< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Elektrikli araç kullananlar platformu (9. sayfa)
-
-
rica ederim kendim bilgisayarcıyım bir üniversite nin bilgi işleminde çalışıyorum ama elektrikten de anlarım aslında okuyorumda bir türlü derslere gidemedim 5 yıldır bitiremedim😂
Zaten %20 ve %80 arasında kullanacaksınız batarya sağlığı açısından buda 50 kw bataryanın 30 kw sı kullanılır demektir .100 km de ortalama 10 kw civarında değerler görenler var fazlası bile olsa 250 300 km garanti demek.
Zaten tam boşalmadan şarja koyacağınız için şarj süreside kısalır.
bir priz 220 volt gerilimde en fazla 16 amper ,3.5 kw çekmeye izin verir üstü ya prizi eritir yada şalteri attırır.
Bazen gerilim 200 volta kadar düştüğü için şarj aletinden üst limiti 14 amper yada 3000 watt ayarlarsınız garantiye almış olursunuz.
kalın nya tek damarlı kaliteli kablo ile sıkıntı yaşamazsınız.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
2024 başından beri elektrikli araç kullanıyorum. Buraya deneyimlerimi genel olarak yazmak istedim.
Bu konuda çok tartışma var. Baştan şehirler arası yolculuk için olmayacağını (böyle bir ihtiyaç olursa benzinli araç imkanının olması gerektiğini) ve evde şarj imkanı olması gerektiğini kabullenerek başlamak gerekiyor. Bunlar yoksa zaten çok mantıklı bir tercih değil.
Ayrıca internetteki şikayetlere bakınca şunu da görüyorum. Devamlı gaz pedalını köklüyorsanız, ani şekilde hızlanma eğilimindeyseniz tüketim çok artıyor. Şehrin nispeten sakin bir yerindeyim ama buradaki trafikte bile insanların çok acelesi olduğunu görüyorum. Hem tüketim hem bozuk yollar için aracı yavaş kullanıyorum ve muhtemelen hızlı kullanıcılara pek uygun değil. En azından sık sık şarj etmek istemiyorsanız bu böyle.
Şarj konusunda uzun araştırmalar sonucunda wallbox aldım. Çok daha güvenli ve stabil şarj ediyor. Eski tip evlerin altyapısı maksimum 16A'ya kadar kaldırabiliyor. Hem kablolar hem sigortalar. Evinizin altyapısı müsaitse 32A'ya kadar şarj edilebilir. Daha hızlı şarjın piller için iyi olmadığı söyleniyor.
Şarjda %5'lik bir kayıp oluyor. Yani 20-80 arası dolumda %85 doldurduğunuzda %80'e ulaşmış oluyorsunuz. Bu bir taraftan normal, bir de sıcaklarda şarj sırasında soğutma sistemi çalışıyor.
Elektrikli araçların vitessiz ve tek pedal sürüşü gerçekten büyük konfor sağlıyor, sadece bunun için bile bu teknolojinin gelişmesi gerektiğine inanıyorum.
Ama alıp pişman olan çok, bunun sebepleri yukarda bahsettiğim şekilde araç kullanım alışkanlıkları olduğunu düşünüyorum. Daha sakin sürüş her şeye fayda ama bunun gerçekçi olmadığının farkındayım.
Sene başında yeni araç alma planı ve araştırmaları yaparken bunları araştırıp elektrikli araçtan yana tercihimi kullandım ve şu ana kadar gayet memnunum.
Tek sorun pillerin performansı 8 yıllık pil garantisi var, bu süre içersinde bir sorun çıkarmadan performansı yolda bırakmazsa hiçbir sorun yok çünkü şu an benzinin fiyatına göre onda bire geliyor.
-
Merhabalar hocam deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.
Evde şarj imkanım var apartman önünden hatta gideceğimiz yerlerde de var.18 metre kaliteli bir kablo 3.5 kw şarj aleti işimi görür.
"Elektrikli araçların vitessiz ve tek pedal sürüşü gerçekten büyük konfor sağlıyor, " en çok bunun için istiyoruz .İçten yanmalı otomatik vites bile alsak dur kalklarda vitesi boşa al vs. arıza ihtimali ile uğraşmak istemiyorum.
8 yıl garanti güzel zira araç yakmadığı için kime baksam 1 yılda 50 bin yapanlar var.içten yanmalılarda bu km leri millet 5 sene içinde yapıyor.Yani arabayla gezersek şöyle bir 200 bini devirirsek en iyi ihtimalle 10 sene sonra ekmeğini çıkarmış demektir bizim için.Artık içten yanmalılarda bile servisler 10 yaşından eski arabalara bakmıyorlar.
-
Rica ederim. Yoğun kullanımda araç kendini kısa sürede amorti ediyor. En kötü ihtimalle pillerin başına 10 senede bir şey gelirse ve 10 sene sonra piller hala bugünkü fiyattan olsa bile yenileme masrafını 150 bin km yola harcayacağınız benzin masrafı ile zaten karşılıyorsunuz. Rakamları kabaca söylüyorum ama zaten şunu da anlamıyorum. Benzinli araçtan çok daha konforlu sürüş zaten sağlıyor yani kafa kafaya gelmese bile buna değer diye düşünüyorum.
Atıyorum piller 20 yıl kullanılabilir kalırsa bu durumda zaten tamamen bedavaya geliyor. Tabii bir aracı alıp 20 yıl kullanmayı kimse pek istemiyorlar, ikinci el piyasası daha da düşecek diyorlar ki haklılar, yani bunları bilerek aldıktan sonra hiçbir sorun yok.
Genelde hibritlerin övüldüğünü ya da bazı markalar sadece hibrite dönecekmiş diyorlar. Alırken bu ikilemde de çok kalmıştım. Hibritlerin bakımı ve olası arızalarının daha çok olacağı söyleniyor, tam elektrikli arabaların bakım masrafı da düşük olacak deniyor. Bunların hepsini zaman gösterecek.
-
Yani birde bu sene benzin yıl başından beridir ortalama yatay seyretti fiyat olarak ancak gelecek sene kaç tl olacak kimse bilmiyor.Aniden 2 tl zam gelince elektrikli ile evden şarj ile edilen maliyet arası direk açılıyor.Dışarısa şarj maliyetleri elbet düşecek şuan nasılsa mecbur şarj edecekler zaten kullanan az mantığı ve maliyeti çıkarma amaçları var.En kötü ihtimalle görüyoruz ki içten yanmalılar ile yine de 3 te 1 maliyet farkı var.
Konfor kesinlikle kıyaslanamaz bence bir kere ses titreşim yok.Birde hele manüel deki gibi araç gidecek mi gitmeyecek mi yok kavraması vs. yok.Güç direk tekerleklerde.
Batarya olayı ileride sadece ölen yada azalan pillerin değişeceği tamir edileceği söyleniyor.Yani Sanayi de kolayca yapılacak bir işlem haline geleceği söyleniyor çünkü maliyeti ve işçiliği çok az ama kar oranı yüksek bir iş olacağını iddaa ediyorlar.Tabi tüm bunlar elektrikli araçlar devam ederse.
Ömür olayı zaten içten yanmalılarda bile 10 sene olmuş.Beyaz eşyalarda olduğu gibi yedek parça bulundurma hizmet verme süresi olarak biçilmiş.Arkadaş için fiat servisini aradık 10 yaşından eski araçlara hizmet sunmadıkları parça sıkıntısı ve sorunu tespit etme aşamasında ciddi sorun yaşadıklarını söylediler.
hibrit olayı kandırmada kimisi aslında elektrikliden geçiş için insanları alıştırma maksadıyla piyasaya sürüldüğünü söylediler.
Bu arada sizde ne var hocam?Şehir içi şehir dışı menzilleriniz nedir?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Jeep Avenger var bende. Şehir içi trafikte 100 km'de 9-12 kw arası yakıyor. Şehir dışına çıkmadım ama otobanda tüketim artıyor, 13-14kw'ye kadar çıkıyor. Aracın brüt bataryası 54 kw net 51. Yani sakin kullanım eko+rejeneratif modda araç için söylenen menzillere (400-550 km) ulaşıyorum.
Açıkçası yukarda yazdığım bilgileri elektrikli araç için söylenen menzillere ulaşmadığı yorumlarına denk geldiğim için yazmıştım. Agresif kullanımda bu değerlere ulaşma imkanı yok.
Trafikte olduğum bölgede bolca elektrikli araç görüyorum. Kullanım kesinlikle arttı ama tabii ki yeni teknoloji olduğu için geçiş nasıl olacak, ilerde işler hangi yöne gidecek hep birlikte göreceğiz.
Bu arada benzin fiyatları bir süredir yatay ama elektrik fiyatları da öyle. Aslında en güzeli elektrik için bir lisanssız ges sahibi olmak. Bunu da çok araştırdım. Yerim müsait her türlü ihtimali değerlendirdim ama elektrik şu an o kadar ucuz ki ges yatırımı kendini kabaca 15 senede amorti edebiliyor. Güneş enerjisi sisteminde yatırım maliyeti düşerse ya da lisanssız ges'lerde daha avantajlı bir yöntem ortaya çıkarsa bu durumda elektriği de çok daha uygun fiyata kullanma şansımız olacak ama benzin için böyle bir şans yok.
-
güle güle kazasız belasız kullanın hocam.Ama aracınız cüssesine göre iyi yakıyor gibi geldi bana.Kullanım tarzı olarak çoğu kişi sizin gibi diyor.
GES sistemleri mantıklı özellikle müstakil evde yaşıyorsanız hatta sadece aktif üretim yapan sistemler bile olabilir gündüz şarj için.
www.solarfirsat.comGüneş Enerjisi Paketi / Günlük 20 Kw Enerji Aküsüzhttps://www.solarfirsat.com/20-kw-gunluk-gunes-enerjisi-paketi-akusuz-oz-tuketim-pmu513 -
Benim evim müsait, GES de düşüyorum ama pahalı geliyor. Arabayı bedava (ya da minimum fiyata) şarj edelim derken başka bir kaleme bu kadar para harcamak mantıklı mı?
Böyle bir sistem kendini ne kadar da amorti edebilir sizce? Ocak ayından bu yana AYLIK olarak şarj tüketimim ortalama 142 kWh oldu.
-
Valla hocam ülkemizde elektriğin hala ucuz olduğunu söylüyorlar nispeten den öyle.
Bu tarz sistemleri uzun vadeli düşünmek lazım ama elektriğe en fazla 2 yılda bir zam geldiğini düşünürsek tartışılır.
yine işin uzmanına danışmak lazım ama bu tarz sistemler fabrika gibi yüksek güç tüketimi varsa mantıklı hala geliyor diyorlar.Arkadaşımın çalıştığı fabrikanın tüm çatısı güneş paneli kaplandı en fazla 4 yılda amorti etmesi beklenirken son gelen zamla 2 yıla kadar düştüğü söylendi:
size gelince
şarj zamanı dışında klima ısıtıcı vs olarakda kullanılırsa belki mantıklı olabilir.
www.pttavm.comYapısolar 5 Kw Mppt Solar Güneş Enerjisi S Pak - PttAVM.com - 2024https://www.pttavm.com/yapisolar-5-kw-mppt-solar-gunes-enerjisi-s-paket-p-607757931?utm_source=akakce.com&utm_medium=fiyat-kiyaslama&utm_campaign=akakce&v=1.33.1
-
yani ben haftada sadece PAZAR günleri arabayı şarj ediyorum. Ortalama 30 kWh enerji çekmişim tek şarjda. 6 gün içinde güneşten ne kadar elektrik depolayabilirim ve ne kadarını araça aktarabilirim bunun hesabını yapmak istiyorum. Tabii bir de hibrit sistem olması lazım bunun. Önce aküde biriken elektriği kullanıp eğer yetmeyince şebekeye otomatik geçmesi lazım. Benim beklentim bu yönde olur ama prof. birisiyle görüşmek lazım.
-
en son üstte attığım set 5 kw.Yani ortalama bir evin günlük tüketimini sağlayacak kapasiteye sahip.5 kw =5000 watt , misal saatte 2500 watt çeken bir ütüyü 2 saat çalıştırabilir.
Tabi ürünün kapatesi maximum olarak ölçülüyor.Yoksa havaya güneş miktarına göre değişir.
-
Benim aracın teknik verisi 15-16kwh ama şehir için 10.5kwh harcıyor. Bu sayede kombin 350km menzil yerine 430-440km menzil alıyorum. Toggcu arkadaşlar söyleyince kızıyor ama işte toggda bu kadar düşemiyor. Kışın da hepsinden fazla yükseliyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: masterapBenim aracın teknik verisi 15-16kwh ama şehir için 10.5kwh harcıyor. Bu sayede kombin 350km menzil yerine 430-440km menzil alıyorum. Toggcu arkadaşlar söyleyince kızıyor ama işte toggda bu kadar düşemiyor. Kışın da hepsinden fazla yükseliyor
sizde ne var hocam?Evet ben yazdım beni kovdular :) Bende isterim almak ama 2 yıldır kronik sorunları çözülemeyen bir araca o parayı vermek istemem.Kısa menzil zaten almak istemem.
-
Makyajlı corsa var hocam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güle güle kazasız belasız iyi günlerde kullanın hocam.Ne kadar süredir kullanıyorsunuz?%80 % 20 şarj aralığında mı kullanıyorsunuz.Ortalama şehir dışı tüketiminiz ve menziliniz nedir?
-
Çok olmadı hocam yeni sayılır. Bedava eşarj olduğu için şu an dışarıdan dc genelde %30-80 yapıyorum. Sonrasında site içerisinden ac ile devam edeceğim belki %90 yaparım öyle olunca. Haftada bir 20dk lık şarj işimizi görüyor şimdilik
Şehir dışına çıkmayı düşünmüyorum ama sebebi elektrikli değil b sınıfı olması. Diğer aracım c suv çünkü. Aklıma yatan özelliklerde ve fiyatta bir araç olursa benzinli aracımında elektrikliye geçiririm. Ioniq5 aklıma yatmıştı ama menzil az geldi açıkçası. Corsa ile çevreyolunda ortalama 100km/s hızda 12kwh civarı yakıyor. Şehir dışında da 14 falan olur sanırım. Net batarya 46, %100-20 arası şarj kullansan tek şarjda 250km götürür tahminim, sonuna kadar zorlarım dersen 320km
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. B suv için bile küçük bir araba diyorlar yani dıştan görünüş büyük gibi görünüyor ama aslında küçük bir araba. Kullanım tarzı olarak bol bol yol vermeye alışmak gerekiyor. Açıkçası bunu sırf tüketim için değil bozuk yollar yüzünden de yapıyorum. Trafiğe çıktığım bölgede taş yollar ve köy yolları var, bu bölgede 20-30 km/h ile gitmek gerekiyor, bu da haliyle tüketimi düşürüyor. Otobanda ciddi fark oluştu yani kimseyi yanlış yönlendirmek istemem.
GES'leri 5-6 ay öncesinde çok detaylı araştırdım. Şu an teknik detayların bir kısmını unuttum bile. Şebekeye satışsız sadece öz tüketim modelleri için 40-50 bin civarında teklifler aldım (montaj hariç). Genelde 3 kw civarı en düşük teklifler ama 10 tane panelle takılan 5 kw civarı olanlar (saatlik bunlar) daha iyi olabilir kayıplarla birlikte gündüz aracın şarjı için minimum 5 kw gerekiyor diye tahmin ediyorum.
Şebekeye satışlı olarak da minumum 5kw önermişlerdi ve anahtar teslim (proje izin masrafları dahil) yanlış hatırlamıyorsam 120-150 bin lira civarında bir rakam çıkmıştı. Bu sistemde üretilen elektriği satın aldığımız fiyattan şebekeye satabilmiş olsak 7 yıl civarında kendini amorti edebilecekti ama dağıtım bedeli ya da belirlenen ölçüde kesintiler oluyormuş. Çok daha fazla detaylar var ama şu an bir kısmını unuttum. Bu yapılan kesinti rakamlarını dahi son dakikada (yani nerdeyse sipariş veriyordum) netleştirebildim. Satım alım rakamları her zaman değişiyor, bir kurum bunu açıklıyor ve o rakamdan satış yapılıyor. Bu şekilde amortisman 15 yıla kadar çıkıyor yani atıyorum o zaman 1.5 liraya elektriği satın alıyorsak üretilen elektriği dağıtım masrafları düşüldüğün 0.7-0.8 kuruş civarına geri alıyorlar. Bu da yatırımı anlamsız hale getirdi.
Tabii ki çok yüksek bir elektrik sarfiyatı varsa 5 kw'nin hepsini harcayabilecekseniz yine mantıklı olabilir ama bizim öyle bir durum yoktu maalesef. Aylık kaba hesap 1200 kw elektrik üretimi demek, 1 seferde ortalama 30 kw dolumla 40 sefer doldurmak demek ki ben ayda 4-5 kez en fazla şarj ediyorum. Tabii ki evin tüm elektrik tüketimi dahil edilse dahi anca aylık olarak yarısını tüketebiliyorum. Yani özetle yaptığım tüm hesaplamalar maalesef bu işe girmemi engelledi.
Umarım gelecekte bu hesapta değişiklikler olur ve yatırım bizim tüketim değerleri açısından da mantıklı hale gelir. Aslında bunu özendirmeleri gerekiyor. Zaten belli seviye altındaki GES'ler için birçok kısıtlamadan etkilenmeme teşvikleri gelmiş ama hala az tüketim modelleri için mantıklı değil.
Konuyu araştıran varsa benim edindiğim bilgiler böyle. Bu konuda danışmanlık şirketleri ücret karşılığı yardımcı oluyormuş, o da ayrı bir hikaye ama en azından atıyorum aylık 600kw tüketimle kendini 10 yılda amorti edebilecek bir sistem-teklif bulabilen olursa şu an bile bu işe girebilirim. Sonuçta her türlü rahatlık.
Tabii GES ve öz tüketim modellerinde elektrik kesintilerinden etkileniyorsunuz, bunun ötesi yine özel pil teknolojileri ile depolama olayına giriyor. Onların maliyetleri daha yüksek ama tümden bu pil konusunda maliyetler düşerse en mantıklısı kendini amorti edebilecek depolama şeklinde oluyor. Bu durumda kesintisiz enerjiye de sahip oluyorsunuz. Bunlar için hep beklemedeyim. Umarım bir gün hepsi makul seviyeye gelir. Şu an elektrik fiyatı tüm bu yatırımlara göre daha ucuz. Bu da bir taraftan gerçekten çok mantıksız.
Normalde ekonomik verilere göre elektriğin fiyatı olması gerekenin çok altında, bunu kasten böyle yapıyorlar malum sebeplerden, bu da hem iyi hem kötü...
-
Günaydınlar hocam. İnsan bir kere büyük arabaya hele büyük bagaja alıştımı küçük araç zor geliyor.Şuan Citroen ec4x istememizin bir nedeni de hacim ve görsellik olarak çok benzemesi.Bana diyorlar mg4 al 208 al.Yahu diyorum çok küçük. Evet küçük olması tüketim anlamında olumludur ama aralarında çok fazla fark ta yok yani kullananlara göre.
Biz dediğim gibi şehirlerarası 110 bilemediniz gideceğimiz yere yaklaştıkça ve yol müsait oldukça 120 vs ancak basarız.
Türkiye trafiği.zaten batıda neredeyse her yerde aynı.Edirne de de sıkışık oluyor hele okullar açılınca tam işkence oluyor.Yolların durumu malum heryerde çukur var.Bu yüzden şehir içi kullanım da sıkıntı yok zaten. Bizim egea yıl değiştirmemizin bir diğer nedeni düşük hız ve devirlerde gerçekten çok yakması.
GES lere gelince ben sizin kadar araştırmadım ama arkadaşımın çalıştığı fabrikanın çatısı komple panellerle kaplandı direk satıyorlar üretilen elektriği.
Ama amortisman süresinin düşük güçlerde böyle uzun olduğunu biliyordum.Bu yüzden ev için mantıksız geliyor banada.Yapılacaksa da depolamasız yani aküsüz olanlardan yapılanilir şebeke ek olanlar biraz mantıklı.Hem maliyeti daha düşük hemde akü masrafı yok .Ama gündüz yararlanmak mesele işte.Çamaşır bulaşık arabanın şarjı evde insan lazım bunları yapacak.😀
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Elektrik fiyatına gelince hocam artan enflasyon karşısında ucuz kaldığını herkes biliyordu zira şuan su ve internet faturaları elektrik faturasını geçer hale geldi.Ama yapılan %38 lik zam enflasyon etkenlerini tetikledi.Yapılan zam anında tüketiciye yansıyor.Bakkal dondurma dolabım çok yakıyor diyor zam yapıyor.
Birde yapılan yatırımlar ile üretim maliyetlerini çok düşmüş.Bunu da zaten siz değinmişsiniz.Özel sektöre teşvik ediyorlar sözde amortisman süresine bakın😀
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X