Şimdi Ara

F30 320d bakım periyotları 30.000 km den 25.000 km ye mi düşürüldü!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
14.985
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2012 model F30 320d aracımın bakım periyodu klasik olarak 30.000 km den başlamıştı. Yaklaşık 2 ay önce yeni yazılım için aracı çağırdıklarında bakım zamanına tam dikkat etmemiştim. Yeni yazılım sonrası aracımda yaklaşık 2.000 km sonra bakım uyarısını geldi. Bana çok erken gelen 16.700 km de bakıma soktum. Ancak bakım sonrası aracın yağ değişimine baktığımda aşağıda fotoğrafta da göreceğiniz gibi 25.000 km ye çekilmiş olduğunu gördüm. Servise sorduğumda ilk önceki kullanış tarzımdan dolayı 25.000 km den başlatıldığı gibi saçma bir cevap aldım. Bu cevaptan tatmin olmadığımı üstelemem üzerine klasik cevap olarak BMW Almanya’nın 25.000 km ye çekmiş olabileceğini söylediler. O anda yüklenen yeni yazılımla 5.000 km nin birden düşürüldüğünü anladım. Bunu kabul edemeyeceğimi bana yazılı bir açıklama yapılmasının gerektiğini söyledim.




    Yarın tekrar soracağım. Umarım tatminkar bir cevap alırım.

    Bu konuda bir görüşü olan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redkid778 -- 4 Haziran 2013; 22:41:03 >







  • Bakım fotoğrafı
     F30 320d bakım periyotları 30.000 km den 25.000 km ye mi düşürüldü!
  • Merhaba,

    Mart ayında e90 320d aracıma ilk bakımını yaptırdım. 28600 km de gittiğimde servise halen 2000 km gösteriyordu. Hatta servis yetkilisi 2000 sonra gelebilirsiniz demişti. Servisten çıktığında bakım için 30 bin km gösterdi tekrar. Fakat şu anda aracım 32000 km de ve servise kalan km 29000 görünüyor.

    Kısaca bir 30 bin daha rahat rahat gidebilirim görünüyor. 2. Bakımı 60 binde gitmeyi planlıyorum. Bu arada ilk bakım hediye idi, galiba servis ücreti ödeyemeyen arabayı değiştireceğim ilk kez :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • edit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi w.antilles -- 4 Haziran 2013; 23:45:16 >
  • zaten 25.000 - 30.000km arası giriyor 20d'ler servise..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakım yapıldıktan sonra her şeyin sıfırlanarak yağ değişimin 30.000 km den başlaması gerekmez mi? Benim aracımda 25.000 km den başladı.
  • benim 1.16i'de 12000km ile açılışı yaptı, şimdi 8000kmde bir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redkid778

    Bakım yapıldıktan sonra her şeyin sıfırlanarak yağ değişimin 30.000 km den başlaması gerekmez mi? Benim aracımda 25.000 km den başladı.

    Demek istediğinizi anlıyorum.Çakallar yazılım güncellemesiyle beraber kesin bakım aralığını da düşürmüşler.
    Tamam bakım aralığı kullanıma göre değiyor fakat dediğin tamamen farklı.30 binden başlayıp hop diye 25 bine düşmez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000


    quote:

    Orijinalden alıntı: redkid778

    Bakım yapıldıktan sonra her şeyin sıfırlanarak yağ değişimin 30.000 km den başlaması gerekmez mi? Benim aracımda 25.000 km den başladı.

    Demek istediğinizi anlıyorum.Çakallar yazılım güncellemesiyle beraber kesin bakım aralığını da düşürmüşler.
    Tamam bakım aralığı kullanıma göre değiyor fakat dediğin tamamen farklı.30 binden başlayıp hop diye 25 bine düşmez.

    şimdi tüm dizel bakım aralığını 12bine çekmişler.. euro yükselince araç satılmıyor, bari servislerden kazanalım demişler..
  • drhaktan D kullanıcısına yanıt
    Maalesef öyle.
    1600 cc benzinlinin bakım aralığı da 12binden 8 bine düşmüş.
    Adı üstünde Borusan.Boruyu bir türlü döşeyecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    Maalesef öyle.
    1600 cc benzinlinin bakım aralığı da 12binden 8 bine düşmüş.
    Adı üstünde Borusan.Boruyu bir türlü döşeyecek.

    Bu bilgiyi nereden aldınız daha 5 gün önce benzinli dizel farketmeksizin 12000 diyorlardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cyber_warrior -- 20 Kasım 2013; 11:43:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cyber_warrior

    quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    Maalesef öyle.
    1600 cc benzinlinin bakım aralığı da 12binden 8 bine düşmüş.
    Adı üstünde Borusan.Boruyu bir türlü döşeyecek.

    Bu bilgiyi nereden aldınız daha 5 gün önce benzinli dizel farketmeksizin 12000 diyorlardı.

    Hanımın 1.16 yı swrvise götürdüm , bir dahaki bakıma 8 bin gösteriyor ; (

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende 9000 binden başladı 3 gün sonra birden 8000 e düştü :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cyber_warrior

    quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    Maalesef öyle.
    1600 cc benzinlinin bakım aralığı da 12binden 8 bine düşmüş.
    Adı üstünde Borusan.Boruyu bir türlü döşeyecek.

    Bu bilgiyi nereden aldınız daha 5 gün önce benzinli dizel farketmeksizin 12000 diyorlardı.

    benimki 30binde gösteriyordu. böyle yapmışlarsa servise götürmem. bari 15bin yapsalarmış. yağın yanında ıvır zıvır dünya bir gereksiz sağlam parçayıda değiştirip fatura çıkartma amacındalar. az bakım aralığı=sık servis=çok para.. servis adamları boş oturup çay içeceğine bakımı gelmemiş arabalara bakım yapsınlar amacında..
    yahu 8bin benzin aralığı olurmu hiç akıllarınımı kaçırdılar?.. eski şahin toroslar bu aralıklarda giderlerdi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000


    quote:

    Orijinalden alıntı: cyber_warrior

    quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    Maalesef öyle.
    1600 cc benzinlinin bakım aralığı da 12binden 8 bine düşmüş.
    Adı üstünde Borusan.Boruyu bir türlü döşeyecek.

    Bu bilgiyi nereden aldınız daha 5 gün önce benzinli dizel farketmeksizin 12000 diyorlardı.

    Hanımın 1.16 yı swrvise götürdüm , bir dahaki bakıma 8 bin gösteriyor ; (

    yuhhhhhh...




  • Garantisi bitmiş aracı 20 binde bakıma götürsek ne olur bence hiç bir şey olmaz. Bakım dünya para tutuyor. Yazık günah. Düşünün bir yag bir filtreye 1200 tl ödettiler!
  • Konu eski ama yetkili servis dolandırıcılığı halen paşa paşa güncel.

    2010 lu yıllara kadar üretilen BMW lerde bakım aralıkları dünya çapında genişti. 20000-30000-40000km ya da 2 yılda bir. Keza BMW nin motor yağı onayı olan "Longlife 01" ibaresi de bu uzun bakım aralığının BMW dilindeki sembol ismiydi.

    2010 lardan itibaren, özellikle ülkemizdeki malum BMW temsilcisi şirket, servisten para vurma projesini hayata geçirdi. Yağ bakımlarını önce km aralığını daraltarak işe başladılar. Doyamayınca bu sefer de "2 yılda bir" aralığını BMW AG ye yalvar yakar Türkiye' de "yılda bire" indirtmeyi başardılar. Bu hadiseler özellikle 2014-2016 yıllarında gerçekleşti. Daha da doymadılar; 12000km ya da 1 yıl bakım aralığında bu seferde CBS (şartlara bağlı servis) sisteminin ardına sığınarak 6000-7000-8000km gibi "komik" kilometrelerde insanları servise çekmeye başladılar. Neyse ki bu tutmadı.

    Konuya şöyle bir açıklık getirmem gerekirse; kullandığım birden fazla BMW var, koleksiyonerim. F01 kasa 7.40i arabamda bakım aralığı 30000km/2yıl. E87 kasa 1.20i arabamda 40000km/2yıl. İlk aldığım andan itibaren bu aralıklara riayet ettim ve ediyorum. Motor yağı markası umurumda değil; kitapçıklarda yazan LONGLIFE 01 ibareli 5w30 Viskoziteli motor yağını kullanmaktayım. Bu 2016 ya kadar Castroldü, 2016 den itibaren halen Shell. Yarın X olur Y olur Z olur, hangisiyse onu kullanırım. Püf nokta "marka değil, spesifikasyon."

    Arabalarımı asla yetkili servise de götürmedim götürmem de. Biliyorum ki "yazılım güncellemesi" saçmalığı ile bu aralıkları indirecekler. 2 yılda bir servis işlerine gelmiyor. Daha çok para kazanmak dururken. Oysa bu 30000-40000km/2 yıl aralıkları, Almanya başta olmak üzere birçok ülkede halen güncel. Bizim ülkemizde güncelleme adı altında yapılan ise "sahtekarlık." Bu daraltmanın sebebini sorduğumda da aynı kalıp yanıtlar verilmekte: "Türkiye' de benzin kalitesi düşük, Türkiye' de yollar bozuk, Türkiye' de şu Türkiye' de bu..." Türkiye kadar başına taş düşsün demek isterim. Bu ülkenin herşeyi kalitelidir. 2 kuruş kazanma uğruna bindiğin dalı kesme.

    Motor yağı konusuna bir kez daha değinmek isterim. Her markanın kendi motor yağı spesifikasyonu vardır. BMW markasının da spesifikasyonları

    Longlife-98,
    Longlife-01,
    Longlife-01 fe,
    Longlife-04,
    Longlife-12,
    Longlife-14 vs vs..

    Nedir bunlar? Konuyu şöyle açayım. Motor yağları viskozite sınıflarına göre ve performans/ömür aralıklarına göre iki kuruluşun klasifikasyonuna tabidirler.

    Viskozite sınıflandırması: SAE
    Performans/ömür aralıkları sınıflandırması: ACEA

    SAE: yağın kalınlığı, akışkanlığı, kışın ve motor çalışma sıcaklığındaki dayanımı kavramlarını belirler. Misal 5w30; 5w kışın akışkanlığın derecesini gösterir. 30 ise bir çok inanışa göre yazın 30°C olarak bilinir. Bu bilgi yanlıştır. Sondaki 20, 30, 50, 60 sayıları motor yapısına, performansına ve çalışma sıcaklık aralığına göre yağın kararlılık seviyesini belli eder.

    ACEA: yağın değişim ömrünü ve aynı ya da farklı
    viskozitelerde performans/sıcaklık kararlılığını tayin eden kavramdır.

    ACEA A1/B1
    ACEA A5/B5
    ACEA A3/B3/B4
    ACEA C2, C3 vs

    A1/B1: Benzinli ve "Partikül filtresiz" dizel motorlarda, orta performans-orta değişim aralığına sahip yağ.
    A5/B5: Benzinli ve "Partikül filtresiz dizel motorlarda, orta performans-uzun değişim aralığına sahip yağ.
    A3/B3/B4: Benzinli ve "partikül filtresiz" dizel motorlarda, yüksek performans-uzun değişim aralığına sahip yağ (BMW Longlife-01 ibaresinin temelini oluşturan yağ)
    C2-C3: Partikül Filtreli dizel motorlarda, orta ve yüksek performans-orta değişim aralığına sahip yağ. (BMW Longlife-04 ibaresinin temelini oluşturan yağ. Ama isminin Longlife olması aldatmacadır. Standart değişim ömrüne sahiptir. Değineceğim.)

    Performans-değişim ömrü kavramları da şu teknik terimlerle ifade edilmekte:

    HTHS Değeri: yağın performanslı ve yüksek sıcaklıklarda çalışan motorda, gereken yağlama kararlılığı ve film oluşturma kabiliyetini belirleyen terimlendirmedir. A3 ve C3 yağlarda bu değer 3.5 ve üzeridir (BMW Tercihi). Diğerleri ise 2.9 ya da 2.9-3.5 arasıdır.

    SAPs Değeri: yağın ömürlülüğü ve değişim aralığını ifade eden kimyasal katkı ve bileşenleri ifade eden terimdir. A5 ve A3 yağlar yüksek SAPs değerine sahiptir. A1, C2, C3 ise düşük ve orta SAPs değerine sahiptir.

    Görüleceği üzere "partikül filtreli" dizeller hariç, BMW lerde kullanılacak yağ, performans ve motor yapısının uzun değişim aralığına uygun Acea A3/B3/B4 dür. Bir de Longlife-01 Fe yağlar vardır ki; Acea A5/B5 sınıfıdır, fakat performanslı kullanımda yağlama zafiyeti yaratır.

    Longlife-04 olarak isimlendirilen; esasında Longlife olmayan yağlara değineyim. Bu yağ Acea C3 sınıfıdır; yüksek performansa uygundur fakat partikül filtresini tıkayan yüksek SAPs bileşenleri azaltılmış 10000-15000km/1 yılda değişime uygun yağ tipidir. Yani bir zorunluluk yağıdır. Günümüzde bir çok yağ markası, etiketinde bu Longlife-04 (LL04) ibaresini taşır, BMW nin tek onayı gibi algılatırlar. Amaç, BMW kullanıcılarını kısa yağ değişim aralığına mahkum etmektir. Partikül filtreli BMW lerin kullanma zorunluluğu olan bir yağı, bu filtre olmayan BMW lere utanmadan dikte etmektedirler. LL04 ibaresi bir aldatmacadır; Longlife değildir.

    Birçok BMW kullanıcısı, özellikle de yeni çağ gençliği, marka fanatizmi tuzağına düştükleri için bu yazdığım bilgilerden bir haber olarak, yağların markalarına göre hareket ediyorlar. Dizel Partikül filtresi olmayan BMW lerde (Benzinli ve Dizel) Acea A3/B3/B4 sınıfı yani LONGLIFE-01 yağ kullanmak bir nimettir; bir gerekliliktir. BMW motorlarının performans aralığına hitab eden ve 20000-40000km/2yıl değişim aralığına sahip yapısından faydalanmamak akıllıca bir hareket değildir.

    - turbo patlar..
    - yağın ömrü 1 yıldır..
    - çamurlaşma olur..
    - şudur
    - budur..

    Longlife-01 (Acea A3/B3/B4) harici yağ kullanımı için geçerli hadiselerdir bunlar. Longlife-01 yağ zaten BMW nin geliştirdiği ve bu durumlara karşı formülize edilmiş üstün yağdır. Longlife, uzun ömür anlamında süs diye isimlendirilmemiştir.

    Mobil, Castrol, Motul, Shell şu bu fanatikliği ile hareket etmek yerine BMW spesifikasyonuna göre hareket etmek gerekir. Viskozite aralığınıza bağlı olarak üzerinde ACEA A3/B3/B4 ibareli motor yağını kullanın arkadaşlar. X, Y, Z markası taraftarlığı bir hurafeye hizmet etmekten öteye geçmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lürssen180 -- 10 Ocak 2020; 11:48:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizim bu durumu tecrübe ettiğimiz 2013 model 116d miz var. Araçla uzunyol yaptığımda bakım 32 binlere kadar ilerlerken şehiriçi kullanımda 21-22 binlere kadar düşüyor. O yüzden ben motorda bir devir sayacı olduğunu ve ona göre bakıma çağırdığını düşünüyorum. Yetkili servise 28 bin km lik rota (türkiye dışında olcağım için kafa rahat olsun dedim) sebebiyle arabamı götürmüştüm güncelleme yaptılar fakat bakım aralığı değişmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.