Şimdi Ara

En ufak virajda frene basanlar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
2
Favori
5.513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Araba kullanırken aldığınız risk önemlidir.

    Arabayı tam olarak limitlerde kullanıyorsanız, %100 riskli kullanıyorsunuz demektir. Yani en ufak bir hata affetmez, o hatada kaza yaparsınız. Örnek: Altındaki arabanınızın maksimum 100km ile gireceği viraja 100km ile girerseniz %100 risklisiniz, yoldaki en ufak bir eğim, hafif bir su birikintisi size kaza yaptirir

    Bazı temkinli insanlar ise arabayı %60-70 riskle kullanır. Arabasının 100le girebileceği viraja 60-70le girer. İşte bu tür insanların da kendisi dışında gelişebilecek olaylara karşı her zaman bir toleransı vardır. Önüne köpek çıksa, aniden çocuk çıksa, bir anda aracı stop etse, yolda gizli buzlanma olsa dahi yolda kalmak için yeterli şansa sahip olurlar.

    Netice itibariyle, yarış halindeki bir arabanın 100le viraja girip ötekini sollaması illa onun iyi şoför olduğunu veya arabasının daha iyi olduğunu göstermez, bilakis onun daha fazla risk aldığını gösterir.

    Yerinde bir anlatim olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaş sana ne? Adam kurallar gereği viraja girerken hızını azaltıyor doğru olanı yapıyor sen yavaşlamayacaksın diye adamdan kural ihlali yapmasını nasıl beklersin?Sen hızlı gir gebereceksen geber sizin gibilerin zihniyeti yüzünden insanlar şehir içi hız sınırında gidince korna selektör vs yiyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uruker

    Bu kafayla çok fazla viraj görebileceğini zannetmiyorum

    +1
  • Ankarada oyle kelebek alt gecitler yaptilarki virajlari tam suprizli iki kere cikiyodum refuje max 50 ile :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok aşırı edirgin edene kadar frene basmam ama çok hızlı da girmem virajlara en son VSA'yı denemek için gereğinden hızlı girmiştim hem de sonu görünmeyen bir viraja dıştan dönerken bir anda karşıma yol kenarına park etmiş bir araç denk geldi çok şükür karşı şerit boştu oraya atladım hemen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus o kadar da efsane viraj almıyor
  • Focusun iyi yol tuttuğunu risk alıp denemeyen ya da sağdan soldan duymayan bu araba iyi yol tutuyor diyemez yani acemi birini korkutur çünkü çok yatar virajda ama kopmaz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence arkadaş tehlikeli sürmekten bahsetmiyor, araba sürmekten haberi olmayan insanları işaret ediyor ki bu insanlar başka tehlikeli hareketler de yapıp kazaya zemin hazırlıyorlar. Bunun en çok örneği bayram vb. tatillerde uzun yolların kalabalık olduğu zamanlarda ortaya çıkıyor.

    Örneğin uzun yolda çok hafif virajlarda D sınıfı araç ile frene basanlar var, B sınıf araçların çok kolayca dönebileceği virajlar. Ayrıca normal hızla gelip viraja girdikten sonra frene asılanlar var, böylece aracın ağırlığı ön tarafa yığılıyor ve yol tutuş daha riskli bir hale geliyor.

    Viraj hafif sertse viraj öncesi dengeli bir fren yapıp sonrasında hafif gaza dokunursanız o araç zaten gayet emniyetli bir şekilde dönecektir.

    Yerine göre gitmek, tehlikeli hareket yapmamak çok önemli, bu tip kullanıcıların yaptığı yerine göre gitmekten çok çok uzak.
  • iptal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Power7Gear -- 29 Nisan 2014; 22:46:31 >
  • Virajlara yavaş girerim, frene basmışsam çoğunlukla iç taraftayımdır, viraja frene basmayıp son gaz giren babanın biri yandan içe kırıp savrulmayı azaltmaya çalışırken üstüme çıkmak üzeredir. Çok yapıyorlar bunu çok. Şeridinde viraj alamıyorsan gaza da basmayacaksın ya da azcık frene basacaksın.

    Bence sizin gördüklerini arabada birşeyler ile ilgilenenlerdir. Bugünlerde araç kullanırken telefonla falan konuşmak değil yazı yazan, navigasyon kurcalayan o kadar çok kişi var ki.
  • Megane kullanın sonra konuşalım :) virajlarda aracın müthiş bir kayma eğilimi var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Adana mavi bulvar değil mi?

    O değil de orada ana caddeye bağlanırken dank diye atlayan çok oluyor birde.

    Ora yine iyi siz bi denizli mahallesini gorun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megane sahaserdir. Kontrayi onda ogrenmistim mecburiyetten..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adana trafiği berbat oldu yaw
    Mendereste geçen hafta 15 dkda 4 kaza oldu millet manzaraya bakarken küt öndekine geçiryor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elegance883 -- 29 Nisan 2014; 23:53:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beni anlatmışsın ama virajlar her zaman tehlikelidir.virajı dönünce arabada ne varsa basıyorum :)
  • Mantıksız bir yaklaşım viraj sonucta bu dengesiz girilirse dengeyi bozar aracın kucuklugu büyüklüğü farketmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok tehlikeli değilmi tam virajda frene asılmak ? Kızaklama riskini %100 lere çeker
  • hak veriyorum. devamlı gaza basarak gidenlerle ışıklarda yada virajda yan yana gelince yazık fazladan yaktığın yakıta diyorum. ne kadar fren o kadar gaz. zaten konu sahibi de gereksiz hız yapmadığı için kaza riski de az olur.
  • Bu konuda aynı şeyleri düşünüyorum viraja girerken genelde frene basmam gazdan ayağımı çekerim araba viteste hızını kaybederek virajı alır gerekirse vites küçültüyorum viraja girince zorda kalmadıkça asla frene basmam araba kayabilir riskli bunun yerine viraja girmeden hızımı ayarlarım en ufak bir durumda fren kullananları bende anlamış değilim bırakın şehir içini uzun yolda bile bunu yapanlar var normalde de freni elimden geldiğince kullanmam bu şekilde hem aracımı daha tasarruflu kullanmış oluyorum gereksiz hızlanmalar yapmayarak fren ihtiyacımı minimuma indiriyorum hemde gayet güvenli bir şekilde araç kullanıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iakbay06 -- 30 Nisan 2014; 13:41:41 >
  • Her yerde virajın ne kadar keskin olduğunu anlamak mümkün değil heleki ordan ilk defa geçiyorsan şahsen benim işim geregi her hafta il değiştirirdim doğu tarafında virajlar dağ ile kaplı olduğu için 30 metre sonrasını göremiyosun haliylede frene basmak durumunda kalıyosun hem keskin olmasa bile bellimi olur karşıdan gelen araç geç farketmiştir virajı toparlayamamış senin şeridine geçmiştir veyahut aracı arıza yapmıştır virajı dönerken reflektörü yoktur bence virajlı yollarda frene basmak hayat kurtarır freni kullanmamız gereken önemli yerlerden biridir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.