Şimdi Ara

En ufak virajda frene basanlar (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
2
Favori
5.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başından bir trafik kazası geçsin ondan sonra tekrar gel bu konuya. (Umarım geçmez iyi bir şey değil) Abimle kaza yaptık, aracı o sürüyordu. Ben normal sürmeye devam ediyorum ama abim 80 le otobanda gider.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Power7Gear

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin
    Viraja giren aracın dış tekeri içteki tekerinden hızlı döner. Dolayısıyla fren yapılınca dıştaki tekerin fren diski daha hızlı döneceğinden daha fazla fren uygulanır.

    Niye hızlı dönen teker fazla fren yapsın ki?

    Frenleme gücü üç şeye bağlıdır,
    1- fren yapan hidrolik ünitenin basıncına
    2- dönen rotorun dönüş hızına
    3- yüzeyler arasındaki sürtünme katsayısına

    Yapılan iş = Kuvvet x Yol

    Birim zamanda yapılan yol hıza, birim zamanda yapılan iş güçe eşit olduğundan,

    Güç = Kuvvet x Hız

    Kuvvet , hidrolik ünitenin uyguladığı kuvvet yüzünden oluşan sürtünme kuvveti, hız ise dönen yüzeyler arasındaki hız farkı. Diskin hızı arttıkça frenleme etkisi de artar. Dolayısıyla araçlar yüksek hızlarda daha iyi frenler.

    Araç yavaşladıkça birim zamanda diskin aldığı yol azalır. Diskin aldığı yol sıfıra indiği an araç da durmuş demektir, sürtünme gücü ve işi 0 dır. Frene bassanız da birşey olmaz çünkü sistem iş yapmıyordur.




  • bide istanbulda adama selektör yaparsın saga yanaşır ama sen saga yanaşırken neden frene basarsın anlamam önüde boş, yada önü boşken dönücek bi yerde yokken basar frene inip dövesim geliyor bazı şöförleri
  • Ben genelde el frenini çekiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Power7Gear

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin
    Viraja giren aracın dış tekeri içteki tekerinden hızlı döner. Dolayısıyla fren yapılınca dıştaki tekerin fren diski daha hızlı döneceğinden daha fazla fren uygulanır.

    Niye hızlı dönen teker fazla fren yapsın ki?

    Frenleme gücü üç şeye bağlıdır,
    1- fren yapan hidrolik ünitenin basıncına
    2- dönen rotorun dönüş hızına
    3- yüzeyler arasındaki sürtünme katsayısına

    Yapılan iş = Kuvvet x Yol

    Birim zamanda yapılan yol hıza, birim zamanda yapılan iş güçe eşit olduğundan,

    Güç = Kuvvet x Hız

    Kuvvet , hidrolik ünitenin uyguladığı kuvvet yüzünden oluşan sürtünme kuvveti, hız ise dönen yüzeyler arasındaki hız farkı. Diskin hızı arttıkça frenleme etkisi de artar. Dolayısıyla araçlar yüksek hızlarda daha iyi frenler.

    Araç yavaşladıkça birim zamanda diskin aldığı yol azalır. Diskin aldığı yol sıfıra indiği an araç da durmuş demektir, sürtünme gücü ve işi 0 dır. Frene bassanız da birşey olmaz çünkü sistem iş yapmıyordur.





  • Ben düz yolda fren yapıyorum virajda gaza basıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Swonz

    Ben düz yolda fren yapıyorum virajda gaza basıyorum

    Doğrusu da bu.Tabi arkadaşın anlattığı tipler aşırıya kaçmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uruker

    Bu kafayla çok fazla viraj görebileceğini zannetmiyorum

  • Ben de farkindayim bu olayin. Asiri yavas donuyo milletimiz virajlari. Halbuki altlarindaki arabalarin cevherlerinden gram farkindaliklari yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malt1 M kullanıcısına yanıt
    1. Bu tipler genelde üni anasının babasının yanında okumuş 25 yaşından sonra ehliyet almış hali vakti yerinde hayatta hep risklerden kaçan, hep kar etmeyi düşünen, hep anası babasınca kollanan, hayatında hiç arabanın arkası bıraktı borakacak aha araba altımdan gidiyor la diyecek kadar öfkeyle direksiyon başına geşmemiş tipler bu tipler çok süret yapmayı araba kullanmak sanan, motor kaputunu açsan turbonun ne olduğunu bilmeyen tiplerdir.

    Böyle adamlar hiç bir zaman iyi şoför olmayacaklardır ve bir gün yolun düştüğü bir yere 180 le girerken kaza yaptıktan sonra "ammmaaaaaa ben yolu dümdüz sandıydım" diyen tiplerdir.

    Araç kullanırken temel prensibim fren yokmuş gibi araba süreceksin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    1. Bu tipler genelde üni anasının babasının yanında okumuş 25 yaşından sonra ehliyet almış hali vakti yerinde hayatta hep risklerden kaçan, hep kar etmeyi düşünen, hep anası babasınca kollanan, hayatında hiç arabanın arkası bıraktı borakacak aha araba altımdan gidiyor la diyecek kadar öfkeyle direksiyon başına geşmemiş tipler bu tipler çok süret yapmayı araba kullanmak sanan, motor kaputunu açsan turbonun ne olduğunu bilmeyen tiplerdir.

    Böyle adamlar hiç bir zaman iyi şoför olmayacaklardır ve bir gün yolun düştüğü bir yere 180 le girerken kaza yaptıktan sonra "ammmaaaaaa ben yolu dümdüz sandıydım" diyen tiplerdir.

    Araç kullanırken temel prensibim fren yokmuş gibi araba süreceksin

    Aslında doğru söylüyorsunuz.
    En iyi şoför en az fren yapan, arabaya en az müdahale eden şofördür.




  • konuyu ''70le dönülecek virajda 30la dönen kadın şöförler'' diye açsaydın devamındaki mesajlar çok farklı olurdu eminim. her neyse bende Lada vega var ki araba şahinden biraz daha kötüdür yol tutuş konusunda. Yani ne düzde basabiliyorum ne de virajda buna rağmen benim 60la döndüğüm virajda millet cillop gibi arabayla 35/40a düşüp sonra birden(aslında virajın açısını anladıktan sonra) viraj içinde 60a 65e çıkınca da şaşırıyorum bunların derinlik algıları mı yok diye veya Dünyayı iki boyutlu mu görüyorlar nedir? Yani çok keskin viraj olsa zaten ben de basarım frene herkes basar konu tamamen temkinli olmayı abartmak veya korkmakla alakalı. Mesela teyzemden biliyorum 24 senelik şöför ama viraja resmen bir durup öyle girer onunki önce korku sonra temkin. Arkadaşın da anlatmak istediği bunlar.
  • Üyenin panpasını bulduk
  • Trafikte çok değişik insan profilleri görmek mümkün.Evet temkinli olmakta fayda var lakin aracını limitlerde kullanma isteği duyduğun zamanlar da olmuyor değil.Zaten aksini iddia eden yalan söyler,bazen hepimizi içeriden bişeyler dürter.O durumlarda araçta kapatabileceğin bütün elektronik sistemleri devredışı bırak ve kuvvetle muhtemel önden çekiş olan aracında kafadan kopmaların tadını çıkar,hafif aksiyon yaşa ve yoluna bak..Normal zamanlarda ise özellikle Kayseri Ankara gibi kışın sert geçtiği yerlerde mevsime,hava durumuna göre sürüş şekli ayarlamak en mantıklısı.Aksi halde kardan buzdan olmadık işler açabilirsin başına..
  • Ben aksine virajda gaza basanlardanım.Bunu artislik için değil de daha iyi yol tutuş sağladığı için söylüyorum baya alışkanlık oldu faydasını görüyorum.

    Viraj içinde frene basmayı çok tehlikeli buluyorum.Hele ki araçta abs ve esp gibi donanımlar yoksa kontorlü kaybetmek kaçınılmaz olabilir.

    Viraja girerken de vites küçültüp motor freni.Olabildiğince az fren kullanmak hem yakıt tasarrufu hem fren sistemlerine binen yükünü azaltır hem de fren sistemi ömrü daha uzun olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Lastiğine güvenmiyordur, viraja temkinli girer.
    Aracına güvenmiyordur, viraja temkinli girer.
    Şoförlüğüne güvenmiyordur, viraja temkinli girer.
    Yolu bilmiyordur, viraja temkinli girer.
    Daha önce kaza yapmıştır, viraja temkinli girer.

    Ayrıca bazen ben de uzun yolda freni hafif bi yokluyorum. Frene bir şey olursa, frene ihtiyacım yokken öğreneyim bunu diye.


    çok doğru

    genelde insanların virajlara yavaş girmesinin veya virajda yavaşlamasının nedeni tam olarak bunlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Kahretsın insan subaruya bınınce böyle sorunları olmuyor. Virajda frene basmayı unuttum

    bırak ya dandik araç

    Hemde ne
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ST4LK3R

    Üyenin panpasını bulduk




    M3 ne alaka 75 hp araba ne alaka.Neyle neyi kıyaslıyorsunuz.Ayrıca o arabayı kullanan kişi virajın derinliğini görmediği halde hızlı kullanıyor.Benim dediği anlayanlar var ama anlamakta güçlük çekenler de azınlıkta değil.Okuduğunu anlamamak ne kadar kötü bir şey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurr999

    konuyu ''70le dönülecek virajda 30la dönen kadın şöförler'' diye açsaydın devamındaki mesajlar çok farklı olurdu eminim. her neyse bende Lada vega var ki araba şahinden biraz daha kötüdür yol tutuş konusunda. Yani ne düzde basabiliyorum ne de virajda buna rağmen benim 60la döndüğüm virajda millet cillop gibi arabayla 35/40a düşüp sonra birden(aslında virajın açısını anladıktan sonra) viraj içinde 60a 65e çıkınca da şaşırıyorum bunların derinlik algıları mı yok diye veya Dünyayı iki boyutlu mu görüyorlar nedir? Yani çok keskin viraj olsa zaten ben de basarım frene herkes basar konu tamamen temkinli olmayı abartmak veya korkmakla alakalı. Mesela teyzemden biliyorum 24 senelik şöför ama viraja resmen bir durup öyle girer onunki önce korku sonra temkin. Arkadaşın da anlatmak istediği bunlar.

    Çok haklısın.Sonra biz temkinli sürüyoruz diyorlar.Temkinli sürüyorsan virajdan sonrada dip gaz yapmıyacaksın.Hız sınırını aşmayacaksın.O hız sınırı acaba onlar için ne ifade ediyor.Onu merak ediyorum ben




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Evil Dead


    quote:

    Orijinalden alıntı: Swonz

    Ben düz yolda fren yapıyorum virajda gaza basıyorum

    Doğrusu da bu.Tabi arkadaşın anlattığı tipler aşırıya kaçmış.

    Evet zaten virajda frene basılmaz.Ben bunu derken yanlış anlayanlar var sanırım.Önümüzde viraj varsa,viraja girmeden önce düzlükte virajın açısına göre hızımızı düşürürüz.Viraj içinde frenle oynamayız.Baktık virajı rahatça alabiliyoruz.Gaza hafiften basıp devam ederiz.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.