Şimdi Ara

Elektrikli Volkswagen ID.7 Türkiye fiyatı açıklandı (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
2
Favori
8.639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    Sadece bilgi alıyorum. 2 üstteki mesajımdaki linke tıklayın, bilgi görün.

    İnanmak zorunda değiliz. Bilebiliriz.

    Bizim tırlara da havadan bedavadan elektrik alıp gitme formülü üretir misin, akaryakıt belimizi büküyor 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VW yol yakınken vazgeç elektrik işinden.
    bluemotion ve greentech dizel motorlara geri dön..
    dünyada ağır vasıtalarla taşıma yapıldığı sürece dizel
    motor üretilmek zorunda

  • Hani wv batıyordu?Kediyle konuşan minik tatlı kız videosu izlemeye dewam.
    youtube ta izleyin kedi herşeyi söylüyor.Maaaouvvvwww

  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Bilmeden araştırmadan sadece söylentilere bakarak düşünce üretme örneği yaşadık

    Atmosferik elektrik, yerden en az 5-10 metre yüksekten başlayarak çekilebilir o da yerde sabit duran düzenekler ile. Bu, tır, otomobil gibi hareketli düzenekle çekilemez demek değil. Hareket halindeki bir araç üstüne kurulacak düzenek ile de atmosferik elektrik çekilebilir fakat düzeneğin yerden 5-10 metre yükseklikte olması sorun teşkil eder. O yüzden pek pratik olmaz.

    Tır, otomobil gibi mobil araçlar için hem teorikte hem pratikte en uygun seçenekler benzin yada "sıfır karbon" dayatmasına uygun olması şartsa hidrojen yakıtlı araçlar, bence. Elektrik, batarya işi otomobillerde zor.

    Elektrik ev, işyeri, sokak aydınlatması vs. gibi sabit yapılar için uygundur.

    Akaryakıt hammaddesi su ve havadır yani hammadde maliyeti sıfırdır, nitekim o yüzden benzinin rafineri çıkış fiyatı düşüktür. Fakat benzinin rafineri çıkış fiyatı üstüne %300 mü %350 mi ne alınan vergi ile fiyatı yükselmektedir.

    Bunlar elimizdeki bilgiler. Benzinin fiyatı hammadde kaynaklı değil, fiyat politikası kaynaklı.

    Benzer durum elektrik için de geçerli. Elektrik meskende 2TL/kWh ise işyerinde 5TL/kWh, sanayide 8TL/kWh. Aynı elektrik değil mi? Fiyatı neye göre değişti? Fiyat politikasına göre değişti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Sen bize bir kit hazırla beleş beleş cereyan çekelim mis gibi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Passat’tan geçecek araba bulamıyorum. Skoda Superb dışında araç yok. Elektriklilerde menzil 400km, hiçbir işe yaramaz. Büyük ihtimalle ben ID7 alırım ve benim gibi binlerce sedan kullanıcısı böyle bir araç bekliyordur. Acele etmeyip ÖTV’de bir alt dilime geçmesini beklemek lazım. Bence ortada kalan bu büyük kitleyi kaçırmamak için bu aracı yüksek dilime rağmen acele edip getirdiler. Yakında alt dilime girecek şekilde ayarlayıp getirirler. o zaman onbinlerce satar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • En dolu paketi ne kadar boş acaba Elektrikli Volkswagen ID.7 Türkiye fiyatı açıklandı 

  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Gerçekler gözümüzün önünde. Yeterki gerçekleri doğru yorumlayalım. Daha bugün çıkan bir haber.

    Elektrikli Volkswagen ID.7 Türkiye fiyatı açıklandı

    Suruç ilçesinde (Şanlıurfa) bir plastik fabrikası kayıt dışı trafo kurarak günde 1300 haneye eşdeğer elektrik kullandı.

    Bir hane ortalama 3kW çekiyor diyelim. Bu kaçak kullanımla bir anda 1300 x 3 kW = 3900 kW / 3.9 MW ekstra elektrik geldi !

    3.9 MW elektrik nerden geldi? Türkiye Elektrik Kurumu, fabrikanın 3.9MW elektrik kullanacağını haber alıp da 3.9MW ek kapasite mi tahsis etti ?

    Fabrika 3.9MW'ı yıllardır hergün kullandı. Şebeke çökmedi ! Kaçak kullanım var diye kimsenin elektriği gitmedi !

    Elektriğin bize gösterildiği gibi bir termik santralde, bir rüzgar çiftliğinde vs üretildiğine inanmak zorunda değiliz.

    Etrafımızdaki olayları doğru yorumlayarak gerçekleri bilebiliriz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • yigit+ Y kullanıcısına yanıt

    ya herşeyi güzel, tipi falan da ama 180 km hız sınırı nedir yahu. sana ne benim menzilimden ister yavaş gider, uzun menzil yaparım, ister hızlı gider, kısa. benim passat 2018, daha yeterince genç, şimdilik beklemedeyim şahsen.

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    180km/h üstü hızda batarya eksponansiyel oranda hızlı tükenip aracı yolda bırakacağı için 180 km/h hız engelli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    eksponansiyel ne demek? geometrik artış falan mı demek? tesla da hızlı gidince bataryası daha hızlı bitiyor. bununki daha da mı kötü? o zaman araba çöp. istediği kadar güzel olsun.

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    eksponansiyel (exponential) batarya kapasitesinin, otomobil hızından üstel oranda azalması demek. yani örneğin:

    Otomobilin hızını 100km/h 'den %10 arttırarak 110km/h yaparsan batarya 10% daha hızlı azalırken 180km/h'den %10 arttırarak 198km/h yaparsan batarya %30 daha hızlı azalır.

    Bunun sebebi rüzgar direncinin hızla üstel artmasına ek olarak "C-rate" ile ifade edilen batarya yüksek hızla deşarj olduğunda kapasitesinin azalması durumudur.

    örneğin full şarj olmuş bir Tesla 3 LR ile 60km/h ile de 90km/h ile de gidince batarya kapasitesi %100 iken, 180 üstü hızlarda örneğin 200km/h ile gittiğinizde full şarj batarya kapasitesi %90'a düşer.

    Bu durum benzinli araçlarda görülmez. Her iki araç tipi için de yüksek hızda rüzgar direnci eşittir. E-araçta rüzgar direncine ek olarak bataryanın kapasitesinin düşmesi eklenir bu da e-aracın ocağına incir ağacı diker.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    evet ama benzinli için de tek konu rüzgar direnci değil, öyle olsaydı yüksek hızlardaki yakış farkı oranının dizellerle aynı olması gerekmez miydi? dizel hızlı gidince daha çok yakıyor ama benzinli kadar coşmuyor.


    neyse, yani bundaki durum da tesla'daki durumla aynı madem neden böyle sınırlama koymuşlar, hiç hoş değil.

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    berkaycıım, aslında hepimiz matrix'te yaşıyoruz, bir senden sakladık. anan baban bile söylemiyo sana, gerçek bu.  

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    berkay değil, berkan. bilerek mi yanlış yazdın yoksa okuma probleminiz mi var Problemliler için son bir örnek daha vereyim:

    Şimdi bir 1.2 Ah kapasitede bir AA pil al eline. O pilden 10 saat boyunca 0,12 Amper çekip bitirebilirsin.

    Teorik olarak; 15 dakika 4.8 Amper cekip pili bitirebilirsin fakat 4.8 Amper cok yüksek olduğundan pil 15dk 'dan daha kısa sürede biter.

    Elektrikli araçla 180km/h üstü hızda gittiğinde bataryadan çok yüksek Amper cekileceği için bataryanın kapasitesi azalır.

    Gerçek bir örnekle somutlaştırmak gerekirse: bir Porsche Taycan 'ın bataryası 93 kWh. O 90-100km/h gittiğinde 93 kWh.

    200km/h ile gidersen o 93 değil, örneğin 80kWh'ye düşer (üstel artan rüzgar direnci, mekanik sürtünme direnci değerlendirme dışı)

    Batarya 60kWh enerji verip biter. Aradaki 13 kWh bataryanın ısınmasına gider, yok olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 21. yüz yılda hâlâ, "Termodinamiğin 1. yasası: Herhangi bir sistemdeki toplam iç enerji (iç enerjisindeki artış: U2 – U1= ΔU), sisteme eklenen ya da çıkan ısı ve iş ile ilişkilidir. Yani hiçbir enerji yoktan var edilemez veya var olandan yok edilemez (enerjinin korunumu). Bu durum formülleştirilirse: ΔU = Q – W şeklinde tanımlanır." inkar edenlerin olması enteresan. Havadan elektrik üretmek ilginç fikir doğrusu. Lütfen forumun ilgili bölümüne yazın. Bu konunun başlığı nedir? "Elektrikli Volkswagen ID.7 Türkiye fiyatı açıklandı"

  • % 10 luk ötv dilimine soksalar ve fiyat daha uygun olsa güzel olurdu.

  • Emir ErdaL kullanıcısına yanıt

    Yakında onu da komple kaldırıp orta ekrana entegre ederler masraf olmasın diye Elektrikli Volkswagen ID.7 Türkiye fiyatı açıklandı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.