Şimdi Ara

Elektrikli Araçlarda Hız yapmıyor musunuz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
2.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar elektrikli araç menzil testleri ve kullanıcı yorumlarını okuduğumda genelde herkes 100km hız ike kullanıyor aracını, elektrikli araç alırsak kullanmamız gereken seviye bu mu?

    Benim kullanım tarzın araca biner binmez klimayı açarım, şehir içinde dahi yol çok boşsa 100-120km hızlara çıkar ani hızlanmalar yapar, şehirler arası 150-200 arası giderim. Bu şartlarda elektrikli araç uygun değil midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mymurat2 -- 13 Nisan 2024; 1:30:3 >



  • Yapamıyorsun, plaid vs gibi araçların hızlanmasına bakma öyle bir kalkış bataryanın çok büyük bir bölümünü alıp götürüyor. Telefonu şarja takmak, direksiyonu çevirmek, klima ya da kalorifer açmak, farları yakmak, kısacası arabada elini nereye atarsan at bataryayı bitiriyor. Buna da geleceğin teknolojisi diyorlar ve insanlar para verip alıyor bu araçları :)

    Yazlığa gidiyorum 170 km. Arabam ortalama 350-400 km menzile sahip.

    Basmazsam hem gider hem de gelirim fakat biliyorum ki orada da fişe takıp rahatça doldurabilirim, basıyorum.

    Yazlık 350 km uzakta olsa basmam, basarsam daha geç gitmiş olurum çünkü yolda şarj için zaman harcarım.

    Km'de 30 kuruş yakıyorum. Basarsam 45 kuruş yakıyorum.

    Bayram sonrası hem elektriğe hem de benzin mazot türevlerine zam bekleniyor. Ben 30 kuruştan 50 kuruşa çıkarım diğerleri de 3 liradan 5 liraya.

    Km'de 2,7 lira varken aramızdaki fark 4,5 liraya çıkacak.

    300 km yol yapıyorum 100lira tutmuyor. Bayramdan sonra 150 lira tutar.

    1000km menzil olmadan alınmaz diyenler 1500 lira verebilirler 300 km yol için. Tercih kullanıcıların.

    Deger kaybi asiri olmasi asiri kotu.Yakittan vergiden tasarruf edecem derken deger kaybindan inanilmaz zarara ugruyorsunuz ustelikte rahat rahat araci kullanamiyorsunuz malesef.Mesela ornek olarak Bmw ix3 impresive 0 fiyati 5700 sanirim ek opsiyonlarla filan 6 milyon ama sari siteye baktigimizda 2021 modelini 2.3 milyona buluyoruz temiz kazasiz filan.3 yilda 6 milyondan 2.5 milyona dusmesi demek ocagina incir agaci dikti demektir

    Bendeki bilginin sadakasını versem, sana on gömlek fazla gelir. Sıfır zeka ile fanboy olunca böyle görünüyor demek. 1000 km menzilmiş te 400 e düşüyormuş. 1000 km menzil demek bir o kadar ağırlık demek, basınca aynı ağırlığı taşıyorsun, bakır sargıları ısıtıyorsun. 1000 km gidecek bataryanın şarj döngüsünü yarı yarıya hatta daha azına indiriyorsun, bir de klimayı koyunca üçte birine düşüyor. Bu döngü logaritmik olarak artıyor, her şarj sonunda o mesafe git gide azalıyor, zamanla tükenen ve zamanını tüketen bir şeye 3-4 milyon TL veriyorsun ve 90 ile gidiyorsun :) Sonra buraya gelip bolgonoz olmodon fokronoz olmoson diye yazıp cevabını alıyorsun.

    Togg ile Adana-Hatay arası menzil sıkıntısı olmuyor pek, basabiliyorum. Gidiş dönüş 400km.

    hafta sonu bayram ziyareti dönüşü 145 ile giderken biraz yavaşlayıp 142 gibi radarla göz göze geldim. Şimdi baktım ceza gelmemiş çok şükür, 130 hız limitiydi. Genelde yolu 110-120 ile gitmeye çalıştım, arada 150 yi de nadiren geçmişimdir.

    Aracın maksimum hızı 185 te sınırlandırılmış zaten 200+ denemesi yapamadığım ilk aracım.


    Şehir içi basmak sıkıntı değil bence. Sürekli agresif kullanımda menzil 500 değil de 400 olur en kötü ihtimalle. Şehir dışında 300-350 arasına kadar düşebilir. Hataya giderken batarya full değildi, yolda durdum dörtyolda fulledim. ondan sonra gidiş dönüş şarj sorunu olmadı, yüzde 20 kalmıştı eve vardığımda, onunla işe geldim, akşam iş çıkışı şarja uğrarım bi yarım saat. Ortalama haftada bir uğramam yetiyor bana, günlük ortalama 50-60km kullanıma.


    Şarj süresi de saatler değil genelde şehir içindeki Togg istasyonunda 25 dk içinde %25-90 arası doluyor. Şehir dışı istasyonlar yavaş ama daha 1 saati geçen şarj denemem olmadı. onlarda da 45-50 dk oyalanabiliyorum.



    Çok abartı söylemler var. yok klima açarsan bataryanın üçte biri gider, yok 1000km giden araç yaptılar!


    +++Klima+koltuk ısıtma birlikte -5 derece havada açılınca ortalama yakıt tüketiminin yüzde 10 u kadar ekstra elektrik tüketiyor. yani klimanın etkisi maksimum yüzde 10, ortalama yüzde 5 diyebilirim.


    ---Yaklaşık 90kw (88.5) batarya ile wltp menzili 523km olan togg var. bunu 140kw yaparsak 5kw batarya sebebiyle ağırlık artışına gitse yüzde 50 fazla batarya diyebiliriz yaklaşık. yani menzil de 780km olur wltp şartlarında. 800 ü geçemez. 72kw bataryası olan torres evx in 600 km menzil iddia etmesi gibi kalır ortada. gerçek hayatta 450km menzil yapar o ancak.



    Sonuçta elektrikli araçlar sürekli uzun yol yapan için uygun değil. benim gibi genelde şehir içi kullanıp iki üç ayda bir de şehir dışına, iki senede bir Türkiye turuna çıkacak adam için gayet de kullanılabilir ama.  

    Suanki batarya ve şarj teknolojisiyle hiçbir elektrikli araç uzun mesafeler için uygun değil.

    Evet, basınca daha fazla şarj gidiyor, şarj az gitsin diye adam teslayı 100ü geçmeden sürüyor

    Eğer şehir içi biniyorsaniz, şarj için uygun yeriniz, garajiniz, park alaniniz vs varsa mantıklı. Onda da aptallık edip aşırı hızlı, yüksek beygirli olanları almanıza gerek yok, uzun yolda zaten basamıyorsunuz, şehir içi de basacak alan zaten yok.

    Evet elektrikli araç geleceğin teknolojisi, ama GELECEĞİN, şimdinin değil.Batarya teknolojisi gelişip 1000 km menzilli, hızlı şarjli araçlar üretilince 300-400 km menzilli araçlar malesef çok ciddi değer kaybedecek
  • Emekkk kullanıcısına yanıt
    Hocam bu benim sorumun cevabı değil. Ben hangisi hızlı diye sormadım. Agresif kullanımda
    Batarya ömrünü sordum.
  • Şehirler arası o hızlarda gidersen arabanın tam dolumda vaat etiği menzili %30-40 düşer. Tavsiye edilmez.

    Şehir içinde sorun olacağını düşünmüyorum.

  • Yolllarda gördüğüm elektrikli araçların %90ı yavaş gidiyo.. Elektrikli araç almışsın ama basamıyosun pilim biter diye.
  • Teslalar togglar ortadan sağdan akıyordu dün yolda. Çok yavaş sayılmazlar ama bahsettiğiniz hızlarda da değillerdi. Sanırım hızlı gidince menzil çok düşüyor. Bir dizel araç daha iyi olabilir uzun yolda
  • Yapamıyorsun, plaid vs gibi araçların hızlanmasına bakma öyle bir kalkış bataryanın çok büyük bir bölümünü alıp götürüyor. Telefonu şarja takmak, direksiyonu çevirmek, klima ya da kalorifer açmak, farları yakmak, kısacası arabada elini nereye atarsan at bataryayı bitiriyor. Buna da geleceğin teknolojisi diyorlar ve insanlar para verip alıyor bu araçları :)
  • telefonda çok oyun oyna bakalım noluyor ?


    herhalde bitecek

  • Şöyle 2-3 bin km menzilli elektrikli araç çıkmadan sanıyorum ben ikna olamayacağım  

  • 400 km menzili olanlar cop otesi cop klima acsan biraz ara hizlanmalarla takilsan 200 km sonra prizde bulursun kendini suanda o 300-450 arasi km mesafeli elektrikli arac almak safliktan ote degil her seyimizi sarj ediyoruz zaten illet oluyorum birde elektrikli aracla ugrasamiyacagim.En azindan 800 km menzili olan arac almak lazim bak xiaomi 800 km mesafe sunuyor o alinabilir en azindan hizda yapsan klimada acsan sana kalir 400-500 o yeterli olabilir.

  • Araba alacaksan benzinli al geç. Elektrikli araçlar vakit ve para kaybından başka bir şey değil. Paranı çöpe atma.
  • Yazlığa gidiyorum 170 km. Arabam ortalama 350-400 km menzile sahip.

    Basmazsam hem gider hem de gelirim fakat biliyorum ki orada da fişe takıp rahatça doldurabilirim, basıyorum.

    Yazlık 350 km uzakta olsa basmam, basarsam daha geç gitmiş olurum çünkü yolda şarj için zaman harcarım.

    Km'de 30 kuruş yakıyorum. Basarsam 45 kuruş yakıyorum.

    Bayram sonrası hem elektriğe hem de benzin mazot türevlerine zam bekleniyor. Ben 30 kuruştan 50 kuruşa çıkarım diğerleri de 3 liradan 5 liraya.

    Km'de 2,7 lira varken aramızdaki fark 4,5 liraya çıkacak.

    300 km yol yapıyorum 100lira tutmuyor. Bayramdan sonra 150 lira tutar.

    1000km menzil olmadan alınmaz diyenler 1500 lira verebilirler 300 km yol için. Tercih kullanıcıların.

  • derfgt D kullanıcısına yanıt

    Senelik Mtv'niz ne kadar?

  • derfgt D kullanıcısına yanıt

    sizin matematik biraz şaşmış sanırım.

    300 km de 1500 yakması için aracın 9 lt civarında yakması gerekiyor v12 v6 motorları söylüyorsanız onlar yakabilir tabii.

    4 kişi bagaj full dolu araçla 500 km yol giderken çoğunlukla otoban 110-140 ara ara 180-190 hızlarla 5,2lt

    dönerken 150 yi geçmeden 110-140-150 arası 4,9 Lt yaktı.

    aracı elektrikli gibi kullanırsam 3,5-4 lt civarı yakarım diye düşünüyorum . fakat bende de o sabır yok maalesef.

  • derfgt D kullanıcısına yanıt

    Peki yakit konusunda cok iyi tamam fakat 2 yil sonra aracin %50 deger kaybi konusu ne yapacağız?

  • Elektrikli araç paradoksu: hızlı gidince şarj süren uzuyor, bu nedenle hızlı gitmek mantıklı değil. Çünkü yolculuk süreni kısaltman çok zor.
    Zaten bu kadar teşviğe, akaryakıta bu kadar zama rağmen halen millet ikna olmuş değil bu yüzden.
    Tabi ki 10 yıl sonra olay değişebilir, ama şu an için halen evin tek aracı olmaktan uzak elektrikliler.
  • forever eagle kullanıcısına yanıt

    İyi okumamışsınız, bayram sonrasından bahsettim. Bu yıl bitmeden akaryakıtı 60 liralarda göreceğimizi düşünüyorum.

    Keza elektrik de bence yüzde 50 zamlanacaktır. Bu şekilde hesap yaptım.

  • Aléister Crowley kullanıcısına yanıt

    Bu gerçekten merakla gözlemlenecek bir konu, tahminim elektrikli araçlara sağlam teşvikler geleceği yönünde.

    Veya şöyle söyleyeyim, içten yanmalı araç kullanmayı zorlaştıracaklar diye düşünüyorum.

    Mesela geçen sene 4 mtv ödenmişti. Bu yıl elektrikli araçlarda 2, tahminen içten yanmalı araçlarda 4 veya 6 mtv ödetecekler.

  • derfgt D kullanıcısına yanıt

    Deger kaybi asiri olmasi asiri kotu.Yakittan vergiden tasarruf edecem derken deger kaybindan inanilmaz zarara ugruyorsunuz ustelikte rahat rahat araci kullanamiyorsunuz malesef.Mesela ornek olarak Bmw ix3 impresive 0 fiyati 5700 sanirim ek opsiyonlarla filan 6 milyon ama sari siteye baktigimizda 2021 modelini 2.3 milyona buluyoruz temiz kazasiz filan.3 yilda 6 milyondan 2.5 milyona dusmesi demek ocagina incir agaci dikti demektir

  • derfgt D kullanıcısına yanıt
    Mtv tahminin neye dayanıyor? Ya da teşvik? Tesla’lar s serisi gibi mtv ödüyor da.

    Şu anki elektrikli araçlar geçiş dönemi araçları. Kullanıcıları da bu arge döneminin kurbanları. Ben almayayım. 5 sene daha 1100 km menzilli (klima açıkken) mazotlu arabamın keyfini çıkarıp sonra bakmak daha mantıklı geliyor bana. Bunu satıp bir elektrikli alıp 5 sene sonra onu sattığımda çıkacak bilanço çok parlak görünmüyor bana.

    Elektrikli araçlar şu an sadece keyif için alınır türkiye’de. Avrupa’da inanılmaz teşvikler var. Buna rağmen sadece belli bir gelir seviyesinin üstü tarafından tercih ediliyor. Bir de şirketlere de özel vergi teşvikleri var, onları da cezbediyor
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.