Şimdi Ara

Eski Model Araçların Düşük Kilometreli Olması ve Yüksek Fiyatlandırılması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam Arkadaşlar


    Son zamanlarda kafama takılan bir konuyu sizinle paylaşmak istedim. Gözlemlediğim kadarıyla, ikinci el araç piyasasında eski model araçların düşük kilometrelerde olmasına rağmen oldukça yüksek fiyatlarla satılması birçok kişiyi rahatsız ediyor. Ben de bu durumu anlamakta zorlanıyorum.


    Sizce bu durumun arkasında ne gibi sebepler yatıyor? Düşük kilometreli olması, aracın yaşına göre fiyatının artmasını haklı çıkarır mı sizce? Yoksa piyasada bu tarz araçların değerlendirilmesiyle ilgili yeni bir yaklaşım mı gerekli?




  • bu yıllardır böyle...


    şayet orjinale yakın kondisyonda ve km az ise bazı marka modeller değer biçmekte dahi zorlanıyor...


    ben örneğin yıllarca fiyat yerine km'ye göre sırala derim...


    ama şunu kaçırmamak lazım tabi... bir şehir içinde yokuşlu trafikli 100.000km kullanmak var...

    birde sürekli otobanda gel git yapmış 100.000km'lik araç var... bunları aynı kefeye koyamayız...


    ama km ve boya fetişi bizde bitmez,değişmez...

  • bu dediğiniz modele göre hatta araca göre değişebilir. mesela A14NET astra vardır 2014 diyelim bir de B14NET astra vardır yine 2014 2015 diyelim ikisi de gayet eski ama B14NET sorunsuz revizyon o astra ile ilgili duyduğunuz kötü şeylerin hiçbiri yok. burada yok aisin şanzıman diye gezenler olur watt bağlantısı derler dalga geçenler olur seninkinde yok kardeş diye. alman yapımı var polonya yapımı var bir de stil paketlisi derken artık zamanında taneyle satılmış modeller oluyor. bir de bunun 100bin km'de olanı bir de düşük km'de olanı olsa hangisi daha cezbedici olur? senin düşüncen bu yüzden yanlış yani düşük km diye egea'ya yüklenmez kimse bir özelliği varsa düşük kmsini arar.


    ben insignia bulamamıştım mesela sürekli uzun yol yapıldığı için ve 100bin üzeri de benzinli almak istemedim. 21bin'de idi ya da 20 astra B14NET hb otomatik. 3 ay aradım ben 6 mı 7 mi sene önce. konya'da olacak bu revizyon olacak otomatik olacak işte stil paketlisini bulamadım km'ye razı oldum. stil'de de sunroof BT renkli ekran bir de direksiyon ısıtma mı ne vardı. 2015'te 68500 imiş aldığım araç ilk sahibinden ve gerçekten satmamış pahalı diye. 77 bine almıştım şimdi 37200 küsürde yani sen olsan şimdi satar mısın böyle aracı? 2015 olmasının bir esprisi yok benim için ben şahinciyim 90'lardan. işte bu da turbo şahin gibi zaten yok elektronik falan sport paket.  şaka bir yana suyunu yağını koydum bindim yani bu kadar zaman hiç sıkıntı çıkarmadı ama 100bin olanlarından alsam illa ki bir ağır bakım vs gerekirdi. triger kayışı kaç senelik araç değiştirin diyorum yok bu zincirli 90 100 gör diyorlar. bujiler diyorum açıyor bakıyor kirlenmemiş bile bu iridyum buji yine 90 gör diyor şanzıman yağı diyorum yok diyorlar yani km'nin de hiçbir etkisinin olmadığını iddia edemeyiz dediğim gibi modele göre değişir ve haklı olduğunuz modeller de vardır.





  • Evet bu var ama fiyatlandirma cok absürt. Skoda felicia 99 model hatasiz boyasiz degisensiz 20 yillik sahibinden 140binde saf benzinli araci 235e aldim.Evet 200e de vardi yok o sase ucu islemli kaporta degisik km 280 bin araca bi girsen direkt 20-30bin masraf edeceksin duzen tutma ihtimali zayif ve harcadiginla 230a gelecek.Ben fazladan 35i direkt temiz araca verdim.Verilir mi ben veririm.İyice eski kondisyonu daha az olan arabaya harcayacagin para hem bosa gidecek hem de surekli masraf cikartacagi dusuncesindeyim.
  • Ama bu demek degil ki 93 model toyoto corolla 400bin etsin.Bu tamamiyle aptallik.Gider 0 clio alirim fiorino alirim o fiyatlara cikarsam.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.