Şimdi Ara

Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
2
Favori
5.061
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 55superx 5 kullanıcısına yanıt

    O bölgede trugolar var, En ufak bir sıkıntı yaşamaz Diğer markalara gerek bile yokki onlarda bolca var,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 14 Aralık 2024; 21:11:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt

    Valla bilemem. ben hayatı elektrikli otomobile uygun olana veya kendini uydurabilene elektrikli otomobil tavsiye ediyorum. çevremde bir iki kişiye de aldırdım, inanılmaz memnunlar.


    Sizin hayatınız seyyah gibi uzun yollarda geçiyorsa, fazla durmayı ve ağır gitmeyi sevmiyorsanız almayın zaten.

  • 55superx 5 kullanıcısına yanıt

    Uzun yoldan kastın ne olduğunu bilmiyorum. Uzun yoldan kasıt, 1000-1500 kilometrelerse, zaten bu mesefeleri arabayla kat etmek hamallık ve fakirlikten başka bir şey değil. Uçak diye medeni bir ulaşım aracı var, atlar gidersin, gittiğin yerde araba çok lazımsa bir tane kiralarsın. Yok eğer ailenle senede 1 kere mesela Malatya'dan Bodrum'a tatile geliyorsan ve başkaca uzun yolun yoksa yine elektrikli otomobil mantıklı. Senede sadece 1 kez yapacağın uzun yol için elektriklinin nimetlerinden ve para tasarrufundan bütün bir yıl yararlanmamak herhalde akıllıca bir iş olmazdı.


    Senede 15 bin km yapan benzinli oto sahibi birinin bugünkü fiyatlar üzerinden yakıt tasarrufu yılda yaklaşık 40 bin lira, eğer evde şarj imkanı varsa. hele kendi güneş panelleri varsa, neredeyse 50 bin tl/yıl tasarruf var. Bu parayla Malatyalı ailemiz gidiş dönüş 7500 TL uçak biletiyle Bodruma 5 defa gider döner.


    Uzun yoldan kasıt 500-600 km arası ise, elektrikli otomobille sadece 45 dakikalık tek bir mola ile bu yolu alabilirsin.


    Evet, batı illeri dışında şarj ağı yetersiz ama şimdilik... Elektrikli otomobil satışları arttıkça buna paralel olarak şarj ağı da genişleyecek ve tüm yurt sathına yayılacaktır. Bu sadece zaman meselesi.


    Batıda yaşayan biri içinse ben pek bir sorun görmüyorum. Sürekli şarj istasyonu yatırımı yapılıyor ve bir kaç yıla kalmaz tüm batıda yeterli şarj ağı oluşur diye düşünüyorum.


    Sadece apartmanda yaşayıp park yeri olmayanlara cazip gelmeyebilir, ona katılırım.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    2850 km yol yapmaktan söz ediyor. Sadece Ordu-Marmaris arası 1235 km. Bu kadar yolu uçak diye medeni bir ulaşım aracı varken arabayla yapmaya kalkıp kendisine ve ailesine eziyet edecek bir kafayı anlamaktan çok uzağım.

  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt

    Togg uzun menzille yazın ş.arası 120 ye yakın hızlarda 500km leri klima açık çok rahat görüyoruz , aşağıdaki ortalamayı 120 ye yakın hızlarda yaptım , Bursa çevre yolunu 130-140 larda geçtim arada 180 lere çıktım, son 110km si baya seri gidildi .Ankara Balıkesir ağustos 2024


    yola %97 ile çıktım yolda tek şarj yapıldı , 510km sonrası hala ekranda 229 yazıyor ama klima açık , klimayı kapatınca üzerine 40km ekliyor, açınca menzilden otomatik 40 düşürüyor ,togg klima tüketimini böyle hesaplıyor Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor birde togg tüm tüketimi hesaplamaya katıyor istasyon ile değerler tutuyor ,yani yolculuk sonunda hala 270km yol giderim diyor 120 ye yakın hızlarda gidersen , 100 düşürürsek bu menzil otomatik artıyor tüketim profili var ,yani 100 e düşürsek hızı orada 300 ü rahat görürdüm


    hocam buyur o yolculuğun 120 ye yakın hızlarda klimalı uzun yol tüketimi ,antalyada daha iyi değerler var orada EDS olduğu için 90-100 hızlarda gittim orada menzil daha uzun ,uzun menzil togg un menzil değerleri tesla LR dan iyi , normal çünkü onda çift motor var ve 81kw sanırım bataryası ,togg uzun menzil 88.5kw bataryalı



    Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor


    Buda antalyadaki değer temmuz 2024 , EDS ve ş.içi trafik nedeniyle tüketim çok düştü ,profilim wltp üzerine çıkmıştı



    Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor



    alttaki resimde bu sürüşle wltp üzerinde yol gideceksin diyor ,aynı günün devamı ,köprülü kanyon yolu ,yol bol virajlı hız düştü tüketimde düştü


    Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor




  • @KlavYE@ kullanıcısına yanıt

    Scooter bataryası teknolojş olarak farklı. jel. scooter ile 3000 km yapmak ta bayağı performanslı kullanmak demektir.

  • Galiba bende şehir içine uygun bir ev alacagim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Torlağa lâf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zordur kendi yorumunu bastıran şekilde cevap alırsa hemen bloklar yani kaçar kısacası vaktini boşa harcama torlakla zaten emekli etmişler Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla 1 yıldır elektrikli araç kullanıyorum konforuna alışan durumuda varsa benzin/dizel araç almaz ya yolda giderken tek duyduğum yok sesi gaza yükleniyorum bağıran zorlanan motor yok gayette keyifli

  • ben döndüm. en ucuz dizeli aldım kafam rahat.
    elektrikli aracımda bir sensör arıza yaptı 55.000 tl maliyet çıktı (geçen sene)
    daha önceki aracım 1.2 tdi motorlu poloyu 400.000 km sorunsuz kullandım
    1 ocakta yeniden değerleme zammı %43 gelince zaten elektrikte ne kadar zamlanacak belli değil.
    Allah yardımcımız olsun..

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    kaç model mi aracınız?Çoğu markanın 5 yıl garantisi var. Türkiye de elektrikli arabalar zaten şunun şurası 5 yıldır var.

  • Yurt disinda araclar ucuz tabiki elk arac iyi ama biz turk halkinin tek atimlik kursunu oldugu icin uzun yolda yetmeyen enerjisinden dolayi hibrit / plug hibrit araclari tercih ediyoruz.

  • Elektrikli araçın tadını alan bir daha asla bırakmaz. Konfor mükemmel şarj hiç dert değil türkiyenin her köşesinde var

  • Yalan haber uzun süre kullanan insanların çoğu pişman

  • AlbatrosD.IIIFazılBey kullanıcısına yanıt

    Şartlara bağlı, o kadar kısa sürede yaparsa aşağı yukarı aynı olur, bildiğim kadarıyla 500 bin km yol yapmış olan bu Tesla 2018 model, haliyle bunu sadece 6 yılda yapmış anlamına geliyor. Bataryalar zaman bağlı olarak da aşınma gerçekleştirir, haliyle 500.000 KM'yi 6 yılda yapmak ile 20 yılda yapmak arasında fark olacaktır.

  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    sağolun hocam.Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor 

  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    Bence sıkıntı arkadaşım.


    Çünkü bazı otomobillerde fabrika verileri 600 KM olabilir ama uzun yolda Klima başta olmak üzre bir çok elektrikle çalışan radyo vs. kullanıldığında vede yol şartlarınıda göz öne alırsak en ideal şehir dışı 400 - 450 KM arasında.

    Kısa mesafeli uzun yol seyahatleri yada şehir içi için ideal olabilir ama uzun mesafeli seyahatler için ideal değil şu an için.

    Mutlaka 300 Km de şarj gerekir.Şarj istasyonları yeterli değil.

    Doldurmak için sıra bekleniyor.Sıra geldiğinde ise dolum yapana kadarda bekliyorsun.

    Bir işten yanmalı otomobil ile mesela 6 saate gideceğin yolu 9 saat civarı ancak gidebiliyorsun.


    Sözün kısası şimdilik daha kat edeceği çok yol var elektrikli otomobillerin.Bunun üzerine ciddi çalışmalar yapılıyor kısa zamanda daha uzun süre kullanılan bataryalar gelecek ve en önemlisi menziller çok artacak.1000 KM ve üzerini göreceğiz.

    O zaman elektrikli otomobiller alınabilir ve ekonomik olur.

    Şu an elektrikli otomobil kullananlar bu yeni gelişmeler ile birlikte ileride satmak istediklerinde çok zorlanacaklar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 29 Aralık 2024; 0:49:37 >




  • bamorex kullanıcısına yanıt

    O gelişmeler olduğunda benzinli araç sahipleri araçlarını kime satabilecek peki Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor  şu soruya cevap verebilen bir kişi bile çıkmadı. 1000km menzilli 0-100'ü 6sn olan araçlar çıktığında elinizdeki 1.0 fındık motorları ne yapacaksınız ? Menzili az olan araçlara en azından şehir içi binilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    4 Zamanlı içten yanmalı otomobillerin devri asla bitmez.Eğer öyle olsaydı bir çok büyük marka İçten yanmalı otomobil üretimini azaltırdı ve daha çok elektrikli otomobil üretirdi.


    Yukarıda saydıklarımın dışında neredeyse tüm fonksiyonları elektrikli olduğu için arza yapma riski var otomobil kullanırken.

  • bamorex kullanıcısına yanıt

    Markaların hepsi içten yanmalı üretimlerini azalttı bile, gündemi hiç takip etmiyorsun sanırım. Meksikaya kayan golf üretimi, güney afrikaya kayan polo üretimi. Bunlar niye kaydırıldı sence ? Psa'nın tüm ürün gamını elektrikliye çevirmesi mesela. Sebebi ne olabilir ?


    Yani diyorsun ki 1000km menzilli performans manyağı araçlar dururken aynı fiyata fındık motorlu, şanzımanlı, 3 kat yakıt yakıp her sene bakımı yapılan araçlar alınacak :)) afganistan ve pakistanda gerçekleşebilir tabi niye olmasın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.