< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugur7seven -- 13 Aralık 2024; 11:30:19 > |
Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor (3. sayfa)
-
-
Son 2 aracım elektrikli. Umarım iy bir araç almak zorunda kalmam. Zira iy araca dönüşüm sadece ekonomik sebeplerle olabilir. Başka tek bir sebep yok.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tabii ya içten yanmalılar hiç yanmaz, hep elektrikliler yanar:
Evin duvarına çarpan otomobil alev aldı: 4 kişi yanarak öldü
Al, 4 kişi ölmüş içten yanmalının içinde. İçten yanmalı sadece içten yanmamış, dıştan da yanmış.
Hem içten yanmalı hem de dıştan yanmalı.
Bırakın bu işleri. İçten yanmalılar elektriklilerden çok daha fazla yanıyor, kimi kandırıyorsunuz?
-
Al bu da 2 ay öncesinden. Koca otobüs cayır cayır yanmış:
Yolcu otobüsü alev alev yandı - Son Dakika Türkiye Haberleri | NTV Haber
Gelip burada algı kasmayın.
-
Al bak yine elektrikli yanmış:
Park halindeki otomobil alev alev yanarak kullanılamaz hale geldi İhlas Haber Ajansı
Palavranızı seveyim.
-
Al bi elektrikli yangını daha:
Bursa'da otomobil alev alev yandı! - Bursa Hakimiyet
Niye bunları da paylaşmıyorsunuz?
-
Al bu da Muş'tan bir elektrikli yangını (!)
Park halindeki otomobil alev aldı - Son Dakika Türkiye Haberleri | NTV Haber
Sadece 1-2 gün içinde yanan 4-5 tane içten yanmalı aracın haberleri bunlar.
Kimse görmüyor bunları ama varsa yoksa 40 yılda bir yanan elektrikliyi yerin dibine batırma gayretkeşliği.
Oysa yanan her 1 elektrikliye karşı 3-4 benzinli/mazotlu/tüplü yanıyor.
Bırakın bu ucuz algı kasma işlerini.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 13 Aralık 2024; 19:51:50 > -
Elektrikli araç sayısı ile içten yanmalı araç sayısını yanan araçlara oranlarsak elektrikli araçların yanma oranı katbekat fazla olacaktır.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Gelecek kesinlikle elektrik motorlu araclarda ama bugun heleki turkiyedeki sartlarda tam elektrikli aracalar için bence erken...evet arac tahriği elektrik motorun alacak bu net..tabiki pil olacak ama buyuk piller olmayacak phev araclar geçiş için daha mantıklı geliyor...sonrası için hidrojen araclar ...
-
Kesinlikle doğru değil. Alın NFPA'nın ABD'de yaptığı 2024 tarihli araştırma:
Electric Vehicles and Fire Risk: Separating Myths from Reality
Alıntı
metni:According to a 2024 report from the National Fire Protection Association (NFPA), electric cars have a lower incidence of fires compared to traditional gasoline vehicles. Specifically, the data shows that out of every 100,000 electric vehicles, approximately 25 catch fire annually. In contrast, traditional gasoline-powered vehicles experience about 1,500 fires per 100,000 vehicles each year, according to the same report. This data is supported by studies from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), which also found that EVs are less prone to catching fire due to the absence of flammable gasoline. Vehicle fires report | NFPA Research
Her 100.000 elektrikliden sadece 25'i yanmış ama her 100.000 benzinliden 1.500'ü yanmış! Üstelik ABD'de tüplü araba da yok. Bizdeki istatistik o yüzden daha faciadır.
Not: NFPA ABD'nin ulusal yangın koruma başkanlığıdır, resmi kurumdur.
Bir tutturmuşsunuz elektrikliler yanıyor da yanıyor. Hodri meydan, Türkiyede toplasan 3 tane elektrikli yangını ya vardır ya yoktur ama ben size 1 yıl içinde yanmış 300 tane benzinli mazotlu vb. araç bulurum Türkiyede.
Ya Google elinizin altında, aratın son 1 yılın araç yangınlarını, burada bu saçma şehir efsanesine körü körüne inanacağınıza.
ELEKTRİKLİ ARABALARIN DAHA ÇOK YANDIĞI BİR ŞEHİR EFSANESİDİR.
Uygun şarj altyapısı olmazsa elbette yangın riski vardır. Adam şanlıurfada elektrik direğinden çektiği elektrikle araba şarj ediyor. O araba tabii yanar. Normlara uygun olmayan her şarj aleti ve kablolamada yangın riski vardır. Bunun suçlusu elektrikli arabalar değildir, kötü sürücüler, kötü altyapıdır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 13 Aralık 2024; 18:21:43 >
-
benim gruplardan anladığım kadarıyla ev den memnun olanlar genelde evden yada şirketten beleşe şarj edenler. dışardaki istasyonlarda kw si 10 tl 81 kw lik ev3 ü şarj etsen ve 500 km gitsen 1,62 tl ye geliyor km si . zaten lpg li araba da km si şehir dışı 2 tl ye geliyor. pek de fark yok. teknolojisi ve otonom sürüşü için falan alınabilir ama istasyonların artması lazım. sıra çilesi çekiliyor yoğun yer ve günlerde.
-
Elektrik aracın mantıklı olması için en az 17 yıl daha geçmesi gerekiyor.
-
EQE kullanıcılarından duyduğum kadarıyla gerçek kullanımda 300km menzil sunuyor tesla SR lar gibi , avrupa elektrikli araçlara verdiği desteği kesti , almanya geçen aralıkta kesince satışlar dibi görmüştü , Türkiyedeki eqe içinde arkadaş anlatmıştı onda da togg uzun menzil var ,şarj ederken eqe gelmiş ,konuşurlarken toggun tahmini menzil 500km+ görünce gerçekmi diye sormuş , inanamamış çünkü kendisi eqe ile 300km üzerini görememiş
ayrıca mercedes elektrikli araçlarındaki ön ızgarayı değiştirme kararı aldığını duyurmuştu buralarda haberi çıkmıştı ,kullanıcılar klasik mercedes ızgarası istiyormuş ona döneceklerdi
elektrikli araç dünyası ayrı ve köklü markalar bile başarısız olabiliyor ,bmw sanırım 102kw batarya koymuş i5 e onun satışları iyiydi
ama avrupada teşvik kalkınca elektrikli satışları çakıldı ,çinliler geliyor diye teşviği kaldırdılar çünkü avrupalı üreticilerin elektriklileri başarısız oldu ,ee öyle olunca kim neden fazla paraya elektrikli alsın ,avrupanın başarısızlığının bir sebebininde söylenenlere göre , çin batarya ve yedek parça konusunda pek yardımcı olmadığı için baya maliyetli oluyormuş ,onlarda genelde küçük batarya kullanıyorlar
80-90kw bataryaları daha yeni kullanacaklar öncesi 50kw idi ,togg uzun menzil 88.5kw
Bizde de %10 luk ÖTV teşviği olmasa bizde de elektrikli satışları düşer
Togg V2 uzun menzil kullanıyorum eşidi içten yanmalılar 3 milyon , Türkiyede elektrikli almamak hata olur
Kısa menzil togg V1 1.447.000 ve 600bin sıfır faizli kredi
lpg de dizel de kullandım 30 yıldır araç kullanıyorum ,amerikan v8 motor sesi hastasıyım ama bir daha içten yanmalıya zorunlu olmadıkça dönmem , bu konfor bu güç bu sessizlik , 218hp 350nm tork ve her devirde ayağının altında
şarj süresi acelesi olanlar için dezavantaj ama kullanmaya başlayınca yersiz olduğunu anlıyorsun , şu kesin uzun yol acil işin olursa hastane ölüm vs yakıtlı gibi doldur yola devam yok
uzun menzil için acil durumda 500km de en az 1 saat süre uzuyor , yola çıkarken şarj %20 lerde ise bu süre daha da uzayabilir
ve sürekli dışarıda DC de şarj ediyorum ,evde şarj imkanım yok , bu dezavantaj da değil sadece evde şarj edenler benden daha uyguna geziyor
-
İstanbul Avrupa yakasının apartman sisteminde oturan biri olarak evden şarj edilemeyeceği için bana çok mantıklı gelmiyor açıkcası.
Binalarımızda ne kapalı ne de açık otopark yok. Bitişik nizam binalar, herkes yol kenarına park ediyor. Durum böyle olunca dışarıdaki şarj istasyonlarına bağımlı olacağım,
bu da aslında geceden şarja bırakayım sabaha hazır olsun rahatlığını yok ediyor. Açıkcası bir arabam yok ama alsam herhalde az sorunlu benzinli bir Toyota alırdım.
Elektrikli bana biraz zengin işi gibi geliyor. Hem araç fiyatları yüksek hem de onu mantıklı kılan müstakil ev veya lüks site gibi yerlerde oturmak masraf.
-
palavra haber, İNANMAYIN
-
Tesla'ya 5w30 mu koyuyoruz
-
Sana mı inanalım ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun yolda araba şarjdayken kaybettiği zamandan ve soğuk havada batarya performansından da memnun mu acaba EQE sahibi arkadaşınız
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Çoğu binek otomobil gündelik şehiriçi kullanıma hizmet ediyor zaten. Senede 1-2 bilemediniz 2-3 uzun yol seyahati sırasında 4 saatte bir 40 dakikalık şarj molalarına katlanmak istemiyorsanız bir de benzinli otomobil alırsınız olur biter
Yazın bir kenara: yakın bir zamanda içten yanmalı otomobil diye bir şey kalmayacak.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X