Şimdi Ara

EURODİZEL & NORMAL DİZEL

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
32.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR BENİM MERAK ETİİĞİM KONU EURODİZEL KULLANINCA ARABANIN ÇEKİŞİNİN ARTTIĞI DAHA SERİ OLDUĞU SÖYLENİYOR... ÖRNEĞİN BENİM ARABAM 105 BG BEN NORMAL DİZEL ALINCA ARABAM 100 BG Mİ OLUYOR EURO DİZEL ALINCA NE FARK OLUYOR BEN BİKAÇ KERE EURO DİZEL ADIM DENEMEK İÇİN AMA HİİÇ Bİ FARK GÖRMEDİM SİZCE BU DURUM NASIL AÇIKLANIR....

    ŞİMDİDEN TŞK LER



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Euro Dizel ve Normal Dizel Arasındaki Farklar

    Euro Dizel Nedir?

    Euro Dizel, çevresel standartlara uygun olarak geliştirilmiş bir dizel yakıt türüdür. Sülfür içeriği son derece düşük olup, bu da çevre kirliliğini azaltmaya yardımcı olur.

    Euro Dizel ile Normal Dizel Arasındaki Fark

    Euro Dizel ile normal dizel arasındaki temel fark, sülfür içeriğidir. Euro Dizel'in sülfür içeriği çok daha düşüktür, bu da egzoz emisyonlarında önemli azalmalara yol açar.

    Euro Dizel mi Normal Dizel mi?

    Hangi dizel yakıt türünü seçeceğin, aracının türüne bağlıdır. Bazı dizel araçlar yalnızca Euro Dizel ile çalışacak şekilde tasarlanmıştır, diğerleri ise her iki yakıt türünü de kullanabilir. Aracının kılavuzunu kontrol ederek hangi yakıt türünü kullanman gerektiğini belirleyebilirsin.

    Euro Dizel'in Avantajları

    • Çevreye daha az zararlıdır
    • Egzoz emisyonlarını azaltır
    • Motorun ömrünü uzatabilir

    Normal Dizel'in Dezavantajları

    • Euro Dizel'den daha yüksek sülfür içeriğine sahiptir
    • Çevreye daha zararlıdır
    • Motorun ömrünü kısaltabilir

    Euro Dizel ve normal dizel arasındaki farkları anlamak, aracın için doğru yakıt seçimini yapmana yardımcı olacaktır. Çoğu durumda, Euro Dizel çevre ve aracının motoru için daha iyi bir seçenektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sadece çekişi değiştirmiyor normal dizelde depo içinde belli bir süreden sonra katılaşıyor ve bunun motora zararı biraz fazla onun için euro dizel almak daha mantıklı pahalı ama mantıklı normal dizel genellikle kamyonlara konuluyor senin arabana ne gibi zarar verceğini sen düşün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tekstilciiii -- 3 Mayıs 2006; 15:00:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekstilciiii

    sadece çekişi değiştirmiyor normal dizelde depo içinde belli bir süreden sonra katılaşıyor ve bunun motora zararı biraz fazla onun için euro dizel almak daha mantıklı pahalı ama mantıklı normal dizel genellikle kamyonlara konuluyor senin arabana ne gibi zarar verceğini sen düşün
    Yeni nesil dizel araçlara en uygun mazot euro dizeldir ve bu böyle bilinir. Yani bu tecrübeyle sabittir. İstersen bi normal dizeli tecrübe et, zamanla yaşadıklarını, tecrübelerini buraya yazarsın. Ama yazık olmasın arabana...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tekstilciiii

    sadece çekişi değiştirmiyor normal dizelde depo içinde belli bir süreden sonra katılaşıyor ve bunun motora zararı biraz fazla onun için euro dizel almak daha mantıklı pahalı ama mantıklı normal dizel genellikle kamyonlara konuluyor senin arabana ne gibi zarar verceğini sen düşün
    Bildigim kadarı ile EuroDizel normal dizele göre akışkanlığı artırılmış vede kükürt oranı
    düşürüldüğü için Common Rail Dizel teknolojisine sahip araçlarda EuroDizel kullanmak
    motor için daha verimlidir. Normal olarakda çekiş gücünü artırabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaom

    Bildigim kadarı ile EuroDizel normal dizele göre akışkanlığı artırılmış vede kükürt oranı
    düşürüldüğü için Common Rail Dizel teknolojisine sahip araçlarda EuroDizel kullanmak
    motor için daha verimlidir. Normal olarakda çekiş gücünü artırabilir.

    Alıntıları Göster
    way be demekki ben şimdiye kadar hep euro alsaydım bu motoru daha uzun kullanırdım ama hep normal adımben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: konyalı alli

    way be demekki ben şimdiye kadar hep euro alsaydım bu motoru daha uzun kullanırdım ama hep normal adımben

    Alıntıları Göster
    ülkemizde üretilen yakıttaçok fazla kükürt olduğu için yeni nesil araçlarda tavsiye edilmez çünkü kükürt yüksek basınç altında asitik özelliğe kavuşuyor.. ve bu araçların sisteminide yakıt yağladığı için yağlama özelliği ortadan kalkmış oluyor 0.2 ytl için girilen risk arabanın en a3/1 i..
    çözüm ithal yakıt euro dizel (totalde var sadece)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototeknik

    ülkemizde üretilen yakıttaçok fazla kükürt olduğu için yeni nesil araçlarda tavsiye edilmez çünkü kükürt yüksek basınç altında asitik özelliğe kavuşuyor.. ve bu araçların sisteminide yakıt yağladığı için yağlama özelliği ortadan kalkmış oluyor 0.2 ytl için girilen risk arabanın en a3/1 i..
    çözüm ithal yakıt euro dizel (totalde var sadece)

    Alıntıları Göster
    yaw bide euro dizel in fazla yaktığı söyleniyor bu konu hakkında nesöyliceksizin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: konyalı alli

    yaw bide euro dizel in fazla yaktığı söyleniyor bu konu hakkında nesöyliceksizin

    Alıntıları Göster
    miktar olarakmı maliyet olarakmı
    zaten 200 eski lira daha pahalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototeknik

    miktar olarakmı maliyet olarakmı
    zaten 200 eski lira daha pahalı

    Alıntıları Göster
    miktar olarak ta para olarakta çok yakıyo deniliyor acaba gerçelten öylemi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: konyalı alli

    miktar olarak ta para olarakta çok yakıyo deniliyor acaba gerçelten öylemi

    Alıntıları Göster
    hayır ama zaten seçme şansın yokki...
    çok yaksa o riske girecekmisin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototeknik

    ülkemizde üretilen yakıttaçok fazla kükürt olduğu için yeni nesil araçlarda tavsiye edilmez çünkü kükürt yüksek basınç altında asitik özelliğe kavuşuyor.. ve bu araçların sisteminide yakıt yağladığı için yağlama özelliği ortadan kalkmış oluyor 0.2 ytl için girilen risk arabanın en a3/1 i..
    çözüm ithal yakıt euro dizel (totalde var sadece)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ototeknik

    ülkemizde üretilen yakıttaçok fazla kükürt olduğu için yeni nesil araçlarda tavsiye edilmez çünkü kükürt yüksek basınç altında asitik özelliğe kavuşuyor.. ve bu araçların sisteminide yakıt yağladığı için yağlama özelliği ortadan kalkmış oluyor 0.2 ytl için girilen risk arabanın en a3/1 i..
    çözüm ithal yakıt euro dizel (totalde var sadece)

    SELAM OTOTEKNİK ! 50 LİTRE EURODİESEL'DE BU YAĞ 'dan NE KADAR VAR? VE BU YAĞ YANMADAN EGSOZDAN ÇIKIYOR ARACIN PARK EDİLDİĞİ YERDE EGSOZ'dan YERE BİR KAÇ DAMLA DAMLIYABİLİYOR.EGSOZ ÇIKIŞI İSLİ DEĞİL YAĞLI OLUYOR.BÖYLEMİDİR?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: g.m.y.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ototeknik

    ülkemizde üretilen yakıttaçok fazla kükürt olduğu için yeni nesil araçlarda tavsiye edilmez çünkü kükürt yüksek basınç altında asitik özelliğe kavuşuyor.. ve bu araçların sisteminide yakıt yağladığı için yağlama özelliği ortadan kalkmış oluyor 0.2 ytl için girilen risk arabanın en a3/1 i..
    çözüm ithal yakıt euro dizel (totalde var sadece)

    SELAM OTOTEKNİK ! 50 LİTRE EURODİESEL'DE BU YAĞ 'dan NE KADAR VAR? VE BU YAĞ YANMADAN EGSOZDAN ÇIKIYOR ARACIN PARK EDİLDİĞİ YERDE EGSOZ'dan YERE BİR KAÇ DAMLA DAMLIYABİLİYOR.EGSOZ ÇIKIŞI İSLİ DEĞİL YAĞLI OLUYOR.BÖYLEMİDİR?

    Alıntıları Göster
    yağ var demedim yağlama özelliği var dedim
    sen servise git olmaz öyle şey...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototeknik

    yağ var demedim yağlama özelliği var dedim
    sen servise git olmaz öyle şey...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ototeknik

    yağ var demedim yağlama özelliği var dedim
    sen servise git olmaz öyle şey...


    ZATEN GİTTİM BİLMİYORLAR . 2 HAFTA SONRA MÜHENDİS GELİYORMUŞ O NE OLDUĞUNU İZAH EDECEKMİŞ.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: g.m.y.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ototeknik

    yağ var demedim yağlama özelliği var dedim
    sen servise git olmaz öyle şey...


    ZATEN GİTTİM BİLMİYORLAR . 2 HAFTA SONRA MÜHENDİS GELİYORMUŞ O NE OLDUĞUNU İZAH EDECEKMİŞ.

    Alıntıları Göster
    ARKADAŞIM,MAZOTTAKİ OLAY İÇERİĞİNDE BULUNAN KÜKÜRTÜN MOTOR İÇİNDE KURUMLAŞMA YAPMASI ÖZELLİĞİNDEN ÇIKIYOR.MAZOTUN İÇERİSİNDE KÜKÜRT ORANI NE KADAR FAZLAYSA O KADAR ÇOK MOTOR KURUMLAMA YAPIYOR VE ÖZELLİĞİNİ ZAMANLA YİTİRİYOR.NORMAL DİZEL YAKITINDA 1 LİTREDE 7.500 PPM.KÜKÜRT MEVCUT.EURO DİZELDE 350 PPM.ULTRA EURO DİZELDE İSE 45 PPM.DOLAYISIYLA YAKITIN İÇERİSİNDEKİ KÜKÜRT ORANI NE KADAR DÜŞÜKSE MOTOR O KADAR KORUNMUŞ OLUR.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EXCALIBUR13

    ARKADAŞIM,MAZOTTAKİ OLAY İÇERİĞİNDE BULUNAN KÜKÜRTÜN MOTOR İÇİNDE KURUMLAŞMA YAPMASI ÖZELLİĞİNDEN ÇIKIYOR.MAZOTUN İÇERİSİNDE KÜKÜRT ORANI NE KADAR FAZLAYSA O KADAR ÇOK MOTOR KURUMLAMA YAPIYOR VE ÖZELLİĞİNİ ZAMANLA YİTİRİYOR.NORMAL DİZEL YAKITINDA 1 LİTREDE 7.500 PPM.KÜKÜRT MEVCUT.EURO DİZELDE 350 PPM.ULTRA EURO DİZELDE İSE 45 PPM.DOLAYISIYLA YAKITIN İÇERİSİNDEKİ KÜKÜRT ORANI NE KADAR DÜŞÜKSE MOTOR O KADAR KORUNMUŞ OLUR.

    Alıntıları Göster
    eurodizel ile normal dizelin akışkanlıkları arasında bir fark yok. tek farkları (markaların kulandıkları katkılar hariç) eurodizelin daha düşük kükürt içermesi. başka bir başlıktada tartışılmıştı ve çok araştırmıştım hiçbir yabancı sitede yüksek kükürtlü motorinin motora zarar verdiği konusunda bir bilgiye ulaşamadım. yüksek kükürtlü motorin yurtdışında sadece çevreyi koruma amacıyla destekleniyor. yurtdışında artık komyanlara bile düşük kükürtlü motorin kullandırıyorlar ve bunun tek sebebi çevre sağlığı.

    yalnız şöyle birşeyi unutmamak lazım yakıt istasyonları normalmotorini kamyoncular aldıkları için bu tür motorinlere daha çok yabancı madde karıştırıyor olabilirler, sonuçta kamyon motorları binek araçlar kadar hassas olmuyor dolayısıyla kamyona birşey yapmıyan o yabancı maddeler narin yeni nesil dizelleri mahvediyor olabilir.

    ayrıca şuda var mercedes O-403 lerde turbo ve common*rail kullanıyorlar ve sanmıyorum o araçların bir tanesinin bile eurodizel yüzü gördüğünü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EXCALIBUR13

    ARKADAŞIM,MAZOTTAKİ OLAY İÇERİĞİNDE BULUNAN KÜKÜRTÜN MOTOR İÇİNDE KURUMLAŞMA YAPMASI ÖZELLİĞİNDEN ÇIKIYOR.MAZOTUN İÇERİSİNDE KÜKÜRT ORANI NE KADAR FAZLAYSA O KADAR ÇOK MOTOR KURUMLAMA YAPIYOR VE ÖZELLİĞİNİ ZAMANLA YİTİRİYOR.NORMAL DİZEL YAKITINDA 1 LİTREDE 7.500 PPM.KÜKÜRT MEVCUT.EURO DİZELDE 350 PPM.ULTRA EURO DİZELDE İSE 45 PPM.DOLAYISIYLA YAKITIN İÇERİSİNDEKİ KÜKÜRT ORANI NE KADAR DÜŞÜKSE MOTOR O KADAR KORUNMUŞ OLUR.

    Alıntıları Göster
    eurodizel litre olarak fazla yakmasi daha ince bir yakit olmasindan.

    normal dizel dedigimiz sey yakinda yasaklanacak cunku cevreye cok buyuk zarari var.

    eurodizel`le normal dizel arasinda cok ciddi fark var, hem partikul atigi hem de motorun bakimi acisindan.

    asagidaki linke tiklarsaniz bu konuda yazdigim bir yaziya ulasabilirsiniz.
    Eurodiesel (Eurodizel) ‘de hangi marka tercih edilmeli?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maysalih

    eurodizel litre olarak fazla yakmasi daha ince bir yakit olmasindan.

    normal dizel dedigimiz sey yakinda yasaklanacak cunku cevreye cok buyuk zarari var.

    eurodizel`le normal dizel arasinda cok ciddi fark var, hem partikul atigi hem de motorun bakimi acisindan.

    asagidaki linke tiklarsaniz bu konuda yazdigim bir yaziya ulasabilirsiniz.
    Eurodiesel (Eurodizel) ‘de hangi marka tercih edilmeli?

    Alıntıları Göster
    way be hakkaten güsel bi link okudum iyi de oldu ama bi sorun war ben yakıtı şirket adına alıyorum şirkette türkpetrol ile anlaşmalı acaba onun mazotu nasıl




  • quote:

    Orijinalden alıntı: konyalı alli

    way be hakkaten güsel bi link okudum iyi de oldu ama bi sorun war ben yakıtı şirket adına alıyorum şirkette türkpetrol ile anlaşmalı acaba onun mazotu nasıl

    Alıntıları Göster
    mazotunu bilmem ama benzini bayağı sulu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: __ccc__

    mazotunu bilmem ama benzini bayağı sulu

    Alıntıları Göster
    bu arada yanlış okumuşum O-403 ler common-rail kullanmıyormuş.

    bu arada yakıtın inceliğinden kastınız nedir? dediğim gibi firmaların özel katkı maddeleri hariç normal motorin ile eurodizel arasındaki tek fark kükürt oranı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    eurodizel ile normal dizelin akışkanlıkları arasında bir fark yok. tek farkları (markaların kulandıkları katkılar hariç) eurodizelin daha düşük kükürt içermesi. başka bir başlıktada tartışılmıştı ve çok araştırmıştım hiçbir yabancı sitede yüksek kükürtlü motorinin motora zarar verdiği konusunda bir bilgiye ulaşamadım. yüksek kükürtlü motorin yurtdışında sadece çevreyi koruma amacıyla destekleniyor. yurtdışında artık komyanlara bile düşük kükürtlü motorin kullandırıyorlar ve bunun tek sebebi çevre sağlığı.

    yalnız şöyle birşeyi unutmamak lazım yakıt istasyonları normalmotorini kamyoncular aldıkları için bu tür motorinlere daha çok yabancı madde karıştırıyor olabilirler, sonuçta kamyon motorları binek araçlar kadar hassas olmuyor dolayısıyla kamyona birşey yapmıyan o yabancı maddeler narin yeni nesil dizelleri mahvediyor olabilir.

    ayrıca şuda var mercedes O-403 lerde turbo ve common*rail kullanıyorlar ve sanmıyorum o araçların bir tanesinin bile eurodizel yüzü gördüğünü.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    eurodizel ile normal dizelin akışkanlıkları arasında bir fark yok. tek farkları (markaların kulandıkları katkılar hariç) eurodizelin daha düşük kükürt içermesi. başka bir başlıktada tartışılmıştı ve çok araştırmıştım hiçbir yabancı sitede yüksek kükürtlü motorinin motora zarar verdiği konusunda bir bilgiye ulaşamadım. yüksek kükürtlü motorin yurtdışında sadece çevreyi koruma amacıyla destekleniyor. yurtdışında artık komyanlara bile düşük kükürtlü motorin kullandırıyorlar ve bunun tek sebebi çevre sağlığı.

    yalnız şöyle birşeyi unutmamak lazım yakıt istasyonları normalmotorini kamyoncular aldıkları için bu tür motorinlere daha çok yabancı madde karıştırıyor olabilirler, sonuçta kamyon motorları binek araçlar kadar hassas olmuyor dolayısıyla kamyona birşey yapmıyan o yabancı maddeler narin yeni nesil dizelleri mahvediyor olabilir.

    ayrıca şuda var mercedes O-403 lerde turbo ve common*rail kullanıyorlar ve sanmıyorum o araçların bir tanesinin bile eurodizel yüzü gördüğünü.


    403lerde her silindir için bağımsız pompa var. mercedes sprinter 313cdi minibüs servis yakıt tavsiyesi normal mazot. bu araçta 2100 cc common-rail motor var. ayrıca eurodizel litre olarak fazla yakıyor, tecrübe ile sabit. vasagonun dediği gibi 403ler common olmasa bile 313ler common fakat bunlarda eurodizel yüzü görmüyor. üretici bile normal mazot diyor...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.