Şimdi Ara

Elektrikli Araçlarda Hız yapmıyor musunuz? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
2.272
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • L.Croft kullanıcısına yanıt

    Demin menzili 200km ye iniyordu şimdi 3 sene sonra patlıyor 

    Sen sadaka vermeye devam et:)

    2 milyon km yapmış olan eski teknoloji Tesla model s 3 batarya paketiyle bu işi yaptı

    Bu her bir bataryanın 500 bin kmden fazla dayandığını gösteriyor

    Bentley Continental le ferrariyle yaparsın o km leri evet,az için şu mereti şişede durduğu gibi durmuyor

    Elektrik benzin kuruş hesabına hiç girmedim dikkatini çekerse,senin gibiler ferrariye LPG takip tasarruf etmekten falan da bahseder malum 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 15 Nisan 2024; 22:12:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suanki batarya ve şarj teknolojisiyle hiçbir elektrikli araç uzun mesafeler için uygun değil.

    Evet, basınca daha fazla şarj gidiyor, şarj az gitsin diye adam teslayı 100ü geçmeden sürüyor

    Eğer şehir içi biniyorsaniz, şarj için uygun yeriniz, garajiniz, park alaniniz vs varsa mantıklı. Onda da aptallık edip aşırı hızlı, yüksek beygirli olanları almanıza gerek yok, uzun yolda zaten basamıyorsunuz, şehir içi de basacak alan zaten yok.

    Evet elektrikli araç geleceğin teknolojisi, ama GELECEĞİN, şimdinin değil.Batarya teknolojisi gelişip 1000 km menzilli, hızlı şarjli araçlar üretilince 300-400 km menzilli araçlar malesef çok ciddi değer kaybedecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • forever eagle kullanıcısına yanıt

    akaryakıt artarsa elektrik duracak mı sanıyorsun? :)


    elektrik ürettiğimiz rus doğalgazı da petrol fiyatlarına endeksli, anlaşma öyle.

  • Bunlara laf anlatmaya çalışma,adamlar halen elektriğin sadece petrolden falan üretilebilecegini zannediyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 16 Nisan 2024; 10:35:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Gerçekten düşük zeka seviyesine sahipsin :) Benim söylediğim kelimelere cevap veremiyorsun ki, kendi doğru olduğunu düşündüğün şeyleri yazıp çizmeye çalışıyorsun. Sokağa çık, 100 değil 1000 kişiye sor bakalım çin malı çöpü mü seçecekler yoksa ayda 1000 km yapma garantili bentley i mi :) Benim bir şey içtiğim yok, senin gibiler derken? Sen benim kim olduğumu öğren çünkü saygı en başta gelir. Ferrari ye LPG ile alakasını çözemedim, benzin hesabı yaptım. Artık sana daha fazla vakit harcamanın anlamı yok, sorsam araban değil bisikletin bile yoktur burda boş muhabbet çeviriyorsun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Engelle kaç:) klasik dh topuklama mode on
    Sadakayla olmuyormuş demek ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aléister Crowley kullanıcısına yanıt
    400 km menzil sıkıntı değil, sıkıntı şarj süresi ve basarsan bu menzilin yarıya düşmesi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli ile durmadan basa basa uzun yol yapılmaz. Ben usta şoförüm hiç dinlenmeden mola vermeden 7 saat yola giderim diyen Dizel alsın. Ben depoyu fuller plan yapmam ışık yanınca petrole girerim diyenler için mantıksız.

    Togg uzun menzille 150 160 otobanda kışın en fazla güvenli batarya seviyesinde 220km yol yapabiliyorum. 20c üzerinde 260km yapıyor. Otoban için planlı olmanız lazım. İşe giderken Çamlıdere yenimahalle hız menzil düşünmeden gidiyorum zaten Aracın alınma nedeni bu kullanım. Günlük git gel Ankara içi 250 km yapıyorum. Benzinli g30 günlük 1300 lira yakarken togg iş yerim de şarjla 200 lira tüketiyor. Günlük 1000 lira aylık 25.000 tasarruf sağlıyor. Aracı alalı 7 ay oldu bmw bakımı 30.000 lira 2 bakımda 60.000 togg bakım maliyeti sıfır. Kabaca 250.000 tasarruf etmişim. Bu Türkiyede elektrikli mantıksız diyenlere gelsin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otoyollarda hız sınırı 132 km şehirler arası yollarda 121 km diye biliyorum. Bu sınırlar içinde rahat rahat basıyorum. Gerekirse 1 kez fazla şarja durarım 20 dk fazla şarj yaparım. Elektriklinin konforuna değer. Mesela yazın bol bol İzmir Kuşadası yapacam. Standart menzil toggla bile rahatlıkla 115 km yolu klima açık 150 km hızla bile yapabilirim. Yaparmıyım gerek yok. 120 km hızla orta şeritten rahat rahat giderim. Şunu söyleyim 1.6 ve altı benzinli araçlar yokuş yukarı hızlanacam diye motor bagırtırken, can çekişirken ben elektrikliyle en dik yokuşta bile rahat rahat hızlanabiliyorum. 220 beygir benzinli arabası olmayan benzinliler de elektrikliler hızlı kullanamıyor demesin. Sonra arkadan bakakalır. Ayrıca neymiş batarya bitecekmiş 5 senede de elektriklinin piyasası yarı yarıya düşecekmiş. Cahilliğin bu kadarı. Asıl olacak olan şu Max 2025 de çinliler olsun togg olsun Tesla olsun benzinlilerden çok daha uygun fiyatlı elektrikli araçlar getirecek. Bugün 1.5-2 milyona benzinli alanların araçlarından daha iyisini sıfırını elektrikli olarak insanlar daha ucuzunu alabilecek. Kendine sorman gereken soru elektriklinin değeri düşer mi değil senin bugün pahalıya aldığın benzinliyi 2025 de kim para verip alır.





  • madmax50 kullanıcısına yanıt
    Şu piyasada elektrikli mantıklı arkadaş hele günlük 100 km ve üzeri yapanlar için aşırı mantıklı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • alemci83 A kullanıcısına yanıt
    Günlük 100 km den çok fazlasını yapıyorum ve henüz sizin gibi düşünmüyorum
    Arabayı yazın dışarıda bıraktım geldim klimayı kökleyeceğim
    Soğuk olur kaloriferi kökleyeceğim
    Zaten çok yol yaptığımdan özellikle otoyollarda bulduğum yerde basacağım
    Bunlar abartı gibi durmasın çok klasik şeyler
    Bana uymaz diye düşünüyorum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • werneke W kullanıcısına yanıt
    aslında aradığınız araç tipi elektriklide siz farkında değilsiniz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli araç için kendi kendime turkiyede bir 3-4 yılı var oturması için diye düşünüyordum ancak son zamanlarda yasananlari görünce daha karamsar bakmaya başladım yani kişiye göre değişmekle birlikte ortalama bir ailede evin tek aracı olması çok zor ilk nedeni bana göre ikinci elde müthiş değer kaybetmesi bu bizim ülkede ağır bir ceza gibi çünkü mal sahibi olmak çok ama çok zor Hollanda da tesla alan gurbetçi isyanlarda YouTube videosu var dolar bazında yarı yarıya zarardayim diyordu
    Elektrikli uzun menzilli hızlı şarjlı çıktıkça Çinliler rekabeti artırdıkca elindeki mal eriyor dediğim gibi ortalama bir aile için yani yıllık 10 bin km altı yapan orta ve alt gelirli aile için bana göre çok uzak
    Diğer yönü bayram seyran gibi yoğun gidiş gelislerde şarj istasyonu sırasında kavga çıkar sıra satarlar
    Gelişmeleri chery tiggo 7 ile izliyorum hersey oturur kafama yatarsa şu an gönlümde byd var hayırlısı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onyargisiz -- 22 Nisan 2024; 11:32:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Nasıl ? Anlatın bileyim o zaman

    Hız yapıcam / klima vs sürekli kullanıcam
    Günlük 150-200km

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • forever eagle kullanıcısına yanıt

    Bu arabanın markası modeli nedir? Tüm koltukları dolu halde 150’ye kadar basıp 4,9lt yakan araba nedir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektirikli araçlar uzun yol için henüz erken, misal Ankara - Adana otobanında şarj istasyonu göremedim.. Batıda çok fark ama orta ve doğu anadoluda sayılar aşırı azalıyor ancak araç satan bayilerde vs bulunabiliyor veya bölgenin büyük avm lerinde vs ama sayıları çok az..


    2030 da ama bence böyle dertlerimiz olmayacak 2030 dan sonra akıllardaki tüm sorular ve mevcut sorunlar kalkmış olacaktır

  • E-araç kullanıcıları isteseler hız yaparlar ancak menzil 400km'den 100km'ye düşünce hızlı şarj istasyonunda 1 saat yerine 4 saat beklerler.

    E-araçla otobanda hızı artırırlarsa yaşam hızları düşecek, işte o yüzden hız yapmıyolar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • werneke W kullanıcısına yanıt
    hocam elektrikli araçların ısınması soğutması yok mu sanıyorsunuz veya düşük mü sanıyorsunuz veya klima açtım bataryası bitcek mi sanıyorsunuz? Menzile etkisi %10 bile değildir belki.

    Bazı markalarda siz araca geçmeden ayarlıyorsunuz araç istenen sıcaklığa geliyor. Üstelik o övdüğünüz İçten yanmalı gibi kışın motorun ısınmasına veya yazın motorun çalışmasına da gerek yok üstelik.


    Hız yapıcam diyorsunuz altında elektrik motorlarının gücü var. vites değiştirmesine, uygun devire gelmesine vs gerek yok. Ayağınızın altında her zaman sabit beygir ve tork var.

    Tesla model y dual motor 534 beygir, 660 tork idrak edebildiniz mi..


    çinin en kötü elektrikli aracını almıcaksanız leap motor t01 gibi günlük 150-200kmde sıkıntı yaşamazsınız. Gerçi araştırdım da şehir içi wltp değeri 417km imiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 22 Nisan 2024; 14:53:19 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dark Territory kullanıcısına yanıt

    dün trafikte corolla hybrid önümde...

    benzinli motor devreye girmesin diye kastı da kastı...

    kendimden biliyorum uzun süre kullandım ama asla bu şekilde hele ki trafik yoğun akan bir trafikte kullanmadım... :)


    yol kalabalık ve müsait değilse o kasmayı insanlara trafiğe fatura etmemeliyiz...


    sinir bozucuydu...


    kornaya basmak zorunda kaldım ama oralı olmadı...


    bmw i3 (ilk nesil 130km menzil olanlar) renualt zoe modelleri gibi menzili az modellerde çok görüyorduk

    ancak son zamanlarda güncel araçlarda genelde yanımdan fişek gibi geçenleri görüyorum


    kazaları bir o kadar kötü oluyor bu arada...hızlı koşan at misali...seyrek seyrek düşüyor ve hataya çok açıklar...

  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    a3 tdi. yalnız, sürekli 150 bastım demiyorum. 110-140-150 arası.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.