Şimdi Ara

Endüstri Mühendisliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
10
Favori
2.134
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bölüm dışarıdan güzel gözüküyor. Detaylı bir araştırma yapmadım ancak herkesin ağzında "her yerde çalışabilir" gibi ibare var. Bu çalışmadan kastı nedir? Ailenizde veya çevrenizde varsa endüstri mühendisi bilgilendirebilir misiniz? Örneğin bir İTÜ-ODTÜ-BOUN mezunu nerede? ne yapıyor?



  • oyun geliştirme değil, oyun MOTORU geliştirme diye özellikle belirtmek istedim çünkü oyun motoru geliştirmek yazılımların ve algoritmaların en hardcore şekilde kullanıldığı mesleklerden biridir ve gerçekten çok meşakkatli bir iştir. Neden?
    çünkü oyunun hızlı çalışması gerekiyor bu sebeple
    1- java c# python gibi high level ve kolay dilleri kullanamıyorsun Bunun yerine c++ kullanıyoruz ki low level bir dildir hafıza yönetimini elle yapmak zorunda kalırsınız. bunu şöyle anlatayım 1000 tane değişken tanımlıyorsam yukarda tanımladığım dillerde tanımlar bırakırım bu dilde ise değişkenlerin işinin nerde bittiğini tek tek hesaplayıp onları silmem gerekir. Bitanesini bile unuttuğunda bir hata alırsınız ki ananızı ağlatır bi gününüz onu bulmaya geçer
    2- oyun çalıştırmak gerçekten (birazdan açıklayacağım) bilgisayara çok fazla işlem yükü bindirir. oyunun akıcı bir şekilde çalışması için okulda öğrendiğimiz tüm algoritmaları iyi bir şekilde bilip uygulamak lazım ( şöyle açıkalyım daha once 2 yıl bir şirkette IT stajı yaptım ve 2 yılda sadece bir tane algoritma yazdım o da fabrikaya yeni alınan boya makinesinin metale boya püskürtürken en kısa yoldan sıkmasını sağlayacak djkstra algoritmasıydı çok zor değil)

    bu saydığım özellikler optimalite ile alakalı özelliklerdi

    diğer zorluğuna gelirsek oyunda fizik kurallarını uygulamak gerekiyor bunların algoritmasının yazılması gerekiyor

    bi diğer zorluk 3 boyutlu oyunlarda ortaya çıkıyor. oyun yazarken aslında ekranın arkasında sanal 3 boyutlu bir mekan oluşturuyoruz bunu 2 boyutlu hale çevirip ekrana yansıtmamız lazım bunu ışıklandırma ile yapıyoruz. şöyle oluyor (şu an üstünde çalıştığım oyundan örnek vereceğim) 1920*1080 piksel bir çözünürlükte oyun yazarken ışıklandırma için her pikselden birer ışın gönderiyoruz ve her adımda vertexlere(3 boyutlu şekil ve bizim oyunumuzda yaklaşık 100 bin tane var) çarpıp çarpmadığına bakıyoruz eğer çarpıyorsa ekrana yazdırıyoruz
    yani 2 milyon ışın gönderiyoruz bunların her biri her bir adımda 100 bin vertexle kendini karşılaştırıyor (düzlemin doğruyla çarpışma formülü ile) çarpıp çarpmadığına bakıyor. oyunumuzda bir engele çarpmak için ortalama her ışın 1000 adım atıyor. ve bunu saniyede 20 kere yapıyoruz ortaya çıkan işlem yoğunluğunu siz hesaplayın.

    işte tüm bu saydıklarımdan dolayı sistemi en optimal düzeyde tutmamız gerekiyor.

    Bunları neden anlattım bu zor bi iş ve biz iede sadece 1 tane temel programlama dersi alıp if else for while öğreniyoruz (terimler yabancıysa ilk okul matematiği gibi düşünebilirsin :) ) buna ragmen ben bu işin altından kalkabildim ve hatta çalıştığım şirkette diğer ünilerin 4. sınıf bilgisayar mühendislerinden daha iyiyim bu işte(2. sınıfım).

    peki biz endüstride ne dersleri görüyoruz diye soracak olursan yukarda dediğim algoritmaların çoğunu derslerimizde görüyoruz
    diğer mühendislerden daha ağır şekilde istatistik ve olasılık görüyoruz
    bunların yanında işletmeciler gibi muhasebe ve mühendislik ekonomisi(faiz hesaplama :) ) görüyoruz

    işte kendi ilgine göre bu derslere yöneliyorsun daha çok ilgi gösteriyorsun ve üstüne ilgine göre işletme bilgisayar ekonmi gibi bölümlerden seçmeli ders alıyorsun. ben bölümde yazılım konusunda ortalamanın bay üstündeyken işte bu işletme derslerinde falan da baya altındayım :)

    özet geçecek olursam mühendislik seçecek olursan okul seç hangisi olursa olsun seçmelilerle vs istediğin yere çok çabuk yönelebiliyorsun

    derdin yazılım dili öğrenmekse şunu da örnek vereyim endüstri dersinde nesne tabanlı programlama mantığını öğrendim geçen hafta javada bu konu hakkında bir proje geldi mantığını bilince hiç bilmediğim bir dilde (yani javada ) bi projeyi bir kaç saatte yapabildim (iyi de para almıştım o işten :))

    uzun oldu ama detaylı bir bilgi vermek istedim bende senin gibiydim ve ie hakkında çok detaylı bilgi veren yoktu o günlerimi hatırladım umarım açıklayıcı olmuştur yine sorun olursa buradayım
    Selam ben boğaziçi ie de okuyorum hakikaten dedikleri gibi çok geniş bir çalışma alanı var insan kaynaklarında çalılan mezun da gördüm veri birimiyle ilgileneni de tamamen senin üniversitede aldığın seçmeli dersler ve kendini ne tarafa doğru geliştirdiğine bağlı yine soruların olursa cevaplayabilirim.
    Bana gelince şuanda 2. Sınıfım bir oyun firmasında oyun motoru geliştirme stajı yapıyorum
  • Bizim komsu odtu endustri muhendisi su an bi 3d tasarım yapıyor aselsan da
  • üstada soralım
  • Neredeyse her sektörde çalışabilir. Önemli olan okurken hangi alanda uzmanlaşmak istediğidir. Herhangi bir kurumsal firmada iş analistliği, pazarlama, insan kaynakları, tedarik zinciri, üretim hattı optimazsyonu, data analisti, danışmanlık ürün müdürü... Bu alanların hepsinde çalışan endüstri mühendisleri var ve daha fazlası var. Önemli olan 4 yıl boyunca okurken neye odaklanmak istediğindir. İTÜ ODTÜ, Boğaziçi mezunu tanıdıklarım bu kişileri büyük kurumsal tüm firmalarda bulabilirsiniz Unilever, Amazon,Turkcell,Koç, Bankalar, BCG... Dediğim gibi en önemli konu okuyan kişinin ilgi duyduğu sektör ve iş alanı
  • Selam ben boğaziçi ie de okuyorum hakikaten dedikleri gibi çok geniş bir çalışma alanı var insan kaynaklarında çalılan mezun da gördüm veri birimiyle ilgileneni de tamamen senin üniversitede aldığın seçmeli dersler ve kendini ne tarafa doğru geliştirdiğine bağlı yine soruların olursa cevaplayabilirim.
    Bana gelince şuanda 2. Sınıfım bir oyun firmasında oyun motoru geliştirme stajı yapıyorum
  • Bouncer535 kullanıcısına yanıt
    Hocam oyun motoru geliştirme derken yazılımı tam ayıramasakta ve ie dersleri tam yazılım değil galiba az içeriyor sonuçta? O konular daha çok ceng ve yazılım müh işi değil mi? Zorlanıyor musunuz çünkü görülen derslerle yapılan iş uyumsuz gibi gelmiyor mu?
  • Tabi okuyan arkadaş daha iyi bilir ama yanılmıyorsam endüstri zaten yazılım dili öğreniyor üstüne seçmeli derslerini bilgisayar mühendisliğine yönelik seçerse yapabilir bu işi
  • oyun geliştirme değil, oyun MOTORU geliştirme diye özellikle belirtmek istedim çünkü oyun motoru geliştirmek yazılımların ve algoritmaların en hardcore şekilde kullanıldığı mesleklerden biridir ve gerçekten çok meşakkatli bir iştir. Neden?
    çünkü oyunun hızlı çalışması gerekiyor bu sebeple
    1- java c# python gibi high level ve kolay dilleri kullanamıyorsun Bunun yerine c++ kullanıyoruz ki low level bir dildir hafıza yönetimini elle yapmak zorunda kalırsınız. bunu şöyle anlatayım 1000 tane değişken tanımlıyorsam yukarda tanımladığım dillerde tanımlar bırakırım bu dilde ise değişkenlerin işinin nerde bittiğini tek tek hesaplayıp onları silmem gerekir. Bitanesini bile unuttuğunda bir hata alırsınız ki ananızı ağlatır bi gününüz onu bulmaya geçer
    2- oyun çalıştırmak gerçekten (birazdan açıklayacağım) bilgisayara çok fazla işlem yükü bindirir. oyunun akıcı bir şekilde çalışması için okulda öğrendiğimiz tüm algoritmaları iyi bir şekilde bilip uygulamak lazım ( şöyle açıkalyım daha once 2 yıl bir şirkette IT stajı yaptım ve 2 yılda sadece bir tane algoritma yazdım o da fabrikaya yeni alınan boya makinesinin metale boya püskürtürken en kısa yoldan sıkmasını sağlayacak djkstra algoritmasıydı çok zor değil)

    bu saydığım özellikler optimalite ile alakalı özelliklerdi

    diğer zorluğuna gelirsek oyunda fizik kurallarını uygulamak gerekiyor bunların algoritmasının yazılması gerekiyor

    bi diğer zorluk 3 boyutlu oyunlarda ortaya çıkıyor. oyun yazarken aslında ekranın arkasında sanal 3 boyutlu bir mekan oluşturuyoruz bunu 2 boyutlu hale çevirip ekrana yansıtmamız lazım bunu ışıklandırma ile yapıyoruz. şöyle oluyor (şu an üstünde çalıştığım oyundan örnek vereceğim) 1920*1080 piksel bir çözünürlükte oyun yazarken ışıklandırma için her pikselden birer ışın gönderiyoruz ve her adımda vertexlere(3 boyutlu şekil ve bizim oyunumuzda yaklaşık 100 bin tane var) çarpıp çarpmadığına bakıyoruz eğer çarpıyorsa ekrana yazdırıyoruz
    yani 2 milyon ışın gönderiyoruz bunların her biri her bir adımda 100 bin vertexle kendini karşılaştırıyor (düzlemin doğruyla çarpışma formülü ile) çarpıp çarpmadığına bakıyor. oyunumuzda bir engele çarpmak için ortalama her ışın 1000 adım atıyor. ve bunu saniyede 20 kere yapıyoruz ortaya çıkan işlem yoğunluğunu siz hesaplayın.

    işte tüm bu saydıklarımdan dolayı sistemi en optimal düzeyde tutmamız gerekiyor.

    Bunları neden anlattım bu zor bi iş ve biz iede sadece 1 tane temel programlama dersi alıp if else for while öğreniyoruz (terimler yabancıysa ilk okul matematiği gibi düşünebilirsin :) ) buna ragmen ben bu işin altından kalkabildim ve hatta çalıştığım şirkette diğer ünilerin 4. sınıf bilgisayar mühendislerinden daha iyiyim bu işte(2. sınıfım).

    peki biz endüstride ne dersleri görüyoruz diye soracak olursan yukarda dediğim algoritmaların çoğunu derslerimizde görüyoruz
    diğer mühendislerden daha ağır şekilde istatistik ve olasılık görüyoruz
    bunların yanında işletmeciler gibi muhasebe ve mühendislik ekonomisi(faiz hesaplama :) ) görüyoruz

    işte kendi ilgine göre bu derslere yöneliyorsun daha çok ilgi gösteriyorsun ve üstüne ilgine göre işletme bilgisayar ekonmi gibi bölümlerden seçmeli ders alıyorsun. ben bölümde yazılım konusunda ortalamanın bay üstündeyken işte bu işletme derslerinde falan da baya altındayım :)

    özet geçecek olursam mühendislik seçecek olursan okul seç hangisi olursa olsun seçmelilerle vs istediğin yere çok çabuk yönelebiliyorsun

    derdin yazılım dili öğrenmekse şunu da örnek vereyim endüstri dersinde nesne tabanlı programlama mantığını öğrendim geçen hafta javada bu konu hakkında bir proje geldi mantığını bilince hiç bilmediğim bir dilde (yani javada ) bi projeyi bir kaç saatte yapabildim (iyi de para almıştım o işten :))

    uzun oldu ama detaylı bir bilgi vermek istedim bende senin gibiydim ve ie hakkında çok detaylı bilgi veren yoktu o günlerimi hatırladım umarım açıklayıcı olmuştur yine sorun olursa buradayım




  • Bouncer535 kullanıcısına yanıt
    Aga benim bildiğim kadarıyla Bi talewords'ün kendi motoru var. Tr'de başka hangi firma var kendi motorunu geliştirebilen ve sen hangisindesin merak ediyorum.Ayrıca kendi derslerin varken bu kadar ağır Bi işi nasıl aynı anda götürebiliyosun? Pm'den cevap verebilirsin burdan yazmak istemiyorsan.Ty simdiden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jaskier -- 5 Haziran 2020; 5:48:48 >
  • Bouncer535 kullanıcısına yanıt
    Hocam neden oyun motoru yapiyorsunuz? Oyun motoru yapmak cok maliyetli ve zaman alan bir is degil mi?

    Ayrica OOP mantigini ogrenmeniz hic bilmediginiz bir dilde nasil bi proje cikarmanizi sagliyor? OOP bir yaklasim dedigin gibi dillerden bagimsiz ama diller uzerinde tam hakimiyet saglamaz mesela aklima gelen farklar java'da garbage collector sayesinde heap/stack yonetmekle ugrasmiyorsunuz,pointer kavrami yok veya string java'da immutable sinif c++ uzerinde nasil bilmiyorum.Bu farklardan bahsetmemim nedeni her ne kadar ikiside nesne tabanli olsa da birbirinden farkli calisma alanlarina sahip, birbirinden farkli yeteneklere/ozelliklere sahip diller yani sunu demek istiyorum OOP bilmek dilden bagimsiz daha verimli, okunabilir kod, ileriye donuk felsefi yaklasimdir, bir dile tam hakimiyet saglamaz ve bence -konudan bagimsiz- oop mantigi en iyi java uzerinde pekisir.

    Sahsen ben java yaziyorum ama kalkip c# uzerinde oop bildigim icin bir kac saat icinde bi proje cikartamam, tabiki nesne tabanli bir dile hakim olmak diger dillere hakim olmak konusunda kolaylik saglar, kapsamli olmayan basit projeler cikartmanizi saglar ama guru olmanizi saglamaz sizin yazdiginizdan anladigim kapsamli bir proje.Hocam nacizane dusuncelerim bunlar lutfen yanlis oldugum noktalari duzeltin

    Ayrica hocam bu kadar basite indirgemenize sasirdim, bunun testi var analizi var scrum'i var var oglu var yani soyle ornekleyebilirim cogu yazilimci isini gorecek kadar sql bilir ama bu onu dba yapmaz

    Muhakkak c++ uzerindeki yetkinliginiz, OOP hakimiyetiniz baska dillerin syntaxlarina asinalik saglar, proje cikarmaya yetebilir ama bunlarin ufak projeler olacagini dusunuyorum sadece oop ile kalkip javada veya herhangi bi dilde ortalama bir proje gelistiremezsiniz muhakkak dilin kendine ozgu yeteneklerine hakim olmaniz, asinaliginiz gerekecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi naakos -- 5 Haziran 2020; 8:22:38 >




  • Bouncer535 kullanıcısına yanıt
    ne projesi aldın merak ettim. öyle algoritma bilip proje yazmak zordur. her dilin syntaxı farklı ve zaman alır.

    ek olarak 4.sınıf cenglerden nasıl iyisin .d o adamlar projenin kralını yapıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShibLeg -- 5 Haziran 2020; 8:0:21 >
  • Bouncer535 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler hocam
  • naakos N kullanıcısına yanıt
    Dediğim proje bir arkadaşın final ödevi bir kaç tane inherit eden class polymorfik yapı vs kullandım bunların ne olduğunu bilince internetten implementationlarına bakarak bir kaç saatte yaptım. 2 saatte dilin experti oldum demedim :) ihtiyacına göre kısa sürede ana yapıyı bilince diğer dilleri öğrenebilirsin buradaki alt metnim buydu. birkaç saatte yaptım dediğim projeyi ne kadar karmaşık buldunuz merak ettim :)
  • :) yapsınlar bakalım
  • Bouncer535 kullanıcısına yanıt
    hocam uzun bir yazi yazdim ama sildim bi sonuca varamayacagiz :D nacizane dusuncem ne kadar ciddiye alirsiniz bilmem 'kısa sürede ana yapıyı bilince diğer dilleri öğrenebilirsin' ifadeniz yanlis umarim bir gun beni anlarsiniz :D sizi malloc ile basbasa birakip null pointersiz gunler diliyorum :D
  • naakos N kullanıcısına yanıt
    ""kısa sürede ana yapıyı bilince diğer dilleri öğrenebilirsin' ifadeniz yanlis""
    bunu neye dayanarak söylüyorsunuz
    temel seviyeyi hızlıca öğrenebilirsiniz, neden öğrenemeyesiniz
    burada bahsedilen, mesela okulda c++, c#, java ... dan birini gördünüz diyelim
    bu gördüğünüz seviyeye kadar diğer bir dilde ana yapıyı bildiği için hızlıca geçebilir, dile özel framework vb yi zaten bölümde görmüyorsunuz, o yüzden temel aynı oluyor hepsinde
  • alimmm78 kullanıcısına yanıt
    hocam ana yapi diye bahsettiginiz polymorphism, kalitim, getter setter kapsulleme, interface abstraction oop temelleri ise evet oop tabanli dillere adaptasyonunuz kisa surecek demektir ama temelin ayni olmasi dilin yeteneklerini, calisma sekillerini ayni oldugunu gostermiyor.bu bahsettigim seyler cogu dilde ortak yaklasimlar adi ustunde yaklasim yani ben java yaziyorum oop temelim var diye c++'i kolay kavrarim kisa surer gibi yanilgilara karsi cikiyorum.her dilde uzman olamazsiniz bir dilde proje gelistiriyorsunuz diye de o dili biliyorsunuz anlamina gelmiyor dile hakimiyet bence dikkat edilmesi gereken husus

    yani ana yapiyi hizlica gecince ne olacak? yahu zaten butun olay oradan sonra basliyor, oop mantigini biliyorum oop tabanli dilleri kisa surede kavrarim diyip bi interview'e girmenizi oneririrm

    bahsettiginiz sureler jr olmak icin bile kisa sureler
  • naakos N kullanıcısına yanıt
    konu jr. olmak değil ki, okulda öğrettikleri kadarı farklı dillerde de öğrenmekten bahsediyoruz
    data types, oop vb yani
    bunun ortak olduğu siz de söylüyorsunuz, ben de aynı şeyi söylüyorum.
  • naakos N kullanıcısına yanıt
    ""kısa sürede ana yapıyı bilince diğer dilleri öğrenebilirsin' ifadeniz yanlis""

    bugün de yeni bi şeyler öğrendik :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.