Şimdi Ara

En ufak virajda frene basanlar (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
2
Favori
5.513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malt1

    Dikkat ediyorumda çoğu kişi,en ufak bir virajda frene basıyor.anlam veremiyorum.virajın derinliği görünüyor,yol çift şeritli yol.daha arabasının orayı o hızda dönüp dönmeyeceğini bilmiyorlar mi?ben çok hızlı kullanmıyorum ama virajlarda fazla hız kesmiyorum.tabi virajın keskinliğinin göründüğü yerlerde.Sonuçta altımdaki arabaya bir yılda alıştım.Dönüp dönmeyeğini anlıyorum.

    Hatta adanada olanlar bilir.Mavi bulvardan real tarafına gidiyorduk.Önde bir tane araç ortalamış gidiyordu yolu.Altındaki arabada efsane yol tutuyor dediğiniz focustu.Arabanın dibine girdim ama çekilmedi,selektör yaptım çekilmedi.Gündüz olduğu için görmemiş olabilir ama dibine giren aracın yol istediği besbelli yani.Rahatsız olmasın diye kornaya basmadım.

    Sonra düzlüğe çıktık bu adam gazı yapıştırdı 2 saniyede gözden kayboldu.Bendeki araç fındık motor olduğu için yetişemedi.Zaten yetişmek gibi,yarış yapmak gibi bir derdim yok.Ama anlamadığım şey ben mi bu virajarı hızlı dönüyorum,yoksa onlar mı yavaş dönüyor.

    Düz yolda gazı yapıştırıyorlar,virajda ise pısıyorlar.Fazla tecrübem olmamasına rağmen virajları çoğu kişiden hızlı dönüyorum.

    Merak ettim,forumdaki sürücüler nasıl yapıyorlar.En ufak virajda fren lambasını yakıp,düzlükte yapıştırıyorlar mı?Bende mi bir sorun var acaba

    Sadece ufak virajlarda mı?..

    100 metre öteden ufak ufak çıkan araç için freni kökleyen mi dersin, kaldırımdaki tanıdığına selam vermek için zınk diye duran mı dersin çok var bunlardan...

    Bu turfa sürücülere ehliyet veren zihniyetin sıfatına tüküreyim.




  • ben virajı görünce ayağımı gazdan çekerim viraja girdiğimde gaza basarım araç yola daha iyi tutunuyo .
  • hadımköy yolunda abdi ibrahim fabrikası vardır gişelere yakın onun karşısındaki virajda ister istemez hızınızı 30a kadar düşürürsünüz
    geçen sene geceden yagmur yağmış yerde sadece bir lastiğin kalınlığında ıslaklık kalmış üzerinede toz gelince bildiğin buz gibi olmuş tam o virajdan dönmek için yavasladığımda arac birden kendi hızlandı ve dönmeye basladı tabi ben kısa bir süre kendimi kaybetmişim aracı yeni almıştım acemilikte vardı ve yolda bir kaç tur döndükten sonra sol ön tekerlek kaldırıma çarpıp arabayı havaya attı araç havada gittiğim istikamete dönüp tır parkının çitlerinden içeri girdim. görgü tanıklarının anlattıkları gibi anlatsam muhtemelen kimse inanmaz burda cidden fizik kurallarına aykırı şeyler oldu ogün :)

    sonuç bende birşey yok araçta salıncak beşik iki jant değişti kaportoda çizik dahi yok sadece ön tamponun altında ufak bir iki çizik var oda çitlerin iziydi

    bunu niye anlattım eğer sende bu şekilde bir kaza geçirmiş olsaydın emin ol araç sürekli kayıyormuş gibi bir his ile her virajda frene basmasan bile viraja girilmesi gereken hız sınırının yarısında girerdin

    bazı virajlarda yada bağlantı yollarındaki virajlarda falan hız tabelaları vardır inanın o tabelalarda ne yazıyorsa sürekli onun yarısı ile girerim o virajlara
    çünkü altımdaki araba araba değil yol tutuşu tutuş değil biraz psikolojik biraz araca güvensizlik var altındaki araba ne olursa olsun virajlarda temkinli olmakta fayda var altımda 2.5 4awd impreza bile olsa yine o virajlarda hız keserim

    kazasız belasız günler dilerim ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malt1

    Bu kafayla daha fazla viraj göremezsin diyen olmu.Ben viraja nasıl giriyormuşumda göremiyeceğim daha fazla viraj?Ben dedimki virajlarda fazla hız kesmiyorum-tabi virajın açısının belli olduğu yerlerde-ve arabayı bugüne kadar hiç zorlamadım.Hiçte tehlike atlatmadım.Bu iki durum ,sana yeter mi virajlara hızlı girmediğimin kanıtı olarak?

    Kendi arabana 1 yılda alışıyorken,bir defa gördüğün aracın viraj kabiliyetini nasıl anlıyorsun diyen olmuş.Bendeki araç b sınıfı bir araç.C sınıfı bir araç bırakın da benimle aynı viraja girebilsin.Olayı verdiğim focus örneğine indirgemenin anlamı yok.Ben onu örnek olarak dedim.

    Ben hızlı veya tehlikeli araç kullanmıyorum.Yolda telefonla konuşmuyorum,sigara içmiyorum,sağdan giden adamdan yol istemek gibi bir saçmalık yapmıyorum.

    Daha geçen hafta erdemli civarındayız.Sol tarafta dönüş için cep var.Işıklarda durdum.Yeşil yandı ve kalkışa geçtik.Arkadan gelen bir araç sırf hız kesmemek için cepten geçip önüme kırdı.Frene basmasam ya bana vuracak ya ortadaki refuje girecek.

    Hız sınırı 70 olan realin önündeki yolda 50 civarı hızla sağdan yavaş yavaş gidiyordum.Arkamdaki araç selektör yapıyor.Bu ne mantıktır ya.Geçeceksen soldan geç.

    Yine hız sınırı 70 olan yer,otogarın önündeki yolda tam hız sınırı olan 70le gidiyorum.Arkamdaki servis aracı selektör yaptı.Acaba ne yapmamı bekliyorlar cidden merak ediyorum.Kaldırıma çıkmamı mı?yoksa hız sınırını geçmemi mi?

    Bu verdiğim örneklerdeki gibi kimseyi rahatsız etmiyorum ben.Ve ben tehlikeli araba kullanıyor oldum.Bu dediklerimi yapanlar tehlikesiz araç kullanıyorlar. çünkü 2 şeritlik yolu ortaladılar ve keyiflerine baktılar.Böylelikle sağ ya da sol aynaya bakmaya gerek bile yok.

    sen onları istanbulda görsen bi de üç şeritli yolda en sağ şeritten giderken selektör yapan oluyor. onların acelesi vardır diyip boşvericeksin.

    @by_MuKa o viraj efsane geçmiş olsun




  • Benim Üni. arkadaşım viraja hızla girdikten sonra önündeki araç frene basınca o da basmış ve kendini en son havada takla atarken hatırlıyor. Görenler o araçtan arkadaşları ile nasıl sağ çıktığına inanamıyor. Araç 7 - 8 takla atmış. Siz aracınıza güvenin tabiki ama araç sadece bir etken. Dış etkenlerde var trafkte.Unutma...
  • malt1 M kullanıcısına yanıt
    valla haklısın arkadaşım ama bu konuda yapacak hiçbişey yok daha az stres yapmaya çalış, bu forumu ülkedeki tüm şoförler okumayacağına, okusada bi kısmı katılmayıp yada sallamayacağına göre yapacak bişey yok...
  • Sen hızlı dönüyorsun dostum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Kahretsın insan subaruya bınınce böyle sorunları olmuyor. Virajda frene basmayı unuttum

    bırak ya dandik araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Araba kullanırken aldığınız risk önemlidir.

    Arabayı tam olarak limitlerde kullanıyorsanız, %100 riskli kullanıyorsunuz demektir. Yani en ufak bir hata affetmez, o hatada kaza yaparsınız. Örnek: Altındaki arabanınızın maksimum 100km ile gireceği viraja 100km ile girerseniz %100 risklisiniz, yoldaki en ufak bir eğim, hafif bir su birikintisi size kaza yaptirir

    Bazı temkinli insanlar ise arabayı %60-70 riskle kullanır. Arabasının 100le girebileceği viraja 60-70le girer. İşte bu tür insanların da kendisi dışında gelişebilecek olaylara karşı her zaman bir toleransı vardır. Önüne köpek çıksa, aniden çocuk çıksa, bir anda aracı stop etse, yolda gizli buzlanma olsa dahi yolda kalmak için yeterli şansa sahip olurlar.

    Netice itibariyle, yarış halindeki bir arabanın 100le viraja girip ötekini sollaması illa onun iyi şoför olduğunu veya arabasının daha iyi olduğunu göstermez, bilakis onun daha fazla risk aldığını gösterir.

    Aynen öyle olay.
    Adam boş yere neden risk alsın ki sen de girdin limitlerde viraja sonra araba önden kaymaya başladı diyelim ne yapacaksın o zaman.
    Senin şu açtığın konu tecrübesizlikten kaynaklanıyor,virajlari çok iyi alabildiginden değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uruker

    Bu kafayla çok fazla viraj görebileceğini zannetmiyorum

    Şarampole uçangillere aday



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 30 Nisan 2014; 13:10:27 >
  • İzmit-Gebze youlnda E-5 ten gidiyorum.Dilovasında sağa doğru hafif yokuş yukarı tatlı sert bir viraj var.Elemanın birine kızıp bastım gaza gidiyorum.
    Viraja girdiğimi algılayamadım sinirimden,en sol şeritte baktım hızım 120.Araba virajı savrulmadan aldı ama içimden birşeyler koptu gitti.
    Temkinli olmaktan zarar çıkmaz,bir daha asla diyorum,yüreğimde ağzıma geldi,takla da atabilirdim orada.Araba 2012 Astra Classic H
  • Acemiyi anlarım. Temkinli adamı da...Performanslı kullanıp gazı da freni de ezene de lafım yok. En garibime gidenler, karşıda virajı görüp de gaza basıp basıp, sonra aşırı fren yapanlar. Bir sonraki düzlük ve virajda da aynı...Araçtaki yolcuların da cacığı çıkıyor bu arada.

    Bu adamlar ileride araç görünce veya kırmızı ışığa giderken de aynı.
  • Arabamı müsait bos virajlarda limitlerine kadar zorlarım. Frene basınca ne kadar kayıyor, kayma bittiginde ne tepki veriyor vs. Bunları bildigim icin virajlara saçma sapan fren yapmama gerek kalmadan girerim. Ay doner mı ay dönmez mı diye frene basanlara bık bık bık yanan stop lambasına uyuz olurum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsanoğlu bu sağı solu belli olmaz dostum :)
  • Viraja yaklaşmadan önce virajın dönüş açısına göre ayağımı gazdan çekerim ya da gazı azaltırım. Araç yavaşlamaya başlayınca arkamdan takip eden yol ister önüme geçer virajda frenlerken ben gaz vererek yanından geçip giderim.

    Dar bir yolda yeni C4 arka tamponun dibinde yol istedi daha doğrusu sağda ve solda araçlar park ettiği için ve beni geçecek yer olmadığı için hızlanmamı istedi, ileride de biraz keskin viraj var üstelik yol ters eğimli. Ben gazladıkça aradaki mesafeyi bozmadan peşimden geldi, virajı gaz kesmeden döndüğümde arkada frene asılıp virajı dönmek için mücadele etti, biraz acemi olduğu belliydi. İkinci bir viraja kadar bana yetiştiğinde daha temkinli şekilde virajı döndü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • insanların dibine girip kör edercesine selektor yapan sürücüleri vincle ezme istiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speed_Passion


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    Araba kullanırken aldığınız risk önemlidir.

    Arabayı tam olarak limitlerde kullanıyorsanız, %100 riskli kullanıyorsunuz demektir. Yani en ufak bir hata affetmez, o hatada kaza yaparsınız. Örnek: Altındaki arabanınızın maksimum 100km ile gireceği viraja 100km ile girerseniz %100 risklisiniz, yoldaki en ufak bir eğim, hafif bir su birikintisi size kaza yaptirir

    Bazı temkinli insanlar ise arabayı %60-70 riskle kullanır. Arabasının 100le girebileceği viraja 60-70le girer. İşte bu tür insanların da kendisi dışında gelişebilecek olaylara karşı her zaman bir toleransı vardır. Önüne köpek çıksa, aniden çocuk çıksa, bir anda aracı stop etse, yolda gizli buzlanma olsa dahi yolda kalmak için yeterli şansa sahip olurlar.

    Netice itibariyle, yarış halindeki bir arabanın 100le viraja girip ötekini sollaması illa onun iyi şoför olduğunu veya arabasının daha iyi olduğunu göstermez, bilakis onun daha fazla risk aldığını gösterir.

    Aynen öyle olay.
    Adam boş yere neden risk alsın ki sen de girdin limitlerde viraja sonra araba önden kaymaya başladı diyelim ne yapacaksın o zaman.
    Senin şu açtığın konu tecrübesizlikten kaynaklanıyor,virajlari çok iyi alabildiginden değil.

    Risk almasından bahsetmiyorum.Gereksiz yere frene basılmasından bahsediyorum.Mesela şehirdışında dağlık bir yolda gidiyorsun.Sağa doğru viraj tabelası var ama virajın keskinliği belli değil burda istediği kadar frene bassın.Bir şey diyemem.Adam dikkatli kullanıyor derim.

    Ama virajın nereye doğru gittiği,keskinliği herşeyi belli. bırakın frene basmayı ayağı gazdan çekmeye bile gerek olmayan virajlarda frene basanlardan bahsediyorum ben.Tabi bu dediğim normal tempodaki hızlar için geçerli.Ama hız sınırını geçmişsek ya ayağımızı gazdan çekeceğiz,ya frene basacağız,ya yan şeride hafiften kayacağız.

    Ben aracı limitlerde sürmüyorum.Kaç kişi aynı şeyi yazmış.

    Birisi yazmış,virajda freni kökleyip düzlükte gazı kökleyenleri anlamıyorum diye.Benim bahsettiğim tamda bu işte.Aynı focus örneğini verdiği kişi gibi.Sonra kalkmış bana diyorsunuzki adam kurallara uyuyormuş virajda frene basıyormuş.Bananeymiş bundan.Adam virajda hızını 50kmye kadar düşürcek.Bizde mecburen frene basacağız.Düzlüğe gelince hız sınırı 60 olan yerde 100e çıkaracak hızını.Ve bu adam kurallara uymuş olacak.Pes diyorum başka bir şey demiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Arabamı müsait bos virajlarda limitlerine kadar zorlarım. Frene basınca ne kadar kayıyor, kayma bittiginde ne tepki veriyor vs. Bunları bildigim icin virajlara saçma sapan fren yapmama gerek kalmadan girerim. Ay doner mı ay dönmez mı diye frene basanlara bık bık bık yanan stop lambasına uyuz olurum..

    Siz üst limitlerde kullanıyorsunuz anladığım kadarıyla.Ben ise gayet normal hızda gidiyorum.Şehiriçinde ayağımı gazdan çeksem çoğu virajda yeter.Çünkü zaten 50-60 la gidiyoruz.

    Bende uyuz oluyorum.Ama baksanıza forumdaki çoğu kişi dediğimiz gibi kullanıyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: themurat54

    İzmit-Gebze youlnda E-5 ten gidiyorum.Dilovasında sağa doğru hafif yokuş yukarı tatlı sert bir viraj var.Elemanın birine kızıp bastım gaza gidiyorum.
    Viraja girdiğimi algılayamadım sinirimden,en sol şeritte baktım hızım 120.Araba virajı savrulmadan aldı ama içimden birşeyler koptu gitti.
    Temkinli olmaktan zarar çıkmaz,bir daha asla diyorum,yüreğimde ağzıma geldi,takla da atabilirdim orada.Araba 2012 Astra Classic H

    Siz haddinden fazla hızlı girmişsiniz.Benim bahsettiğim hız ise,tek el ile rahatça hiç kendini kasmadan dönülebilecek virajlarda frene basanlar.
  • yas kac ? sirf meraktan *

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.