Şimdi Ara

Elektrikli araç kullananlar platformu (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
241
Cevap
41
Favori
44.144
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • memio M kullanıcısına yanıt

    prizden çıkan kW, prizin amper değeri ile şebekenin elektrik voltunun çarpımına eşitmiş.

    10 amper X 220 volt:2,2 kW elektrik çekebilirsin.

    16 amperX220 volt:3,5kW elektirk çekebilirsin.

    32 amperX220 volt:7 kW elektrik çekebilirsin.


    sayaç ile priz arasındaki mesafe 60-70 metreden fazla ise 5*6 mm2 yerine 5*10 mm2 kablo çekmen uygun olabilir.

    kablolar eğer ser-topla yapılmayacksa, sabit olacaksa antigron(NYM) olması mantıklı.

    seyyar gibi kullanılacaksa ttr kablo olması mantıklı imiş.


    32 amper kaçak akım rolesi.

    32 amper kesici

    32 amper trifaz destek soketi

    4*40 amper otomat


    kaliteli kablo markaları: HES, Öznur, Pryysmian

    sigorta:schneider, siemens


    topraklama önemli. ölçülmeli, sağlıklı değilse harici topraklama yapılmalı.


    öğrenebildiklerim bunlar

  • Ek olarak trifaze elektrik 380 volt olabiliyormuş.
    32 amper olunca o da 12kw yapıyor.

    22kw taşınabilir olanlar nasıl oluyor?
  • İki araç düşünelim. Birisi devamlı DC şarj ile şarj edilmiş. Diğeri devamlı yavaş şarj ile. 100 bin km sonunda iki aracın batarya kapasitesi ne derece düşer?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Why Shy -- 23 Mart 2024; 18:22:38 >
  • Why Shy kullanıcısına yanıt
    22 kw çokta hızlı şarj sayılmaz dc ler sıkıntı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimbehicayy -- 23 Mart 2024; 18:6:14 >
  • Why Shy kullanıcısına yanıt

    bunun testini dolubatarya paylaşmıştı sanırım.


    bir taksi 800bin km mi neydi, full dc ile şarj edilmiş. degrade beklenen seviyedeydi. yani dc'nin bir sıkıntısı olmadığı ortaya çıkıyordu.


    ama genelde insanlar dc şarj etmeyin sıkıntılı diyorlar. anlam veremiyorum. neye göre sıkıntılı. cep telefonu mu bu? :)

  • Herkese Merhaba,


    Yakında yeni elektrikli aracıma kavuşacağım, apartmanda şarj imkanı var bu sebeple bir wallbox kurulumu yaptım, ancak merak ettiğim bir konu var ve cevabını bulamadım, oda Voltla yada Lixhium gibi tek bir uygulama ile tüm şarj istasyonlarından ödeme yapabiliyormuyum, yoksa tek tek abonelik alıp öylemi yapmam gerekiyor, bu konuda yardımcı olabilirseniz çok makbule geçer zira bu denklemi çözemedim.

  • Bu arada belki birilerine faydası olur, şarj cihazı süreci ile ilgili bilgi vereyim, eğer evinizde monofaze hat çekme imkanı varsa o zaman standart ev prizlerinden yaklaşık 3.5 KW/saat 16 Amper ile şarj yapabilirsiniz. Bir diğer alternatif 7.5 kw/saat 32 amper buda yine monfaze olarak mümkün ancak kablolar ısınabileceği için bu çok tercih edilmiyor ( mevcut kablo kesitleri 32 ampere göre olmadığını varsayarsak) Bu durumda 60 KW batarya kapasitesine sahip bir arabayı


    60 Kw/saat / 3.5 Kw/saat = 17 saatte 0 dan 100'e şarj edebilirsiniz, hiç bir zaman bataryanın 0 olmayacağını varsayar ve %80 doluluğa kadar şarj edeceğinizi düşünürseniz örneğin

    60Kw/saat bir bataryanın eve geldiğinizde %20 dolu olduğunu düşünürsek ve %80 kadar şarj edeceğimizi düşünürsek toplam batarya kapasitesinin %60 kadar dolum yapacağız bu durumda


    60Kw/ saat batarya kapasitesi olan bir arabanın %60 kapasitesi 36Kw/saat demektir.


    Bu durumda 36Kw/saat / 3.5 Kw/saat = 10 saat şarj ile %80 doluluğa gelir. tabi Batarya kapasitesi değişirse ona göre hesap edersiniz.


    Evde trifaze imkanı varsa bu durumda karşımıza iki seçenek çıkıyor 11Kw/saat ve 22Kw/ saat aslında

    Trifaze olduktan sonra aracınızın şarj invertörünün AC yani alternatif akımda ne kadar şarjı destelediğine bakmanız lazım eğer 22KW destekliyorsa bu durumda trifaze elektriği bu oranda kullanabilirsiniz, ayrıca belirtmem lazım ki bu oran yani 22Kw/ saat trifazenin maksimum oranıdır.

    Ancak genellikle arabalar 11Kw/Saat destekliyor.


    Bu durumda 36 Kw/ saat / 11 Kw/saat = 3.2 Saatte aracınız dolar.


    Kısaca yaşadığım süreci sizlere anlatmak istedim.





  • siteye ortak bir şarj sistemi kurmak istiyoruz.

    hangi wallbox cihazını tavsiye edersiniz?

    şimdilik 3-4 komşu olacağız, herkese kart tanımlanmalı (RFID)

    kim kaç kW kulllanmış diye takibi yapılabilmeli.

  • ciko1984 kullanıcısına yanıt

    7-7,4 KW'lik şarj ile güç aşımına girer miyiz sizce?

    Faturamda yazana göre sözleşme gücüm 6,18 ... Yer: mesken...


    Daha önce forumlarda bazı kullancıların, elektrik dağıtım firmalarından uyarı aldığını, sistemlerini trifaze'ye değiştirmek zorunda kaldığını okumuştum




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cercan -- 17 Mayıs 2024; 14:41:15 >
  • cercan C kullanıcısına yanıt

    Yok hocam girmezsiniz, zaten ortalama haftada 1-2 şarj edersiniz. Ancak genelde sayaçlar trifaze bina çok eski değilse. Sayacınızın monofaze olduğundan emin misiniz?

  • ciko1984 kullanıcısına yanıt

    Evet binam 10 yillik.

    cok eski degil ama monofaze baglamislar.

  • tip 2 soketi nereden bulabilirim?


    bilgisi olan var mı arkadaşlar? tip 2 dişi soket başlık lazım sadece. yurt dışında var aliexp 800 liraya falan geliyor o da. direkt yurt içinden bulabileceğim bir yer var mıdır acaba hızlıca almak için, tabi fiyatı 2-3 katı olmayan olursa  

  • Merhaba

    Aşağıdaki telefondan Ensar beye ulaşırsanız yardımcı olabilir. Kendisi şarj cihazları satışı yapıyor.

    0.538.2704469

    ensarnurlu@gmail.com

    linkedin.com/in/ensarnurlu





  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    siteye ortak bir şarj sistemi kurmak istiyoruz.

    hangi wallbox cihazını tavsiye edersiniz?

    şimdilik 3-4 komşu olacağız, herkese kart tanımlanmalı (RFID)

    kim kaç kW kulllanmış diye takibi yapılabilmeli.

    Çok aileli konutların otoparklarında TS 13912'ye göre altr. akım tek fazlı veya üç fazlı yöntem-3 (mod-3) şarj cihazları uygulanabiliyor. Diğerleri uygun değil.


    Ayrıca konut sigortası yaptırırken ileride sorun yaşamamak için otoparkta şarj cihazı bulunduğunu belirtmekte fayda var.



    www.sedatakinci.com




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sedat akıncı -- 19 Temmuz 2024; 6:21:21 >




  • Bir arkadaşımın elektrikli araçlar üzerine yazdığı tezin anketi. İlgilenenler bakabilir mi?

    “Arkadaşlar selam.

    Tez anketimde hedeflediğim numaraya ulaşmama yardımcı olursanız sevinirim. Ankete katılabilecek tanıdıklarınızla da paylaşırsanız harika olur.

    Sadece 7 dakikanızı alacak 25 sorulu anketi tamamlamak için şurdan:

    https://uwe.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_0866TG0jgOzo8DA
  • ekucukoglu E kullanıcısına yanıt
    elektrikli araç almayı düşünen biri olarak katıldım.Herkesi de elektrikli araçların ön yargılarını yıkması konusunda destekliyorum.Gelecek elektrikli araçlarda💫
  • ekucukoglu E kullanıcısına yanıt

    Elektrikli araçlara meraklı ama almaya imkanı olmayan (fiyat+sarj imkanımın olmaması) birisi olarak ankete katıldım.

  • Zoe aracımı yaklaşık 10 aydır kullanıyorum. Evde kapalı otoparkım olduğundan, şarj konusunda genellikle bir sıkıntı yaşamıyorum. 10 amper ile şarj etmek yeterli oluyor ve şarj seviyesini yüzde 90'ı geçmemeye çalışıyorum. Farklı bir yerde kaldığımda ise 25 metrelik uzatma kablom var, bu da işimi görüyor.

    Elimde iki adet şarj cihazı mevcut. Bir tanesi, tüm araçlarda bulunan AC şarj kablosu. Diğeri ise ev elektriğine özel bir şarj cihazı. Bu cihaz, bir ucu priz olan ve diğer ucu araca bağlanan bir kablo şeklinde. Bu cihaz sayesinde amper ayarı yapılabiliyor ve amper değeri 8'e kadar düşürülebiliyor. Ancak, cihaz aşırı ısındığında (65-70 derece civarında) şarj etmeyi durduruyor. Muhtemelen yangını önlemek için alınmış bir önlem bu. Ayrıca, topraklama olmayan yerlerde şarja izin vermiyor, bu da mantıklı bir güvenlik önlemi olarak düşünülebilir.

    Cihazı soğutamayacağımı düşünerek, aklıma şu soru geldi: Eğer cihaz yerine direkt olarak dönüştürücü bir kablo alsaydım ve elimdeki AC şarj kablosunu bu kabloya bağlayarak ev elektriğinden şarj etseydim, kablolarda ısınma kaynaklı bir sorun yaşar mıydım? Belki sadece kablo olduğu için ve bir cihaza bağlı olmadığından, en fazla kablolar biraz ısınırdı ama herhangi bir sorun yaşatmazdı gibi geliyor. Bu yöntemi kullananlar var mı, merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DelPo -- 11 Ağustos 2024; 12:48:34 >




  • meeb kullanıcısına yanıt
    Ioniq 6 için;
    Şarj imkanım benim de yok. Şarj istasyonlarında şarj etsek be maliyet çıkar?

    Ya da hafta sonundna hafta sonuna bahçedeki evimde şarj edeceğim. Ev elektriği kaç saatte şarj ediyor?

    En kötü ihtimalle binamızın girişi çok zor olan kapalı otoparkına bir sistem yapacağım. Belki banyodan boşluğa kablo sarkıtırım belki duvar şarjı çektiririm. O konu hakkında da hiçbir fikrim yok.
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    günaydınlar 53 kw alacaksanız , dışarıda şarj etseniz en pahalı yerde bile içten yanmalı ya göre yarı yarıya karlı durumda şuan.Tabi şuan serbest piyasa olduğundan , nasılsa burada tekim mecbur kalan şarj edecek mantığından fiyatlar yüksek.Artan kullanıcı sayısı ile istasyon ile rekabetçi fiyatlar hatta kampanyalar zamanla ortaya çıkacaktır.

    evden şarj ise aylık 240 kw ta kadar 2 lira ,üstü 3 lira kw tı.

    ortalama normal ev kullanımın atıyorum 140 kw ise üstüne 100 kw hakkın kalır.buda 2 depo şarj demek olur.ayda 800 km civarına tekabül eder.

    evden şarj prizden yapacaksan en fazla 3.5 kw ile ortalama 14 saat kadar sürer sıfırdan doldurması.

    duvar ünitesi alırsan sayaçtan 7 kw trifaze çektirirsen süre kısalır ama bence günlük kullanımda gerek yok.Eve geldin tak gitsin.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.