Şimdi Ara

Elektrikli araç kullananlar platformu (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
241
Cevap
41
Favori
44.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ata359 kullanıcısına yanıt
    Ben amazondan aldım meşhur turuncudan, elektrikli araç şarj adaptörü diye aratın. EQE'nin kendi adaptörü dediğim gibi 8Amperlik az geliyor. Ben turuncudan aldım 3500'e. Akşam 18:00'de şarja takıp sabah 8:00 olana kadar 250-300 km gidecek kadar şarj ediyor.

    22kW olsa nolacak, 2saat beklersiniz , 18:00'de şarja takıp gece 22:00de inip şarjdan çıkaracaksınız 91kW dolsun. Acelesi olan onu beklemez.

    Üstüne bir de 2530 bin lira para, amorti etmesi uzun.

    İhtiyacı olan yaptırır tabi.
  • Mr.burockikibin kullanıcısına yanıt
    22 kw olan otomatik kesiyor hocam uzaktan kontrol edilenleride var ama sizin sistem hoşuma gitti açıkçası
  • kimbehicayy kullanıcısına yanıt
    İster AC ister DC olsun, ister 3 kW ister 150kW olsun hepsi otomatik keser, araçtan da maksimum şarj limiti ayarlanabiliyor ve şarj cihazı otomatik kesiyor örneğin %80'de. Uzaktan kontrol için şarj cihazının olduğu yerde wifi olması gerekiyor. Benim böyle bir imkanım olmadığından otoparkta haliyle telefondan takip edebileceğim birşey olamadı malesef.

    Şarj cihazı gücüne şöyle yaklaşıyorum:

    Diyelim ki sabah işe giden akşam gelen birisiniz. Eve gelince araç sabaha kadar kalacak çoğunlukla. Bu durumda 22kW yada 11kW olmasının size faydası yok. Nasılsa araç bekleyecek. Bu güce yatırım yapmaya gerek yok. Yılda 10-15 kere ihtiyaç olacaksa ki böyle acil ihtiyaçlar yine 2-3 saat şarj olmasını bekleyerek değil 15-30dk şarj ile olur, bu durumda bu ihtiyacı DC şarj istasyonlarından karşılamak daha mantıklı.

    Ama diyelim ki iş yeriniz var, araç o sırada yanınızda ve istediğiniz zaman her an çıkmaya hazır bulunmalı, 2-3 saat süresiyle sürekli şarj edebileceğiniz ortam müsait, bu durumda tabi ki kesinlikle bu şarj cihazları duvar prizinden mantıklı.

    Dediğim gibi kullanıma bağlı. Gece parkta yatacak araç için 22kW'ın bir getirisi yok kendi dolunca şarjı kesse bile. Erkenden dolduracak sabaha kadar araç yine boş yatacak, neden o maliyeti vereyim? Aracınız 60 kW ise az doluluktan tama 2-3 saatte doldurur, sürekli bu sürede şarj etmeye ihtiyacınız varsa kurabilirsiniz. Benim araç 91kW, 22kW işime yaramıyor çünkü araç AC'de 11kW destekliyor. Yani yine 7 saat civarı şarjda tutmam lazım. Almamın anlamı yok. Bu nedenle de 7.4KW tek fazlı sistemi de almadım. Duvar prizi bir gecede 91kW'ın yarısını dolduruyor (250-300km), 2. gece diğer yarısı. Her hafta bu çevrim bir kere yetiyor. Çok sık ve sürekli şehir dışı olmayacaksa gerek yok. Zaten şehir dışı olacaksa sadece ilk şarj bu şekilde, yolda zaten DC istasyon zorunlu.

    Umarım yeterince açıklayıcı olmuştur. Tercihinizi buna göre yapabilirsiniz. Her şekilde mutlu olursunuz, elektrikli araç ayrı bir keyif 🙂




  • Mr.burockikibin kullanıcısına yanıt
    Hocam sigorta olarak kaç amperlik ve kaç fazlı sigorta kullandınız acaba? Malesef bulunduğum yerde elektrikçiler bu konuda çok bilgili değil benim yönlendirmem gerekecek :(
  • ata359 kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Direkt sigorta ve kaçak akım rölesinin fotoğrafını gönderiyorum
    Elektrikli araç kullananlar platformu
  • Mr.burockikibin kullanıcısına yanıt
    Müthişsiniz, çok değerli bilgiler bunlar. Teşekkür ederim
  • ata359 kullanıcısına yanıt
    Rica ederim umarım işinizi görür
  • ata359 kullanıcısına yanıt
    Özellikle kaçak akım mutlaka taktırın hocam 30 ma olanı elektrikçi gerek yok 300 lük takalım vs derse dinlemeyin
  • Arabasını bakıma götüren var mı ? Fiyatlar nasıl neler değişiyor? Rutin bakım hangi periyotlarda yapılıyor ? Opel için yurtdışı sitesinde ilk yıldan sonra 2 yılda bir demiş bizde de öyle mi acaba
  • Lord Melkor kullanıcısına yanıt
    EQE350+ 1.yıl bakım toz filtresi değişimi, batarya kontrolü, genel kontroller 2170 ₺
  • Mr.burockikibin kullanıcısına yanıt
    Filtre hariç kalanı ayak bastı parası gibi
  • Lord Melkor kullanıcısına yanıt
    Güzel cafeleri var çay kahve sandiviç sınırsız
  • İstanbul’da elektrikli otomobiller için ya da piller için özel servis var mı? Yetkili servis haricinde bu konuda hala emekleme aşamasındayız gibi sanki

  • Herkese selamlar.. Arkadaşlar bence elektrikli araç aldıysanız bu artık kısa süreli olmayacaktır yani mevcut aracınızı satarsınız yerine tekrar yeni bir elektrikli araç alabilirsiniz bunu bu şekilde düşünün ben kendi evimde istasyon kullanıyorum 22 KW destekliyor eğer araç 11 KW destekliyorsa ona göre 11 veriyor. Diğer türlü her gün şarja takmak insanı yorar bence.Heleki zoe 22kw istasyon ile 2 saatte doluyor ki 3.7 kW ile uğraşmak gerçekten gereksiz olur diye düşünüyorum
  • Arkadaşlar merhaba bir konuda fikrinizi almak istiyorum. Yeni elektrikli araç alma karar aşamasındayım. İlerde bu aracı satarsak çok zarar eder miyiz. Veya alan kişi veya biz pilin ömrü dolduğumda bunu ne kadara değiştirebilecek. Bu soruların kesün cevabı bugün yok ama yinede fikrinizi alayım
  • kara7557 kullanıcısına yanıt
    Direkt bu kaygı ile alacaksanız bu işe girmeyin. Bu ülkede araç alırken ilk kriteri ikinci el satabilir miyim kaygısını türeten zihniyet zaten ikinci elde bu araçların peşine passata düştüğü gibi düşmeyecektir. Yüksek bir piyasası olsun diyeceğiniz araçlar daha uzun süre VW grubu kalmaya devam eder kesin. Benim fikrim bu.

    Toplum olarak fikren kendimizi geliştirmedikçe bu iş düzelmez. Her akımı başkasından beklememek gerekir. Bazen akımı siz yaratmalısız.

    2008de Fiat Bravo aldım. Çok yeni araçtı, laf eden çok oldu ben çok memnundum. Satarken ikinci eli ne olur demedim, satarken öyle aman aman zarar da etmedim.

    2012de gittim yeni çıkan 508i aldım, yine aman peugeotlar ikinci el değeri havada uçuştu. Keyifle bindim satarken pek zarar etmedim alıcı da kolay buldum.

    Şimdi EQE var, kimsenin dili varmıypr eleştirmeye aman abi alınır mı demeye.

    Alın binin keyfini sürün. Benim görüşüm bu şekilde. Ama tabi herkesin aklı kendine göre en iyisini bilir. Biri çıkar zıttını söyler siz kendiniz değerlendirirsiniz.

    Ben şahsen bundan sonra bir daha fosil yakıtlı araç alacağımı sanmıyorum mecbur kalmazsam.




  • Canicula C kullanıcısına yanıt
    Hergün 1 tam kapasite bitirecek kadar yol yapıyorsanız evet yorar.

    Ama benim araç 91kW kapasiteli. Zoe'nin iki katı gibi. Haftada sadece bir gece akşam 6dan sabaha kadar bırakmam yetiyor. Dolayısıyla 3.5kW ile dolum bemim gbi kullanım şartları olanlar için ideal, ilave istasyon kurulum maliyeti olmaz. Kırk yılda bir her an lazım diye hemen doldurayım elimin altında olsun diyeceksem bunu zaten dc istasyon ile yaparım ve ne kadar böyle koşulum olur ona bakarım.
  • Bende araç sayısı fazla evde müstakil olduğu için istasyon aldım askımda araçlara verilen paranın yanında istasyon devese kulak.Hatta ilk zamanlar istasyon yapma fikrine girmiştim pazarlama yapmak için işin asli da her aradın elektrik alım işi tamamen araç ile alakalı istasyon sadece kalın kablo kaçak akım role kontaktör vs basit bir kurulum ama malesef satmış fiyatı ilk alırken yüksek görünüyor
  • Bu arada Mercedes me 2024 de açılacakmış bayi söyledi inşallah açılır
  • Canicula C kullanıcısına yanıt
    2022 sonunda da 2023 içinde deniyordu.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.