Şimdi Ara

Euro5 motorlar kasımdan itibaren zorunluluk

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
34.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2006 sonbaharından sonra zorunlu olan euro 4 motorlar 2009 ekim ayından sonra euro 5 e dönmek zorunda.Bu demek oluyor ki markalar avrupada (türkiyede dahil) artık euro 5 normlarını karşılamayan motorlu araç satamayacaklar yani mevcut motor seçeneklerini bu ay sattılar sattılar yoksa kasımdan itibaren satışı mümkün değil.Aklınızda bulunsun mesela hala reno ve ford euro4 motorlar ile satılıyor motorlarını değiştirmeleri kaçınılmaz olacak daha çevreci hatta daha performanslı motorlarını kasımdan itibaren göreceğiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi göbeklisüpermen -- 13 Ekim 2009; 10:50:32 >



  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 20 Eylül 2010; 16:02:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    ...
     Euro5 motorlar kasımdan itibaren zorunluluk

     Euro5 motorlar kasımdan itibaren zorunluluk


    avrupa bizden çok katı...
    almanyada belli tarihten sonra şehir merkezine belli euro normların altında araç giremeyecek (4 olabilir)
    birkaç örnek vermişlerdi de baya baya giremicek birçok araç hemde yakın bir tarihte...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

     Euro5 motorlar kasımdan itibaren zorunluluk

     Euro5 motorlar kasımdan itibaren zorunluluk


    avrupa bizden çok katı...
    almanyada belli tarihten sonra şehir merkezine belli euro normların altında araç giremeyecek (4 olabilir)
    birkaç örnek vermişlerdi de baya baya giremicek birçok araç hemde yakın bir tarihte...

    Alıntıları Göster
    Avrupa birliği gerçekten katı bunun için ekim sonundan itibaren euro 4 normlarına uygun araç fabrikadan çıkamayacak.Hatta avrupada salınım ile orantılı vergilendirmeye ya geçtiler yada 2010 da gecekler artık araçların ödeyecekleri vergi çevreye verdikleri zararla orantılı olacak.
    Burda ki önemli nokta Euro5 motorlu araçların avrupa birliğine uyum süreci içerisinde türkiyede de zorunlu olacağı.Yani euro4 normundaki tüm renault motorları kasımdan itibaren yerini euro 5 e bırakmak zorunda bu da demekki motor gamları mutlaka değişecek yeni araç alacakların azcık beklemeleri faydalı olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: göbeklisüpermen

    Avrupa birliği gerçekten katı bunun için ekim sonundan itibaren euro 4 normlarına uygun araç fabrikadan çıkamayacak.Hatta avrupada salınım ile orantılı vergilendirmeye ya geçtiler yada 2010 da gecekler artık araçların ödeyecekleri vergi çevreye verdikleri zararla orantılı olacak.
    Burda ki önemli nokta Euro5 motorlu araçların avrupa birliğine uyum süreci içerisinde türkiyede de zorunlu olacağı.Yani euro4 normundaki tüm renault motorları kasımdan itibaren yerini euro 5 e bırakmak zorunda bu da demekki motor gamları mutlaka değişecek yeni araç alacakların azcık beklemeleri faydalı olacaktır.

    Alıntıları Göster
    Euro 5 normlarına uygun donatıldı

    Avrupa Birliği, 2010 yılından itibaren satılacak yeni otomobillerin CO2 emisyonlarının 120 gr/km ile sınırlandırılmasına yönelik bir emisyon normu getirdi. Çevreye duyarlı otomobillerin üretiminde Avrupa lideri olan Fiat, Fiat 500 ve Fiat Bravo modellerinde kullandığı Euro 5 Normuna hazır motorlarını (benzin ve dizel olarak), Avrupa Birliği`nin otomobil üreticileri için belirlediği süre bitiminden iki sene önce pazara sundu. 2009 sonu itibariyle ise Fiat ürün gamının büyük bir kısmı Euro 5 normlarına uygun motorlarla donatılmış olacak.

    Kaynak:http://yenisafak.com.tr/Otomobil/Def....2008&i=115267




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliserpil2006

    Euro 5 normlarına uygun donatıldı

    Avrupa Birliği, 2010 yılından itibaren satılacak yeni otomobillerin CO2 emisyonlarının 120 gr/km ile sınırlandırılmasına yönelik bir emisyon normu getirdi. Çevreye duyarlı otomobillerin üretiminde Avrupa lideri olan Fiat, Fiat 500 ve Fiat Bravo modellerinde kullandığı Euro 5 Normuna hazır motorlarını (benzin ve dizel olarak), Avrupa Birliği`nin otomobil üreticileri için belirlediği süre bitiminden iki sene önce pazara sundu. 2009 sonu itibariyle ise Fiat ürün gamının büyük bir kısmı Euro 5 normlarına uygun motorlarla donatılmış olacak.

    Kaynak:http://yenisafak.com.tr/Otomobil/Def....2008&i=115267

    Alıntıları Göster
    kasımda zorunluluk demişiniz ama 2011 e gireceğiz nerdeyse euro 4 ler hala satışta. opel classıc alacağım motor hala euro 4 uyumlu geçeiş olmuyacak mı fikri bilgisi olan var mı.. biraz daha bekleyeyim mi astra classıc için ???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erk.ozan

    kasımda zorunluluk demişiniz ama 2011 e gireceğiz nerdeyse euro 4 ler hala satışta. opel classıc alacağım motor hala euro 4 uyumlu geçeiş olmuyacak mı fikri bilgisi olan var mı.. biraz daha bekleyeyim mi astra classıc için ???

    Alıntıları Göster
    Zaten Almanya gibi bizde de sadece Euro 5(bu da mı avro diye okunuyor ) İstanbul a girebilir gibi bir laf etsen ortalık yıkılır(ama yakıt 5 TL de hiçbirşey olmaz) o yüzden daha bir 10 sene var burada öyle şeylerin olmasına.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnderYapici

    Zaten Almanya gibi bizde de sadece Euro 5(bu da mı avro diye okunuyor ) İstanbul a girebilir gibi bir laf etsen ortalık yıkılır(ama yakıt 5 TL de hiçbirşey olmaz) o yüzden daha bir 10 sene var burada öyle şeylerin olmasına.

    Alıntıları Göster
    firmalar ellerinde kalan euro 4 motorlu araçları bitirmek için kampanya yapıyorlar.
    Bu saatten sonra euro 5 motor almamak hata olur. aslında hatadan öte bir şey olurda o kelimeyi kullanmak istemiyorum. neyse siz anladınız.

    kısaca euro 5 demek
    pahalı yüksek verimli az yakan ve eskisinden daha güçlü motor demektir.

    tüketicilerin bilinçlenmesi lazım tabi.

    mesela hyundailer euro 5 şuanda. fiat bravo 120hp de euro 5.
    renaultlar hep euro 4
    fordlar kısmen euro 4
    toyota euro4

    özellikle euro 5 diye belirtmiyorlarsa bilinki euro 4 motor.

    dikkat etmekte fayda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi style_cool -- 31 Ekim 2010; 16:02:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fastdriver.

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    euro5 dizel motorlarda DPF(dizel partikül filtresi) oluyor ki,3-4bin tl gibi diri bir fiyatı var...vw'de 6bin tl diyorlar...120000km'de de değişmesi gerekiyor, yanılıyorsam düzeltin...ama şu da var,değiştirmeden de ekranda ikaz lambası yanık şekilde kullanılır herhalde,kimse o paraları vermez...konuyla ilgili forumda başlık da mevcuttu,focus tdci için...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plateau

    euro5 dizel motorlarda DPF(dizel partikül filtresi) oluyor ki,3-4bin tl gibi diri bir fiyatı var...vw'de 6bin tl diyorlar...120000km'de de değişmesi gerekiyor, yanılıyorsam düzeltin...ama şu da var,değiştirmeden de ekranda ikaz lambası yanık şekilde kullanılır herhalde,kimse o paraları vermez...konuyla ilgili forumda başlık da mevcuttu,focus tdci için...

    Alıntıları Göster
    DPF, dizel partikül filtre
    değil de
    Dizel Parçacık Filtre
    olması lazım değilmi?
    Partikül diye bir Türkçe kelime yok, Partikel almanca kelime ve parça anlamı var!

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: matgab

    DPF, dizel partikül filtre
    değil de
    Dizel Parçacık Filtre
    olması lazım değilmi?
    Partikül diye bir Türkçe kelime yok, Partikel almanca kelime ve parça anlamı var!

    Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    Parçacıkta olsa 4000-5000 değişim bedeli var.
    Önemli olan değişim zamanı geldiğinde, parçayı değiştirmeden yola devam edebilmek.
    Çünkü dizel ekonomi için alınıyor yaptığımız karın yarısından fazlasını bu filtreye verirsek anlamsız olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: matgab

    DPF, dizel partikül filtre
    değil de
    Dizel Parçacık Filtre
    olması lazım değilmi?
    Partikül diye bir Türkçe kelime yok, Partikel almanca kelime ve parça anlamı var!

    Saygılarımla.


    organize işler'de benzer bir replik vardır..."filoloji...diloloji olması gerekmez mi?yani mantıken...en azından benim için..."
    kelime anlamına inince haklısınız ama bir şekilde DPF terimi bizde "dizel partikül filtresi" olarak geçiyor...

    http://www.otomotivbilgi.com/haberdetay/354-Dizel-Partikul-Filtresi-DPF-nedir-ve-gorevleri-nelerdir?.html
    http://www.otobil.net/blog/2010/10/08/dizel-partikul-filtresi/
    http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/service/audi_genuine_parts/retrofittable_solutions/diesel_particulate_filter.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plateau

    quote:

    Orijinalden alıntı: matgab

    DPF, dizel partikül filtre
    değil de
    Dizel Parçacık Filtre
    olması lazım değilmi?
    Partikül diye bir Türkçe kelime yok, Partikel almanca kelime ve parça anlamı var!

    Saygılarımla.


    organize işler'de benzer bir replik vardır..."filoloji...diloloji olması gerekmez mi?yani mantıken...en azından benim için..."
    kelime anlamına inince haklısınız ama bir şekilde DPF terimi bizde "dizel partikül filtresi" olarak geçiyor...

    http://www.otomotivbilgi.com/haberdetay/354-Dizel-Partikul-Filtresi-DPF-nedir-ve-gorevleri-nelerdir?.html
    http://www.otobil.net/blog/2010/10/08/dizel-partikul-filtresi/
    http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/service/audi_genuine_parts/retrofittable_solutions/diesel_particulate_filter.html

    Alıntıları Göster
    Renault'un eco2 ile sattığı tüm araçlar euro 5 diye biliyorum ama sitede euro 4 diye geçiyor. Güncellenmemiş olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asilx

    Renault'un eco2 ile sattığı tüm araçlar euro 5 diye biliyorum ama sitede euro 4 diye geçiyor. Güncellenmemiş olabilir.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar benim aracın motoru euro 4 mü acaba?gerçi depo kapağındaki yakıt önerisinde aracınızda euro3 e uygun yakıt kullanın diyor.bilgisi olan paylaşırsa sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    arkadaşlar benim aracın motoru euro 4 mü acaba?gerçi depo kapağındaki yakıt önerisinde aracınızda euro3 e uygun yakıt kullanın diyor.bilgisi olan paylaşırsa sevinirim

    Alıntıları Göster
    Aracın euro normu arttıkça hassasiyeti de artar. Kötü yakıtta daha çabuk sıkıntı çıkarır. DPF falan ayrı bir olay zaten. İyisi mi Euro normu düşük (2-3) motorlu araç kullanmak. Ne kadar az parça o kadar az problem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Aracın euro normu arttıkça hassasiyeti de artar. Kötü yakıtta daha çabuk sıkıntı çıkarır. DPF falan ayrı bir olay zaten. İyisi mi Euro normu düşük (2-3) motorlu araç kullanmak. Ne kadar az parça o kadar az problem.


    zaten onu yapamasınlar diye emisyon üstünden vergiye geçdi avrupa türkiyede geçicek seçimlerden sonra.. yoksa euro 3 motorlu dizek bir araç çamur bile yakar ama yeninesil commonrail euro5 normalarında bir motor bırak normal dizeli euro dizelin bile kirlisini alsa enjektörleri tıkanır motora zarar gelir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Aracın euro normu arttıkça hassasiyeti de artar. Kötü yakıtta daha çabuk sıkıntı çıkarır. DPF falan ayrı bir olay zaten. İyisi mi Euro normu düşük (2-3) motorlu araç kullanmak. Ne kadar az parça o kadar az problem.


    zaten onu yapamasınlar diye emisyon üstünden vergiye geçdi avrupa türkiyede geçicek seçimlerden sonra.. yoksa euro 3 motorlu dizek bir araç çamur bile yakar ama yeninesil commonrail euro5 normalarında bir motor bırak normal dizeli euro dizelin bile kirlisini alsa enjektörleri tıkanır motora zarar gelir..

    o zaman çok kötü bişey bu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Aracın euro normu arttıkça hassasiyeti de artar. Kötü yakıtta daha çabuk sıkıntı çıkarır. DPF falan ayrı bir olay zaten. İyisi mi Euro normu düşük (2-3) motorlu araç kullanmak. Ne kadar az parça o kadar az problem.


    zaten onu yapamasınlar diye emisyon üstünden vergiye geçdi avrupa türkiyede geçicek seçimlerden sonra.. yoksa euro 3 motorlu dizek bir araç çamur bile yakar ama yeninesil commonrail euro5 normalarında bir motor bırak normal dizeli euro dizelin bile kirlisini alsa enjektörleri tıkanır motora zarar gelir..

    Alıntıları Göster
    Opelin cdti motorları da Euro4 geçiyor kitapçıkta. Bu da demektir ki kampanyalar yakın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metaner

    Opelin cdti motorları da Euro4 geçiyor kitapçıkta. Bu da demektir ki kampanyalar yakın

    Alıntıları Göster
    1.9cdti motorların emisyon değeri 159co 2.0hdi motorlarında aynı aslında d segmentindeki araçlar için ortalama emisyon değeri.. 1.6 olsaydı 140 olurdu en fazla.. euro5 i bütün firmalar hemen geçmek istemez çünkü eski ve kalitesiz yakıt kullanan çok ülkeler var türkiyede buna dahil bu tür ülkelere hem ucuza satmak amaçlı hemde araçları o ülkede fazla arıza çıkartmasın diye euro4 normlarında motor yollamaya devam ediceklerdir.. o yüzden honda mazda gibi markalar dizellerini türkiyeye yollamıyor.. adamlar biliyor çünkü yollasalar bizimkiler gider bir iki defa ucuz diye kırsal yakıt koyar bitti motor işde..




  • Bukadar korkutucu boyutta değil arkadaslar abnartmayalim. Zaten su anda pompalarda rafineri dizel yok, kacak satanlar dısında hepsi Euro dizel dir. Ve bu satılan Euro dizellerde kukurt orani 50 ppm e dusurulmustur. Daga önceki mazotlarda 7000 ppm olan kukurt hem cevreye hem insana hemde motora olumsuz idi. Simdi yapacağımız aracımıza kaliteli yakıt koyup yolumuza devam etmektir
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.