Şimdi Ara

Elektrikli araç sahipleri bir daha içten yanmalı araçlara dönmek istemiyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
89
Cevap
1
Favori
4.448
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bizim forumda da hayatında EV koltuğuna oturmamış adamlar elektrikli alınmaz yeğenim diye dayılık taslıyor.
  • Elektrikli araçlara ön yargısı olup çöp diyenler demeye devam etsinki bizde rahatça binelim :)
  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt

    Sözünü ettiğim arkadaş daha kasım ayının başlarında göz muayenesi için elektrikli arabasıyla Muğladan İstanbula geldi. Oradan karayoluyla Yunanistan'a geçti, Selanik'e gitti. 1 gece kalıp feribotla Midilli, oradan Ayvalık üzerinden tekrar Muğlaya döndü. Sorun yaşadın mı diye sordum; hiç sorun yaşamadım, İstanbul-İzmir otobanında 140'la gittim sürekli dedi. Sadece şarj için benzinliye kıyasla bir planlama yapıp yola öyle çıkması gerekiyormuş ve şarj için tabii ki benzinliye kıyasla daha çok zaman harcıyor ama elektrikli otomobil, insanın otomobil kullanma alışkanlıklarını yeniden şekillendiriyor. Benzinliden farklı bir mantalite ile kullanmak gerekiyor sanırım.


    Evet şarj, süresi hala bir sorun gibi ama menzil meselesine katılmıyorum. Bir gün 10 dakikada %80 şarj yaygınlaşırsa, kimse menzil hesabı yapmaz. Tabi bunun için çok güçlü bir ulusal şarj ağı da şart.


    Hızın da sorun olduğunu sanmıyorum. Yolların hız limitleri belli ve elektrikliler bu limitleri aşan hızlara sahip. Aşmamalarının nedeni menzilin çok kısalması ama 10 dakikada şarj hallolursa o zaman insanlar hızı da dert etmez.

    .





  • Performans desen iyi bir elektrikli aracın torkunu içten yanmalıdan alamazsın (binek araç olarak)


    Sessizlik desen onu yazmaya gerek yok. Teknoloji desen elektrikli araç yine önde.



    Elektrikli araçların bana göre en büyük dezavantajı yangın anında sönme şansı yok, bunu bilerek kullanılmalı ve içinde önemli evrak veya malzeme bırakılmamalı. kaskosu vs mutlaka yapılmalı. Tabi, hayatta kalırsan bunlar lazım olurlar.


    Yanmaya patlamaya karşı dayanıklı olan piller varken neden halen daha liona ısrar edilir anlamıyorum. Muhtemelen masraftandır.


    Şarj olma süresi dezavantaj gibi görünse de teknoloji ilerliyor artık çok kısa bir sürede şarj olabiliyorlar artık.


    Tabi müstakil evde oturanlar güneş enerji sistemi kurarak işi daha ucuza getirebilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -OFLU- -- 12 Aralık 2024; 21:16:46 >
  • RealOmer kullanıcısına yanıt
    500k km tiguan 20binde bir bakıma girse her bakım 15000 olsa ortalama eder 375000, km de 3.5 lira yaksa 1750000, topla yuvarla 2m lira. Bir Tesla parası boşa gitti bile...

    Çok biliyon gibi konuşmaya devam.
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Ahha türk toplumu yine göz boyama alışmış
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Bunların hepsi bir Türkiye gerçeği. problem şu ki Türkiye de olanlar, elektrikli otomobil endüstrisi hakkında global yorum yaparken, her ülkede elektriklinin bizim gibi avantajlı olduğu ön kabülü ile yapıyor.


    Şu an burada elektrikli otomobil hastası, tutkunu, fanı artık her ne ise olan bir vatandaş, Hollanda da, İngilterede yaşasa, muhtemelen bazı şehir merkezlerine girebilmek ve VED (yıllık vergi) hariç elektrikli otomobillerin mantıksızlığını anlatıyor olacaktı. Çünkü azıcık otomobile merakı olan aklı başında kimse E53 AMG fiyatına EQE350 almaz ve almıyorlar.


    Mesela EQE aslında satışlarda acayip başarısız bir araç, o kadar kötü satıyor ki bazı ülkelerde satışı bile durdu, muhtemelen en başarılı olduğu pazarlar Norveç ve Türkiye. Çünkü bizde bu aracı E180'den ucuza alıyorsun. elektrik bedava resmen, bedava geziyorsun. gerçekten iyice yaygınlaşan ve en önemlisi modern bir şarj ağımız olmaya başladı. yani bu ülkede bende önüme gelene elektrikli araç öneririm ve öyle de yapıyorum. Fakat bu araçların ne gerçek değeri bu, ne de dünyanın geri kalanında elektrikliler Çinli otomobiller ve Tesla hariç doğru düzgün bir avantajı kaldı. ileride değişecek ama şimdilik durum böyle.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Yurtdışında cahiller dışında kimse elektrikliyi övmüyor
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Doğru yurt dışında durum çok vahim. Şarj ağları eski ve bayağı bozuk. ABD’de iki tane şarj standartı var o daha vahim.

    Bir türlü avantaj sağlayamadılar fiyatta. Üstelik dışarıdan şarj etmekte çok pahalı hem işçilik hemde elektrik nedeni ile.

    Sonuçta elektrikli araç bir işte merkeze giderken para ödememe, birde çatıdaki paneller ile şarj etme işi oldu . Tabii çevreyi korumak isteyen büyük bir kesimde var o ayrı.

    Bizde hükümet çok iyi bir iş başardı ve elektrikli araç çok makul oldu daha da iyisi satılanın neredeyse yarısı yerli araç.
  • Ismarlama anket  

  • RealOmer kullanıcısına yanıt
    Arabalar benzin ya da elektrik yakmıyor, para yakıyor. 4 aydır elektrikli arabam sayesinde kenara 4 çeyrek attım. Siz arabanıza takın çeyrekleri, ben kendime.
  • Ben geçen sene ağustostan beri elektrikli kullanıyorum, şu anda eşimin benzinli aracını sattım elektrikli alacağım. Bir daha kolay kolay içten yanmalı araca dönmem. Ha her hafta uzun yola falan çıksam elektrikli çekilmez ayrı konu ama benim gibi 1-2 ayda bir uzun yola gidip evde şarj edebilene çok mantıklı.

  • Bloodin kullanıcısına yanıt
    sorun şu götürmüyor araç varsa yoksa ortalama 300 km ve şarj süresi
  • İşte böyle haberler yapıla yapılan insanlar araştırmadan edindikleri önlerine atılan algı ve reklam bilgilerinin yalan olduğunu tecrübe ettikçe anlayacak.

    Tespit olarak yazıyorum, araca binince ne yakıyor diyen kitle bir kez bindi mi daha da dönmez :)) 900BinTL ¨1.5milyonTL arası elektrikli seçenekleri piyasaya doluştukça insanlar alacak kullanacak haberlerde de tam tersi yazılar okuyacağız, o zamanda şimdinin saçma sapan elektrikli kötüleme yorumu yazanların tam tersi yönde motorlu araçlara atılıp tutulacak... :))))))))))))))))
  • Elektrikli araç sahibiyim içten yanmalı araçları çok severim ama günlük kullanımda kesinlikle elektrikli otomobil derim. :)
  • Her duyduğuna,gördüğüne,okuduğuna sorgulamadan inanan tuhaf bir miletiz vesselam.
  • Onvo 012 scooter 🛴 ile 3000 km yaptım ve bataryası artık eskidi çok çabuk boşalıyor. Yeni batarya 6000 civarı. 3000 km'de bitince km de 2 lira yakmış oldu .
  • Haberin içeriğinde arac sahibi bilsem almazdım elektrikli arac diyor..
    https://forum.donanimhaber.com/istanbul-da-bir-elektrikli-arac-sarj-sirasinda-alev-aldi--160196112-4
  • Geleceğin dönemi elektrikli araçlarda. Elektrikli araba sahibi olmayanlar bunu kabul etmiyor. Normal yakıtlı araçlar Avrupa'da zaten yasaklanıyor. 2025 - 2030'da Avrupa komple elektrikli araçlara geçiyor. Bizdede yavaş yavaş yaygınlaşıyor. Elini mahkum bu teknolojiye ister kabul edin, ister kabul etmeyin. İnkar etmek ile elinize bir şey geçmez. Pil teknolojiside gelişiyor. Çin zaten milyarlarca para harcadı bu işe.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.