fabrikadaki boyama işi ile servisteki boyama işi arasında fark varmı mesela fabrikada metal üzerine astar atıp boya atıp cila yapıyorlarsa servistede kapalı oda içinde metal üzerine macun çekip boya ve cila atıyorlarsa fark yoksa,o halde kazalı arabayı nasıl anlıyorlar,bir alet var o macun kalınlığını ölçüyor,acaba macunlamı alakalı
birde rötuş diyorlar,rötuşta sadece boyamı sürüp cila atıyorlar yoksa macunda çekiyorlarmı
fabrikalarda, araçlar daldırma dediğimiz havuzlarda araç kasaları yüzdürülerek, veya son teknoloji robotlarla boyanıyor. Kazalı araçlarda çeşitli değişen parçalar varsa, parçalar ya tam oturtturulamaz, ya kayıklık olur, yada boya kalınlığı ve ton farkından dolayı kendini ayırt eder. Ayrıca dediğiniz gibi boya kalınlığını ölçen cihazlarla da bu anlaşılabilinir.
Servislerin çoğunda boya istasyonu yok sanayide yaptırıyorlar fırın diye ufo sobayı kaportaya dayayıp ahşap zımpara ile kaportayı yüzüyorlar...