Şimdi Ara

Elektrikli Araba fiyasko olacak !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
3.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu reno'nun çıkardığı Fluence ZE bu kapitalist kafayla hayatta yerleşemeeez Türkiyede !
    Batarya başına 180-160 km yol , çok düşük bir rakkam.Bence kesinlikle bunu yapanlar 2 ya da 3 tane batarya'nın dönüşümlü olarak kullanıldığı bir tasarım yapmışlardır.(Öyle bekleyerek şarj doldurmalı 18 saat istanbul Ankara arası yolculuk falan düşünmeyin. Öyle şey olmaz ya)
    Çünkü bir arabanın kontağını çalıştırdığınız anda en az 500 km yol yapabilmesi lazımdır.Arabalıktan çıkar yoksa.Kesin bu arabada tek batarya ile çalıştırdığınızda bir uyarı sistemi vardır.
    "Dikkat tek bataryanız var ! Biterse yolda kalırsınız !" gibi bişeyler vardır.
    Max 140 km/saat hız yapacak deniyor.Bu demektirki 120 km/saat'e kesin ulaşacak ! (Elektirkli araba bu ! Mühendisim ulaşır).Hem kaza anında ağır sonuçları önler hem de optimum bir hız olduğundan otoban için de uygundur.
    Asıl benim canımı sıkan şu batarya abonmanlığı mı kirası mı her ne garın ağrısıysa o oldu.Neymiş efendim 60 bin liraya bu arabayı alıcaz ama bataryasız olacak.EEE ??? Her ay batarya için resmen biçeşit haraç ödeyeceğiz öyle mi !? Yok öyle yağma.
    Ben zaten biliyodum böyle bi b.ku yiyeceklerini.Ama böyle değil de bataryayı şarz etme işinde gıcıklık çıkartırlar diye düşünüyordum.
    Yani arabanın bataryasını öyle evden bildiğiniz prize takıp bizlere şarj ettirmezler diye düşünüyordum. Üçüncü kişilere bu işin rantını açmaları lazım tabiiki.Benzinciler napacak yoksa di mi.
    Devletin kontrolünde mühürlü bir şarj sistemi olması lazımki birileri bu işten ekmek kazansın di mi
    Yanlız şöyle bir durum var.Artık bizim kahvedeki Kör Satı abimiz bile biliyoki ; uzakdoğulu ve çekik gözlü çinçançon kardeşler bi şekilde bu bataryanın çakmasını üretecek ya da en azından evdeki prizden doludurulmasını sağlayacak ekipmanı geliştirecekler !
    Işte bu yüzden galiba akıllanmışlarki artık , parayı peşin alıyorlar baksanıza.
    Herneyse ağır kapitalist bir devlet olan Türkiyede bu işin gelişmesi hemen olmayacak gibi görünüyor.
    Ha bu arada şunu da belirtmeden gitmemek lazım. Benzin , arabanın deposunda 100 yıl boyunca kullanılmazsa hiç azalmaz kaçak yoksa.Amma velakin aynı şey elektrikli batarya için geçerli değil.Bekleyen araba'nın bırakın bataryasının içindeki elektriğin azalıp azalmadığını , sıfır batarya bile zamanla ölür !
    Ama korkmayın çinliler çakma , abonmanlığı olmayan , evdeki prizden dolan bataryalar üretirler.Hemen piyasası oluşur orda burda şurda.Peşin tektek ya da toptan alırsın , koyarsın 10 tane bir kenara.Yan sanayi Nokia batarya gibi düşünün.
    Tabi bu sefer de trafik polislerini devreye sokarlar kesin. Yok bataryan orjinal mi çakma mı , yok ruhsata işli mi ..... Ohhooooğğğğooohh yok çakma batarya kullanmanın cezası şu kadar falan.Yok araba trafikten men edilir filan.Ehliyetine şu kadar ceza puanı gelir falan.Hehheeeey burası Türkiye beyler !
    Aha aklıma geldi ; aslında orjinal hp yazıcı kartuşunun "del doldur yeniden kullan" sistemi gibi bir sistem de geliştirilebilir polisi kandırmak için.21 yüzyılın gözünü seveyim.Herşeyin korsanı yapılabilir.
    Bu devlet akıllanmaz abi.Devlet vatandaş için yok bu ülkede.Vatandaş devlet için var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sıçuruk Kedi -- 28 Aralık 2011; 19:09:13 >







  • Yavaş yavaş olur bu isler.

    Görün bakın 10-12 sene sonra cok yoğunlaşacak bu tip araçlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzakdoğudaki çinçançon kardeş 15 bin liralık bataryanın çakmasını yapsa kaça mal olur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soda23

    Yavaş yavaş olur bu isler.

    Görün bakın 10-12 sene sonra cok yoğunlaşacak bu tip araçlar

    Yavaş yavaş evet ama Devlet te avantasını almadan bırakmayacak sana bunu kolay kolay.Gıcık olduğum şey bu.
  • İçten yanmalı motorlara sahip otomobillerden elektirikli otomobillere geçiş tabiki kusursuz olmayacaktır bu geçiş döneminde bazı sıkıntılar yaşanması gayet normal şuan için en mantıklı elektirikli araba Opel Ampera gibi duruyor bu aracın diğerlerinden farkı 1.4 hacme sahip benzinli bir jeneratörü olması ve bunun sayesinde 500km menzil gidebiliyor olması onu daha ön plana çıkartıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    İçten yanmalı motorlara sahip otomobillerden elektirikli otomobillere geçiş tabiki kusursuz olmayacaktır bu geçiş döneminde bazı sıkıntılar yaşanması gayet normal şuan için en mantıklı elektirikli araba Opel Ampera gibi duruyor bu aracın diğerlerinden farkı 1.4 hacme sahip benzinli bir jeneratörü olması ve bunun sayesinde 500km menzil gidebiliyor olması onu daha ön plana çıkartıyor

    Hmmm güzeel.Bilmiyodum cidden.Bi inceleyelim şu arabayı.
    Sağol
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    İçten yanmalı motorlara sahip otomobillerden elektirikli otomobillere geçiş tabiki kusursuz olmayacaktır bu geçiş döneminde bazı sıkıntılar yaşanması gayet normal şuan için en mantıklı elektirikli araba Opel Ampera gibi duruyor bu aracın diğerlerinden farkı 1.4 hacme sahip benzinli bir jeneratörü olması ve bunun sayesinde 500km menzil gidebiliyor olması onu daha ön plana çıkartıyor

    Ampera'nın kaderi de Prius gibi olacak ama. İçten yanmalı ve elektrikli motora sahip olduğu için devletimiz çift dalacak :)
  • tek umut çinliler.
  • 15.000 dolara batarya mı olurmuş.

    Geçirmasyon abartı fiyatlar.

    En fazla 2000 dolar eder o çapulcu trişka 100km giden ucube batarya.

    Yalan atmak bedava. Biz de yedik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sıçuruk Kedi

    Şu reno'nun çıkardığı Fluence ZE bu kapitalist kafayla hayatta yerleşemeeez Türkiyede !
    Batarya başına 180-160 km yol , çok düşük bir rakkam.Bence kesinlikle bunu yapanlar 2 ya da 3 tane batarya'nın dönüşümlü olarak kullanıldığı bir tasarım yapmışlardır.(Öyle bekleyerek şarj doldurmalı 18 saat istanbul Ankara arası yolculuk falan düşünmeyin. Öyle şey olmaz ya)
    Çünkü bir arabanın kontağını çalıştırdığınız anda en az 500 km yol yapabilmesi lazımdır.Arabalıktan çıkar yoksa.Kesin bu arabada tek batarya ile çalıştırdığınızda bir uyarı sistemi vardır.
    "Dikkat tek bataryanız var ! Biterse yolda kalırsınız !" gibi bişeyler vardır.
    Max 140 km/saat hız yapacak deniyor.Bu demektirki 120 km/saat'e kesin ulaşacak ! (Elektirkli araba bu ! Mühendisim ulaşır).Hem kaza anında ağır sonuçları önler hem de optimum bir hız olduğundan otoban için de uygundur.
    Asıl benim canımı sıkan şu batarya abonmanlığı mı kirası mı her ne garın ağrısıysa o oldu.Neymiş efendim 60 bin liraya bu arabayı alıcaz ama bataryasız olacak.EEE ??? Her ay batarya için resmen biçeşit haraç ödeyeceğiz öyle mi !? Yok öyle yağma.
    Ben zaten biliyodum böyle bi b.ku yiyeceklerini.Ama böyle değil de bataryayı şarz etme işinde gıcıklık çıkartırlar diye düşünüyordum.
    Yani arabanın bataryasını öyle evden bildiğiniz prize takıp bizlere şarj ettirmezler diye düşünüyordum. Üçüncü kişilere bu işin rantını açmaları lazım tabiiki.Benzinciler napacak yoksa di mi.
    Devletin kontrolünde mühürlü bir şarj sistemi olması lazımki birileri bu işten ekmek kazansın di mi
    Yanlız şöyle bir durum var.Artık bizim kahvedeki Kör Satı abimiz bile biliyoki ; uzakdoğulu ve çekik gözlü çinçançon kardeşler bi şekilde bu bataryanın çakmasını üretecek ya da en azından evdeki prizden doludurulmasını sağlayacak ekipmanı geliştirecekler !
    Işte bu yüzden galiba akıllanmışlarki artık , parayı peşin alıyorlar baksanıza.
    Herneyse ağır kapitalist bir devlet olan Türkiyede bu işin gelişmesi hemen olmayacak gibi görünüyor.
    Ha bu arada şunu da belirtmeden gitmemek lazım. Benzin , arabanın deposunda 100 yıl boyunca kullanılmazsa hiç azalmaz kaçak yoksa.Amma velakin aynı şey elektrikli batarya için geçerli değil.Bekleyen araba'nın bırakın bataryasının içindeki elektriğin azalıp azalmadığını , sıfır batarya bile zamanla ölür !
    Ama korkmayın çinliler çakma , abonmanlığı olmayan , evdeki prizden dolan bataryalar üretirler.Hemen piyasası oluşur orda burda şurda.Peşin tektek ya da toptan alırsın , koyarsın 10 tane bir kenara.Yan sanayi Nokia batarya gibi düşünün.
    Tabi bu sefer de trafik polislerini devreye sokarlar kesin. Yok bataryan orjinal mi çakma mı , yok ruhsata işli mi ..... Ohhooooğğğğooohh yok çakma batarya kullanmanın cezası şu kadar falan.Yok araba trafikten men edilir filan.Ehliyetine şu kadar ceza puanı gelir falan.Hehheeeey burası Türkiye beyler !
    Aha aklıma geldi ; aslında orjinal hp yazıcı kartuşunun "del doldur yeniden kullan" sistemi gibi bir sistem de geliştirilebilir polisi kandırmak için.21 yüzyılın gözünü seveyim.Herşeyin korsanı yapılabilir.
    Bu devlet akıllanmaz abi.Devlet vatandaş için yok bu ülkede.Vatandaş devlet için var.
    quote:

    Devlet vatandaş için yok bu ülkede.Vatandaş devlet için var.

    İşte bu :)))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    quote:

    Devlet vatandaş için yok bu ülkede.Vatandaş devlet için var.

    İşte bu :)))

    Alay mı ediyosun yoksa katılıyo musun ?
  • ucuz enerjiye hiç inanmıyorum.
    maliyenin hesabı belli.yakıttan belli bir parar kasaya girecek ( bkz. sigara ) ama öyle ama böyle verginin adı değişir,ek madde vs. konur sonundada bu para ağlasakta,sızlasakta devletin imkanları ölçüsünde diye başlayan konuşmalarla bizden çıkar.
  • İlk servis bakımında bozarlar o arabayı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    İçten yanmalı motorlara sahip otomobillerden elektirikli otomobillere geçiş tabiki kusursuz olmayacaktır bu geçiş döneminde bazı sıkıntılar yaşanması gayet normal şuan için en mantıklı elektirikli araba Opel Ampera gibi duruyor bu aracın diğerlerinden farkı 1.4 hacme sahip benzinli bir jeneratörü olması ve bunun sayesinde 500km menzil gidebiliyor olması onu daha ön plana çıkartıyor

    Ampera'nın kaderi de Prius gibi olacak ama. İçten yanmalı ve elektrikli motora sahip olduğu için devletimiz çift dalacak :)



    Amperadaki içten yanmalı motor sadece jeneratör. Amacı sadece elektrik motorunu şarj etmek. Bagaja koyacağınız bir jeneratörden farkı yok yani. Dolayısıyla devletin buna ekstra bindirme yapması dünyanın heryerinde mantıksız olur, ama burası Türkiye devlet bunu yaparmı derseniz bence yapar orası ayrı tabi...




  • ampera'nın duruşu kasası çok güzel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KarettaKerata

    Şu reno'nun çıkardığı Fluence ZE bu kapitalist kafayla hayatta yerleşemeeez Türkiyede !

    Batarya başına 180-160 km yol , çok düşük bir rakkam.Bu üzücü bir durum.Bunu yapanlar kesin 2 ya da 3 batarya'nın dönüşümlü olarak kullanıldığı bir tasarım yapmışlardır.(Öyle bekleyerek şarz doldurmalı 18 saat istanbul Ankara arası yolculuk falan düşünmeyin. Öyle şey olmaz)
    Çünkü bir arabanın kontağını çalıştırdığınız anda en az 500 km yol yapabilmesi lazımdır.Arabalıktan çıkar yoksa.Kesin zaten bu arabada tek batarya ile çalıştırdığınızda bir uyarı sistemi vardır.
    "Dikkat ediniz tek bataryanız var.Biterse yolda kalırsınız" gibi bişeyler vardır.
    Max 135 km/saat hız yapacak deniyor.Bu demektirki 120 km/saat'e kesin ulaşacak ! (Elektirkli araba bu ! Mühendisim ulaşır).Hem kaza anında ağır sonuçları önler hem de optimum bir hız olduğu için otoban için de uygundur.
    Asıl benim canımı sıkan şu batarya abonmanlığı mı kirası mı her ne garın ağrısıysa o oldu.Neymiş efendim 60 bin liraya bu arabayı alıcaz ama bataryasız olacak.EEE ??? Her ay batarya için resmen biçeşit haraç ödeyeceğiz öyle mi !? Yok öyle yağma.
    Ben zaten biliyodum böyle bi b.ku yiyeceklerini.Ama böyle değil de "bataryayı şarz etme işinde" gıcıklık çıkartırlar diye düşünüyordum.
    Yani arabanın bataryasını öyle "evden bildiğin prize takıp sana şarz ettirmezler" diye düşünüyordum. Üçüncü kişilere bu işin rantını açmaları lazım tabiiki.Benzinciler napacak yoksa di mi.
    Özel , mühürlü bir şarz sistemi olması lazımki birileri bu işten ekmek kazansın di mi
    Yanlız şöyle bir durum var.Artık bizim kahvedeki Kör Satı abimiz bile biliyoki ; uzakdoğulu ve çekik gözlü çinçançon kardeşler bi şekilde bu bataryanın çakmasını üretecek ya da en azından evdeki prizden doludurulmasını sağlayacak ekipmanı geliştirecekler !
    Işte bu yüzden galiba akıllanmışlar artık , parayı peşin alıyorlar baksanıza.
    Herneyse ağır kapitalist bir devlet olan Türkiyede bu işin gelişmesi hemen olmayacak gibi görünüyor.
    Ha bu arada şunu da belirtmeden gitmemek lazım. Benzin , arabanın deposunda 100 yıl boyunca kullanılmazsa azalmaz kaçak yoksa.Amma velakin aynı şey batarya için geçerli değil.Bekleyen araba'nın bırakın bataryasının içindeki elektriğin azalıp azalmadığını , sıfır batarya bile zamanla ölür !
    Ama korkmayın çinliler çakma , abonmanlığı olmayan , evdeki prizden dolan bataryalar üretirler.Hemen piyasası oluşur orda burda şurda.Peşin tektek ya da toptan alırsın , koyarsın 10 tane bir kenara.Yan sanayi Nokia batarya gibi düşünün.
    Tabi bu sefer de trafik polislerini devreye sokarlar kesin. Yok bataryan orjinal mi çakma mı , yok ruhsata işli mi ..... Ohhooooğğğğooohh yok çakma batarya kullanmanın cezası şu kadar falan.Yok araba trafikten men edilir filan.Ehliyetine şu kadar ceza puanı gelir falan.Hehheeeey burası Türkiye beyler !
    Aha aklıma geldi ; aslında orjinal hp yazıcı kartuşunun "del doldur yeniden kullan" sistemi gibi bir sistem de geliştirilebilir polisi kandırmak için.21 yüzyılın gözünü seveyim.Herşeyin korsanı yapılabilir.
    Bu devlet akıllanmaz abi.Devlet vatandaş için yok bu ülkede.Vatandaş devlet için var.

    Hiç bilgi edinmeden sadece varsayımlara dayalı bir yazı olmuş. Bir kere çakması yapılır dediğiniz batarya grubu 250 kilocuk, yani öyle ha deyince evde değiştirebileceğiniz birşey değil. Tek batarya varsayımınız da yanlış, adı üstünde batarya grubu, araç toplam şarj seviyesini gösterir, araç üzerinde yedeği ya da ikincisi üçüncüsü olması gibi birşey sözkonusu değil. Bu batarya grubunu evde ŞARJ (mühendissiniz ama ŞARZ yazıyorsunuz) etmeniz de mümkün ayrıca, öyle özel mühürlü bir sistem gerekmiyor, sadece özel şarj kablosu var, atarsınız bagaja olur biter... Şehir şebekesinden 10 saatte şarj oluyor, bir de hızlı şarj istasyonları kurulması gündemde, onunla da 30dk. da %80 şarj edilebiliyor araç.

    Bunlardan bu arabayı savunduğum anlaşılmasın, şu haliyle bu aracı bireysel müşterilere satabileceklerini sanmıyorum. Ya şehiriçinde faaliyet gösteren filolar edinecek bu araçları, ya da sokağa atacak kadar çok parası olan zenginler merak edip alacak. Batarya kirası olayı da sadece Türkiyeye özel bir durum değil, Renault tüm avrupada bu şekilde pazarlıyor aracı, 3 yıl yılda 10bin kmye kadar batarya kirası alıyor, ondan sonra batarya sizin oluyor.

    Bu teknoloji daha emekleme aşamasında, 5-10 seneye kadar menzili geliştirilmiş, işletme giderleri düşürülmüş araçları göreceğiz ve görmeliyiz bence




  • ampera gerek menzili 500 km'ye çıkartan benzinli jenaratörü ile gerek duruşu ve teknolojisi ile daha çok gelecek vaad ediyor. fakat fluence'de türkiye'de üretiliyor. fluence'in tutması bizim açımızdan gayet iyi olur. herşeye rağmen yeni teknolojileri görmek güzel. sanırım bir 20 sene sonra içten yanmalı motorlar klasik olacaklar!
  • En iyi elektrikli motor honda'nindir.Ama motor tam elektrikli degil.Soyle oluyor normal olarak depoya benzin koyuyoruz, araba yolda giderken tekerlekleklerde donme hizindan aku sarj oluyor benzin bitince elektrige geciyoruz bence en iyi motor tipi bu
  • biri çıkmış antara reklamı yapmıs biri cıkmıs en iyi elektrikli motor hondanın demiş.. Nasıl bir tartışma bu çözemedim. Elmayla armut meselesi bu hybrit degil bu araç anlayabiliyorsanız.

    adam elektrikli 3 tane araç yapmıs bunlardan benim gözüme kestirdiğim zoe modeli. Ufak oldugu için şehir içinde kullanmalık tam istanbul arabası. İstedigim yere park ederim.

    Şimdi ikinci husus 150km yi gececek bi menzili adamın yapması için aracın bagajınıda akuyle kaplaması lazım ki menzili su an için arttırmanın ikinci yoluda nükleer enerji. başka çareside bence yok.

    ileride olacagıda soyleyeyim bu araclar satar ve ikame batarya üretilir öyle zor bişey degil bu yapan yapar ondan sonra zaten herkes kafasına göre biner. Öyle batarya fiyatları abartılacak bi durum yok ortada istemeyen çakmasını alır ileride.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.