|
Bildirim
|
elimden geldigince bilgilendirme yapmaya calısıyorum bu konudada ufak bir kac bişey yazmak istiyorum izniniz olursa
32,adam nikin guzelmiş ben ispartalıyım 32 isparta plakasıdır. simdi gelelim herkezin konustugu bu yazılım olayına abi 316 ya yapıstır chipi 320 gibi olsun diye bir laf geziyor evet haklılar oluyor. aynı motor diyorlar bişey olmaz diyorlar evet oluyor. haklılarda simdi arabayı kısa vadece kullnıcaksak kısa vade dedigim 80 bin km 100 bin km hiç bişey olmaz haklılar bu arada bunları bilgilendirme için yazıyorum kimse yanlıs anlamasın simdi 316 ve 320 inin motoru aynıdır ama aynı zamanda farklıdır ikiside n13 koduyla gecer ama jant hakkında bilgi verirken bir cumle yazmıstım 5000 bin muhendis hesap kitap yapıyor diye simdi gelelim farklara 316 motorlar 0,7 bar turbo basıncı uretir 320i koduyla gecen 316 motorlar ise 0,9 bar turbo basıncı uretir o aradaki 0,2 barlık twin turbo basıncı birini 136 birini 170 bg yapar asıl gelelim handikap olayına 316 motorlar 0,9 bara cekildiginde bu motorlar 170 bg olmaz 180 185 hp lere gelir. ki fabrika bunu bir yazılımla yapsa 320 ler 180 kusur hp cıkardı. fabrika bir seyi hesaplarken emisyon degeri motor omru motorun uzun vadede ki performası turbo omru.ve intercooolerin turboyu sogutma olayına bakarak hesaplar. kabacası bunlardır cunku her insan aynı kullanmaz biri chip i yapar tıpa gider. kimi top speed yapar(bunu acıklayacam chipli arabada top speed zorlamayın anlatıcam birazdan) kimi sadece araba sollarken kullanır.kimide yakıt dusuyormus hem daha ii gidiyormus diye yapar hepsini acıklıyacam. yukardaki maddeleri acıklamadan once sunu belirteyim 316 320 den fazla yakıt tuketir bununu nedeni 320 ied lerin supapları yazılımsal olarak ayarlıdır ve eco porda supaplar ve sansıman ben yakıt yakmak istemiyorum beni zorlama kafasında bir davranıs sergilier yakıtı az yakmasının nedeni budur cunku motor mapping ve sanzuman mappingi ekonomi için ayarlanmıstır. supapaları ayarlanabilir farklıdır. ayırca bu motorlar aynı olmasına ramen yazılımsal olarak bazı sensorler farklı calısır arac 170 bg oldugu için kabaca solemek gerekirse muhendisler motoru aynı koysada motora yadım eden seyleri bir tık oynamıstır. kabacası budur.biz bunları geciyoruz sacede motora ayar veriyoruz gerisi aynı. sanırım bilgi vermistirtir son cumlem. yurt dısında orneklere bakarsak adam aynı motor olsa bile 136 bglik bir motoru chiplerse hemen intercoolerda degitir. tabi bun biz goremeyiz onlar 316 da bişey yapmıyorlar simdi gelelim cip olayına 316 lar ilk yazıdıgım gibi chip yapınca sorunsuz giderler ve kısa vadede hic bir sorun yaratmaz 80 bin 100 bin gibi chip yapınca siz 316 daki bari 1 veya 1,1 bara cekiceksiniz arac 200 beygirlere gelsin bu arada chipi yapan arkadaslar yanlıs anlamasın beni ama genelede soeldikleri yok aga bişey olmaz cok yaptık yolladık gibi sozler arabanın garantisi zati 2 sene siz zati 2 senede en fazla 60 bin km yaparsınz benzinli araba ile demek istedigimi anlamısınızdır umarım chip yapınca arabada 1,1 veya 1 bar olan turbo intercooleri sıkıstırmaya baslar gel beni sogut diye bu duran trafikte veya istanbul içinde pek etkileme sizi. eklilese bile sadece intercololer i etkiler oda garbiim size bişey solemez eskiye gore ısı ortalaması artsada kendi telafi edebilmektedir chip yapılan arbalarda ara hızlanma kısa vade gazlamalarda intercooler gorevini yapar chipci arkadaslar da buna guveniyor zati turbo ısınsada ısı artsada kısa vade gazlama veya ara hızlanma oldugu için 10 derecelik ısı farkını intercooler telafı eder. he cok cok sıkıstırırsanız turbo cok ısınırsa zati sıze belli eder eskilerin tabiri ile hafif etlik baslar:=) insanların bir hiç birsey olmuyor demesinin nedeni arabalarda start stop vardır ne oldugunu hisetmiyorlar. eskiler bilir eski turbolu arabaları sogutmadan kapatamazsın turboya zarara verir ama bu yeni sistemlerde araba trafikte sıcak turbo ile boyuna kapanıp acıldıgında muhendis arkadaslarımız bunu dusunup ona gore sistemi koymustur o yuzden eski bir s3 sahibi olarak sunu soliyebilirim bmw f30 lar trafikte ruzgar yemese bile turbo sismez siz birde s3 te gorseydiniz. simdi gelelim top speed olayına chipli arabayla yapılcak en son olay topspeedir arabayı chipliyen arkadas topspeed olcmeye kalkar top speed yaparken araba hep limitlerinde zorlanmaktadır buda turbonun hep tam guc calsımasına neden olur ve intercooler burda mıctıgı yerdir hem ruzgar yer hem sogutamaz cunku sıcaklık cok artmıstır buda turbodaki yag sıcaklıgını istenmeyen yerlere getirir .eee tabi dogal olarak ısı bir beladır turbonun omrune cızık atmaya baslarsınız. inanmiyan arkadas varsa hemen edirne otobanında cıkıp yarım saat top speed deniyebilir sonra arabaların gizli sistem menusunden butun sicaklık degerlerine bakarız:) son soz ben arabayı 4 sene 5 sene kullana biriyim size benım gibi biri iseniz bu islere girmeyin ben sadece bilgilendirme için yazdım dikkat ettyiseniz olmaz yapmayın demedim sadece bilgilendirmek istedim ısı beladır ısıdan uzuk durun :) son olarak eklemek istedigim ekonomik kullanmda evet chip yakıt tasarufu saglar ama ben kimde chip gorduysem arabayla gazladıgı zamanki fazla artıs o ekonomikligi oldurmustur. chip yapan arkadaslarımız zati azcuk daha yurusun diye yapar bunları :) sonuc larak 1 litre ettiniz kar gazlarken 2 litre artıs olarak size yansır :) hesap ortada ya chip yapcan hiç gazlamıyacan oda zor yada yaptıysan hakkını vericen yanlıslarm varsa kusura bakmayın herkezin gorusune saygı duyarım okudugunuz için tessekürler |
BMW alıp az yakacam diye 90 la mı gidecem?
O zamn niye bmw alayım. Saçma |
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erciftci -- 14 Mart 2013; 13:43:47 > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paco007 -- 12 Nisan 2013; 19:05:34 > |
|
|
|