Şimdi Ara

En ufak virajda frene basanlar (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
147
Cevap
2
Favori
5.513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amadeus_M

    insanların dibine girip kör edercesine selektor yapan sürücüleri vincle ezme istiyorum

    Sol şeritteysem ve önüm boşsa gözümü kör edercesine selektör yapsın haklı derim.Daha geçen mersin tarafından adanaya otobandan geliyorum.Akşam saati oluncamı nedir 4 şeritli otobanda bile bir kalabalıklık vardı.Sol şerit 130-140 bandında kitlendi.Yani önümde birsürü araba var.Peş peşe gidiyoruz.Arkamdan bir araba selektör yaptı.Doğal olarak çekilmedim.Sanki önüm boşta ben gitmiyorum.Sonra art arda selektör yapmaya başladı.Yine aldırış etmedim.Sonra dibimde uzunları yaktı.10 saniye kadar dibimde uzunları yanmış arabayla gittim yani.İnsanları anlamak cidden güç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deneme tahtasi

    yas kac ? sirf meraktan *

    Konumuzun benim yaşımla alakası yok.20 yaşında olsam ne olacak,40 yaşında olsam ne olacak.Çünkü mesele virajları limitlerde zorlayarak dönmek değil.Öyle olsaydı genç işte adrenalin seviyor diyebilirdiniz.
  • Zaten beni kızdıran da pinekleyerek gittiği halde sol şeridi işgal edip bana yol vermeyen bir vatandaş.Tamam risk almayalım ama bazıları hakikaten,inelimde yürüyelim bari dedirtiyor insana
  • babam ''lan viraja girerken frenle gerekirse bi dur ne acele ediyon''demesine,aldırış etmiyordum aniden önüme biri fırlayıp kaldırıma çıkana kadar.
  • Zaten virajda gaza basılır, viraja gelmeden önce yavaşlamak lazım. Bu da çok normal bir davranış. Yolu ortalamak tabi ki yanlış ama viraja hızlı girmenin zararı var yavaş girmenin değil
  • yavas viraja girip güvenli diyenlere sadece bir sözüm var sen o frene bastığın sürece tehlike sendedir, viraja girme kuralları vardır eğer uymuyorsan o karşıdakinin aldığı risktir, arkadan gelen ya çapar ya da kendine kendine bir yere paket olur. Yavaş kullanmak her zaman güvenli değildir araçın limitleri neyse o seviyede kullanılmasını istiyorum eğer o araçın hakkını veremiyorsan daha alt seviye araçlar alsınlar en azından araçı eba etmesinler
  • cok fazla tecrubesi olmamasina ragmen cogu kisiden hizli donuyormus. Cok buyuk halt ediyorsun afferim sana :alkis:
  • ben kolay kolay frene basmam,
    zaten 90 ı pek geçmem,
    virajda sadece ayağımı gazdan çekmek yeterli olur.
    şehir içinde ilerde ışık görünce, erkenden ayağımı gazdan çekerim,
    ışıklara varıncaya kadar yeşil yanar zaten.
    genelde frene çok nadir basarım.
  • ben hafif frene dokunurum işim garanti olsun diye baktım rahat sonra asılırım gaza arabada toparlar zaten gazı verince ve bakarım yoluma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Lastiğine güvenmiyordur, viraja temkinli girer.
    Aracına güvenmiyordur, viraja temkinli girer.
    Şoförlüğüne güvenmiyordur, viraja temkinli girer.
    Yolu bilmiyordur, viraja temkinli girer.
    Daha önce kaza yapmıştır, viraja temkinli girer.

    Ayrıca bazen ben de uzun yolda freni hafif bi yokluyorum. Frene bir şey olursa, frene ihtiyacım yokken öğreneyim bunu diye.

    Kızlar neden vermez,verir videosu geldi aklıma bir an.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uruker

    Bu kafayla çok fazla viraj görebileceğini zannetmiyorum

    Virajda yapılan fren, aracı dışarı savurmaya çalışır. Viraja giren aracın dış tekeri içteki tekerinden hızlı döner. Dolayısıyla fren yapılınca dıştaki tekerin fren diski daha hızlı döneceğinden daha fazla fren uygulanır.

    Fren kuvveti araç tekerlerinin hızlarını dengelemeye çalışır yani. Hızlı olana daha fazla fren uygulayarak. Rotayı düzleştirmeye çalışır. Araç da viraj dönmek yerine düz gitmek ister. Savrulur.

    Frene basılan araç öne yığılır, arkadaki ağırlık azaldığından ötürü arkanın merkezkaç ile savrulması kolaylaşır.

    Bu nedenledir ki japonlar drift yarışlarında bazen bildiğimiz ayak frenini kullanarak drift yaparlar. Hızlı girip arkası savrulana kadar frene basıp yanlamaya başlarlar.

    Viraja sert giren araçta önce ayak gazdan yavaşça çekilir. Vitesle falan oynanmaz. Çok savrulacak gibiyse yavaş yavaş frene basılır. Fakat bu savrulma , direksiyonun toparlayamayacağı gibiyse. Yoksa çat diye hemen frene güvenilmez. Virajda gereksiz fren kullanan sürücü, acemidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uruker

    Bu kafayla çok fazla viraj görebileceğini zannetmiyorum


    Şaka bir yana yavaş dönsek ne olur ki?
  • Evet yanlış bir davranış gaza bazıp takla atmak lazım.
  • Aracınızın döneceğini bilirisiniz ama ekstraları hesaba katarak yavaşlar işinizi garantiye alırsınız. Bu konuda kımseyi eleştiremeyiz.

    Zaten viraja girildikten sonra frene basmak doğru değildir.

    Viraja girmeden basılır sonra sabit hızla devam edilir. çıkmaya yakın da hafif hafif gaz artırılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by_xtr

    Evet yanlış bir davranış gaza bazıp takla atmak lazım.

    arabada gaza ne kadar basarsan araba o kadar yola yapışır.
    ama tam tersini yaparsan (frene basarsan) aracın denge sistemi bozulur ve aracın takla atma oranı artar.
  • Normal hızda giderken virajlarda frene bastığımı hatırlamıyorum.
  • Bu tarz insanlara uyuz oluyorum, neyin tedbirini alıyorsun arkadaş. Ben otoyola girdim mi firene en fazla 2-3 kere ayağım değer. Hatta Ankara gişelerinden Bolu çıkışına kadar frene hiç dokunmadığım olmuştur muhtemelen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin
    Viraja giren aracın dış tekeri içteki tekerinden hızlı döner. Dolayısıyla fren yapılınca dıştaki tekerin fren diski daha hızlı döneceğinden daha fazla fren uygulanır.

    Niye hızlı dönen teker fazla fren yapsın ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1907sefa1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: by_xtr

    Evet yanlış bir davranış gaza bazıp takla atmak lazım.

    arabada gaza ne kadar basarsan araba o kadar yola yapışır.
    ama tam tersini yaparsan (frene basarsan) aracın denge sistemi bozulur ve aracın takla atma oranı artar.

    Bu durumda niye GENEL OLARAK hızlı gidenler ölüyor ?
  • Hiž sabitleciylegiderim 10 arttrir azaltirim hic frene basmam,aramdaki mesafeyi maksimum tutar,tuyamazsam basar gecerim,hep solda gider 130 asla gecmem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.