Kardeşim tam kanının kaynadıgı dönemlerini yaşıyor bir heyecanla mahalle de düz bir yolda elektrik kesmek istemiş elektrik kestikten sonra yavaşlamış durmuş sonra hareket etmek istediginde araba vitese girmiş ama araba hareket etmemiş yani kısaca baskı balata yanmış bir telaşla beni aradı durumu anlattı tamam dedim arabayı aldık servise çektik Bende benim arabamla birkaç kez yapmıştım bunu ama böyle bir olay başıma gelmedi acaba baskı balata ömrünü doldurdugu içinmi yandı ? Yoksa elektrik kesmenin bir etkisi varmıdır ????
Araçlar genelde 12 volt doğru akımla çalıştıkları için elektrik kesmede manyetik alternatör zarar görür. Ben dalgalı akım veren alternatör taktırdığımdan sıkıntı çekmiyorum...
Elektrik kesme yani devirin kesiciye girmesi mi
Şu kontak kapayınca çat-pat yapıyor bunu yapmak istemiş sanırım. Neyse bu masraf doğrultusunda bi daha yapmayacaktır umarım. Geçmiş olsun.
Merhaba,
aracın kesiciye girmesi tamamen 1 tane rölenin görevi yani bu röle ile tututu diye ses ile belirli devirin üstüne çıkmasını engeller ve motoru korur. Aracın teknik olarak "devir kesici" ile bir bağlantısı yok. Ayrıca baskısı bir anda pat diye bitmez bitmeden önce, bak ben gidiyorum diye haber eder zaten ki vites geçişleri zorlaşır, araba deyim yerindeyse sağırlaşır. Sıkıntı başka yerlerden gibi.
Geçmiş olsun..
quote:
Orijinalden alıntı: HayrullahKNY
Elektrik kesme yani devirin kesiciye girmesi mi
evet devirin kesiciye girmesi
quote:
Orijinalden alıntı: Murat006
Şu kontak kapayınca çat-pat yapıyor bunu yapmak istemiş sanırım. Neyse bu masraf doğrultusunda bi daha yapmayacaktır umarım. Geçmiş olsun.
Kontak açıp kapatmak derken ne kast ettiginizi ben bilmiyorum hiç öyle birşeye denk gelmedim Benim anlatmak istedigim örnegin vites 1 taktınız kalkışınızı yaptınız gaza yüklenerek devir saatinin en sona dayanması sonucu araba gaz kesmeye başlar buna elektrik kesme veya devir kesici denir Umarım tekrar yapmaz zatenbende ustayla konuştum arabbayı biraz geç çıkar servisten aklı başına gelsin dedim bir daha yapmaz Teşekkür ederim
quote:
Orijinalden alıntı: pi10
Merhaba,
aracın kesiciye girmesi tamamen 1 tane rölenin görevi yani bu röle ile tututu diye ses ile belirli devirin üstüne çıkmasını engeller ve motoru korur. Aracın teknik olarak "devir kesici" ile bir bağlantısı yok. Ayrıca baskısı bir anda pat diye bitmez bitmeden önce, bak ben gidiyorum diye haber eder zaten ki vites geçişleri zorlaşır, araba deyim yerindeyse sağırlaşır. Sıkıntı başka yerlerden gibi.
Geçmiş olsun..
Aynen dediginiz gibi balata kendini fark ettiriyordu degişim zamanının yaklaştıgını ama kardeşim kesiciye girdikten hemen sonra yanması elektrik kesmeyle bir baglantısı oldugunu düşünüyorum aslında pek fazla bir bilgimde yok balatalar konusunda ama
coluk çocuğa vermeyin araç bence
quote:
Orijinalden alıntı: jjuuddaass
coluk çocuğa vermeyin araç bence
çoluk çocuk olsa vermeyiz zaten arabayı ama ehliyetini almış bir birey
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme