Şimdi Ara

Enjektör diplerinde yağ kaçağı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
22
Cevap
2
Favori
15.860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar.

    Peugeot 207 170 bin km'de dizel aracım var. Ocak ayında 1. ve 2. enjektör diplerinde yağ olduğunu gördüm ve servise gittim. Kompresyon kaçağı olmadığı için usta saplamaları 5-10 derece kadar daha sıktı.

    Nisan ayında bakıma gittiğimde enjektör dipleri temizlendi. Bugün tekrar kontrol ettiğimde yine aynı enjektörlerde yağ kaçağı gördüm, kaçak seviyesi ilk fark ettiğimle aynı seviyede, sağa sola sıçrama ya da yağ seviyesinde azalma yok. Kompresyon kaçağı, yakıt, çekişte bir sorun yok.

    Ben pul keçe conta saplama takımını değiştirip enjektörleri bakıma sokmak istiyorum fakat servis kompresyon kaçağı oluşasıya kadar kullan bir şey olmaz diyor. Sizce en yakın zamanda bu aksiyonu almak gerekir mi yoksa servisin dediği gibi pat pat ses gelene kadar kullanmamda sakınca yok mu?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Enjektör Diplerinde Yağ Kaçağı: Nedenleri ve Çözümleri

    Enjektör diplerinde yağ kaçağı, motorunuzda önemli bir soruna işaret edebilecek yaygın bir sorundur. Birkaç nedenden dolayı oluşabilir ve eğer zamanında ele alınmazsa ciddi motor hasarlarına yol açabilir.

    Enjektör Yağ Kaçağının Nedenleri:

    • Enjektör Keçesi Hasarı: Enjektör keçesi, enjektörün üst kısmında yer alan ve yağın yanma odasına sızmasını önleyen bir contanın taze kalmasını sağlayan bir bileşendir. Zamanla veya aşırı ısı nedeniyle zarar görebilir.
    • Enjektör Koltuğu Erozyonu: Enjektörler motor bloğuna takıldığında, yanma sonucu oluşan karbon birikintileri zamanla enjektör koltuğunu aşındırabilir ve yağ kaçağına yol açabilir.
    • Enjektör Dişi Tıpası Sızıntısı: Enjektör dişi tıpası, enjektörü motor bloğuna sabitleyen ve yağın dışarı sızmasını önleyen bir parçadır. Zamanla gevşeyebilir veya hasar görebilir ve bu da kaçağa neden olabilir.
    • Enjektör O-Halkası Arızası: Enjektör O-halkaları, enjektörün etrafındaki sızdırmazlığı sağlayan küçük contalardır. Yıpranabilir veya hasar görebilir ve bu da yağ kaçağına yol açabilir.

    Yağ Kaçağının Belirtileri:

    • Motor bölmesinde görünebilen yağ birikintileri
    • Yanmış yağ kokusu
    • Düşük yağ seviyesi uyarı lambası
    • Motor performansında kayıp

    Çözümler:

    Enjektör diplerindeki yağ kaçağı, altta yatan nedene bağlı olarak onarılmalıdır. Olası çözümler şunlardır:

    • Hasarlı enjektör keçesinin değiştirilmesi
    • Aşınmış enjektör koltuğunun onarılması
    • Gevşek veya hasarlı enjektör dişi tıpasının değiştirilmesi
    • Arızalı enjektör O-halkalarının değiştirilmesi

    Yağ kaçağı fark ederseniz, sorunu daha da kötüleştirmekten kaçınmak için derhal bir profesyonele başvurmanız önemlidir. Erken teşhis ve onarım, motorunuza daha fazla hasarı önlemeye ve performansını korumaya yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benim dizel aracımın (hyundai accent era) enjektörlerinin birinin dibinden şekildeki gibi hafif bi kaçak oluyodu ara ara silerdim geçen yıl keyfe keder hem bi enjektör bakımı yaptırırım hem de pulunu keçesini değiştirteyim demiştim demez olaydım yaptırmaz olaydım...


    O kaçak için enjektör dibindeki enjektör keçesi, bakır pul ve külbütör contası değişimi yapılıyor, enjektör sökülmüşken temizleteyim diyorsun, temizleme işleminden sonra tekrar ayar kodlama vs yapılıyor.


    Bu işlemlerden sonra benim araçta nur topu gibi garip bi arıza oluştu...


    Motoru çalıştırıp stop ettirdikten hemen sonra tekrar çalıştırmak istendiğinde akü bitene kadar marş çeviriyor ancak motor çalışmıyor, şayet motor stop ettikten sonra 1 dk beklenirse motor çalışıyor. Usta! arızayı gidermek için alakalı gördüğü tüm sensörleri aynı model kendi aracındaki ile change etti benim parçalar onun aracında sorunsuz, onun parçaları benim araçta sorunsuz, benim parçaları benim araca takınca aynı problem...

    Bilgisayarda kam mili konum sensörü arızası veriyor siliniyor olmuyor parça değişti olmadı, immobilizer çipi dendi yedek anahtar denendi, yakıt deposundaki şamandırayı söktü kontrol etti vs tüm seçenekleri usta denedi olmadı, yarım günde çıkacak araç bu arızadan dolayı ertesi güne kaldı, ustaya kalsa daha derinlere dalıp daha da yeni nurtopu gibi arızalar çıkarmasından endişelenip tamam ustam bırak ben bu şekilde kullanırım dedim...

    Yetkili servisten ayrılıp kendi servisini yeni açtığını öğrendiğim ve referansla ilk kez gittiğim bu usta!nın dükkanına bir daha da gitmedim...


    Benim tecrübem böyle oldu, bi problem yoksa elletme, ya da işinin ehli bildiğin bi yere yaptır, ustayı iyi seç derim.



    Enjektör diplerinde yağ kaçağı




  • kadobay kullanıcısına yanıt
    hocam ne kadar servis olsa da bu tür absürt problemlerden korkuyorum. 3 yıldır biniyorum daha da uzun süre binerim bir sıkıntım yok ama yaş ve kilometre gereği bazı şeylerin elden geçmesi yönündeyim tüm filtreleri 6-7 ayda bir kendim değiştiririm ağır bakımları zamanından önce yaptım ama enjektörleri sökecek donanımım olmadığı için çok ikilemde kaldım.
  • Enjektör keçeleri değişecek, saplamaların da gevşek olmaması lazım onlar gevşerse de yeni takılan contaları bozar yani ustanın yaptığı doğru. Sağlam enjektörleri tamir ettirmeye gerek yok ama test ettireceğim çıkmışken derseniz kendiniz götürüp enjektörcüye test ettirebilirsiniz. Enjektör keçelerini değiştirmek zor bir iş değil Pejo veya dizel araçları ile uğraşan bir usta değiştirebilir.


    Ülkemizde genelde sorun olana kadar değiştirmeyin mantığı olduğu için usta öyle demiştir. Keçeler değişmez ise ileride daha kaliteli ustalık ile değiştirilmesi gerekir ayrıca yağ kaçağı her zaman giderilmesi tavsiye edilen birşeydir.

  • kadobay kullanıcısına yanıt

    Yetkili servise arıza tespiti için gittiniz mi hiç? Belki onlar bulurlar.

  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Yağ kaçağı konusunda katılıyorum pejo bloklarında 1.4 dizel uydu parçaları bloğa kaynıyor ama 1.6'da böyle bir sıkıntı görmedim. Gittiğim servis baştan sona peugeot ile ilgilenen bir servis o konuda sıkıntı yaşayacağımı sanmıyorum.


    Bu haftadan sonra tatiller komple bitsin sonra tekrar gidip bu sıkıntıyı çözme düşüncesindeyim.

  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Yetkili servise götürmedim...

    Özel servisteki cihazda p0340 kam mili sensör arızası görünüyordu, başka bir araçtan krank sensörü, eksantrik sensörü ve enjektörler benim araca takıldı yine aynı durum oldu. Daha önceden gittiğim özel servise de götürdüm -ki o ustanın arıza tespitinde daha ehil olduğuna şahitim, o da yetkili servis kökenliydi- o da net şundandır diyemedi.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    hocam ne kadar servis olsa da bu tür absürt problemlerden korkuyorum. 3 yıldır biniyorum daha da uzun süre binerim bir sıkıntım yok ama yaş ve kilometre gereği bazı şeylerin elden geçmesi yönündeyim tüm filtreleri 6-7 ayda bir kendim değiştiririm ağır bakımları zamanından önce yaptım ama enjektörleri sökecek donanımım olmadığı için çok ikilemde kaldım.

    Dizel enjektör işi/işçiliği buji-filtre değiştirme gibi basit iş değil, bakımı gerektiğinde ihmal edildiğinde daha büyük arızalara neden oluyor. Kaçağın olduğu yerdeki kompresyon enjektörün oraya iyice kaynamasına neden olup ileride çıkarılmasında zorluk yaşatıyor, benim enjektörlerin biri sıkışmış özel çektirme aparatı ile çıkarılmıştı. Temizliği, ayarı bozulduğunda ise işemeye o da subapların bozulmasına kadar gider.





  • Yağ olduğuna emin misiniz? Genelde enjektör dibinden mazot kaçar. Fiesta forumlarında çok bahsi geçiyordu. Bakır pul değişimi yapılıyordu. Yanlış hatırlamıyorsam kaçak devam edince enjektör etrafındaki kaçak sıcaktan kuruma dönüşüyor ve enjektörün sökülmesini zorlaştırıyor. Onlar 1.4 tdci idi, sizinkinde de benzer bir durum olabilir.

  • Eğer 301'de kullanılan 1.6 92bg hdi motor ise enjektörden kaçırmıyor olabilir. Aynı bu şekilde benim araçta enjektör çevresine yağ biriktiriyordu. Herkes enjektör dedi. Pejodan anlayan bir motor ustası yanlışım olmasın külbütörün bir altında olan kapak silindir kapağı olması lazım o zamanla contası eskiyor dedi. Söküp sıvı conta vs yeniden takınca yağ kesildi. O şekilde 20 bin km kullandım 1 gram yağ yoktu. Bu duruma dikkat edin derim.

  • kadobay kullanıcısına yanıt

    Yetkili servise bir de baktırın hocam bence.

  • kadobay kullanıcısına yanıt

    Egzantrik konum sensörünü değiştirin,sonra bir daha deneyin.

  • 1.4 HDi motorlusu vardı. Enjektöre pul kondu temizletmedim, sorun çözüldü..

  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt

    daha sonra gittiğim başka bir tamircide krank ya da eksantrik konum sensöründen biri değişti arıza ondandır denilerek, yine değişiklik olmadı. Yeni sensör ambalajından çıkarıldığı ve araca takıldığı için geri iadede problem yaşadım. O yüzden deneme yanılma ile iş yaptırmak istemiyorum. Forumlarda okuyoruz yeri geliyor yetkili servislerde de benzer durumlar yaşanıyor. İşinin ehline denk gelmek zor...

  • kadobay kullanıcısına yanıt

    merhaba arızayı çözebildinz mi aynı durum benim araçta da var

  • bu abimizin yaptığı iş çözüyor mu ?


    genelde yukarıda belirtilen gibi pul çakılıyor,


    Enjektör diplerinde yağ kaçağı Sahibinden Uğraşlaryoutube
    Ford Focus 1.6 TDCI enjektör yağ kaçağı çözümü.... Referans noktalarım. https://www.youtube.com/watch?v=xr5HfYJhqec https://www.youtube.com/watch?v=5_rBixQzYAk https://www.talkford.com/threads/1-6-tdci-injector-seal-leak.196225/ Enjektör saplamaları sürekli baskı altında çalışıyor. Bunun doğal sonucu olarak saplamalar maruz kaldıkları basınç ve trimden zamanla gevşeyip etraflarından yağ sızdırmaya başlıyorlar. Gevşememesi ve gerektiğinde sökülmesi gereken vida, cıvata, saplama vb . materyallerin tespitinde kullanılan, kürleşmesi için en az bir yüzeyin metal olması gereken, yüksek basınç ve sıcaklıklara dayanabilen cıvata sabitleyiciler tam da bu noktada imdadımıza yetişiyorlar. Bu sayede baskı altında çalışan vida, cıvata, saplama vb. materyaller trim ve basınç altında gevşemeyip, uzunca süreler görevlerini bihakkın yerine getirebilmektirler. Cıvata sabitleyici komponentin kürleşmesi için uygulandıktan sonra en az yarım saat beklenmesi gerekmekte...Saygılar.
    https://www.youtube.com/watch?v=ez-N28lxmL0
  • Yaser34 Y kullanıcısına yanıt

    Konuyu takip edenlere...

    Arızayı götürdüğüm 2-3 hyundai ustası! da çözemedi. Beyinciye götür onlar çözer desiler de şimdi bi de beyincinin elinde oyuncak olmasın başka arıza da onlar çıkarmasın diye götürmedim. Bu şekilde kullanmaya devam ediyorum. Motor stop ettikten sonra hemen çalıştırılmak istendiğinde 1 dk beklemeden çalışmıyor

  • kadobay kullanıcısına yanıt

    Bende de kia rio 2012 1.4 dizel var. Bende enjektör keçe pul değişimi yaptırmıştım, enjektör revize edildi. Yerine taktı çalıştırdı stop edince 1 dk beklemeden çalışmıyordu, şimdi çalışıyor fakar motor yerinden çıkacak gibi sarsıntılı ve araç kendi kendine gaz veriyor devir yükseliyor, beyaz duman atıyor. Kapatıp 1 dk bekleyince normal çalışıyor banada beyinciye git dediler henüz gitmedim. Aracı satacağım, bu şekilde de satmak istemiyorum, bilgi için teşekkürler

  • kadobay kullanıcısına yanıt

    Bu motor dizel araçlarda sorunlar olduğunu duymuştum kronik bence sorununuz.

  • Bilgi olsun diye soyliyeyim
    Fransız pejo citroen gibi araclar 250 bini gectikten sonra yag birakmaya baslar 1.6 hdi motorlar onu kesersin baska bir yerden atar herseyi kesersin bi bakmissin yag kontrol cubugundan yag atar garip bir motor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.