Şimdi Ara

Elektromekanik mi? Manuel mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bundan 3-5 sene oncesine kadar elektromekanik el freni diye bir kavram yoktu. Gunumuzde yavas yavas insanlar bunu idrak etmeye basladi.

    Forumda bir kac kez konusu acildi. Elektromekanik el freninde arac hareket halindeyken cekilemeyecegini duydum. Bir arkadasimin aracinda bunu teyit ettik. Fakat soyle bir durum var;

    Normal bir aracin 100-0 durma mesafesi ortalama 40 metre iken acil bir anda direksiyonu tam sol veya tam sol yapip el frenine asilarak spin atabilir ve bu mesafeyi dusurebiliriz.

    Ama bu durum elektromekanik el freninde olamaz gibi gozukuyor.

    Gorsellik konusunda Manuel el freni elektromekanigin yaninda tam bir ucube gibi duruyor.

    Bu durum hakkinda dusuncelerinizi + ve - leri belirtirmisiniz.

    Not: mobildeyim yazim hatalari icin ozur dilerim.



  • Ben mekanikten yanayım. Dar bir yolda 2-3 manevrada u dönmektense el frenini çeker direk dönerim. İşin birde eğlence boyutu var. BOŞ bir alanda el freni ile eğlene bilirsiniz.
  • Merak ettigim bi konuydu açılması iyi oldu gelecek cevapları bekliyorum.
  • İnsigniamda elektronik el freni var ve konfor olarak süper olsada manuelin tadını vermiyor.
    Ayrıca elektronik el freni seyir halinde iken çekilebilir bizzat insignia da denedim mükemmel bir fren yapıyor. Sakın ayak ile de fren yapmamalısınız.
  • Opel'ler de çekilebiliyor

     Elektromekanik mi? Manuel mi?
  • Eski model el freninden yanayım işin zevki orda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Ben mekanikten yanayım. Dar bir yolda 2-3 manevrada u dönmektense el frenini çeker direk dönerim. İşin birde eğlence boyutu var. BOŞ bir alanda el freni ile eğlene bilirsiniz.

    2-3 manevrada donebildigin yeri el freni ile nasil tek hamlede donuyorsun anlat bizde ogrenelim el freni cektiginde yol genisliyor galiba sizin oralarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vendettaa0


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Ben mekanikten yanayım. Dar bir yolda 2-3 manevrada u dönmektense el frenini çeker direk dönerim. İşin birde eğlence boyutu var. BOŞ bir alanda el freni ile eğlene bilirsiniz.

    2-3 manevrada donebildigin yeri el freni ile nasil tek hamlede donuyorsun anlat bizde ogrenelim el freni cektiginde yol genisliyor galiba sizin oralarda.

    Onden cekisli araclarda el frenini en ust konuma alip park edeceginiz yone dogru direksiyonu kivirim arabaya patinaj cektirerek kaymasini saglarsiniz.

    Bence riskli, zevkine degmeyecek bir yontem. El freninde bir ariza varsa ciddi problem,maddi kayiplar dogabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt_mhmt


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vendettaa0


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Ben mekanikten yanayım. Dar bir yolda 2-3 manevrada u dönmektense el frenini çeker direk dönerim. İşin birde eğlence boyutu var. BOŞ bir alanda el freni ile eğlene bilirsiniz.

    2-3 manevrada donebildigin yeri el freni ile nasil tek hamlede donuyorsun anlat bizde ogrenelim el freni cektiginde yol genisliyor galiba sizin oralarda.

    Onden cekisli araclarda el frenini en ust konuma alip park edeceginiz yone dogru direksiyonu kivirim arabaya patinaj cektirerek kaymasini saglarsiniz.

    Bence riskli, zevkine degmeyecek bir yontem. El freninde bir ariza varsa ciddi problem,maddi kayiplar dogabilir.

    2-3 hamlade donebilecegin darlikta bir yeri el freni ile donmen imkansiz gibi bir sey imkansiz demek istemiyorum fakat bunu yapabilmen icin milimetrik ayar yapman lazim yoksa arabanin kici kaldirima cikar o darlikta bir yolda.ama unutmusum forumda herkes driftci herkes tokyo driftten firlamis..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vendettaa0


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Ben mekanikten yanayım. Dar bir yolda 2-3 manevrada u dönmektense el frenini çeker direk dönerim. İşin birde eğlence boyutu var. BOŞ bir alanda el freni ile eğlene bilirsiniz.

    2-3 manevrada donebildigin yeri el freni ile nasil tek hamlede donuyorsun anlat bizde ogrenelim el freni cektiginde yol genisliyor galiba sizin oralarda.

    El freniniz iyi tutuyorsa zor bir yanı yok. Boş bir alanda deneyerek sizde yapabilirsiniz. Sadece biraz alışmak ve el frenini korkmadan çekmek lazım. Yoksa tekerlekler tam kitlenmiyor ve istenilen kayma elde edilemiyor. ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vendettaa0


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Ben mekanikten yanayım. Dar bir yolda 2-3 manevrada u dönmektense el frenini çeker direk dönerim. İşin birde eğlence boyutu var. BOŞ bir alanda el freni ile eğlene bilirsiniz.

    2-3 manevrada donebildigin yeri el freni ile nasil tek hamlede donuyorsun anlat bizde ogrenelim el freni cektiginde yol genisliyor galiba sizin oralarda.

    El freniniz iyi tutuyorsa zor bir yanı yok. Boş bir alanda deneyerek sizde yapabilirsiniz. Sadece biraz alışmak ve el frenini korkmadan çekmek lazım. Yoksa tekerlekler tam kitlenmiyor ve istenilen kayma elde edilemiyor. ;)

    Ustteki mesajimi oku. Ayrica ben bu el freni meredi yuzunden kac defa rot balans bozdum kac defa logar kapagina takildi arka taraf arabayi devirme tehlikesi yasadim ama bos isler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vendettaa0


    quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt_mhmt


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vendettaa0


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Ben mekanikten yanayım. Dar bir yolda 2-3 manevrada u dönmektense el frenini çeker direk dönerim. İşin birde eğlence boyutu var. BOŞ bir alanda el freni ile eğlene bilirsiniz.

    2-3 manevrada donebildigin yeri el freni ile nasil tek hamlede donuyorsun anlat bizde ogrenelim el freni cektiginde yol genisliyor galiba sizin oralarda.

    Onden cekisli araclarda el frenini en ust konuma alip park edeceginiz yone dogru direksiyonu kivirim arabaya patinaj cektirerek kaymasini saglarsiniz.

    Bence riskli, zevkine degmeyecek bir yontem. El freninde bir ariza varsa ciddi problem,maddi kayiplar dogabilir.

    2-3 hamlade donebilecegin darlikta bir yeri el freni ile donmen imkansiz gibi bir sey imkansiz demek istemiyorum fakat bunu yapabilmen icin milimetrik ayar yapman lazim yoksa arabanin kici kaldirima cikar o darlikta bir yolda.ama unutmusum forumda herkes driftci herkes tokyo driftten firlamis..

    Ayrıca 2-3 hamle niye o kadar dar göründü ki gözünüze? Zaten tek hamlede dönülecek olsa niye el frenini çekeyim. Normal bir araba 2 şeritli bir yolda U dönüşü yapamaz tek hamlede. 2 şeritli bir yolda el freni ile dönmek için gayet geniş. Bu arada arka fazla savrulacak olursa normal frene basıp ön tekerleri durdurduğunuzda kayma duracaktır. ;)

    Dediğim gibi pratik yapma işi. Tabi bu hareketleri D segmenti bir araçta yapamazsınız çünkü fazla ağır kalırlar. ;)


    Edit: Rogar kapağının üstünde el freni çekiyorsanız ben bir şey diyemem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lonely_man -- 17 Ocak 2012; 23:24:53 >




  • 100 ile giderken el freni ile spin attırarak daha kısa sürede durabilirmişiz
     Elektromekanik mi? Manuel mi?
  • takip...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    100 ile giderken el freni ile spin attırarak daha kısa sürede durabilirmişiz
     Elektromekanik mi? Manuel mi?


    Size katılıyorum kayan araba daha geç durur zaten. Çoğu kişi ABS'siz arabanında erken durduğunu düşünür ama öyle değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    100 ile giderken el freni ile spin attırarak daha kısa sürede durabilirmişiz
     Elektromekanik mi? Manuel mi?


    Tabiki daha kısa sürede durabiliriz.Keza bırakın 100 km/h ile gitmeyi 70km/h ile giderken çekelim el frenini, bankete düşerek, bariyerlere çarparak yada yol kenarındaki ağaca ortadan girerek gayet güzel durabiliriz.





  • Kesinlikle manuel.

    Eski aracımdaki sıkıntı çıkartmıştı.


    Servis çağırdım, yapıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    100 ile giderken el freni ile spin attırarak daha kısa sürede durabilirmişiz


    Bahsi edilen konu her araç için geçerli olmadığı gibi genellikle ABS bulunmayan otomobiller için geçerli bir durum teşkil eder.

    Yani kısaca ABS bulunmayan bir araç kızaklamaya başladığında 60 km altına inince el freni ve şanzıman ile müdahale edilerek fren mesafesinin yönü değiştirilebilir ya da kısaltılabilir.

    Ayrıca çok dik yokuşlarda aracı stop ettikten sonra, araç viteste ve kayıyorsa ya da el freninizde yetersiz kalıyorsa,
    Frenler aracınız stop halinde iken şiştiğinden, aracı çalıştırana kadar sizi yokuşta hızlanmaktan alı koyan şey manuel el frenidir.
    Özellikle bunun gibi durumlarda elektronik fren yetersiz kalabiliyor.
    Yeni nesil elektronik el frenleri araç hareket halinde iken de işlevsel olsa da en önemli etkenlerden biri;
    Aracın hareket halinde çalıştırılamıyor olması veya akü sorunu gibi durumlarda işlevsel bir fren mekanizmasına gereksinimimiz olması.

    Bir dönem elektronik park freni olarak araç hareket halinde iken çalışmayan el frenleri üretilmiş olsa da yeni nesil otomobillerde genellikle bunun tersi olarak araç hareket halinde iken güvenli bir frenaj sağlıyan otomatik park frenleri mevcut olabiliyor. Fakat yine de araç stop halinde iken hareket ederse ya da bir akü arızası durumunda araç haraket ediyorsa güvenli bir sistem olması açısından yetersiz kalabilirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vendettaa0


    quote:

    Orijinalden alıntı: mhmt_mhmt


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vendettaa0


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Ben mekanikten yanayım. Dar bir yolda 2-3 manevrada u dönmektense el frenini çeker direk dönerim. İşin birde eğlence boyutu var. BOŞ bir alanda el freni ile eğlene bilirsiniz.

    2-3 manevrada donebildigin yeri el freni ile nasil tek hamlede donuyorsun anlat bizde ogrenelim el freni cektiginde yol genisliyor galiba sizin oralarda.

    Onden cekisli araclarda el frenini en ust konuma alip park edeceginiz yone dogru direksiyonu kivirim arabaya patinaj cektirerek kaymasini saglarsiniz.

    Bence riskli, zevkine degmeyecek bir yontem. El freninde bir ariza varsa ciddi problem,maddi kayiplar dogabilir.

    2-3 hamlade donebilecegin darlikta bir yeri el freni ile donmen imkansiz gibi bir sey imkansiz demek istemiyorum fakat bunu yapabilmen icin milimetrik ayar yapman lazim yoksa arabanin kici kaldirima cikar o darlikta bir yolda.ama unutmusum forumda herkes driftci herkes tokyo driftten firlamis..

    Ayrıca 2-3 hamle niye o kadar dar göründü ki gözünüze? Zaten tek hamlede dönülecek olsa niye el frenini çekeyim. Normal bir araba 2 şeritli bir yolda U dönüşü yapamaz tek hamlede. 2 şeritli bir yolda el freni ile dönmek için gayet geniş. Bu arada arka fazla savrulacak olursa normal frene basıp ön tekerleri durdurduğunuzda kayma duracaktır. ;)

    Dediğim gibi pratik yapma işi. Tabi bu hareketleri D segmenti bir araçta yapamazsınız çünkü fazla ağır kalırlar. ;)


    Edit: Rogar kapağının üstünde el freni çekiyorsanız ben bir şey diyemem.

    Park halindeyken önden çekişli araçla manevralarla bile çıkamayacağın yerden el freniyle çıkabilirsin.Pratik isteyen bir iş.Ayrıca düğmeli araçların içi gerçekten çok hoş ve araç hareket halindeykende çekilse tadından yenmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SerkanYazgan. -- 18 Ocak 2012; 1:45:55 >




  • sen 100 kmh hızla giderken el frenini çekip spin atmaya dene bakalım spin mi atıyosun 3.5 mu atıyosun, baska bisey mi atıyosun .)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.