Şimdi Ara

Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
2
Favori
5.061
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bkaragorn B kullanıcısına yanıt

    Adam Muğla'da yaşıyor, Sibiryada değil. Güney Ege (Aydın, Muğla) yıllardır sıfırın altını görmüyor bile. Hangi soğuk havaperformansından söz ediyorsunuz?


    Araç yarım saatte DC hızlı şarjda %80'e geliyor. hangimiz yarım saat ihtiyaç molası vermiyoruz, bir şeyler atıştırıp, bir kahve içmiyoruz? Bu mu zaman kaybı? Ben gözlüyorum, uzun yolda her benzinliğe giren araç mutlaka tuvalete uğruyor, oradan çıkıp markete uğruyor, biraz yürüyüp bacaklarını açıyor, atıştırmalık bir şeyler alıyor, varsa kafesinde bir kahve içiyor, atıştırıyor. zaten uzun yolda benzin almaya girdin mi kafadan 20 dakika kaybediyorsun aracın benzinli bile olsa. Elektriklisi de fazladan 10 dakika bekliyor. Uzun yolda 30 km'de bir mola yerleri var. Oraları kimler dolduruyor, elektrikliler mi? Biraz samimi olun yahu.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    İlk yorumunuzda araç sahibinin Muğla’da yaşadığı yazmıyordu, ülkenin tamamı Muğla’nın ikliminden ibaret değil ne yazık ki, Erzurum’da batarya soğuktan kendiliğinden boşalabilirken Şanlıurfa’da aşırı sıcaktan yanabiliyor mesela, şahsi görüşüm hibrit otomobilin en iyi olduğudur. Uzun yolda ise herkes tek başına seyahate çıkmıyor, iki şöför çıkıldığında şarj süresini beklemeden, şoför değiştirip yola devam edilebiliniyor. Yine de bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • GAYRI kullanıcısına yanıt

    Mevcut koşul ve teknololojide elektrikli araç tamamen israf ve çöptür.gelecekte innovatif gelişmeler olur,menzil, şarj döngüleri , maliyet anlamında iyileştirmeler olursa düşünülebilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anket verileri gerçeği tam olarak yansıtmıyor. Gerçek database böyle oluşturulmaz.


    Petrolden elektriğe geçmiş birisinin işine elektrik yaradığı için elektrikliye geçmiştir zaten. Ankettekilerin neredeyse büyük bir kısmı evinden aracını şarj edebiliyor. Adam zaten bu yüzden almış bile olabilir.


    Gerçek veriler için genele bakılır. Elektrikliye teşvikler bitince hepsinin gerçek fiyatları ile millet nasıl alım yapıyor ona bakılır.


    Ya da dünya üzerinde her ülkeden denekler oluşturup yüksek bir nüfuslu kitleye hem elektrikli hem petrol olan araçları kullandırırsın. Sonra sen olsan hangisini seçerdin dersin. Ya da daha basiti tüm satılan araçların istatistigini çıkartıp bulabilirsin.


    Elektrikli tercih etmiş adam elektrikliyi sevdin mi demek bitter çikolata yiyen ve seven kişiye bitter mi yoksa sütlü cikolatayı mı tercih edersin demek gibi birşey oluyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yapayzeka037 -- 13 Aralık 2024; 21:2:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bkaragorn B kullanıcısına yanıt

    Haklısınız ilk mesajımda bu bilgi yok ama nat alianovaya verdiğim cevap mesajında var. Tüm mesajları ya okumamışsınız ya da gözünüzden kaçmış.


    Evet, 2 sürücü vs. gibi istisnai durumlarda mola vermeyebilirsiniz, hadi tuvalet ihtiyacını da göz ardı edelim ama elektrikli otomobilin onca meziyeti arasında gelip buna takıldıysanız almazsınız elektrikli otomobil olur biter. Arkadaşım beğenip almış, severek kullanıyor ve çok memnun. Demek ki o sizin dert ettiğiniz ufak tefek eksiklikleri dert etmiyor. Allah size başka dert vermesin ne diyeyim. Herhalde her hafta uzun yola çıkıyorsunuz ki bu durum sizi çok germiş. Arkadaşım adına elektriklide eksiklik aramanızı da takdir ettim ayrıca. Kendisine bildireyim, bu EQS'ler mola vermeden uzun yol yapamıyormuş diyeyim, tez elden çıkarsın bu çöp arabayı.

  • Yapayzeka037 kullanıcısına yanıt
    üzgünüm ama veriler gerçek,togg proje ismi duyulduğudan beridir gerek yabancı gerekse yerli forumları takip ediyorum.Hali hazırda birçok modelin WhatsApp gruplarındayım ara ara bakıyorum ve gerçekten kullananlar bir daha içten yanmalı bir araca dönmeyi kesinlikle düşünmüyor.Ancak 100 kişiden 1 kişi çıkıyor verilere göre onunda gerekçesi elektrikliden memnun kalmadığına değil daha lüks veya eski Mercedes hayranları gibi kişiler oluyor.

    Yarın nasip olursa bende bakmaya gideceğim .Pil teknolojisi yakın zamanda gelişmeyecek ancak bizde %10 ötv heran değişebilir.Tasarruf yarından değil bugünden yapılır, üç günlük dünyada konforu da kendinizden esirgemeyin motor sesi titreşim yok, ağırlık merkezi aşağıda olduğuna mükemmel viraj kavrama, lüks özellikler vs. deneyimleyin derim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meeb -- 14 Aralık 2024; 0:16:53 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Evet diğer kişilere verdiğiniz cevap mesajlarını maalesef görmedim. Ayrıca ben elektrikli arabaların çöp veya kullanışsız olduğunu da söylemedim, günümüz şartlarında onların da negatif yanlarının olduğunu belirtmek istedim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapayzeka037 kullanıcısına yanıt

    İlk defa bitter yiyen kişiye o soru gayet sorulabilir. Elektrikli araç sahiplerinin genelde ilk deneyimleri oluyor, koşullar uygun olsa bile deneyim farklı bir olgu. Evinde şarj olanağı olup geçmek istemeyen de çok kişi var sonuçta. Bu araştırmanın amacı da ilk deneyimlerden alınan feedback'ler, yanlış bir içerik yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehir içi kullanımında ideal olabilir ve ekonomiktir ama uzun yolda daha kat etmesi gereken mesafeler var ..!

  • bkaragorn B kullanıcısına yanıt

    Kusura bakmayın. Biraz agresif davranmış ve size haksızlık etmiş olabilirim. Bunun için özür dilerim ancak sinirli bir anıma denk geldi mesajınız, şu elektrikliler çok yanıyor mitini bu konuda bile ısıtıp öne sürenleri görünce sinirlendim biraz. Hiç araştırmıyorlar ve şehir efsanelerine hemen inanıyorlar.


    Elektriklinin evet şarj süresi sorunu var, sokak arasında apartman dairesinde yaşayan insanlar için çok da uygun olmayabilir ancak arkadaşımın garajlı müstakil evi var, kendine ait işyerinde de 50 kwh kapasiteli güneş panelleri var. Bedavaya şarj ediyor Yakıttan edeceği tasarruf miktarı bile elektrikli alması için yeter sebep.


    Arkadaşım gibiler için elektrikli bulunmaz nimet. Yılda 1-2 kere uzun yol yapacaksa ve şarj sorunu yaşamak istemiyorsa da alternatifler mevcut: Uçakla gidip, gittiği yerde araba kiralayabilir ki benzinden ettiği tasarruf bu masrafı defalarca karşılar, benzinli/dizel bir otomobil kiralayabilir ki onun gideri de ettiği yakıt tasarrufundan defalarca karşılanabilir.


    Senede sadece 1-2 kez uzun yol yapan ve evden şarj imkanı bulunanlar için elektrikli otomobiller bulunmaz nimet. Her hafta uzun yol yapan birine zaten dizelden başka araç uymaz ve zaten böyle biri iş için uzun yol yapıyordur yoksa kimse her hafta uzun yol yapmaz. Çok uzun mesafe yapacaklara da uçak öneririm, otomobil yolculuğu değil.


    Ayrıca elektrikli araçla uzun yol yapılmaz diye bir kural da yok, yol boyunca 3 saatte bir 45 dakika molayı göze alan herkes elektrikliyle uzun yol yapabilir, herkesin acelesi olduğunu düşünmek anlamsız. Benim benzinli arabam var, İzmir istanbul arasını otoyolda bile 2 saatte bir mola vererek alıyorum, sonuçta tabakhaneye bir şeyler yetiştirmiyoruz. Acelesi olan da elektrikli almayıversin artık.


    Burada sizi eleştireceğim husus elektrikli otomobilin bir kaç olumsuzluğuna odaklanıp pek çok olumlu özelliğini görmezden gelmeniz. Hiç bir içten yanmalı motor bir elektrikli motorun yerini tutamaz güç, atiklik ve konfor açısından. Elektrikli otomobilin 2 olumsuz özelliği varsa 6-7 tane de olumlu özelliği var. Sadece olumsuz özelliklerine odaklanmayıp bir bütün olarak değerlendirmek gerek.


    Ayrıca elektrikli çevre için gerekli, doğa için gerekli. Bunca zamandır fosil yakıp atmosferin anasını ağlattığımız yeter.





  • elektrikli araçları aldıkları fiyatın yarısına satmak istemiyolar

  • bamorex kullanıcısına yanıt

    Tahmin ettiğiniz kadar sıkıntı değil.


    Tesla için 2.5 3 saatte bir 15 20 dakika mola ile 600 km ve 420 km yaptım, öyle ciddi planlama falanda yapmıyorsunuz, uzun yollarda sarj cihazları cidden 170kw verebiliyor. 15 85 arası 20 dakika falan sürüyor, sıkıntı istasyonların az ya da yavaş olduğu yollar olabilir, o da alınmış bir risk.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 14 Aralık 2024; 9:39:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200 beygir bir araç alayım da biraz güçlü bir araba kullanayım artık dedim. Dizel sevmediğim için benzinli bir rr evoque 2.0 motor veya 3500 motor infiniti alacaktım, ayda 2 bin km den fazla kullandığım için 10 bin lira üzeri yakıt masrasım olacaktı.

    Sonra Togg piyasaya çıktı
    Hem 220 beygir güç 350Nm tork hem de ortalama tüketim 1.5 lira.

    Hem güçlü hem ekonomik araç elektrikli araçtır. O da bana ilaç oldu çok şükür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    togg'da tesla gibi pil ömrü bu kadar olur mu acaba, 500 000 km yol yapmış pil ömrü yüzde 85 .

  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Güldürdün kardeşim. Sen bitter ornegini çok farklı anlamışsın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • meeb kullanıcısına yanıt

    Anket sonuçları yalan demedim. Dikkatli okuyun yazdıklarımı. Anket sonuçları yüzde yüz doğrudur. Ben ise başka bişey anlatıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Elektrikli araç eğer çok nadir +500KM uzun yol yapılacaksa ve evden şarj imkanı varsa mantıklı.


    Türkiye’de uzun yola çıkmak bu araçlarla işkenceye döner. Hele de 1 günde uzun bir yolu gitme amacı olan birini bir yerden sonra delirtir. Ek olarak otoyollarda vs istasyonlar yeterli ama hala birçok rotada şarj istasyonu olmayan büyük boşluklar var, bazı yerlerde sadece 22KW şarj var öyle bir yerde kalınırsa büyük sıkıntı. Ama zaten öyle bir yolu en fazla senede bir yaparım diyen varsa yılda bir kereye katlanmak zor olmaz diğer avantajları ağır basar.


    En temizi Plug in Hybrid bence. Hem uzun yolda benzinli araç rahatlığını yaşatıyor hem de şehir içi ortalama 100km olan elektrikli menzili yetiyor benzine ihtiyaç duyulmuyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 55superx -- 14 Aralık 2024; 20:56:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    bana elektrikli araç önerin o zaman..

    ordudan marmarise ailemle yolculuk yapacağım.oradan istanbul


    ve istanbuldan dan tekrar ordu.


    bu menzil elektrikli araba ile kaç gün sürer ve yollardaki halimiz.


    diğer seçenek ise durmaksızın yola devam eden hibrit...


    sizce foruma sorsak hangisini önrirler.

  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt

    Sadece Ordu-İstanbul yapsanız bile büyük ihtimalle işkence çekersiniz çünkü rotada adam akıllı şarj istasyonu bile yok. İzmir İstanbul gibi basit rotaları kullanan çok uzun yola gitmeyen biri elektrikli alabilir ve memnun kalabilir ama bu gibi rotalarda uzun yol yapacak biri en fazla Plug in hybrid alabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt

    3 saatte bir 20 dakika mola ile tüm bu güzergahlar herhangi bir sıcaklıkta 100 km ortalama süratle yapabilirsiniz model y sr ile.


    Aynı şekilde ioniq 6 ve Mini countryman'de aynı mola süresi ile yapabilir, togg uzun menzil düzgün havalarda 3.5 saatte bir 25 dakika mola ile yapabilir, ama hava kötü olursa 2.5 saate bir mola ister,

    Model y lr ile 4 saate bir mola ile yapabilirsiniz.


    Ha 150 ile giderim ben derseniz size gelmez, Gerçi İzmir otobanı dışında nereye çıkıyorsun zaten her yer radar, En son Ankara Antalya ortalama süratım 90 bile, yoktu,


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.