de herhangı bır problem yaşamazsın ztn 0 km alırsan 5 yıl garantın oluyor
yalnız i30 otomatik nedense ivmelenme açısından elantradan daha iyiydi
i30 da vites geçişleri daha pürüssüzdü
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme