tesla türkte idi sanırım izlemiştim çok oldu, arkadaş avusturyaya bakıma gidiyordu ve ona rağmen çok ucuza değiştirmişti parçaları. ama TRde durum nasıl? teslanın en ucuzları 765bin tl idi geçen baktığımda sahibinden de. yer bursa apartmanda 3lü prizle şarj olur mu? hayal kurmaya değer mi elektrikliler için? |
elektrikli araçların bakım masrafları nasıl
-
-
Elektrikli araçlar yavaş yavaş içten yanmalıların fiyatlarına yaklaşacak. Yeni yapılan apartman ve sitelere artık otopark zorunluluğu da geliyor. Bu apartmanlarda elektrikli araç şarj istasyonları da olur illa ki. Eskilere de sitedekilerin talebi üzerine illa koyanlar olur.
Geçenlerde Hyundai Kona'nın elektriklisinin ilanı vardı. Fotoğraflardan birinde, adam muhtemelen evinin önüne park etmiş ve sokakta, araçlar kaldırıma çıkmasın diye koyulan beton parçanın kenarına soket yuvası yapmış. Herhalde ev şebekesini milletin ayağına kablo dolaşmadan kullanmak için yapmış. 8-9 saat civarında bir süreye, ev şebekesinden tam dolum gerçekleşiyor.
Tesla olmasa bile şu an bence en alınabilir olanı VW id.3 ve Hyundai Kona. Eksikleri var yok değil ama diğerlerine göre daha alınabilir duruyorlar.
-
Elektrik direklerinden kabloların çalındığı bir ülkeye elektrikli araç çok uzak...
-
yağ ve filtre bakımı yok, sadece polen filtresi değişiyor. bakım olarak dönemlik soğutma sistemi (klima gazı, klima kayışı, antifiriz vs.) bakımı yapılması yeterli oluyor. fren balatası çok çok uzun seneler gidiyor çünkü regeneratif sistem ile nerdeyse hiç fren kullanmadan gidilebiliyor. burda en kritik konu batarya paketi ve pil ömrü, batarya paketinin 8 yıl garantisi oluyor genelde bütün markalarda ancak aynı telefon pili gibi araç kullanıldıkça pil ömrü azalıyor ilerki senelere doğru.
fiyat/performans olarak Kona mantıklı, hatta ötv zammı yemeden önce fiyat olarak çok çok daha mantıklı idi. max 68kw - reel 64kW batarya paketi var, bu modelin en iyi yanı verimlilik, diğer modeller 18-20'li değerlerde gezerken pek 15 altına düşmez iken Kona 12-13 ile rahat geziyor. burda aerodinamik tasarım ön planda tutularak tüketim çok aza indirilmiş. buda tam dolu şarj ile 64/13 ile yaklaşık 480-500km menzil demek oluyor. ağırlıklı şehiriçi kullanimda/düşük hızlarda tüketim daha aza iniyor. tüketimi arttıran şey uzun yol ve yüksek hızlar oluyor (110-120 üzeri)
elektrikli araçların rahat kullanımı için kapalı garaj yada bahçeli müstakil ev yani arabayı güvende tutacağınız biyer olması şart. çünkü park esnasında şarj olacaksa dışarda durması biraz güvensizlik yaratıyor, çünkü dışarda gören biri illa merak edip kurcalayacak, yada gece şarj kablosunu kesip çalacaklar. Kona'yı ben çok araştırdım ancak içinizin rahat etmesi için önce aracı saklayabileceginiz güvenli bi yerinizin olmasının şart olduğunu anladım.
şuan ev elektriği tek faz gündüz tarifesi 92kuruş (0.92lira) 68x0.92 desek 63 liraya tam şarj oluyor. yani km başına 12-13 kuruş tüketim var. gece tarifesi ile şarj olursa bu değer 9-10 kuruşa düşer. yani 50 lira ile 500km gidilebilir demek şuanki akaryakıt fiyatlarına bakınca harika duruyor.
şarj süresi en basit yöntem ev elektriği ile tek fazla max 2.2kW AC şarj olur buda 31 saat demek (68/2.2) en ucuz yöntem bu ancak süre olarak en uzun süren yoluda bu. wallbox yada çevirici aparatları ile 3 faz şarj ile 7kW yada 11kW almak mümkün oluyor bu şekilde şarj süresi azalır. Kona özelinde DC 77kW şarj desteği ile dışarıdaki istasyonlarda bir saatin altında tam şarj oluyor ancak tabi istasyonlarda dolum daha pahalıya geliyor ve bu tarife geçen süreye göre ücret hesaplıyor (verdiği kW başına değil) şehiriçi kullanimda haftada bir şarj senaryosu düşünelim, hafta sonu cumartesi gecesi şarja takılacak pazartesi sabahı işe giderken alınacak, bu şekilde evden şarj ile haftada 500 ayda 2bin km gidilir. uzun yolda ise tam dolu şarj ile çıkılıp yoldaki mola noktasında dışarıdan şarj etmek gerekir. ancak genel kullanimda ağırlıklı şehiriçi (%80), tatil - bayram - memleket ziyareti vs. (%20) uzun yol için gayet ideal. ama ben çok uzun yol yapıyorum diyen için çok mantıklı değil elektirikli araçlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 8 Eylül 2021; 20:14:48 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Huan8Elektrikli araçlar yavaş yavaş içten yanmalıların fiyatlarına yaklaşacak. Yeni yapılan apartman ve sitelere artık otopark zorunluluğu da geliyor. Bu apartmanlarda elektrikli araç şarj istasyonları da olur illa ki. Eskilere de sitedekilerin talebi üzerine illa koyanlar olur.
Geçenlerde Hyundai Kona'nın elektriklisinin ilanı vardı. Fotoğraflardan birinde, adam muhtemelen evinin önüne park etmiş ve sokakta, araçlar kaldırıma çıkmasın diye koyulan beton parçanın kenarına soket yuvası yapmış. Herhalde ev şebekesini milletin ayağına kablo dolaşmadan kullanmak için yapmış. 8-9 saat civarında bir süreye, ev şebekesinden tam dolum gerçekleşiyor.
Tesla olmasa bile şu an bence en alınabilir olanı VW id.3 ve Hyundai Kona. Eksikleri var yok değil ama diğerlerine göre daha alınabilir duruyorlar.
Hocam otopark zorunluluğu nasıl olacak ki ?
30 daireli 10 katlı bir apartmanda 30 araçlık yer nasıl yapılacak, ayrıca belki karı koca ayrı araç kullanacaklar bu ihtimalde göz önüne alındığında 60 araçlık otopark yapılması gerekiyor.
Bu tarz otoparkı yapacak müteahhit de evin ederinin 2 katı ister satamayacağı alan ölü yatırım olur yoksa.. Zaten emlak piyasası uçmuş.. Valla elektiriklilerin işi bu ülkede çok çok zor.. Kaldı ki Bağcılar , Beyoğlu gibi evlerin dip dibe sokakların iç içe olduğu yerlerde oturanların vay haline
-
Ağır saçmaladığının farkında mısın?
BELKİ KARI KOCA KULLANACAKLAR BU İHTİMALİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURALIM DA İKİŞER PARK YAPALIM HERKESE mi diyecekler???
Böyle bir argümanı hangi kafayla yazabildin acaba? Hiçbir ülkede hiçbir apartmanda 1 daire 1 araçtan fazla park yeri hakkı verilmez. Bunun 2 olması tamamen lükse kaçan bir yerleşim planı olan sitelerde veya villalarda falan olur.
-
Saçmalayana değil saçmalatana bakmak lazım..
Ulaşımın neresi lüks ? Siz sanırım küçük bir kasabada oturuyorsunuz ama dünya sizin çevrenizden ibaret değil.
Bizim üst komşunun 3 arabası var, kendi, eşi ve oğlu ayrı ayrı, onun üstündeki karı kocada da 2 araç var, bizim de 2 arabamız var.. Diğer komşularınkini saymıyorum bile..
Hiçbir zaman lüks olarak görmedik çünkü büyükşehirde ihtiyaç..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ulaşım lüks dedim mi ben? Daha argümanları ayıramıyorsun gelmiş yorum yapıyorsun.
Kocaman kentte oturuyorum ben, hiç kafanı yorma. Arabamda apartmanın arkasında her dairenin birer tane aracı sığacağı yerde duruyor. Antalya'yı da İstanbul'u da Ankara'yı da İzmir'i de senden öğrenecek değilim. Hepsine gittim. Hepsinin de lüks yerinden köhne yerine kadar gezdim.
Senin evinde oturanların 3 veya 4 tane arabası olması senin sorunun. Belediyecilik ve şehir planlama gibi konularda geri kalmış ülkede yaşadığını hatırlatırım. Hiçbir devlet, sana bu evde 3 tane araba sahibi oturabilir diye yer ayırmakla yükümlü değil. Bunu kafandan çıkar. Şehirler toplu taşımaya öncelik verilmekle şehir olur. Sizin gibi her yere arabayla giden, her eve 3 araba sokanlarla varacağımız tek yer sıkışık trafik ve bolca yer işgalidir.
Ben evin veya apartmanın araç parkına sahip olması gerektiğini savunuyorum zaten. Ancak senin keyfin için 2 araçlık park yeri yapmak için hangi akla mantığa hizmet nasıl bir yer planı yapılacak acaba?
Gelişmiş ancak yer sıkıntısı yaşanan ülkelerde artık euro standartı belirli değerleri karşılamayanlar, o bölgelere alınmadığı gibi bazı şehirlerde bazı bölgelere bırak araç park etmeyi, girip çıkması bile ücretli. Sen öyle sen ayrı karın ayrı oğlun ayrı ayrı sokakta gezip, trafik var diye konuşursan bu iş olmaz. Herkes zengin de değil, herkesin arabası da yok.
Az mantıklı düşünmeye davet ediyorum seni. Yoksa bu konuşma bir yere varmayacak.
-
Hala keyif diyorsun , neyse ben deveye hendek atlatmaya gidiyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: khansternHala keyif diyorsun , neyse ben deveye hendek atlatmaya gidiyorum
Planda Asgari Herkese bir arabalık yer oluyor ama kullanım olarak dar manevra alanından dolayı 10 arabadan 7 si rahat park edebiliyor geri kalanları garajda yer olmasına rağmen park edemiyor. Bizde böyle
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 8 Eylül 2021; 20:9:15 > -
500 km de 50 tl yakıyorsa elektirklinin yanından geçmem bu araç fiyatlarıyla. Lpg ya da dizeller, 500 km de 130 tl yakıyor. 100 bin km de 16000 tl fark eder, bu km de batarya da çöp olur, 100 bin tl masraf çıkarır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
yağ ve filtre bakımı yok, sadece polen filtresi değişiyor. bakım olarak dönemlik soğutma sistemi (klima gazı, klima kayışı, antifiriz vs.) bakımı yapılması yeterli oluyor. fren balatası çok çok uzun seneler gidiyor çünkü regeneratif sistem ile nerdeyse hiç fren kullanmadan gidilebiliyor. burda en kritik konu batarya paketi ve pil ömrü, batarya paketinin 8 yıl garantisi oluyor genelde bütün markalarda ancak aynı telefon pili gibi araç kullanıldıkça pil ömrü azalıyor ilerki senelere doğru.
fiyat/performans olarak Kona mantıklı, hatta ötv zammı yemeden önce fiyat olarak çok çok daha mantıklı idi. max 68kw - reel 64kW batarya paketi var, bu modelin en iyi yanı verimlilik, diğer modeller 18-20'li değerlerde gezerken pek 15 altına düşmez iken Kona 12-13 ile rahat geziyor. burda aerodinamik tasarım ön planda tutularak tüketim çok aza indirilmiş. buda tam dolu şarj ile 64/13 ile yaklaşık 480-500km menzil demek oluyor. ağırlıklı şehiriçi kullanimda/düşük hızlarda tüketim daha aza iniyor. tüketimi arttıran şey uzun yol ve yüksek hızlar oluyor (110-120 üzeri) elektrikli araçların rahat kullanımı için kapalı garaj yada bahçeli müstakil ev yani arabayı güvende tutacağınız biyer olması şart. çünkü park esnasında şarj olacaksa dışarda durması biraz güvensizlik yaratıyor, çünkü dışarda gören biri illa merak edip kurcalayacak, yada gece şarj kablosunu kesip çalacaklar. Kona'yı ben çok araştırdım ancak içinizin rahat etmesi için önce aracı saklayabileceginiz güvenli bi yerinizin olmasının şart olduğunu anladım. şuan ev elektriği tek faz gündüz tarifesi 92kuruş (0.92lira) 68x0.92 desek 63 liraya tam şarj oluyor. yani km başına 12-13 kuruş tüketim var. gece tarifesi ile şarj olursa bu değer 9-10 kuruşa düşer. yani 50 lira ile 500km gidilebilir demek şuanki akaryakıt fiyatlarına bakınca harika duruyor. şarj süresi en basit yöntem ev elektriği ile tek fazla max 2.2kW AC şarj olur buda 31 saat demek (68/2.2) en ucuz yöntem bu ancak süre olarak en uzun süren yoluda bu. wallbox yada çevirici aparatları ile 3 faz şarj ile 7kW yada 11kW almak mümkün oluyor bu şekilde şarj süresi azalır. Kona özelinde DC 77kW şarj desteği ile dışarıdaki istasyonlarda bir saatin altında tam şarj oluyor ancak tabi istasyonlarda dolum daha pahalıya geliyor ve bu tarife geçen süreye göre ücret hesaplıyor (verdiği kW başına değil) şehiriçi kullanimda haftada bir şarj senaryosu düşünelim, hafta sonu cumartesi gecesi şarja takılacak pazartesi sabahı işe giderken alınacak, bu şekilde evden şarj ile haftada 500 ayda 2bin km gidilir. uzun yolda ise tam dolu şarj ile çıkılıp yoldaki mola noktasında dışarıdan şarj etmek gerekir. ancak genel kullanimda ağırlıklı şehiriçi (%80), tatil - bayram - memleket ziyareti vs. (%20) uzun yol için gayet ideal. ama ben çok uzun yol yapıyorum diyen için çok mantıklı değil elektirikli araçlar. |
Saçmalayana değil saçmalatana bakmak lazım.. Ulaşımın neresi lüks ? Siz sanırım küçük bir kasabada oturuyorsunuz ama dünya sizin çevrenizden ibaret değil. Bizim üst komşunun 3 arabası var, kendi, eşi ve oğlu ayrı ayrı, onun üstündeki karı kocada da 2 araç var, bizim de 2 arabamız var.. Diğer komşularınkini saymıyorum bile.. Hiçbir zaman lüks olarak görmedik çünkü büyükşehirde ihtiyaç.. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X