Şimdi Ara

Elektrikli araç kullananlar platformu (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Bugrakutuk Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 3 Misafir - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
241
Cevap
41
Favori
44.133
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçlarda yıllar geçtikçe aracın çekiş gücü, torku, hızlanmasında düşüş hissediyor musunuz? 3-4 yıllık araç ile aynı model sıfır arac kıyaslama fırsatınız oldu mu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Why Shy -- 27 Eylül 2024; 20:24:49 >
  • recak R kullanıcısına yanıt

    Isı pompası önemli. Soğuklar için düşünülüyor ama sıcaklarda da çok önemli çünkü belli derece üstü yine performans kaybı yaşanıyor. Hatta belli derecenin altı ve üstü aynı şekilde performans kaybına neden oluyor.


    Ayrıca benim araçta şarj esnasında pilleri de soğutan bir mekanizma var. Sanırım 35 derece üstü civarında şarja takınca bu devreye giriyor, bu da pil sağlığı için önemli olmalı. Benzer şekilde sıcak günde aracın park etmeden önce soğutmasının çalıştığını da çok duydum.


    Isı pompası olan araçların donanımında hemen yazıyorlar zaten, artı puan. Yazın ya da kışın klimanın kullanımıyla alakalı enerji kaybından hiç bahsetmedim bile.


    Düzeltme ve ekleme:

    Şu grafiği bulmuştum fikir verebilir.


    Elektrikli araç kullananlar platformu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qazzzz -- 27 Eylül 2024; 21:37:13 >




  • Why Shy kullanıcısına yanıt

    Benim bildiğim şöyle. Eğer aracın motorunda ve aksamında bir sıkıntı yoksa (bakımları tamsa) yıllar geçtikçe aracın çekiş gücü, torku, hızlanması gibi özellikleri azalmayacak...


    Azalacak olan pilin kapasitesi. Pillerin zaten belli ömrü var ve geçen zaman bu ömürden yiyecek, yani aynı mesafe için atıyorum %10 pil harcanıyorsa o zamanla artacak, benim şu an 9 ay oldu ve pillerde bu anlamda tespit edebildiğim bir performans kaybına rastlamadım. %4 pil tüketimi ile 20km kadar yol gidiyorum. Gidiş dönüş bazen %9 oluyor.

  • recak R kullanıcısına yanıt
    115 kw olan stellantis gurubunda ısıi pompası var. Sadece yaz kış menzile faydası var diye düşünmeyin, asıl fayda batarya sağlıgına, termal ısı yönetiminin en önemli bileşeni olur kendisi...
  • qazzzz Q kullanıcısına yanıt
    selamlar hocam hep merak etmişimdirmısı pompası olmayan araçların yazın nasıl soğutuyor? Neticesinde klima da bir ısı pompası değil mi ?
  • Bence elektrikli araç işinden önce nerede şarj edilecek evde balkonda sitede bu önemli çünkü dışarda şarj ettiğinde pek avantajı kalmıyor meskende şarj sorununu çözmek bence daha önemli
  • meeb kullanıcısına yanıt

    Selamlar hocam, o konuda bilgim yok. Klima evet bir ısı pompası ama normal araç klimalarında bildiğimiz ev klimalarındaki kompresörler sanırım yok. Yani az tüketen teknoloji ısı pompası olayı. Diğer yöntemler çok daha fazla elektrik tüketiyor ama hangi yöntemle soğutma yapıyorlar gerçekten bilmiyorum.


    Ekleme biraz araştırdım anladığım kadarıyla klima yine aynı ama enerjinin alındığı yer ısı pompasında hava kaynaklı oluyor, olmadığında direkt bataryadan oluyor.


    Şu şekilde açıklanıyor.


    Elektrikli araç kullananlar platformu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qazzzz -- 27 Eylül 2024; 22:15:8 >
  • qazzzz Q kullanıcısına yanıt
    valla anlamadım bende bakayım.Tek bildiğim ısı pompasız araçlar bms denilen rezistans benzeri bir yapı ile ısıtma sağladığı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meeb -- 27 Eylül 2024; 22:32:48 >
  • Selamlar Togg sahibiyim herkese kazasız sürüşler dilerim 😇
  • qazzzz Q kullanıcısına yanıt

    Bildiğini sormuyorum, deneyimleyenleri soruyorum.

  • recak R kullanıcısına yanıt

    bence 1400 bandında alınacak en iyi araç yeni kona ev. başka araçlara bakmaya gerek yok.

  • darthskywalker kullanıcısına yanıt
    bizde başta konayı beğendik ama Citroen ec4x hem donanım olarak hemde tip olarak çok daha başarılı geldi.Kona batarya daha küçük ve donanım olarak çok kırpılmış.
  • darthskywalker kullanıcısına yanıt
    Ben kardeşi Niro yu tercih ettim. 68kw pil ile menzilde baya avantajlı. Fiyat bir tık fazla tabi.
  • darthskywalker kullanıcısına yanıt

    pekala 1400 jeep avenger ne dersin?

  • Why Shy kullanıcısına yanıt

    Onu da zaten yazdım, (dikkatli okuyunuz):

    "benim şu an 9 ay oldu ve pillerde bu anlamda tespit edebildiğim bir performans kaybına rastlamadım. %4 pil tüketimi ile 20km kadar yol gidiyorum. Gidiş dönüş bazen %9 oluyor."


    Bu süre içinde dik yokuşlarda ya da hızlanmada herhangi bir performans kaybı olmadı, hiçbir sorunla karşılaşmadım.

  • qazzzz Q kullanıcısına yanıt

    Yazdığın şeyin benim sorumla alakası yok. Ben 3-4 yıllık araç ile aynı aracın sıfırını kullanan var mı, performans, tork gücü kaybı var mı diye sordum. Sen gelmiş 9 ay kullanıyorum menzil değişmedi diyorsun. Benim soruma cevap verebilmen için aynı aracın sıfırını kullanıp farkı hissetmen gerekir. Menzil sormuyorum, menzil için internette milyon tane karşılaştırma var. Performans kaybına ilişkin hiçbir yorum yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Why Shy -- 28 Eylül 2024; 19:1:14 >
  • Why Shy kullanıcısına yanıt

    Yağ, kayış, kasnak, sürtünme, şanzıman hiçbir şey yok, performans kaybına sebep olacak etmenler yok yani kısaca

  • recak R kullanıcısına yanıt

    Çok küçük bence. Bir de hyundai-kia grubu elektrikli araçlarda stellantis grubuna göre bence daha başarılı.

  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.