Şimdi Ara

En ufak virajda frene basanlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
2
Favori
5.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dikkat ediyorumda çoğu kişi,en ufak bir virajda frene basıyor.anlam veremiyorum.virajın derinliği görünüyor,yol çift şeritli yol.daha arabasının orayı o hızda dönüp dönmeyeceğini bilmiyorlar mi?ben çok hızlı kullanmıyorum ama virajlarda fazla hız kesmiyorum.tabi virajın keskinliğinin göründüğü yerlerde.Sonuçta altımdaki arabaya bir yılda alıştım.Dönüp dönmeyeğini anlıyorum.

    Hatta adanada olanlar bilir.Mavi bulvardan real tarafına gidiyorduk.Önde bir tane araç ortalamış gidiyordu yolu.Altındaki arabada efsane yol tutuyor dediğiniz focustu.Arabanın dibine girdim ama çekilmedi,selektör yaptım çekilmedi.Gündüz olduğu için görmemiş olabilir ama dibine giren aracın yol istediği besbelli yani.Rahatsız olmasın diye kornaya basmadım.

    Sonra düzlüğe çıktık bu adam gazı yapıştırdı 2 saniyede gözden kayboldu.Bendeki araç fındık motor olduğu için yetişemedi.Zaten yetişmek gibi,yarış yapmak gibi bir derdim yok.Ama anlamadığım şey ben mi bu virajarı hızlı dönüyorum,yoksa onlar mı yavaş dönüyor.

    Düz yolda gazı yapıştırıyorlar,virajda ise pısıyorlar.Fazla tecrübem olmamasına rağmen virajları çoğu kişiden hızlı dönüyorum.

    Merak ettim,forumdaki sürücüler nasıl yapıyorlar.En ufak virajda fren lambasını yakıp,düzlükte yapıştırıyorlar mı?Bende mi bir sorun var acaba







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Virajda Frene Basmanın Tehlikeleri ve Neden Kaçınılması Gerektiği

    Araç kullanırken viraj alırken frene basmak, ciddi güvenlik riskleri oluşturan yaygın bir hatadır. Virajda frene basılması, aracın savrulmasına, hatta kaza yapmasına neden olabilir.

    Viraj alırken fren yapmak, aracın ağırlığını ön tekerleklere aktarır, bu da arka tekerleklerin yol tutuşunu azaltır. Bu, aracın virajdan çıkmasına veya savrulmasına neden olarak sürücünün kontrolünü kaybetmesine yol açabilir.

    Ayrıca, viraj alırken fren yapmak, aracın momentumunu azaltır ve bu da virajı dönmeyi daha zor hale getirir. Araç virajdan çıkamayabilir veya aşırı yavaşlayabilir ve bu da diğer araçlarla çarpışma riskini artırır.

    Viraj Dönerken Frene Basılmaması Gereken Nedenler:

    • Aracınız savrulabilir veya kayabilir
    • Virajı dönmek zorlaşır
    • Diğer araçlarla çarpışma riski artar

    Viraj Alırken Güvenli Bir Şekilde Nasıl Dönülür:

    Viraj alırken frene basmaktan kaçınmak için şu ipuçlarını takip et:

    • Viraja girmeden önce hızınızı yavaşlatın.
    • Viraj boyunca sabit bir hızda sürün.
    • Virajı geniş kesin, böylece aracınız savrulma riski taşımasın.
    • Virajdan çıktıktan sonra yavaş yavaş hızlanın.

    Viraj alırken frene basmak tehlikeli bir uygulamadır ve her zaman kaçınılmalıdır. Yukarıdaki ipuçlarına uyarak, virajlarda güvenli bir şekilde dönebilir ve kaza riskini azaltabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben gaza basarim genelde :)

    Saka saka ama bende surekli frene basanlari anlamam, sonucta insan onunu goruyor viraj varsa onceden vites kucult ne biliyim gazi birak freni ne kadar az kullansan o kadar kardir mantiginda araba kullaniyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum mavi bulvarda hergun aynı manzara var.
    Özellikle bazı yerlerde..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyi de ben aracima guvenmiyorum diye basiyorum zaten altimizda ferrari yok neticede virajlarda yere yapissin. cogunun lastik omru bile bitmis. kendine degil aracina guvenmediginden basiyor sende risk almiyorsan frenle bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kafayla çok fazla viraj görebileceğini zannetmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadan gelen yoksa frene basmıyorum ama arkadan gelen varsa onu uyarmak için frene basıyorum.
  • Araba kullanırken aldığınız risk önemlidir.

    Arabayı tam olarak limitlerde kullanıyorsanız, %100 riskli kullanıyorsunuz demektir. Yani en ufak bir hata affetmez, o hatada kaza yaparsınız. Örnek: Altındaki arabanınızın maksimum 100km ile gireceği viraja 100km ile girerseniz %100 risklisiniz, yoldaki en ufak bir eğim, hafif bir su birikintisi size kaza yaptirir

    Bazı temkinli insanlar ise arabayı %60-70 riskle kullanır. Arabasının 100le girebileceği viraja 60-70le girer. İşte bu tür insanların da kendisi dışında gelişebilecek olaylara karşı her zaman bir toleransı vardır. Önüne köpek çıksa, aniden çocuk çıksa, bir anda aracı stop etse, yolda gizli buzlanma olsa dahi yolda kalmak için yeterli şansa sahip olurlar.

    Netice itibariyle, yarış halindeki bir arabanın 100le viraja girip ötekini sollaması illa onun iyi şoför olduğunu veya arabasının daha iyi olduğunu göstermez, bilakis onun daha fazla risk aldığını gösterir.




  • valla ben çamurluğa değene kadar basıyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adana mavi bulvar değil mi?

    O değil de orada ana caddeye bağlanırken dank diye atlayan çok oluyor birde.
  • Köşeye varana kadar savrulmamak için biraz fren köşeyi döndüm gibiyse gaz
  • Kendi aracınıza bile 1 yılda alışıyorken başka araçlara sadece bakarak viraj dönüş kabiliyetini nasıl anlıyorsunuz ?
  • olay sadece iyi şöförlük yada muhteşem yol tutuş olsaydı ölen yarış pilotu olmazdı. ben frene basanlardanım. yavaş gidenlerdenim. aracına lastiğine yola ve en önemliside senin kafandakilere asla güvenemeyenlerdenim. bu ülkede dümdüz bölünmüş yolda arada 2 metre refüj ü bile aşıp karşı yola dalabilen katiller oldukça bırakta biraz dikkatli olalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizim milletin ortası yok ya tam gaz yada ayak frende gidiyor... önü boş geçmiş sol şeride birde ayak frende hop onun arkasındaki fren derken bi bakmışsınız trafik şişmiş neredeyse... tamam yavaş gitmek istersin o zaman geç en sağa oradan git ama olmaz illa en sola geçecek 60 70 ile bide frene basa basa, sonra neden makas oluyor, önüne geçiyorsun bi bakıyorsun yol boş adama bakıyorsun hiç oralı değil yol babasından miras kalmış sanki. Pratik araç kullanma algısı çok düşük milletimizde... iki gün önce haliç yokuşunu çıkıyorum üç şeritli yolu öyle bi kapatmış ki üç arkadaş ne birbirlerini geçiyorlar nede başka şeride geçiyorlar önleri boş dünya umurlarında değil, sinirlenmemek elde değil
  • dikkat önemli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Virajın açısına göre değişir, bize öğretilen açı ne olursa olsun viraja girilmeden süratliysen vites düşürülür motor freniyle viraja girilir,virajın tam ortasına gelince hafifçe gaza basılır araç daha iyi yolu kavrasın diye ben hep öyle yaparım bu güne kadar hiç sorun olmadı.
  • Lastiğine güvenmiyordur, viraja temkinli girer.
    Aracına güvenmiyordur, viraja temkinli girer.
    Şoförlüğüne güvenmiyordur, viraja temkinli girer.
    Yolu bilmiyordur, viraja temkinli girer.
    Daha önce kaza yapmıştır, viraja temkinli girer.

    Ayrıca bazen ben de uzun yolda freni hafif bi yokluyorum. Frene bir şey olursa, frene ihtiyacım yokken öğreneyim bunu diye.
  • Virajda frene basmalarını geçtim, düz yolda giderken "ay galiba fazla hızlandım" diye ufak ufak frene dokunan tipleri çok görüyorum ben Ankara'da. Ana bulvarlardan birinde (konya,eskişehir ya da istanbul yolu) adamın - genelde kadının- önü boş, viraj yok, sağa sola dönüş yok, bağlantı yok, yolda herhangi bir bozukluk yok, radar yok, yok oğlu yok, hatta aynaya bakmak da yok bi anda 90la giderken ufak ufak frene dokunup yavaşlayan o kadar çok sürücü görüyorum ki ilk ışıkta indirip yaşadığı kafa için ne kullandığını sormak istiyorum.
  • Bu kafayla daha fazla viraj göremezsin diyen olmu.Ben viraja nasıl giriyormuşumda göremiyeceğim daha fazla viraj?Ben dedimki virajlarda fazla hız kesmiyorum-tabi virajın açısının belli olduğu yerlerde-ve arabayı bugüne kadar hiç zorlamadım.Hiçte tehlike atlatmadım.Bu iki durum ,sana yeter mi virajlara hızlı girmediğimin kanıtı olarak?

    Kendi arabana 1 yılda alışıyorken,bir defa gördüğün aracın viraj kabiliyetini nasıl anlıyorsun diyen olmuş.Bendeki araç b sınıfı bir araç.C sınıfı bir araç bırakın da benimle aynı viraja girebilsin.Olayı verdiğim focus örneğine indirgemenin anlamı yok.Ben onu örnek olarak dedim.

    Ben hızlı veya tehlikeli araç kullanmıyorum.Yolda telefonla konuşmuyorum,sigara içmiyorum,sağdan giden adamdan yol istemek gibi bir saçmalık yapmıyorum.

    Daha geçen hafta erdemli civarındayız.Sol tarafta dönüş için cep var.Işıklarda durdum.Yeşil yandı ve kalkışa geçtik.Arkadan gelen bir araç sırf hız kesmemek için cepten geçip önüme kırdı.Frene basmasam ya bana vuracak ya ortadaki refuje girecek.

    Hız sınırı 70 olan realin önündeki yolda 50 civarı hızla sağdan yavaş yavaş gidiyordum.Arkamdaki araç selektör yapıyor.Bu ne mantıktır ya.Geçeceksen soldan geç.

    Yine hız sınırı 70 olan yer,otogarın önündeki yolda tam hız sınırı olan 70le gidiyorum.Arkamdaki servis aracı selektör yaptı.Acaba ne yapmamı bekliyorlar cidden merak ediyorum.Kaldırıma çıkmamı mı?yoksa hız sınırını geçmemi mi?

    Bu verdiğim örneklerdeki gibi kimseyi rahatsız etmiyorum ben.Ve ben tehlikeli araba kullanıyor oldum.Bu dediklerimi yapanlar tehlikesiz araç kullanıyorlar. çünkü 2 şeritlik yolu ortaladılar ve keyiflerine baktılar.Böylelikle sağ ya da sol aynaya bakmaya gerek bile yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Gecen sene yagmurlu havada dumduz yolda dumduz giderken araba suya kapildi ve oldugu yerde donmeye basladi. Done done sol kaldirim ve yol ayrimina cikti sonra done done yolun sag kenarindaki engellere vurdu sonra donup yolun sol tarafindaki kaldirima cikip durdu. Kazayi yaptigim yol her gun kullandigim ve gayet duzgun asfaltli olan elimin ici gibi bildigimi dusundugum bir yoldu.

    Hizim 70 falandi, daha yuksek olsaydi muhtemelen trafigin hizli isledigi 3 seritli ters yone cikip insanlara ve arabalara zarar verecektim.

    Hizim dusuk olsaydi muhtemelen bunlar olmayacakti.

    Araba perte cikti, benim burnum bile kanamadi.

    Simdiki arabam gayet iyi yol tutan bir araba olan astra h. Corollama gore yol tutus cok cok daha iyi, zaten astralar da focuslar ile kiyaslaniyor.

    Ama o araba ile corolla ile 60 ile dondugum yerden en fazla 50 ile donuyorum. Halbuki cok daha yuksek hizla donebilir, ama donmuyorum. Her an kaymaya bir seye karsi tetikte donuyorum.

    İstanbul santiye alanina dondu, yollar cok kotu ve pis. Her gun yollar kamyonlar yuzunden zarar goruyor ve kirleniyor.

    10 km daha yavas tetikte donmeyi tercih ederim, istedigin kadar selektor yap oyle donerim sonra da gaza basarim hic bir sey kaybetmem sen de kaybetmezsin, virajda sinirlarda donersen sadece kendini riske atarsin.

    Beni anlamıyorsunuz.Ben virajları üst limitlerde sürmüyorum.Şeridinden milim taşmıyacak hızda dönmekten bahsediyorum.Ama zaten benden çok daha düşük hızda gidenler şeridi ortalayıp gittikleri için mecbur frene basmak zorunda kalıyoruz.Madem herkes böyle düşünüyor.Bundan sonra bende kendimi kasmıcam sağa geçmek için.Şeridi ortalayıp süreceğim bundan sonra.Aynaya bakmaya gerek bile yok.Oh ne rahat ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uruker

    Bu kafayla çok fazla viraj görebileceğini zannetmiyorum

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.