Şimdi Ara

FAR VE GÖSTERGE IŞIKLARINDA TİTREME ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
33.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bugün aracımla(2004 model brc'li focus) kırmızı ışıkta durdum ve klimayı açmadan fanı açtım. bu arada da frene bastım. frene her basışımda gösterge ışıkları titreme yaptı. daha önce bu durumun farlarda da olduğunu fark etmiştim. fanı kapatırsam bu sorun yok oluyor veya çok azalıyor. sizce sorun nedir? bazı yerlerde akü, bazı yerlerde şarj dinamosu veya bobin demişler ama net bi şey söylenmemiş. acaba ne yapmam gerekir. saygılar.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    FAR VE GÖSTERGE IŞIKLARINDA TİTREME

    Aracınızın farları azalıp çoğalıyor veya gösterge ışıkları titreşiyorsa, bunun çeşitli nedenleri olabilir. İşte olası nedenler ve çözümleri:

    • Arızalı Alternatör: Alternatör, aracınızın elektrik sistemine güç sağlayan bir parçadır. Arızalı bir alternatör, farların ve gösterge ışıklarının titemesine neden olabilir.
    • Zayıf Akü: Zayıf bir akü, aracınızın elektrik sistemine yeterli güç sağlayamayabilir ve bu da farların ve gösterge ışıklarının titmesine yol açabilir.
    • Kirli veya Korozyonlu Akü Terminalleri: Kirli veya korozyonlu akü terminalleri, elektrik akışını engelleyebilir ve bu da farların ve gösterge ışıklarının titremesine neden olabilir.
    • Geç gevşetilmiş Akü Bağlantıları: Geç gevşetilmiş akü bağlantıları, elektrik akışını engelleyebilir ve bu da farların ve gösterge ışıklarının titremesine neden olabilir.
    • Arızalı Voltaj Regülatörü: Voltaj regülatörü, alternatörden gelen voltajı düzenler. Arızalı bir voltaj regülatörü, farların ve gösterge ışıklarının titmesine neden olabilir.
    • Arızalı Teller veya Bağlantılar: Farlara veya gösterge ışıklarına giden arızalı teller veya bağlantılar, elektrik akışını engelleyebilir ve bu da titremeye neden olabilir.

    Bu sorunları çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Alternatörün, akünün ve voltaj regülatörünün durumunu kontrol ettir.
    • Akü terminallerini temizle ve korozyonu gider.
    • Akü bağlantılarını kontrol et ve gerekirse sık.
    • Farlara ve gösterge ışıklarına giden telleri ve bağlantıları kontrol et.

    Önemli Not: Bu sorunu kendin çözmeye çalışmadan önce, aracını bir tamirciye göstermen önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    Arkadaşlar bugün aracımla(2004 model brc'li focus) kırmızı ışıkta durdum ve klimayı açmadan fanı açtım. bu arada da frene bastım. frene her basışımda gösterge ışıkları titreme yaptı. daha önce bu durumun farlarda da olduğunu fark etmiştim. fanı kapatırsam bu sorun yok oluyor veya çok azalıyor. sizce sorun nedir? bazı yerlerde akü, bazı yerlerde şarj dinamosu veya bobin demişler ama net bi şey söylenmemiş. acaba ne yapmam gerekir. saygılar.


    Bir arkadaşınızdan veya sanayiden full dolu bir aküyü ödünç alıp deneyin.Büyük ihtimalle akünüz boşalmıştır.En son ne zaman değiştirdiniz aküyü?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi furkantasdemir -- 17 Ağustos 2011; 14:33:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    Arkadaşlar bugün aracımla(2004 model brc'li focus) kırmızı ışıkta durdum ve klimayı açmadan fanı açtım. bu arada da frene bastım. frene her basışımda gösterge ışıkları titreme yaptı. daha önce bu durumun farlarda da olduğunu fark etmiştim. fanı kapatırsam bu sorun yok oluyor veya çok azalıyor. sizce sorun nedir? bazı yerlerde akü, bazı yerlerde şarj dinamosu veya bobin demişler ama net bi şey söylenmemiş. acaba ne yapmam gerekir. saygılar.


    Bir arkadaşınızdan veya sanayiden full dolu bir aküyü ödünç alıp deneyin.Büyük ihtimalle akünüz boşalmıştır.En son ne zaman değiştirdiniz aküyü?
    aracı alalı iki ay oldu. eski sahibi de bilmiyor alındığı tarihi. dediğiniz gibi yapacağım. umarım sadece akü sorunudur. bir de motor sıcakken ikinci marşta çalıştırabiliyorum. bu da akü ile ilgili midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TrakON -- 17 Ağustos 2011; 14:49:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    aracı alalı iki ay oldu. eski sahibi de bilmiyor alındığı tarihi. dediğiniz gibi yapacağım. umarım sadece akü sorunudur. bir de motor sıcakken ikinci marşta çalıştırabiliyorum. bu da akü ile ilgili midir?

    Alıntıları Göster
    eski aracımda ona benzer bi sorun vardı örneğin akşam farlar açık kaloriferi açıyorsun önce ışığın gücü bariz şekilde düşüyor sonra tekrar yükseliyordu aynısı cam açarkende oluyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON

    aracı alalı iki ay oldu. eski sahibi de bilmiyor alındığı tarihi. dediğiniz gibi yapacağım. umarım sadece akü sorunudur. bir de motor sıcakken ikinci marşta çalıştırabiliyorum. bu da akü ile ilgili midir?


    Büyük ihtimalle aküdendir.Kaputu açıp akü üzerindeki kontrol ışığından durumunu kontrol edebilirsiniz.

    (temsili resim)
    En sağda olan bölüme dik olarak bakarsanız ışık göreceksiniz.Eğer bu yeşilse akünüz doludur.Eğer siyaha doğru koyu bir renkse değişim vakti gelmiştir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    eski aracımda ona benzer bi sorun vardı örneğin akşam farlar açık kaloriferi açıyorsun önce ışığın gücü bariz şekilde düşüyor sonra tekrar yükseliyordu aynısı cam açarkende oluyordu

    Alıntıları Göster
    araba çalışırken yapıyorsa aküden olacağını sanmam çünkü akü araç çalıştığında bir daha devreye giren birşey değiş şarj dinamosu aküyü besler çok emin olmamakla birlikte şarj dinamosundanda şüphelenebilirsiniz çünkü görülen o ki elektrik eksik geliyor araca buda ona işarettir muhtemelen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    araba çalışırken yapıyorsa aküden olacağını sanmam çünkü akü araç çalıştığında bir daha devreye giren birşey değiş şarj dinamosu aküyü besler çok emin olmamakla birlikte şarj dinamosundanda şüphelenebilirsiniz çünkü görülen o ki elektrik eksik geliyor araca buda ona işarettir muhtemelen.

    Alıntıları Göster
    akünün üzerindeki göstergenin yanıltabileceği söyleniyor.o yüzden direk ölçtürmeyi düşünüyorum.

    quote:

    araba çalışırken yapıyorsa aküden olacağını sanmam çünkü akü araç çalıştığında bir daha devreye giren birşey değiş şarj dinamosu aküyü besler çok emin olmamakla birlikte şarj dinamosundanda şüphelenebilirsiniz çünkü görülen o ki elektrik eksik geliyor araca buda ona işarettir muhtemelen.


    şarj dinamosundan kaynaklı ise duyduğuma göre maliyeti oldukça yüksek oluyormuş. doğru mudur?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu2009

    eski aracımda ona benzer bi sorun vardı örneğin akşam farlar açık kaloriferi açıyorsun önce ışığın gücü bariz şekilde düşüyor sonra tekrar yükseliyordu aynısı cam açarkende oluyordu


    sorunu çözdünüz mü peki ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON


    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu2009

    eski aracımda ona benzer bi sorun vardı örneğin akşam farlar açık kaloriferi açıyorsun önce ışığın gücü bariz şekilde düşüyor sonra tekrar yükseliyordu aynısı cam açarkende oluyordu


    sorunu çözdünüz mü peki ?


    benim araç hemen normle geliyordu yani öyle pek bi sorun değildi servise falan da götürmedim aracı zaten geçen sene sattık yenisini almıştık (araç master)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: TrakON


    quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu2009

    eski aracımda ona benzer bi sorun vardı örneğin akşam farlar açık kaloriferi açıyorsun önce ışığın gücü bariz şekilde düşüyor sonra tekrar yükseliyordu aynısı cam açarkende oluyordu


    sorunu çözdünüz mü peki ?


    benim araç hemen normle geliyordu yani öyle pek bi sorun değildi servise falan da götürmedim aracı zaten geçen sene sattık yenisini almıştık (araç master)

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar akünün üzerindeki renk çok belirsiz durumda.ben pek bişey anlamadım açıkcası. şarj dinamosunun fiyatına 800 Tl deniyor. gerçekten bu kadar pahalıya mal olur mu eğer şarj dinomosu arızalıysa?




  • Yuksek ihtimalle aküden kaynaklanıyor. Önceki aracımda aynı durum başıma gelmişti. Akünün paleti kopmuş. Sizdede aynı durum olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcukakman

    Yuksek ihtimalle aküden kaynaklanıyor. Önceki aracımda aynı durum başıma gelmişti. Akünün paleti kopmuş. Sizdede aynı durum olabilir.
    Alternatörden kaynaklanıyor olmalı, yenisi 800 TL ama alman gerekmiyor.

    Sadece marş motoru ve alternatör tamir edenler var, 200 TL ye kömürünü regülatörünü yeniler rulmanlarını değiştirler yeni gibi olur. Önce bir elektrikçiye git sorunu bulsunlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    Alternatörden kaynaklanıyor olmalı, yenisi 800 TL ama alman gerekmiyor.

    Sadece marş motoru ve alternatör tamir edenler var, 200 TL ye kömürünü regülatörünü yeniler rulmanlarını değiştirler yeni gibi olur. Önce bir elektrikçiye git sorunu bulsunlar.

    Alıntıları Göster
    Benzer durum aküm zayıflayınca da olmuştu.Akü ve bağlı sistemi kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kallus

    Benzer durum aküm zayıflayınca da olmuştu.Akü ve bağlı sistemi kontrol ettirin.

    Alıntıları Göster
    Aslında volt metre ile kontrol etmek mümkün motor çalışırken devir fark etmeksizin 14.4V olmalı motor çalışmazkende 12Vun üzerinde kendiniz bile test edebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kallus

    Benzer durum aküm zayıflayınca da olmuştu.Akü ve bağlı sistemi kontrol ettirin.

    Alıntıları Göster
    biraz önce araca bindim. tüm ışıkları fanı radyoyu açıp aracı çalıştırdım. aracı kullanmadan park halinde fanı kapatıp açarak rolanti ve gösterge ışıklarını izledim. fanı ilk açtığımda gösterge ışıklarında bir titreme olup geçiyor ve rölanti devrinde çok az bi düşme oluyor. frene bastığımda da aynı durum var. bana biraz akü sorunu gibi geldi ama cuma günü artık ustaya gidecem. inşallah şarj dinamosu değildir. araca ettiğim masrafı kendime etmiyorum. şarj dinamosu derse satmayı düşünürüm artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    Aslında volt metre ile kontrol etmek mümkün motor çalışırken devir fark etmeksizin 14.4V olmalı motor çalışmazkende 12Vun üzerinde kendiniz bile test edebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    rolantide alternatör gerekli enerjyi veremeyebilir. gaz verdiğinizde titreme geçiyorsa sorun %99 aküdendir. aküyü ödünç alarak test edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    rolantide alternatör gerekli enerjyi veremeyebilir. gaz verdiğinizde titreme geçiyorsa sorun %99 aküdendir. aküyü ödünç alarak test edin.

    Alıntıları Göster
    sıfır focus alıp 6 yıl bindim dediğiniz olay bende olmadı ama aynı aracı kullanan arkadaşta garantideyken olmuş ve servis marş d,namosu veya alternatörü (emin değilim)
    değişmiş, arkadaş gene aynı servissırf para için değişti bende garantiden diye ses etmedim diyordu.

    yani araç stop etmiyorsa , farlar tamamen sönmüyorsa kafanıza takmayın, binin, focus güzel araçtır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    sıfır focus alıp 6 yıl bindim dediğiniz olay bende olmadı ama aynı aracı kullanan arkadaşta garantideyken olmuş ve servis marş d,namosu veya alternatörü (emin değilim)
    değişmiş, arkadaş gene aynı servissırf para için değişti bende garantiden diye ses etmedim diyordu.

    yani araç stop etmiyorsa , farlar tamamen sönmüyorsa kafanıza takmayın, binin, focus güzel araçtır.

    Alıntıları Göster
    Çok merak ediyorum bu konuyu,7 tane aracımız var,en düşüğü 2004 model,bir tanesinde bile akü değişimi yaptırmadık.Millet Patır Patır akü değiştiriyor.Nasıl oluyor da bu araçlarda akü değişimi yapılmadan bunca yıl gidiyor,veya nasıl oluyor da öbür araçlar 2-3 yılda bir akü değiştiriyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FB®h Pozitif

    Çok merak ediyorum bu konuyu,7 tane aracımız var,en düşüğü 2004 model,bir tanesinde bile akü değişimi yaptırmadık.Millet Patır Patır akü değiştiriyor.Nasıl oluyor da bu araçlarda akü değişimi yapılmadan bunca yıl gidiyor,veya nasıl oluyor da öbür araçlar 2-3 yılda bir akü değiştiriyor ?

    Alıntıları Göster
    ben aküyü 3 kez değiştirdim arabadaki herşeyin devri bozuk çalışıyor yani dalgalanıyor sürekli akü patlatıyor sorun kesinlikle aküden değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    ben aküyü 3 kez değiştirdim arabadaki herşeyin devri bozuk çalışıyor yani dalgalanıyor sürekli akü patlatıyor sorun kesinlikle aküden değil

    Alıntıları Göster
    Sorun şarj dinamosu
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.