Şimdi Ara

Elektrikli Volkswagen ID.7 Türkiye fiyatı açıklandı (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
2
Favori
8.722
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hız göstergesi çok büyük olmuş. Hiç koymasaydınız. Batsında kurtulsak.

  • AY Force A kullanıcısına yanıt
    Ederinden fazlası reisül efendimiz biriciğimize gidiyor çünkü.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • erka1907 kullanıcısına yanıt
    ID.7'nin tüm vergiler öncesi fiyatı 2Milyon TL civarı.

    Almanya satış fiyatı: 53995 Avro orada ÖTV yok, %19 KDV'yi çıkarsak 45bin Avro (1.750.000TL gibi birşey)

    Dolayısıyla bu aracın fabrikadan satış fiyatı 45bin Avro. Fabrikaya maliyeti nedir esas konu o. Benim iddiam fabrika'ya maliyeti 10bin Avro bile değil !

    Cunku günümüzde bir elektrikli araçta birim üretim maliyeti çok düşük fakat çeşitli medya kampanyalarıyla yüksekmiş gibi gösteriliyor.

    Lityum değerli (kilosu $68 olan) hammaddeymiş gibi gösteriliyor. Oyunun önde geleni bu. Batarya full robotize tesislerde üretiliyor. İşçilik gideri sıfır.

    VW'ye batarya Çin'den geliyor. Motorların da maliyeti çok düşük. Kaporta aluminyum plastik. Kapı kolu bile elektrik aksam, yazılım kontrollü, tabletten kontrol. Araçta düğme vs yok. Bu da kaporta maliyetini çok düşürüyor. Düzgün bir benzinli otomobilde yapılamayacak maliyet kısıtlama var bu araçlarda. Tüm bunların sonucunda maliyet 10bin Avro bile değil.


    SONUÇ: Fabrika 1'e maledip 4,5'tan satıyor. Elektrikli araç için geçerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkandinçay -- 22 Aralık 2024; 4:34:54 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Matematik muhteşem. 45 bin avro 750 bin tl değil mi? Elektrik de havadan üretiliyor zaten, milletin üstüne para alması lazım aslında arabayı satın alırken...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt
    Baştaki 1 cıkmamış 1.750.000 TL. Bariz yazım hatasına bakarak matematiği sorgulamak olmadı.

    Sadece son 2 yılda ülkelerde milyonlarca şarj portu kuruldu ve medyada hergün cıkan rüzgar güneş santral haberleri ile o elektriğin santrallerden geliyor zannedilmesi sağlandı. Son aylarda rüzgar güneş ikilisine nükleer santral de ekledi. Peki elektrik gerçekten o santrallerden mi geliyor?

    "milletin üstüne para alması lazım aslında arabayı satın alırken" Bu kısma katılıyorum. Elektrikli araba alıp kullanmam için üstüne para almam lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Yok elektrikli araçları kömürle şarj ediyoruz

    Millet forum bitti diyor sizi takip etseler çok eğlenceli aslında


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Tamam, burgerin yanında patates de ister misiniz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Ben takip edilmek değil, gerçekleri bilme yanlısıyım.

    Her gün binlerce elektrikli araç trafiğe katılıyor. Onların şarjı için gerekli elektrik nereden geliyor? Hergün yeni bir santral mi açılıyor.

    Marmara'da son 2 yılda yeni termik santraller mi açıldı, açıldı ise nerede? İçinde kaç kişi çalışıyor? Santralden emekli olan mühendisler nerede?

    Ben inanmak degil, bilmekten yanayım. Siz neden yanasınız ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Tüm yazıya itiraz ederim ancak matematik hata ile yetineyim. Türkiye'de vergi öncesi ID.7 fiyatı 1.450.000 TL.

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    Tesla Y DSuv ID.7 ESuv iksi de yanlış..

    Bunu 2

    Milyona verirse Tiguanı, Trocu, Golfu nasıl satacak?

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Ne kadar elektrikli araç yollara çıkıyor yazmışsın da elektrik arzı dediğin şey zaten kullanıma göre değil ilerideki tüketime göre planlanır

    O nükleer santraller rüzgar güneş türbinleri ileride yaşanacak bir arz sorununu gidermek için yapılıyor

    Halen memleketim Adana'da ve çevresinde onlarca rüzgar santrali devreye alınıyor,bu türbinlerin birinin ürettiği elektrikle kaç ev dönüyor yazmayayım da iyice komik durum düşme.

    Yani trafiğe çok elektrikli araba çıktı bunun elektriği nereden geliyor sorusu kahvehaneden hallice bir muhabbet.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dec_chaos D kullanıcısına yanıt

    1.6 ya id4 varken, kim bu paraları b suv ye veriyorsa, o kişiler bahsettiğiniz modelleri almaya devam edecektir.


    Tesla 1.85. Araba olarak 2 milyona alabileceğiniz her araçtan daha lüks. Ama millet 1.8 e trok alıyor.


    Yani bahsettiğiniz modellerden id7 ye kayan çok kişi olur ama siparişi ona göre geçersiniz. Farklı markalardan alacağınız pazar payıda cabası.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Bu arkadaş elektrik gökyüzünden bedavaya üretiliyor. Uçaklar bu sayede bedavaya uçuyor diyen biri. Dünya düzcülerden daha da kötü durumda, dikkate almayın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ID.4 ile ID.7 mevcut şartlarda karşılaştırılamaz iki model.

    ID.4 Baz, ID.7 Full

    ID.4 52kW, ID.7 91 kW

    Menzil, şarj hızı, sınıf çok farklı. Eğer bu aracı 2 milyona satmaya kalkarsa fosil yakıtlı araç satması çok zor.


    VW AB'den emisyon ortalaması golü yememek için bu fiyatlardan Türkiye'ye mal soktu. ID.7 Almanyada 59.000 EU vergisiz 50.000 euro.

    Türkiye'de 1.448.000 TL = 40.000 eur.

    Bir acayiplik yok mu sizce de?

    Aracı bilenler fırsat aracı olarak görüyor zaten.

    Kişisel görüşüm hem fosil yakıtlıları kollamak hem de bu sübvansiyonu devam ettiremeyeceği için %10'a girecek motor çok düşük ihtimal.

  • dec_chaos D kullanıcısına yanıt

    önce bir mesajımı anlamaya çalışın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam. Ne kadar süremiz var. İstediğimiz sorudan başlayabilir miyiz?

  • dec_chaos D kullanıcısına yanıt
    TR'de vergi öncesi ID.7 fiyatı 1.450.000 TL ise , transport ve bayi/distribütör payı 250.000TL olun, fabrikadan çıkış fiyatı 1.200.000TL. Benim iddiam bu aracın fabrikaya üretim maliyeti en çok 10.000 Avro yani 380.000TL. Yani fabrika %220 kar koyarak satıyor. Önceki mesajda 1 maliyetli araca 3,5 kar koyuyor yazmıştım, 2,2 kar oluyor. Maruzatım budur. Elektrikli aracın kendisi ucuz ve değersiz birşey ancak devletler aracılığıyla düzenlenen kampanyalar, kanunlar, uygulamalar onu değerli ve gerekli gösterip satış fiyatından voleyi vuruyorlar.

    Bu satışta oynanan oyun. Satış sonrası şarj istasyonlarında da bir oyun var. Benzin istasyonunda benzini taşıma, yükleme, pompa başında bir, ödeme için yine bir eleman çalıştırılıyor. Ayrıca bayi sistemi de uygulanıyor yani benzin işinden bayi de kazanıyor.

    Yani benzine ödenen 43TL/litre'de gerçek gider kalemleri var (istasyon vs için başlangıç yatırımı yine değerlendirme dışı)

    Hızlı şarj elektriğine ödenen 11TL/kWh'de ise gerçek maliyet kalemi yok (istasyon, portlar, kablolar vs. için başlangıç yatırımı yine değerlendirme dışı)

    Buradan şu sonucu cıkarabiliriz: Elektrikli araç şarjı işinden sağlanan gelir çok az sayıda kişinin elinde toplanacak. Benzindeki gibi biraz daha tabana yayılmayacak.

    Elektrikli araç işindeki bu 2 konuyu çok az kişi düşünülüyor. Ancak bir konu daha var ki onu çok daha az kişi düşünüyor:

    Sayısı milyonlarla ifade edilen bu şarj istasyonlarına elektrik nerden geliyor? Hindistan Solapur şehrindeki bir şarj istasyonu bu konuda fikir verir:

    Elektrikli Volkswagen ID.7 Türkiye fiyatı açıklandı

    Elektrik şalt sahasının hemen dibinde DC şarj istasyonu. Şarj istasyonuna elektrik şalt sahasından geliyor. Şarj istasyonuna elektrik bir santralden geliyormuş gibi gösteriliyor
    ancak gerçekte elektrik santralden değil, 10 ila 50 metre yüksekteki pilonlara asılı kablolar aracılığıyla atmosferdeki elektrikten geliyor. Elektrik bu şekilde bedava üretiliyor.

    Elektrikte maliyet bedava, benzim gibi arada dağıtım firması, istasyon işletmecisi, personel, kasiyer vs yok. Tüm kar, elektrik kartellerine kalıyor.

    Elektrikli araç kullanarak bu oyunun bir parçası olmak istiyor musunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Konumuza bekleriz:
    https://forum.donanimhaber.com/concorde-ucaga-122-6-m3-kerosen-nasil-sigar--157442056

    Şu ana dek jet uçak kanatlarında speklerde belirtilen miktarda sıvı yakıtın gerçekten olduğunu ispatlayan hiçbir belge sunulamadı.

    Mahkemelerde kişiler söylenene , iddialara göre değil kesin belge ve ispatlara göre yargılanır. Jet kanatlarında , speklerde belirtilen miktarda (örneğin Airbus A321'de 30m3 gibi) yakıt olması söylenen bir iddia sadece. Gerçekte kesin ispatlı birşey değil. A321 kanatlarına 30m3 yakıt olduğunu kesin ispat biçiminde gösteremezsiniz cunku hiç gösterilemedi.

    Aynı şey elektrik işi için de geçerli. Ayaküstü kısa bir hesapla: Şarj istasyonları Türkiye'de kaçbin tane oldu?60bin mi 100bin mi? Her birinde 4 port olsa, 400bin port, her birine sadece 50kW gelse. 20 milyon kW yapar. Türkiye şu anda totalde 39 milyon kW üretiyor zaten, elektrikli araçların şarjı için gerekli ek 20 milyon kW nerden geldi yada daha doğrusu: nerden gelebilir? Bu hesapları düşündüğünüzde bazı şeyler anlaşılacaktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oha 

    Kanka ne kullanıyorsun bu kafayı yaşamak için ,tavsiye alırım @berkandinçay


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Sadece bilgi alıyorum. 2 üstteki mesajımdaki linke tıklayın, bilgi görün.

    İnanmak zorunda değiliz. Bilebiliriz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.