Mercedes-Benz E 200 d modelinin kaputu altında, şirketin tamamen kendi tasarlayıp ürettiği OM654 DE16 kod adlı 1.6 litre turbo dizel ünite bulunuyor. Söz konusu motor, 160 beygir güç ve 360 Nm maksimum tork üretiyor. A serisine koyarlarsa B-C her neyse artık Egea en güçlü dizel muhabbeti bitecek. 1.6'dan uzun bir aralıkta 360 Nm ve 160 PS'yi iyi almışlar 115 PS ile gurur duyan VW ders alsın. |
En güçlü 1.6 dizel Multijet değil Mercedes d (CDI) olmuş
-
-
2019 haberini yeni mi gördünüz hocam? Ek olarak Renault 1.6 dCi 160 Hp 380Nm ile bu motordan daha fazla torka sahip.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
opel ve hyundainin 1.6 136 lık motoru egeadan güçlü değil mi?
-
Reno dan Birşeyler öğrenmiş merso :)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
E 200 d'nin Egea'dan daha güçlü motoru olacak, Egea kimlerle rekabet ediyor, biz övüyoruz ama boşuna değil. Tek rakip E 200 d.
-
1.6 dizel tek turbo = 130hp
1.6 dizel çift turbo = 160hp
olay bu kadar basit aslında.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ama o motorda çift turbo var hocamquote:
Orijinalden alıntı: FurkanEmir411
2019 haberini yeni mi gördünüz hocam? Ek olarak Renault 1.6 dCi 160 Hp 380Nm ile bu motordan daha fazla torka sahip.
Gerçi mercedestekide çift turboymuş. Bu sayede bir kez daha DEFALARCA anladım ve kendime hak verdim ki DİZEL MOTORU ADAM EDEN HACİM 2.0 VE ÜSTÜ LİTRELER.
2.0 ın altındaki dizeller bi türlü tek turboyla 130 beygir bandını geçemediler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 9 Mart 2021; 19:42:1 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
En guzeli buyuk hacimli dizeller
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fıat istese o motorun 200 beygirliğini gene yapar.Dizel motor konusunda hiçbir markanın fıat'tan iyi olduğunu düşünmüyorum.İstediğiniz kadar kıvranın common rail teknolojisinin mujidi olması yanında fıat traktörlerinin gücünü namını sağlamlığını bilmeyen yoktur.Bazı firmaların daha dün ulaştığı 320 nm torku ilk olarak 2007 yılından beri araçlarında kullanana bir firma.Bir multijete baktığınızda ilk anda motorun üzerinde karmaşık dağınık uyumsuz hiçbir yer göremezsiniz.Parçaların yerleşim düzeni parça kalitesi bazı ünitelerin basit ve sade olması bile kalitesini gösterir.Bozulmasın diye çoğu parça elektronik kontrol yerine manuel kontrollüdür.Bir de vw tdı motoruna bakın.Kaputu açtığınızda motorun üstünde kablolar elektronik sensörler borulardan motor gözükmez.Çoğu şey karmaşık ve elektroniktir.Ondan dolayı da asla bir multijet olamaz.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ykaya1983Fıat istese o motorun 200 beygirliğini gene yapar.Dizel motor konusunda hiçbir markanın fıat'tan iyi olduğunu düşünmüyorum.İstediğiniz kadar kıvranın common rail teknolojisinin mujidi olması yanında fıat traktörlerinin gücünü namını sağlamlığını bilmeyen yoktur.Bazı firmaların daha dün ulaştığı 320 nm torku ilk olarak 2007 yılından beri araçlarında kullanana bir firma.Bir multijete baktığınızda ilk anda motorun üzerinde karmaşık dağınık uyumsuz hiçbir yer göremezsiniz.Parçaların yerleşim düzeni parça kalitesi bazı ünitelerin basit ve sade olması bile kalitesini gösterir.Bozulmasın diye çoğu parça elektronik kontrol yerine manuel kontrollüdür.Bir de vw tdı motoruna bakın.Kaputu açtığınızda motorun üstünde kablolar elektronik sensörler borulardan motor gözükmez.Çoğu şey karmaşık ve elektroniktir.Ondan dolayı da asla bir multijet olamaz.
İstese her marka 1.6 dizelden 220-230 beygir alır ama emisyona uydurmak dert. Bak Fiat Egeanın otomatik vitesini yeni normlara uyduramadı bu yılın son çeyreğini bekliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: FurkanEmir411İstese her marka 1.6 dizelden 220-230 beygir alır ama emisyona uydurmak dert. Bak Fiat Egeanın otomatik vitesini yeni normlara uyduramadı bu yılın son çeyreğini bekliyor.
Alıntıları GösterO iş öyle değil işte.Söylediklerimi tekrar etmek zorunda kalıyorum.2007 yılında 320 nm tork ile 1.6 dizel üretti fıat.Vw bugün hala 240 nm torklarda geziyor 1.6 dizelde.Ford peugeut hyundaı kıa vs 320 nm torka geçeli daha yeni oldu.Oysa fıat o torku 14 senedir araçlarında kullanıyor.İş sadece beygir değil dizelde tork da önemli.Ki 130 beygir 320 torku dizel üreten iki üç markadan birisi.
-
Fiat'ın multijeti ile Mercedesin Cdı motorunu karşılaştırıyorsunuz. Ne hikmetse sonu Vw tdi motoruna dokunuyor.
Vw konusu olmayınca forumda konular tutmuyor.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ykaya1983O iş öyle değil işte.Söylediklerimi tekrar etmek zorunda kalıyorum.2007 yılında 320 nm tork ile 1.6 dizel üretti fıat.Vw bugün hala 240 nm torklarda geziyor 1.6 dizelde.Ford peugeut hyundaı kıa vs 320 nm torka geçeli daha yeni oldu.Oysa fıat o torku 14 senedir araçlarında kullanıyor.İş sadece beygir değil dizelde tork da önemli.Ki 130 beygir 320 torku dizel üreten iki üç markadan birisi.
Alıntıları GösterFiat common rail buldu bulmasına ama rakiplerine göre korelilerle birlikte motorları müsrif.Rakiplerinden fazla yakar.
Ülkemizde ki pazar payı övdügünüz 1.6 multijet 320 nm torku makine degil 1.3 multijet motordur.
Vw 250 nm torkta ısrar etmesinin sebebi 7 ileridsg şanzumanın maksimum 250 nm torku kaldırması.Onlarda biliyor fazla torku dizelde olsun benzinlide torklarına dikkat edin.
Evet insanlar motora/şanzumana bakıyor ama iş sadece motor şanzumana bakmakla bitmiyor.Genel kaliteye baktıgınızda Fiat modelleri geride kalıyor.Müşteri kitlesi farklı zaten e kadar ekmek o kadar köfte hesabı. Şirketler/taksiciler/ucuz araç arayanlar.Bu yüzden servis ve yürütme maliyetleri diger markalardan daha ucuz.
Bütçesi olan gidiyor Vag grubu,Psa grubu,Ford vs daha kaliteli araç arayışında yada temiz ikinci ele yöneliyor.
Kimse bu motorda 320 tork var diyip fiat almıyor özetle.Multijet motor güzeldir orası ayrı. Genel araç kalitesi,ikinci el degeri,hitap ettigi kitle vs farklı...
Ayrıca '' Bir de vw tdı motoruna bakın.Kaputu açtığınızda motorun üstünde kablolar elektronik sensörler borulardan motor gözükmez.Çoğu şey karmaşık ve elektroniktir.Ondan dolayı da asla bir multijet olamaz.''
Diye yazmışsınız ama piyasada bulunun dizel motorlara bakın hepsinde hemen hemen aynı sensörler var. Multijette elektronik sensörler,borular yok sanırım. Dizelin çalışma mantıgı aynı hepsinde aynı sensörler var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 9 Mart 2021; 23:46:40 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: FurkanEmir411İstese her marka 1.6 dizelden 220-230 beygir alır ama emisyona uydurmak dert. Bak Fiat Egeanın otomatik vitesini yeni normlara uyduramadı bu yılın son çeyreğini bekliyor.
Alıntıları GösterBu kişinin motorda ki kalite anlayışı;
Bozulmasın diye çoğu parça elektronik kontrol yerine manuel kontrollüdür.Bir de vw tdı motoruna bakın.Kaputu açtığınızda motorun üstünde kablolar elektronik sensörler borulardan motor gözükmez.Çoğu şey karmaşık ve elektroniktir.Ondan dolayı da asla bir multijet olamaz.
Halbu ki dizellerin çogunda aynı sensörler var.Ne yapıyor multijet dpf kullanmıyor mu? Egr yok mu? Oksijen sensörleri,vuruntu sensörü vs yok mu? Boru vs zaten kullanmaz multijet (!)
Yazdıgınız gibi çogu marka biliyor yüksek beygir almayı ama emisyon,şanzumanın kaldıracagı maksimum gücü (mesela dsg 7 ileride maksimum 250 nm tork),motor maliyeti,motor ömrü,optimum yakıt tüketimi gibi bir çok degeri göz önünde bulunduruyor.
Belki de fiat bu yüksek tork için rakiplerinden bir miktar daha fazla yakıtı gözden çıkarmıştır.
Multijet motorlar ne istedigini bilene güzel.Ama kimse bu motorda 320 tork var diye gidip Fiat almıyor.
Adamlar aynı motorun turbosunu vs degiştiriyor motorda revizyona gidiyor 75 hp/90hp/105 hp diye sıralıyor neden? Bu işin maliyeti var.
Bütün markalar biliyor gerekirse çift turbo koysun 160 hp alsın bu sefer turbo tamirinde masraf iki kat artacak ondan sonra bu motorun parçaları çok pahalı olacak Zaten bu motorlar ülkemize pek ugramaz.Düşük güçte tek turbo olanlar gelir genelde.
-
quote:
Orijinalden alıntı: alembizimFiat common rail buldu bulmasına ama rakiplerine göre korelilerle birlikte motorları müsrif.Rakiplerinden fazla yakar.
Ülkemizde ki pazar payı övdügünüz 1.6 multijet 320 nm torku makine degil 1.3 multijet motordur.
Vw 250 nm torkta ısrar etmesinin sebebi 7 ileridsg şanzumanın maksimum 250 nm torku kaldırması.Onlarda biliyor fazla torku dizelde olsun benzinlide torklarına dikkat edin.
Evet insanlar motora/şanzumana bakıyor ama iş sadece motor şanzumana bakmakla bitmiyor.Genel kaliteye baktıgınızda Fiat modelleri geride kalıyor.Müşteri kitlesi farklı zaten e kadar ekmek o kadar köfte hesabı. Şirketler/taksiciler/ucuz araç arayanlar.Bu yüzden servis ve yürütme maliyetleri diger markalardan daha ucuz.
Bütçesi olan gidiyor Vag grubu,Psa grubu,Ford vs daha kaliteli araç arayışında yada temiz ikinci ele yöneliyor.
Kimse bu motorda 320 tork var diyip fiat almıyor özetle.Multijet motor güzeldir orası ayrı. Genel araç kalitesi,ikinci el degeri,hitap ettigi kitle vs farklı...
Ayrıca '' Bir de vw tdı motoruna bakın.Kaputu açtığınızda motorun üstünde kablolar elektronik sensörler borulardan motor gözükmez.Çoğu şey karmaşık ve elektroniktir.Ondan dolayı da asla bir multijet olamaz.''
Diye yazmışsınız ama piyasada bulunun dizel motorlara bakın hepsinde hemen hemen aynı sensörler var. Multijette elektronik sensörler,borular yok sanırım. Dizelin çalışma mantıgı aynı hepsinde aynı sensörler var.
Alıntıları GösterBir şeyi savunmak için çamura yatmakta üstünüze yok.Bu kadar ısrarla ırgalandığınıza göre vw fanboyu olduğunuz da net.250 tork kullanmasının ebebini dsg ye bağlamışsınız.Sanki sadece dsg şanzımanla araç üretiliyor gibi.Peugeut 1.6 230 ve 1.6 300 torklu iki ayrı motor sürüyor piyasaya.Vw nin dizelde emisyon sahtekarlığını duymayan bilmeyen kalmadı.Ama fabrika müdürü gibi vw den çok siz savunuyorunsuz vw'yi.240 tork diyorum ama onu bile beceremedi yüzüne gözüne bulaştırdı.Artık birçok modelde dizel motoru da kaldırdı.Vw nin dizel motorunu sana anlatmama gerek yok dostum.Youtube de vw ustası herkesin bildiğ, aslan usta var.Onun videolarını izle ne demek istediğimi anlarsın.Vw sadece motor konusunda değil genel olarak sorunlu bir marka.
-
Mercedes ve Fiat bir markalar mı ki? Ne zamandır aynı kesime araç üretir oldular? Fiat motorları "kendi rakibi motorlar" arasında en az sorunlu olup en yüksek performansı veren motorlardan biri. Bunu herkes biliyor. Motor üzerinden kalite algısı yapmak da doğru değil. Egea da 1.6 Mjet kullanıyor, Lancia Delta da. Böyle bakarsak ikisi de benzer kalitede araçlar olmalı ancak Delta C segmentte D segmente oynarken, Egea C segmentte B segmente oynuyor.
Biraz karşılaştırma yaparken tarafsız olunmalı. -
quote:
Orijinalden alıntı: FurkanEmir411
2019 haberini yeni mi gördünüz hocam? Ek olarak Renault 1.6 dCi 160 Hp 380Nm ile bu motordan daha fazla torka sahip.E serisini 8 küsur saniyede 0-100 yaptırıyor, 2020 Aralık sayısı bir oto dergisinde gördüm bu motoru.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-73181344BE 200 d'nin Egea'dan daha güçlü motoru olacak, Egea kimlerle rekabet ediyor, biz övüyoruz ama boşuna değil. Tek rakip E 200 d.
E serisi 1660 kilogram ve 0-100'ü 8.4 saniye, Egea 1270 kilogram ve 0-100'ü 9.8 saniye.
Ton başına E serisi 216 Nm ve 96 beygir güce sahip, Egea ise 251 Nm ve 94 beygire sahip.
Ağırlığa göre konuşursak Egea bunun karşısında rezil denebilir, hem de Egea'nın 0-100 hızlanması 1.5 saniye daha kötü.
Mercedes 1.6 dizel işini iyi yapmış. Zorlarına gidince 2 senede hayvan gibi motor yapmışlar psikopat bi millet Almanlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 10 Mart 2021; 14:34:43 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Profes124
Mercedes ve Fiat bir markalar mı ki? Ne zamandır aynı kesime araç üretir oldular? Fiat motorları "kendi rakibi motorlar" arasında en az sorunlu olup en yüksek performansı veren motorlardan biri. Bunu herkes biliyor. Motor üzerinden kalite algısı yapmak da doğru değil. Egea da 1.6 Mjet kullanıyor, Lancia Delta da. Böyle bakarsak ikisi de benzer kalitede araçlar olmalı ancak Delta C segmentte D segmente oynarken, Egea C segmentte B segmente oynuyor.
Biraz karşılaştırma yaparken tarafsız olunmalı.En güçlü 1.6 dizele bakıyoruz, Mercedes kabul edelim ton başına daha güçsüz motoru daha performanslı yapmış, en performanslı 1.6 dizel E200d diyebiliriz.
Egea'nın motoru çok övülüyorda, öyle aman aman bir motorda değilmiş onu göstermek istedim.
Mercedes'in motoru sanırım çift Variable Turbine Geometry ile beslenmiş, enjeksiyon basıncını bulamadım herhalde 2200-2400 Bar'a çıkmışlar.
Şunu 13 litre Scania'lara uygulasak 2925 Nm tork ve 1300 PS güç elde edeceğiz neredeyse Leopard 2 motoru olacak.
-
quote:
Orijinalden alıntı: alembizimFiat common rail buldu bulmasına ama rakiplerine göre korelilerle birlikte motorları müsrif.Rakiplerinden fazla yakar.
Ülkemizde ki pazar payı övdügünüz 1.6 multijet 320 nm torku makine degil 1.3 multijet motordur.
Vw 250 nm torkta ısrar etmesinin sebebi 7 ileridsg şanzumanın maksimum 250 nm torku kaldırması.Onlarda biliyor fazla torku dizelde olsun benzinlide torklarına dikkat edin.
Evet insanlar motora/şanzumana bakıyor ama iş sadece motor şanzumana bakmakla bitmiyor.Genel kaliteye baktıgınızda Fiat modelleri geride kalıyor.Müşteri kitlesi farklı zaten e kadar ekmek o kadar köfte hesabı. Şirketler/taksiciler/ucuz araç arayanlar.Bu yüzden servis ve yürütme maliyetleri diger markalardan daha ucuz.
Bütçesi olan gidiyor Vag grubu,Psa grubu,Ford vs daha kaliteli araç arayışında yada temiz ikinci ele yöneliyor.
Kimse bu motorda 320 tork var diyip fiat almıyor özetle.Multijet motor güzeldir orası ayrı. Genel araç kalitesi,ikinci el degeri,hitap ettigi kitle vs farklı...
Ayrıca '' Bir de vw tdı motoruna bakın.Kaputu açtığınızda motorun üstünde kablolar elektronik sensörler borulardan motor gözükmez.Çoğu şey karmaşık ve elektroniktir.Ondan dolayı da asla bir multijet olamaz.''
Diye yazmışsınız ama piyasada bulunun dizel motorlara bakın hepsinde hemen hemen aynı sensörler var. Multijette elektronik sensörler,borular yok sanırım. Dizelin çalışma mantıgı aynı hepsinde aynı sensörler var.
Alıntıları GösterFiat'ın enjeksiyon ve motor mimarilerinin gelişiminin önemli bir bölümü Alman Bosch'a aittir, Multijet motor zamanında Alman motoru diye boşa demediler.
1994 yılında Fiat ile Alman Robert Bosch GmbH arasında yapılan anlaşma ise bir dönüm noktasıdır. Fiat bu enjeksiyon sistemini geliştirmelerini FPT üzerinden dahili olarak yürütmek ve sistemi kendisi üretmek yerine projeye Bosch’u da dahil etti ve 2 yıllık ortak çalışmanın sonunda seri üretim için de Bosch ile anlaştı. İtalyan üretici bu anlaşma ile UniJet’in ticari haklarını Bosch’a sattı, ancak sistemi kendi otomobillerinde kullanma hakkını da korudu. Bu anlaşma daha yeni keşfedilmiş olan Common Rail teknolojisini Fiat’ın tekelinden çıkaracak ve Bosch bu sistemi tüm üreticilerin kullanımına sunacaktı.
Egea tanıtımında Saffet Üçüncü de demişti Egea'nın motoru 1600 Bar Bosch enjeksiyonu diye.
Turbo dizelde ben CX 2500'leri dönüm noktası alıyorum şahsen.
Edit: https://hayatinvirajliyollarinda.com/2016/12/16/fiat-multijet//
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 10 Mart 2021; 14:45:26 >
E 200 d'nin Egea'dan daha güçlü motoru olacak, Egea kimlerle rekabet ediyor, biz övüyoruz ama boşuna değil. Tek rakip E 200 d. |
2019 haberini yeni mi gördünüz hocam? Ek olarak Renault 1.6 dCi 160 Hp 380Nm ile bu motordan daha fazla torka sahip.
|
1.6 dizel tek turbo = 130hp
1.6 dizel çift turbo = 160hp olay bu kadar basit aslında. |
opel ve hyundainin 1.6 136 lık motoru egeadan güçlü değil mi? |
Fıat istese o motorun 200 beygirliğini gene yapar.Dizel motor konusunda hiçbir markanın fıat'tan iyi olduğunu düşünmüyorum.İstediğiniz kadar kıvranın common rail teknolojisinin mujidi olması yanında fıat traktörlerinin gücünü namını sağlamlığını bilmeyen yoktur.Bazı firmaların daha dün ulaştığı 320 nm torku ilk olarak 2007 yılından beri araçlarında kullanana bir firma.Bir multijete baktığınızda ilk anda motorun üzerinde karmaşık dağınık uyumsuz hiçbir yer göremezsiniz.Parçaların yerleşim düzeni parça kalitesi bazı ünitelerin basit ve sade olması bile kalitesini gösterir.Bozulmasın diye çoğu parça elektronik kontrol yerine manuel kontrollüdür.Bir de vw tdı motoruna bakın.Kaputu açtığınızda motorun üstünde kablolar elektronik sensörler borulardan motor gözükmez.Çoğu şey karmaşık ve elektroniktir.Ondan dolayı da asla bir multijet olamaz. |
Çünkü VW'e herkes gizli hayranlık besliyor. Buradan en VW düşmanı olana 400 bin nakit ver aynı gün parayı Passat'a gömer. |
Benzer içerikler
- llumar cam filmi
- 1.25 cvvt motor nasıl
- muayene geçerlilik tarihi nedir
- corolla mı megane mı 2024
- nissan vanetta neden tutulmuyor
- kia 2024 fiyat listesi
- honda civic 2022 fiyat listesi
- hyundai insert
- chery euro ncap
- ora elektrikli araba
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X