Şimdi Ara

Elektrikli arabalar için devrim: Şarj kapasitesini kaybetmeyen batarya keşfedildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
1
Favori
3.470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli arabalar için devrim: Şarj kapasitesini kaybetmeyen batarya keşfedildi
    Elektrikli arabalar, geleneksel arabaları daha çevre dostu bir alternatifle değiştirmek için en iyi seçeneğimiz olarak kabul ediliyor. Bununla birlikte, elektrikli arabalar ve diğer elektrikli araçlar hem dayanıklılık hem de maliyet açısından yeterli olmayan lityum iyon bataryalarla çalışıyor. Ancak bu durum değişmek üzere.



    Avustralya'daki New South Wales Üniversitesi'nden (UNSW) ve Japonya'daki Yokohama Ulusal Üniversitesi'nden uluslararası bir araştırma ekibi, yüzlerce şarj döngüsünden sonra bile herhangi bir kapasite kaybetmeyen yeni nesil katı hal piller yapmanın bir yöntemini keşfetti.



    Geleneksel lityum iyon piller, şarj/deşarj işlemi sırasında içinde lityum iyonlarının aktığı bir sıvı elektrolit içerirken, katı hal pillerde ise tamamen katı malzemeler kullanılır. Bu piller delindiğinde zehirli sıvılar saçmayacağından, çalışma güvenliğinde büyük bir iyileştirmenin yanı sıra, katı hal piller aynı zamanda çok daha hızlı şarj edilebiliyor.



    Katı hal piller devrim olacak



    Elektrikli arabalar için devrim: Şarj kapasitesini kaybetmeyen batarya keşfedildi
    Ancak şimdiye kadar her ne kadar devrim olarak görülseler de katı hal pillerin dayanıklılıklarını sınırlayan çözülmemiş bir sorun vardı. Pilin elektrotlarına lityum iyonları eklendiğinde veya elektrotlardan çıkarıldığında, malzemenin kristal yapısı değişerek elektrotun genleşmesine veya büzülmesine neden oluyordu. Dolayısıyla temelinde bir dayanıklılık sorunu vardı, şimdiye kadar.



    Ayrıca Bkz.Plastik atıklardan elde edilen yakıtla çalışan hiper otomobil yakında geliyor



    Bilim insanları katı hal pillerde daha önce görülmemiş kararlılığa sahip yeni bir tür pozitif elektrot malzemesi keşfetti. Optimize edilmiş lityum titanat ve lityum vanadyum dioksitten oluşan bu malzeme sayesinde katı hal pillerin dayanıklılık sorunu çözüldü.



    Kapasite kaybı yaşanmıyor



    Elektrikli arabalar için devrim: Şarj kapasitesini kaybetmeyen batarya keşfedildi
    Yeni malzemenin eklendiği katı hal pili üzerinde yapılan testlerde 400 şarj döngüsü soncunda pilin mevcut 300 mAh kapasitesinden kayıp yaşamadığı ortaya kondu.



    Prof. Sharma konu hakkında "400 döngünün üzerinde kapasite azalmasının olmaması, katmanlı malzemelere sahip geleneksel tamamen katı hal hücreleri için rapor edilenlerle karşılaştırıldığında bu malzemenin üstün performansını açıkça gösteriyor. Bu bulgu, pil maliyetlerini önemli ölçüde azaltabilir. Pratik yüksek performanslı katı hal pillerinin geliştirilmesi, gelişmiş elektrikli araçların ortaya konmasının önünü açabilir" açıklamasında bulundu.



    Prof. Yabuuchi, "Uzun ömürlü ve yüksek performanslı katı hal pillerin geliştirilmesi, elektrikli araçların bazı temel sorunlarını çözebilir" diyor. Araştırma ekibine göre tam testler tamamlandığında ve ürün elektrikli arabalara girdiğinde şarj işlemi 5 dakikadan kısa sürecek.



    Katı hal pillerinin performans açısından zirveye ulaşan lityum iyon pillerin yerini alacağı ve eninde sonunda endüstri standardı haline geleceği tahmin ediliyor. Katı hal piller aynı zamanda daha yeşil bir geleceğin de anahtarı olabilir. Öte yandan bu pillerin kullanımını da sadece otomobiller bazında düşünmemek de fayda var.




    Kaynak:https://www.nature.com/articles/s41563-022-01421-z
    Kaynak:https://www.eurekalert.org/news-releases/973650







  • 5 dk da şarj olup onlarca yıl ilk günkü kapasitesini koruyacaksa işte beklenen batarya haberi budur bence.

    -şarj süresi sorununu da çözer

    -piller bittiğinde arabanın % 60 değerinin çöp olması sorununu da çözer.


    bir de yüksek kapasite yapılabiliyorsa 50 sene idare eder araba sektörünü bu gelişme. 

  • Elektrik otomobilleri bu yüzden çok seviyorum pil teknolojisine katkısı hiç olmadığı kadar büyük olacak

  • Keşif değildir, Geliştirmedir O

  • Aylık Pil haberimize hoş geldiniz. İstisnasız 30 senedir her ay bir pil geliştirme haberi okuyorum. Pek bir şey de göremedik.

  • Kraaz kullanıcısına yanıt
    Sen geliştir o zaman?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Vay arkadas yillardir pil haberleri yapiliyor günün sonunda bir bakiyorsun yine ayni teknoloji :)))

  • Batarya işini kim çözerse dünyayı eline alır inşallah bu trenide kaçırmayız

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 5 dk da şarj olup onlarca yıl ilk günkü kapasitesini koruyacaksa işte beklenen batarya haberi budur bence.

    -şarj süresi sorununu da çözer

    -piller bittiğinde arabanın % 60 değerinin çöp olması sorununu da çözer.


    bir de yüksek kapasite yapılabiliyorsa 50 sene idare eder araba sektörünü bu gelişme.Elektrikli arabalar için devrim: Şarj kapasitesini kaybetmeyen batarya keşfedildi 

  • Bu teknoloji yaygınlaştıktan sonra elektrikli araç düşünülür.

  • Gerçek olamayacak kadar güzel bir haber. Çoğu elektronik ürünün ömrünü inanılmaz uzatır ki bu üreticilerin işine gelir mi bilemedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok iyi, umarım kısa sürede yaygınlaşır, gelişmeye devam eder ve ucuzlar.

  • Titanat batarya zaten vardi, super kapasitor pileri duymustursunuz diye dusunuyorum. Bu muhtemelen super kapasitorlerin dez avantajlarinin duzeltilmisi olabilir.

    Ama devrim beklemeyin, bir anda oyle bir teknoloji ile birsey degisecek umudunuz olmasin.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • virtue28 kullanıcısına yanıt
    Merhaba, evet titanat zaten kullanılıyor ancak belirtildiği gibi titanat ile lityum vanadyum dioksit ikili sisteminden (Li8/7Ti2/7V4/7O2) oluşturulan yeni bir malzeme kullanılıyor. Yani sadece titanat değil.

  • 5 dakika şarj ile soğuk sıcak dağ tepe yük demeden her şartta minimum 500km garantisi ver. İşte şu dakika elektrikli furyasına güvenmeye ve satın almaya başlarım
    O saatten sonra tek sıkıntı içten yanmalı motorların uygun tamir ücretleriyle 400 bin kmyi rahat aşan ömürleri kalıyor
    100 bin kmde bir araba parası harcatıp batarya değiştirteceksen olmaz o iş
    Hadi bakalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ladro -- 14 Aralık 2022; 21:44:47 >
  • Yıllardır devrim ama hala da bataryalar 4-5 bin mah. Baktılar batarya işini halledemiyorlar işlemcilerin, ekranların güç tüketimini azalttılar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Lord Melkor kullanıcısına yanıt
    Gelir gelmesine de,sana bana ucuza yedirmezler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Güneş enerjisi ile de şarj olursa tamamen yenilenebilir bir şey olur. Elektrik ne kadar çevreci gibi görünsede maalesef hala çoğunlukla fosil yakıtlarla elde ediliyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Eğer bunlar gerçek olursa işler değişir.

  • Geleneksel pil haberine hoş geldiniz...
    Bilim namına tek bir açıklama yok. Pil yaptık çohhh gözel.
    Nasıl yaptık? biz de bilmiyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Morphinz -- 15 Aralık 2022; 02:22:03 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.