Fiat Uno gibi zamanımızda belki yaşından beki tasarımından pek randuman alınamayan araçlar, hafifliği ve ufaklığıyla elektrikli araca döndürülebilir mi? Konusunu açmıştım ya da bir mesajda bahsetmiştim ama şu an bulamadım; ![]() Dear viewers,
This is the first step of my project on making a high speed super electric car.
Please stay tuned for the next step,
And Finally Thanks for Watching,
Track: Electro-Light - Where It All Began (feat. Danyka Nadeau) [NCS Release]
Music provided by NoCopyrightSounds.
Watch: https://youtu.be/VQ-thOWn-pw
Free Download / Stream: http://ncs.io/WhereItAllBegan https://youtu.be/nuxq8g8sOxg |
Eski yakıtlı araçların hafifleri elektrikliye dönebilir mi???
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Yıllar öncesinden bu konuların uygulanmasından bahsettiğimi bilen bilir. Özellikle Fiat uno 60s gibi mini araçlar. Fiat 126 bis, suzuki Maruti, Renault 5 akla gelenler. Scodaın da mazide favoritin elektriklisini yatığın dair bişeyler konuşulmuştu youtubede geçende...
-
Elektrik gerçekten temiz bir enerji. Aksini iddia etmek saçma olur.
Akaryakıtlı motora göre kayıp da az olur . Geçenlerde Toyota'nın hibrit aracını deneyimleme fırsatım oldu. Aracı ramla bir yola soktum gerçekten elektrik motorunun performansını görmek için. Şaşırtıcı şekilde iyi.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
yapılmayacak şey değil ama mekanik aksamında büyük değişiklikler olacağı için ağırlık merkezinin yeniden ayarlanması gerekecektir. yeni nesil elektrikli arabalardaki en ağır parça olan bataryalar, gövdenin altına yerleştirildiği için, fazla bir sorun yaratmıyordu. bu araçlar için bir batarya tasarımı olmadığı için, bataryaları ya motorun olduğu yere, yada bagaja koymak gerekir ki buda ağırlık merkezini dengesiz yapabilir. bu iş sıfırdan araba tasarlamak gibi olacaktır.
-
Bagaja yük koyanların pek ağırlık merkezi ayarladığını sanmıyorum :-?
yakıtlı motordan öyle bir yer açılıyor ve ağırlık azalıyor ki.... sadece bu azalan kadar batarya ve elektrik motoru eklense iş görür bir sistem incelenebilir. Ayrıca daha batarya için hem ön kısımda bir hayli alan var hem de bagajda. hemi hem de aracın alt kısmında.
Diğer taraftan, yakıt hortumları vb aracın ön kısmında kendinden fazla ek yerler kaplıyor. batarya vb elektrik aksamın tümleşik yapısı sonucu açılan hacimler gayet efektif kullanılabilir.
-
yanlış bilmiyorsam güvenlik amacı ile de (çarpışma anında patlama ihtimali çok yüksek) alt kısma koyuluyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hanım eller -- 19 Ocak 2022; 23:54:3 > -
Tesla Roadstar gibi 1.9 saniyede 100 km ye çıkan arabanın motoru;
1)Asenkron mu
2)Senkron mu
3)Fırçalı DC mi
4)Fırçasız DC mi
Çünkü ortada tekerleği döndüren çok yüksek kalkış torku var.
Aslında aküler gelişirse 1 sn de bile 100 km mümkün.
-
Senkron motor (tahminimce)
-
arabaya çok fazla yük yüklemediğin sürece, ağırlık merkezinde değişiklik olmaz. arabadan şanzıman ve motoru çıkartacakları için, büyük bir ağırlıktan kurtulacaklar. yerlerine batarya ve motor konsa bile aynı ağırlık merkezi sağlanamayabilir. tüm taşıtlarda ağırlık merkezi çok önemlidir. ağırlık merkezi dengeli olmazsa, aracın yol tutuşu zayıf olabilir veya virajlarda savrulabilir.
-
normalde araçlarda asenkron motor tercih edilir ama son yıllarda daha kolay kontrol edildiği için, anahtarlamalı relüktans motorları kullanılmaya başlandı.
-
Ağırlık merkezi içine oturan yolcularla, bagaja konan eşyalarla değişmekte zaten. Araç yerinde durabiliyorsa, iş görür biçimde kullanılabilir. Ağırlık merkezi çok önemli değil.
Mesela 60km'yi geçmeyen bir araç bile yapılsa, zaten bu tip dönüşüm kendin yap tipi araçlarla uzun yola çıkmak zor olduğundan, fevkalade iş görür bir sistem çıkar ortaya. Kasabaya inen köylü, kısa mesafe sürenler.... Hatta bu tip araçlar projelendirilip ruhsatlandırılsa şehir içine uyar.
Motor ve teferruatı sadece 200kg azaltsa, bu ağırlıktan çook daha az bir elektrik motoru ve bataryalar aracı süreblir. Küçük elektronik elemanlarla bu sistem çok efektif, gayet performanslı hale gelebilir.
Alıntı
metni:Aslında aküler gelişirse 1 sn de bile 100 km mümkün. 1 saniyede 100km/h yani 1 saniyede 28metre/saniye mümkünse buna dayanabilcek insan??? Mermiler 300-800 metre/saniye mesela...
-
birkaç bavul ağırlık merkezini o kadar da değiştirmiyor. zaten tasarımcılar bunu dikkate alarak, ağırlık dağılımına dikkat ediyorlar.
bu birkaç akü ile yapılacak birşey değil. tesla ve diğer elektrikli araçların en ağır parçaları motor ve mekanik aksam değil, bataryalardır. araç menzili ve taşıması gereken faydalı yük miktarı ne kadar artarsa, batarya ağırlığı logaritmik olarak artar. avrupalı amatör araştırmacılar bile, geliştirdikleri tek kişilik araçlar için bile ciddi bir batarya ağırlığıyla uğraşıyorlar.
-
Eski araçların modifiyesi için konuşuyoruz... Motor vb teşkilat kalkınca 200kg azalttığımızı düşünsek, bu kısma sadece 200kglık eklediğimiz elektrik sistemi ile iş görebiliriz. Ayrıca kaldırdığımız hacme 300-400 kg da ekleyebiliriz??? Yani sorun ağırlık merkezi değil. Bagaja da 100 kg atılsa ağırlık merkezi gelir eski yerine*?? Gelmese ne olur ki?? Ağırlık merkezi yeri değişse de araç fevkalade gidebilir???
Bagaja 300kg yük atanlar ve ya sadece ön koltuğa oturanlar ağırlık merkezini değiştirmiyor mu?
Ayrıca batarya demişken, ön kaput altından çıkan motordan kalan hacim harcinde, çıkarılan benzin deposu, bagaj, eksoz, arkadan çekişliyse şaft kanalı vb hep boş hacimdir. Koltuk altlarından ve koltuk rahatlığından vazgeçenler(sadece arka koltuk da olablir) bi hayli yer kazanabilir dahası
-
zaten mesele 300-400 kg bataryayı atabilmek. aşağıda golf arabası için gerekli olan bataryanın fiyatını görebilirsin. bunun 300 kg'lık olanını sen düşün.
https://www.akkushop-turkiye.com.tr/golf-kutusu-icin-accucell-pil-12-voltluk-golf-arabasi-17ah-2176wh-lifepo4-pil-61672
-
Önce ağırlık merkeziydi ya sorunumuz??? Sorun olmadığını anlattık. Zaten çıkan motor 200kg civarı, teferruatı vb de çıktığında belki daha fazla. Sadece çıkan bu ağırlık bile iş görür sisteme yeter. İlle dünya standardı şart değil. Ama isteyen onu da ekler, belki fazlasını ekler.
Elektrikli aracın pili pahalıysa, kendisi çoook pahalıdır. Yani bu işe giren, külfetini çeker. AMa en yüksek fiyatlı ürünlerle değil en uygun olanlarıyla kıyas ederiz.
@piladam Pil tavsiyesi lazım... Fiyat, performans ve bu işe uygunluk ayrıca da çıkma hangi aletlerden neler elde edilebilir???
-
içten patlamalı bir motorun yerine konulacak ağırlıktaki bataryanın maliyeti konusunda fikir veriyorum. onun yerine külçe ağırlıklarda kullanabilirsin ama bu daha kız mezil ve güç ihtiyacı doğuracaktır. amatör elektrikli arabalar basit ve yapıdalar ama eski model bir arabayı, elektrikli arabaya çevirmek sadece aksamı değiştirmekle olmuyor. sonuçta arabanın statiğini de değiştirmiş olacaksın ki bu kolonları kesip bir evin statiğini bozmak gibi birşey olacaktır. bir golf arabası yapmak istiyorsan, sorun yaratmayabilir ama aşırı verimsiz olur. trafiğe çıkarmak istiyorsan, onu muayeneden geçirmen gerekir ki tek bakacakları şey sistemin çalışıp çalışmadığı olmayacaktır. dengeli bir sürüşü olup olmadığına da bakacaklardır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dergul -- 21 Ocak 2022; 23:59:6 > -
Alıntı
metni:külçe ağırlıklarda kullanabilirsin Sayın dergül şu ağırlık merkini unut istersen :! Diyoruz ya, arkasına otursan ağrlık merkezi arkaya gider, bagajına yük koysan bagaja gider.... Belirleyici değil bu. Ayrıntılar bazen apaçık gerçekten uzaklaştırır.
Araçla rally değil konu. İŞ görür bir sistem hepsi. Sadece çıkan ağırlık kadar batarya ve motor takıla ve ya daha hafifi takılsa ve ve ya aten çalıştırabiliyoruz? 1000km değil de 100 km dahi olsa iş görür mü? evet...
Alıntı
metni:arabanın statiğini de değiştirmiş olacaksın ki bu kolonları kesip bir evin statiğini bozmak gibi birşey yuh
Alıntı
metni:muayeneden geçirmen gerekir, dengeli bir sürüşü olup olmadığına da bakacaklardır. Muayene sadece sistemlerinin işleyişine bakıyor, sistemin kabul edilirliği proje ve devletin kabulüyle olur. Ancak ne muayenesi ne projesi???? Olur mu olmaz mı, nasıl olur bunu konuşuyoruz. Karaşimşek devresi yaparken muayeneye mi sokuyor elektronikçiler???
-
elektronik farklı, mekanik farklı dinamik ise farklı konulardır. istersen sadece elektronikle, kafa göre elektrikli bir araba yapabilirsin ama onu yürütecek tek şey olmayacaktır.
-
Hepsini konuşmaya hazırız... Herkes dilediği gibi yazabilir yanlış varsa düzeltiriz. Basit kabullerle yaplan engelleme ise, yıkılması gereken zaaftır.
Dünya standardı ürünler var mı? Evet var. Fiyatları ne? Akıl almaz seviyede ama enerji tasarruflu. Peki çok yakan ve masraflı çok pahalı araçlar da var mı var. Biz de mini araçlardan basitçe elektriksel dönüşümle, az masraflı idare eder bir araç konuşabilir miyiz? Evet. e ne duruyosun?
Nasıl olabileceğini, ne sorunların olduğunu konuşarak ortaya çıkarabiliriz.
-
Merhabalar, konunun detaylarına hakim değilim, her şeyi okuyamadım.
Bu tür işlerde 2. El pil kullanılamaz diye düşünüyorum.
Mutlaka en kaliteli markaların pillerinden kullanmak lazım. Bunlar da LG, Sony, Panasonic, Samsung ve Molicel'dir.
Normal şartlarda 18650 boyutundaki piller iyidir ama o kadar büyük bir araçta ciddi işçilik ister. O yüzden yüksek kapasiteli prizmatik pillere bakılabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- einhell mi bosch mu
- buzdolabından motor sesi gelmesi
- ev tipi jeneratör tavsiye
- bulaşık makinesi sepeti paslanırsa ne yapmalı
- kaynak makinesi kaç kw
- lehim nasıl yapılır
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X