Şimdi Ara

Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
91
Cevap
1
Favori
4.485
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Elektrikli araçlar hakkında eleştiriler olsa da bu araçları kullananlar görünüşe göre oldukça memnun. Global EV Drivers Alliance tarafından yapılan bir Küresel Elektrikli Araç Sürücü Anketine göre, her on elektrikli araç sahibinden dokuzu bir sonraki satın alımlarında da yine elektrikli bir araç tercih edecek.



    Elektrikli araçlara geçenler geri dönmüyor



    18 ülkeden 23.000'den fazla kişiyi kapsayan çalışmaya katılan sürücülerin yüzde 92'si yeni bir araç satın almak zorunda kalmaları halinde tekrar elektrikli araç satın almayı planlarken, yüzde 1'inden daha azı içten yanmalı benzinli veya dizel bir araç tercih edeceğini belirtiyor. Yaklaşık 336.000 elektrikli araç sürücüsünü temsil eden platforma göre ankete katılanların yaklaşık yüzde 4'ü yarın araçlarını değiştirmek zorunda kalmaları halinde bir hibrit veya plug-in hibrit araç (PHEV) satın alacaklarını söyledi.




    Genel olarak, araştırmaya katılanların yüzde 97'si elektrikli araç sürücüsü olmaktan memnun veya çok memnun durumda. Ankete göre, daha düşük işletme maliyetleri bir elektrikli araç seçme nedenleri listesinin başında yer alırken, iklimle ilgili çevresel argümanlar ikinci sırada yer alıyor.




    ABD, Avusturya, Brezilya, Kanada, Fransa ve Hindistan dahil olmak üzere 18 ülkeden gelen katılımcılar tarafından belirtilen en büyük dezavantaj ise şarj altyapısı oldu. Bunun içinde hızlı şarj istasyonlarının yetersizliği, şarj süresinin zaman alıcı olması ve cihazların yetersiz güvenilirliği yer alıyor. Bu arada araştırmaya katılanların çoğunluğu (%72) elektrikli araçlarını çoğunlukla evde şarj ettiklerini belirtiyor.



    Ayrıca Bkz.Elektrikli araç batarya fiyatları bu sene rekor seviyede düştü



    Ek olarak katılımcılar, elektrikli araçla uzun yolculuğa çıkmanın benzinli veya dizel bir arabaya göre daha fazla planlama gerektirdiğini söylüyor. Ancak çoğunluğu menzil kaygısı yaşamıyor. Kullanıcıların ezici çoğunluğu ise sürüşe başlamadan önce aracı nerede şarj edeceklerini planladıklarının altını çiziyor. Sürcüler şarj istasyonlarında banka/kredi kartıyla da doğrudan ödeme yapılabilmesini istiyor.




    Kaynak:https://www.teslarati.com/study-less-than-1-percent-ev-owners-switch-back-ice/
    Kaynak:https://globalevalliance.com/wp-content/uploads/2024/12/Global-EV-driver-survey-2024-webinar-presentation-10-dec-1.pdf







  • Niye istesin ki, o konforun ve düşük yürütme masraflarının tadını alan bir daha bırakır mı? Yalan yanlış önyargılar da kırılmaya devam ediyor. Bugün 509.000 km'deki hem de ısı pompasız bir Tesla Model 3'ün halen %85 pil ömrü varsa kimsenin "ama batarya değişimi" demeye hakkı yoktur. 509.000 km'de muadil (D sınıfı SUV) içten yanmalı bir araca yapacağınız ekstra yakıt, bakım ve parça değişim masrafları bataryayı birkaç defa çıkarır zaten.

    Daha dün EQE sahibi arkadaşımla konuştuk bunu çünkü aynı araştırmayı dün başka yerde görmüştüm. Elektrikliden sonra tekrar içten yanmalıya döner misin diye sordum, "asla" dedi, "bir daha asla elektrikliden vazgeçmem". Neden diye sordum. Cevapladı: Yürütmesi çok ucuz, neredeyse bedavaya dolaşıyorum, müthiş konforlu, müthiş sessiz, gaza dokunduğun an uçuyor, yokuşlara çıkarken bile sırtını koltuğa yapıştırıyor. İvmelenme müthiş, sollama anlık, 2. seviye otonom sürüş de cabası.


    Niye döneyim ki dedi, planlamanı ona göre yaparsan şarj asla sorun olmuyor. O da sorun olmayınca içten yanmalının hiç bir esprisi kalmıyor.

    Anketi cevaplayanlar zaten içten yanmalı motorlu aracı 100.000 km gelince hurdalığa atan kişiler. Tabi o kadar alım gücüyle yeniden elektrikli araç alırlar.Bizim gibi ay başını getirmeye çalışmadıkları için, dünyayı gezecek paraları var. Biz daha dibimizdeki Topkapı sarayına gidemiyoruz.
    Abartın abartın ben de geçen millet içten yanmalı motorlara dönüyor elektrikli araç satışları durdu ve düşüyor diye bi haber okudum. Bu haber de tamamen boş çünkü insanlar para verip aldıkları bir şeyi asla kötülemez daha çok övme eğilimindedir bin pişman da olsa karşıya anlatırken abi müthiş bir cihaz bu iyiki almışım der :) kısacası elektrikli araç şu an için alınmaz o teknolojinin biraz daha geliştirilmesi gerekiyor daha çok yeni 5-10 yıl sonra bakalım duruma. Alın size elektrikli araba mesajda bahsettiğim haberin linki:
    capital online
    AB'de elektrikli otomobil satışları sert düştü; acil eylem çağrısı yapıldı! - Capital
    https://www.capital.com.tr/haberler/tum-haberler/abde-elektrikli-otomobil-satislari-sert-dustu-acil-eylem-cagrisi-yapildi#google_vignette
    Elektrikli arabaların 4 sorunu var.

    1- Aktif soğutulmayan elektrik motoru.
    Kısa ömüre ve motorun devredışı kalmasına hatta gücünün düşürülmesine sebep olur.
    Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor

    Bak bu fotoğraf Tesla CyberTruck’dan.

    2- Düşük pil kapasitesi ve yüksek maliyetler.
    3- Düşük pil ömrü.
    4- Rasgele zamanlarda şarj olurken yanması. (Kasko/Sigorta garanti vermeli)

    Bu sorunları çözün öyle gelin.

    Herhalde uzun yol menzili ve maksimum hız hariç her anlamda elektrik araç içten yanmalıdan daha üstün. Gerçekten güzel bir deneyim. Motor sesi tarafından baskılanmadığı için çıkardıkları metalik sesler de alışık olmayan için çok enteresan. Gelecek bu araçlarda, bu kesin.

    Ben geçen sene ağustostan beri elektrikli kullanıyorum, şu anda eşimin benzinli aracını sattım elektrikli alacağım. Bir daha kolay kolay içten yanmalı araca dönmem. Ha her hafta uzun yola falan çıksam elektrikli çekilmez ayrı konu ama benim gibi 1-2 ayda bir uzun yola gidip evde şarj edebilene çok mantıklı.

  • Niye istesin ki, o konforun ve düşük yürütme masraflarının tadını alan bir daha bırakır mı? Yalan yanlış önyargılar da kırılmaya devam ediyor. Bugün 509.000 km'deki hem de ısı pompasız bir Tesla Model 3'ün halen %85 pil ömrü varsa kimsenin "ama batarya değişimi" demeye hakkı yoktur. 509.000 km'de muadil (D sınıfı SUV) içten yanmalı bir araca yapacağınız ekstra yakıt, bakım ve parça değişim masrafları bataryayı birkaç defa çıkarır zaten.
  • Çok önemli bir araştırma. Aslında elektrikli araçların negatif yönlerini ortaya koyan çalışmalar mevcut. Bunlar büyük batarya üstünde giderken maruz kalınan radyasyon, yangın çıkınca söndürülme zorluğu, şarj ve mesafe sorunları v.b.

    Ancak görülüyor ki bu dezavantajlar elektrikli araç sahiplerini endişelendirmiyor.
  • sarj altyapisi ve surus menzili gibi konulardaki problemler asildikca bir insan neden icten yanmali arac kullansinki. havayi kirletir, gurultu yapar, sehirleri yasanmaz hala getirir, gaza bastiginda hemen tepki vermez hantaldir. bir elektrikli aracla icten yanmali araci karsilastirmak modern araclarla buhar makinali araci karsilastirmak gibi bir sey. kirli pis surekli bakim ilgi isteyen arclar. ha her devirde motor sesiydi, manuel vitesin hissiyatiydi diye nostalji yapan tipler olur, olacakta. nasilki bugun hala buharli kazanli tren nostaljisi yapanlar oldugu gibi.
  • Elektrikli arabaların 4 sorunu var.

    1- Aktif soğutulmayan elektrik motoru.
    Kısa ömüre ve motorun devredışı kalmasına hatta gücünün düşürülmesine sebep olur.
    Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor

    Bak bu fotoğraf Tesla CyberTruck’dan.

    2- Düşük pil kapasitesi ve yüksek maliyetler.
    3- Düşük pil ömrü.
    4- Rasgele zamanlarda şarj olurken yanması. (Kasko/Sigorta garanti vermeli)

    Bu sorunları çözün öyle gelin.
  • Daha dün EQE sahibi arkadaşımla konuştuk bunu çünkü aynı araştırmayı dün başka yerde görmüştüm. Elektrikliden sonra tekrar içten yanmalıya döner misin diye sordum, "asla" dedi, "bir daha asla elektrikliden vazgeçmem". Neden diye sordum. Cevapladı: Yürütmesi çok ucuz, neredeyse bedavaya dolaşıyorum, müthiş konforlu, müthiş sessiz, gaza dokunduğun an uçuyor, yokuşlara çıkarken bile sırtını koltuğa yapıştırıyor. İvmelenme müthiş, sollama anlık, 2. seviye otonom sürüş de cabası.


    Niye döneyim ki dedi, planlamanı ona göre yaparsan şarj asla sorun olmuyor. O da sorun olmayınca içten yanmalının hiç bir esprisi kalmıyor.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Herhalde uzun yol menzili ve maksimum hız hariç her anlamda elektrik araç içten yanmalıdan daha üstün. Gerçekten güzel bir deneyim. Motor sesi tarafından baskılanmadığı için çıkardıkları metalik sesler de alışık olmayan için çok enteresan. Gelecek bu araçlarda, bu kesin.

  • Bataryaları kullanılamaz hale gelince çıkma i.y motor alıp takarlar
  • Sanayi esnafının gözü yaşlı 😭
  • Abartın abartın ben de geçen millet içten yanmalı motorlara dönüyor elektrikli araç satışları durdu ve düşüyor diye bi haber okudum. Bu haber de tamamen boş çünkü insanlar para verip aldıkları bir şeyi asla kötülemez daha çok övme eğilimindedir bin pişman da olsa karşıya anlatırken abi müthiş bir cihaz bu iyiki almışım der :) kısacası elektrikli araç şu an için alınmaz o teknolojinin biraz daha geliştirilmesi gerekiyor daha çok yeni 5-10 yıl sonra bakalım duruma. Alın size elektrikli araba mesajda bahsettiğim haberin linki:
    capital online
    AB'de elektrikli otomobil satışları sert düştü; acil eylem çağrısı yapıldı! - Capital
    https://www.capital.com.tr/haberler/tum-haberler/abde-elektrikli-otomobil-satislari-sert-dustu-acil-eylem-cagrisi-yapildi#google_vignette



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaRK_KniGHT_ -- 12 Aralık 2024; 19:17:27 >




  • Hayır kimse elektrikli araç istemiyor sadece cahiller istiyor
  • Anketi cevaplayanlar zaten içten yanmalı motorlu aracı 100.000 km gelince hurdalığa atan kişiler. Tabi o kadar alım gücüyle yeniden elektrikli araç alırlar.Bizim gibi ay başını getirmeye çalışmadıkları için, dünyayı gezecek paraları var. Biz daha dibimizdeki Topkapı sarayına gidemiyoruz.
  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt
    Gelecek bu araçlarda değil güldürme çocuk musun
  • Bloodin kullanıcısına yanıt
    Çok biliyon sen bilir gibi konuşmuşsun bir de
  • Hep diyorum ya elektrikli arabadan şikayet edenlerin hepsi sahibi olmayanlar.

    Bunlara söylesende inanmıyor çoğu. Elektrikli mi bu abi memnun musun diyenlere çok memnunum diyince çoğu zaten şaşırıyor ve inanmıyor.
  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt
    Hız işinide çift vitesli sisteme geçerek çözüyorlar Taycan öyle zaten ama çok pahalı, Mercedes ucuz modellerine koyacak seneye.
  • RealOmer kullanıcısına yanıt

    tamam dayı en çok sen biliyon

  • turkiyede %10 otv dilimi varken, Avrupa'daki fiyatla neredeyse aynı paraya alınabilmesi büyük bir fırsat. Bir daha %10 otv olmayacak.

    Bir zaman sonra mtvler emisyona gore gelecek. O zaman da batarya kapasitesinden bahsetmeyecegiz.

    200bin kilometre sonra bakımları dahil, 10yilda arac benzinli aracin %60i kadar masrafi kurtarıyor. 5 yıl daha dayansa elektrikli aracimi direkt cope atsam, gidip benzinli arac alsam, su anki konuma gelirim.

    En az %80 otv ödeyip avrupadan 2.5 kat pahali bir araca biniyoruz. otv parasini 2. Elde alicidan çıkarıyoruz sanıyoruz ama ödediğimiz parayi haketmeyen araca bindikten sonra ne anlamı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Methotrexate -- 12 Aralık 2024; 20:8:49 >
  • Bundan 20 yıl sonra, benzin ile araçların gittiğine o zamanın nesli inanmayacak zaten
  • Elektrikli araba çöptür.şehiriçi ve hergün kullanacaksanız eyvallah
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.