Şimdi Ara

Elektrikli otomobil yarışında geri kalan ünlü marka, işten çıkarma yoluna gidiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
669
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli otomobil yarışında geri kalan ünlü marka, işten çıkarma yoluna gidiyor



    Lüks otomobil üreticileri, elektrikli araç rekabetinde geri kalmamak için büyük değişimlerden geçiyor. Ancak bu süreç her marka için kolay ilerlemiyor. Son olarak Aston Martin, artan finansal baskılar nedeniyle çalışanlarının yüzde 5’ini işten çıkaracağını duyurdu. Bu adımla şirketin yaklaşık 31,7 milyon dolarlık bir tasarruf sağlamayı hedeflediği belirtiliyor.



    2024 yılı Aston Martin için zorlu geçti. Şirketin yıllık satışları yüzde 9 düşerken, vergi öncesi zararları dört katına çıktı. Borç yükü ise 1,47 milyar dolara ulaştı. CEO Adrian Hallmark, bu finansal gerilemeyi küresel tedarik sorunlarına ve Çin’deki ekonomik durgunluğa bağladı. Çin’deki toptan satışları yarıya düşen marka, Tesla, BYD ve NIO gibi yerel üreticilerle rekabette zorlanıyor.



    Elektrikli araç pazarına giriş sürecinde gecikmeler yaşayan Aston Martin, ilk EV modelini daha önce 2024’ten 2026’ya ertelemişti. Şimdi ise modelin piyasaya çıkışı belirsiz bir tarihe kaydırıldı. Bunun yerine marka, hibrit Valhalla modeliyle dikkat çekmeyi planlıyor. Orta motorlu plug-in hibrit süper otomobil, bu yıl piyasaya sürülecek ve sınırlı sayıda üretilecek. İlk 999 adetlik üretim partisinin şimdiden tükendiği bildirildi.



    Ayrıca Bkz.Xiaomi, SU7 Ultra modeline fazlasıyla güveniyor



    Aston Martin’in içinde bulunduğu durum, sektörde yalnızca ona özgü değil. Porsche, Almanya’da 1.900 çalışanını işten çıkarma kararı aldı. Ford, Nissan, Stellantis ve Volkswagen gibi markalar da özellikle Çin pazarındaki kayıplar nedeniyle benzer adımlar atıyor.



    Son olarak Mercedes-Benz’in de 2027’ye kadar Çin’deki çalışanlarının yüzde 15’ini işten çıkaracağı bildirildi. Alman devinin satışları geçen yıl Çin’de yüzde 7 düşerken, yerel üreticilerin sunduğu daha uygun fiyatlı ve teknolojik olarak gelişmiş modeller karşısında zemin kaybediyor.



    Aston Martin gibi köklü markalar için elektrikli dönüşüm süreci kritik bir noktaya gelirken, şirketlerin bu süreci nasıl yöneteceği merakla takip ediliyor.




    Kaynak:https://electrek.co/2025/02/27/another-luxury-automaker-cuts-jobs-after-failing-to-keep-up-with-evs/







  • Aston Martin yıllardır ekonomik sıkıntı çeken bir marka elektrikli araç ile alakası yok elektrikli araç öncesinde defalarca iflasın eşiğine geldi.. İngiliz bir ailedeydi bir ara katarlılar niyetlendi ortaklığa sonra el değiştirdi bir ara Ford aldı , Ford bir şirkete sattı hisselerini o şirket mercedese sattı falan ... En son Mercedes le yol yürüyordu ama şimdi ki sahibi kim bilmem..

    Yani Aston Martin için alışıldık bir durum..


    Bir aracın sıfırdan yüze 2 saniye de gelmesi önemli değil önemli olan nasıl geldiği..yani sürüş zevki sürüş keyfi..

    Super car sınıfında insanlar sürüş keyfi için alıyor .. sürüş keyfi nedir gaza bastığında tüm kontrolün sende olmasıdır devirlenme torklanmayı kontrol etmendir yani vitestir aktarma organlarıdır..

    aracın motorundan gelen homurtudur , direksiyonun üstündeki o tatlı titreşimdir gaza basdığında egxos dan çıkan sesidir istediğin devirde vites yükseltmek vites küçültmektir..

    Mevzu 2 saniyede 100 çıkma mevzusu değil.. onun vericeği zevk 3 saniye o kadar .. diğeri sürüş zevki sürüş keyfi saatlerce alabilirsin sürerken..


    Bu habere göre ferari Lamborghini falanda kötüye gitmesi lazım ama öyle değil ..

    Ferrari de 2027 ye kadar full dolu araç siparişi...

    Şimdi sipariş vermeye kalksan 2027 sonrasına gün veriyorlar..

    Lamborghini geçen sene tarihindeki en büyük satışı yaptı %6 büyüdü şimdi sıfır bir urus almak istersen 2027 gün veriyorlar revuelto almak istersen 2028 gün veriyorlar..

  • Elektrikli araçlar konusunda geride kalan tokadı yiyor. Baksanıza 70bin dolara 0-100km'si 2 saniye altında araç satıyor Xiaomi. Supercar kategorisindeki içten yanmalı tüm araçlar için elektrikli performansı ve fiyatı ciddi bir tehdit.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 28 Şubat 2025; 14:15:12 >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Aston Martin yıllardır ekonomik sıkıntı çeken bir marka elektrikli araç ile alakası yok elektrikli araç öncesinde defalarca iflasın eşiğine geldi.. İngiliz bir ailedeydi bir ara katarlılar niyetlendi ortaklığa sonra el değiştirdi bir ara Ford aldı , Ford bir şirkete sattı hisselerini o şirket mercedese sattı falan ... En son Mercedes le yol yürüyordu ama şimdi ki sahibi kim bilmem..

    Yani Aston Martin için alışıldık bir durum..


    Bir aracın sıfırdan yüze 2 saniye de gelmesi önemli değil önemli olan nasıl geldiği..yani sürüş zevki sürüş keyfi..

    Super car sınıfında insanlar sürüş keyfi için alıyor .. sürüş keyfi nedir gaza bastığında tüm kontrolün sende olmasıdır devirlenme torklanmayı kontrol etmendir yani vitestir aktarma organlarıdır..

    aracın motorundan gelen homurtudur , direksiyonun üstündeki o tatlı titreşimdir gaza basdığında egxos dan çıkan sesidir istediğin devirde vites yükseltmek vites küçültmektir..

    Mevzu 2 saniyede 100 çıkma mevzusu değil.. onun vericeği zevk 3 saniye o kadar .. diğeri sürüş zevki sürüş keyfi saatlerce alabilirsin sürerken..


    Bu habere göre ferari Lamborghini falanda kötüye gitmesi lazım ama öyle değil ..

    Ferrari de 2027 ye kadar full dolu araç siparişi...

    Şimdi sipariş vermeye kalksan 2027 sonrasına gün veriyorlar..

    Lamborghini geçen sene tarihindeki en büyük satışı yaptı %6 büyüdü şimdi sıfır bir urus almak istersen 2027 gün veriyorlar revuelto almak istersen 2028 gün veriyorlar..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aston firması satışa çıksa da TOGG falan onları satın alsa ne güzel olurdu ama.

  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Bunu sadece Aston Martin için söylemedim. Genel olarak elektrikli araçlar bir tehdit oluşturuyor. Tabiki egzotik araçların daha niş bir alıcı grubu var. Sürüş keyfine de hiçbir itirazım yok. Üstelik bu araçlar statü göstergesi de...

    Ancak yine de 70 bin dolarlık elektrikli bir aracın, aldığınız/almayı düşündüğünüz egzotik araçtan daha performanslı olması akıllarda soru işareti yaratacaktır. Kimse o araçları konfor için almıyor. Herkes de aracım egzoz sesi çıkarsın, yüksek devirde motor sesi yankılansın herkes bana baksın demiyor. Saf adrenalin için almak isteyenler de elektrikli egzotik araçlara ister istemez yöneleceklerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 28 Şubat 2025; 16:50:40 >
  • Avrupa markaları Çin gerçeği karşısında teker teker çatırdıyorlar. Çin'in Avrupa ülkelerindeki satışlarını gümrük vergileri ile engelleseler de en büyük pazarlardan birisi olan Çin pazarında yabacı markaları teker teker dökülüyorlar.


    Bu süreç böyle devam edecek. Avrupa markaları küçülecekeler, mecburlar buna.

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Benimde anlatmak istediğim bir aracın 0 dan 200 e 3 saniyede çıkması 5 saniye adamı mutlu eder ama o kadar.. devamı gelmez.. çıktın mı çıktın tamam o kadar bitti gitti ... Sen arabacı adama benziyorsun anladın ne demek istediğimi bence ..

    1 6 -.2.0 turbo destekli spor bir araç bile alsan yüz kat fazla zevk keyif alırsın ..


    Bu arada bende de phev araç var yanlış anlaşılmasın elektriğe karşı değilim olsam eletkrikli almazdım.. ama bunlarda gerçekler.. elektrikli sürüyorum diye yalan söyliyemem ..


    Benden geçti ama bugün spor performansa yönelik bir araç alıcak olsam 2.0 turbolu yada 2.5-3.0 atmosferik mümkünse arkadan itiş birde manuel olsa tadından yenmez yarım debriyaj ver yanı ver yanı :) tabii biz artık 45 mize yaklaştık geçti bizden artık .. :) yazarken bile canım çekti :))


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Gene elektrikli araba lobisinin haber yaptiracagi gelmis.

    Sanki elektrikli arabalar yokken aston martin siparis yetistiremiyordu.

    Hep algi hep algi. Anladik satilmasi gereken bir suru elektrikli araba var ama bu kadar da belli etmeyin ya

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Yönelmiyorlar. pazarda talep yok, Phev veya normal Hybrid olan modellere bile burun kıvrılıyor. Çünkü haftasonu egzotik otomobilinde bunların deneyimi baltalayıp aracı ağırlaştırıp, işi soğutup sistemi karmakarışık hale getirmekten başka hiç bir anlamı yok. Tek anlamları markanın emisyon ortalamasını düşürüp ceza ödemesini engellemesi/ödenecek cezayı azaltması, alıcının vergiden kaçabilmesi ve ultra düşük emisyon alanlarına giriş yapabilmek. bu kadar.


    Egzotikler ancak çığlık çığlığa 9-10bin devir dönen atmosferik olunca, V8-V12 twinturbo falan olunca talep görüyor. en fazla bunlara ufak bir destek 48v hafif elektrik desteği olabilir hadi emisyonlara azıcık yardım etsin. yoksa ikinci elde ne kadar hybrid elektrikli spor otomobil-supercar varsa eridi gitti. ama ne kadar geleneksel bir deneyim sunan saf içten yanmalı model varsa hepsinin ikinci elleri kıymete bindi, buradan zaten müşterinin neyi istediği belli.


    Avrupa kendi çocuklarını kesiyor aslında. devam etsinler bakalım nereye varacaklar.


    Ayrıca o kadar komik ki şu konunun başlığı. Aston'un bu duruma gelmesine elektrikli araçta geri meri düşmesi falan hiç zerre kadar alakası yok. aşırı derecede borçlu olmaları ve bir türlü istedikleri satışı tutturamamaları mesele. hatta komple elektriğe yönelseler tam anlamıyla batarlardı.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    olmaz kesin elektrikli araba yarışındandır.


    diyorum ya elektrikli araba lobisi sürekli haber pompalıyor.


    sanki herkes elektrikli araba almak istiyor veya tüm firmalar elektrikli araba üretmezse kapanıp gidecek.


    stoklar fazla birikti herhalde.


    bu uyduruk haberler bile bence bu elektrikli araba işinin geçici bir heves olacağının işareti.


    siz hiç hibrit araba yarışında geri kalan x kapandı diye bir haber duydunuz mu?


    toyota honda yüzbinlerce hibrit araç satıyor hiç de böyle saçma sapan haberler yaptırmadılar.


    talep var çünkü. ama elektrikli araçta talep varmış gibi algı yaratmaya çalışıyorlar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Şubat 2025; 17:23:28 >
  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Hocam sizden de geçmemiştir ya, alsanız yine keyifle kullanırsınız 45 yaş ne ki... :) Sürüş keyfine hiç itirazım yok. Motorun devirlenmesi, turbo valfinden gelen hava sesi, tekerleklere birden yüklenen güçle aracın hafif yanlaması... bunları sevmeyen yoktur tahminimce :)

    Ama teknik açıdan bakınca da elektrikli araçlar kafa karıştırıyor. Sürekli ve ani tork drift yapmayı da kolaylaştırıyor zaten. Vites düşürüp yüksek devirde yapılanı araç normalde de yapabiliyor. Bir de araçta 200'e çıktım durdum olmuyor ki hocam. Sürekli hızlanıp yavaşlıyorsunuz. O ivme insanı mutlu ediyor zaten. Şahsen hızlı araç kullanmaktan ziyade ivmeli araç kullanmak bana keyif veriyor.

    Sonuç olarak öyle ya da böyle, bu performans sıçramasını kimse göz ardı etmeyecek ve bu araçlar pazarda kendilerine gittikçe artan yerler edinecekler diye düşünüyorum. Belki de yanılırım.





  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Hayır yabancı kaynaklara bakayım dedim acaba "elektrikli otomobili yarışında geri kalan" diye bir şey mi var, hayır sadece tedarik sorunları, kârlılık sorunları ve %9 satış kaybından ötürü yazıyor, her yerde. "Aston lay off" veya "Aston cuts workforce" yazıp bakabilirsiniz.


    Hatta daha önce elektrikliye girişiyoruz 2030'dan sonra full elektrik diyen Aston yeni açıklama yapmıştı biz vazgeçtik, talep yok, 2030'dan sonraya kadar uzatacağız ve içten yanmalı araçlar devam edecek diye. Tıpkı Porsche gibi. Lambo gibi, Ferrari gibi.


    Tam nasıl bir uydurma haber bu diyecektim ki "electrek.com" diye bizim dolu batarya gibi propopaganda usülü çalışan bir elektrik otomobil sitesinde tek haber var :)



    Elektrikli otomobil yarışında geri kalan ünlü marka, işten çıkarma yoluna gidiyor
    Elektrikli otomobil yarışında geri kalan ünlü marka, işten çıkarma yoluna gidiyorelectrek
    Another luxury automaker is cutting jobs after failing to keep up in the EV race
    https://electrek.co/2025/02/27/another-luxury-automaker-cuts-jobs-after-failing-to-keep-up-with-evs/


    Editör de buradan kaynak alıp haber yapıyor. işte gerçek anlamda taraf tutan, propoganda haberciliği bu. günlük otomobilde kimse elektriğe karşı değil, herkesin boğazından içeri böyle propogandalarla yalan yanlış haberler tıkılmasına karşı.





  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt
    Öyle Güzel Anlattınız ki Bir An Kendimi Aracın Üstünde Hissettim...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.