Şimdi Ara

Far Voltaj düşmesi sorunu Acil yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
21.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yakın bir tanıdığımın başına gelen bir problemi sizlere sormak istedim.
    Arkadaşımda 2003 model marea var.
    Araç rölantide ve 3000 devir altında tüm far ve iç aydınlatmalarda voltaj düşüklüğü gibi ışıkların kısılıp açılması problemi yaşanmış.Sonra arabayı park etmiş çalıştırmak istediğinde araçta tık yokmuş.inmiş arabadan akü kutup başlarıyla oynamış araba çalışmış ama farlar yine aynı.Akünün üzerinde ki ışık yeşil görünüyormuş.
    Ayrıca araçta 1 ve 2 viteste de gaz verdiğinde araç silkelenme yapıyormuş.Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor

    bunların sebebi nedir acaba.Acil yardımlarınızı rica ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulas1907 -- 17 Ağustos 2012; 23:19:06 >



  • bilen kimse yok mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.

    Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor bu konuda bir bilginiz var mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.

    Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor bu konuda bir bilginiz var mı

    araç aküden tam anlamıyla beslenemediği için direkt olarak şarj dinamosuna yük biniyor yani şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi kullanıyor. Motor devri değiştiği zaman şarj dinamosununda devri değişir ve ürettiği elektirik değişir. aracın aydınlatma sisteminden tutun, çalışmasına kadar değişiklikler olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.

    Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor bu konuda bir bilginiz var mı

    araç aküden tam anlamıyla beslenemediği için direkt olarak şarj dinamosuna yük biniyor yani şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi kullanıyor. Motor devri değiştiği zaman şarj dinamosununda devri değişir ve ürettiği elektirik değişir. aracın aydınlatma sisteminden tutun, çalışmasına kadar değişiklikler olur.

    bu durumda yapmamız gereken nedir hocam ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.

    Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor bu konuda bir bilginiz var mı

    araç aküden tam anlamıyla beslenemediği için direkt olarak şarj dinamosuna yük biniyor yani şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi kullanıyor. Motor devri değiştiği zaman şarj dinamosununda devri değişir ve ürettiği elektirik değişir. aracın aydınlatma sisteminden tutun, çalışmasına kadar değişiklikler olur.

    bu durumda yapmamız gereken nedir hocam ?

    Ya akü bitti ya da kutup başları oksitlendi. Elektirikçiye götürün, kutup başları oksitlendiyse 10 dk'da temizler verir. Akü bittiyse (ömrünü tamamladıysa) yeni akü alırsınız çözersiniz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    FAR CRY 3 DONMA SORUNU? YARDIM!
    10 ay önce açıldı
    AKÜ SORUNU ((ACİL))
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.

    Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor bu konuda bir bilginiz var mı

    araç aküden tam anlamıyla beslenemediği için direkt olarak şarj dinamosuna yük biniyor yani şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi kullanıyor. Motor devri değiştiği zaman şarj dinamosununda devri değişir ve ürettiği elektirik değişir. aracın aydınlatma sisteminden tutun, çalışmasına kadar değişiklikler olur.

    bu durumda yapmamız gereken nedir hocam ?

    Ya akü bitti ya da kutup başları oksitlendi. Elektirikçiye götürün, kutup başları oksitlendiyse 10 dk'da temizler verir. Akü bittiyse (ömrünü tamamladıysa) yeni akü alırsınız çözersiniz.

    akünün üzerindeki gösterge yeşil görünüyor.sanırım aküde problem yok.inşallah bir tek temizletmekle kurtulur yoksa şarj dinamosunda problem varsa alacak durumda değil şu an.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.

    Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor bu konuda bir bilginiz var mı

    araç aküden tam anlamıyla beslenemediği için direkt olarak şarj dinamosuna yük biniyor yani şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi kullanıyor. Motor devri değiştiği zaman şarj dinamosununda devri değişir ve ürettiği elektirik değişir. aracın aydınlatma sisteminden tutun, çalışmasına kadar değişiklikler olur.

    bu durumda yapmamız gereken nedir hocam ?

    Ya akü bitti ya da kutup başları oksitlendi. Elektirikçiye götürün, kutup başları oksitlendiyse 10 dk'da temizler verir. Akü bittiyse (ömrünü tamamladıysa) yeni akü alırsınız çözersiniz.

    akünün üzerindeki gösterge yeşil görünüyor.sanırım aküde problem yok.inşallah bir tek temizletmekle kurtulur yoksa şarj dinamosunda problem varsa alacak durumda değil şu an.

    yenisini almaya gerek yok. Bobinajcılar tamir edebiliyorlar ya da sizden çıkan parçayı alıyorlar yerine aynısının tamir edilmişini veriyorlar. 30 liraya sök tak yaptırsanız 80 lira civarıda bobinajcıya verseniz 110 - 120 lira civarına hallediliyor şarj dinamosu. ama araba uzun süre çalışıyorsa özellikle gece farlar yanıkken çalışıyorsa şarj dinamosunda sorun yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.

    Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor bu konuda bir bilginiz var mı

    araç aküden tam anlamıyla beslenemediği için direkt olarak şarj dinamosuna yük biniyor yani şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi kullanıyor. Motor devri değiştiği zaman şarj dinamosununda devri değişir ve ürettiği elektirik değişir. aracın aydınlatma sisteminden tutun, çalışmasına kadar değişiklikler olur.

    bu durumda yapmamız gereken nedir hocam ?

    Ya akü bitti ya da kutup başları oksitlendi. Elektirikçiye götürün, kutup başları oksitlendiyse 10 dk'da temizler verir. Akü bittiyse (ömrünü tamamladıysa) yeni akü alırsınız çözersiniz.

    akünün üzerindeki gösterge yeşil görünüyor.sanırım aküde problem yok.inşallah bir tek temizletmekle kurtulur yoksa şarj dinamosunda problem varsa alacak durumda değil şu an.

    yenisini almaya gerek yok. Bobinajcılar tamir edebiliyorlar ya da sizden çıkan parçayı alıyorlar yerine aynısının tamir edilmişini veriyorlar. 30 liraya sök tak yaptırsanız 80 lira civarıda bobinajcıya verseniz 110 - 120 lira civarına hallediliyor şarj dinamosu. ama araba uzun süre çalışıyorsa özellikle gece farlar yanıkken çalışıyorsa şarj dinamosunda sorun yoktur.

    peki hocam sizce bu anlatılan problemin şarj dinamosundan olma ihtimali çok mudur?rölantide değer verirsem 1 gözkırpması oluyorsa 3000-4000 devirde 5 oluyor.Rölanti dalgalanıyor ve bu rölanti dalgalanmasına endeksli olarak bu kırpmayı yapıyor.




  • Akü şarj olmuyor ve akü bitmiş.Şarj dinomosunu kontrol ettrin.Bende de böyle bir sorun vardı .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.

    Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor bu konuda bir bilginiz var mı

    araç aküden tam anlamıyla beslenemediği için direkt olarak şarj dinamosuna yük biniyor yani şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi kullanıyor. Motor devri değiştiği zaman şarj dinamosununda devri değişir ve ürettiği elektirik değişir. aracın aydınlatma sisteminden tutun, çalışmasına kadar değişiklikler olur.

    bu durumda yapmamız gereken nedir hocam ?

    Ya akü bitti ya da kutup başları oksitlendi. Elektirikçiye götürün, kutup başları oksitlendiyse 10 dk'da temizler verir. Akü bittiyse (ömrünü tamamladıysa) yeni akü alırsınız çözersiniz.

    akünün üzerindeki gösterge yeşil görünüyor.sanırım aküde problem yok.inşallah bir tek temizletmekle kurtulur yoksa şarj dinamosunda problem varsa alacak durumda değil şu an.

    yenisini almaya gerek yok. Bobinajcılar tamir edebiliyorlar ya da sizden çıkan parçayı alıyorlar yerine aynısının tamir edilmişini veriyorlar. 30 liraya sök tak yaptırsanız 80 lira civarıda bobinajcıya verseniz 110 - 120 lira civarına hallediliyor şarj dinamosu. ama araba uzun süre çalışıyorsa özellikle gece farlar yanıkken çalışıyorsa şarj dinamosunda sorun yoktur.

    peki hocam sizce bu anlatılan problemin şarj dinamosundan olma ihtimali çok mudur?rölantide değer verirsem 1 gözkırpması oluyorsa 3000-4000 devirde 5 oluyor.Rölanti dalgalanıyor ve bu rölanti dalgalanmasına endeksli olarak bu kırpmayı yapıyor.

    Şimdi şarj dinamosu bozuk olsa şarj etmez. haliyle özellikle farlar açıkken 1 saatlik gezinti sonrası akü biter ve araç çalışmaz. Ancak sizin anlattığınız hikayede arkadaşınız kutup başı ile oynayınca çalıştığını söylemiş. Haliyle akü tesisata yeterli güç veremiyor, araç çalışırken şarj dinamosuna endeksli çalışıyor ve devir değişikliklerinden aydınlatma etkileniyor. Yarın akü kutup başlarına baksın. Oksitlenme olmuşsa temizletsin sorun büyük ihtimal bitecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.

    Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor bu konuda bir bilginiz var mı

    araç aküden tam anlamıyla beslenemediği için direkt olarak şarj dinamosuna yük biniyor yani şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi kullanıyor. Motor devri değiştiği zaman şarj dinamosununda devri değişir ve ürettiği elektirik değişir. aracın aydınlatma sisteminden tutun, çalışmasına kadar değişiklikler olur.

    bu durumda yapmamız gereken nedir hocam ?

    Ya akü bitti ya da kutup başları oksitlendi. Elektirikçiye götürün, kutup başları oksitlendiyse 10 dk'da temizler verir. Akü bittiyse (ömrünü tamamladıysa) yeni akü alırsınız çözersiniz.

    akünün üzerindeki gösterge yeşil görünüyor.sanırım aküde problem yok.inşallah bir tek temizletmekle kurtulur yoksa şarj dinamosunda problem varsa alacak durumda değil şu an.

    yenisini almaya gerek yok. Bobinajcılar tamir edebiliyorlar ya da sizden çıkan parçayı alıyorlar yerine aynısının tamir edilmişini veriyorlar. 30 liraya sök tak yaptırsanız 80 lira civarıda bobinajcıya verseniz 110 - 120 lira civarına hallediliyor şarj dinamosu. ama araba uzun süre çalışıyorsa özellikle gece farlar yanıkken çalışıyorsa şarj dinamosunda sorun yoktur.

    peki hocam sizce bu anlatılan problemin şarj dinamosundan olma ihtimali çok mudur?rölantide değer verirsem 1 gözkırpması oluyorsa 3000-4000 devirde 5 oluyor.Rölanti dalgalanıyor ve bu rölanti dalgalanmasına endeksli olarak bu kırpmayı yapıyor.

    Şimdi şarj dinamosu bozuk olsa şarj etmez. haliyle özellikle farlar açıkken 1 saatlik gezinti sonrası akü biter ve araç çalışmaz. Ancak sizin anlattığınız hikayede arkadaşınız kutup başı ile oynayınca çalıştığını söylemiş. Haliyle akü tesisata yeterli güç veremiyor, araç çalışırken şarj dinamosuna endeksli çalışıyor ve devir değişikliklerinden aydınlatma etkileniyor. Yarın akü kutup başlarına baksın. Oksitlenme olmuşsa temizletsin sorun büyük ihtimal bitecektir.

    Hocam gercekten cok tesekkurler cevaplariniz icin.son bir soru: aracin rolantideki dalgalanmasi da bu oksitlenme yuzunden midir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.

    Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor bu konuda bir bilginiz var mı

    araç aküden tam anlamıyla beslenemediği için direkt olarak şarj dinamosuna yük biniyor yani şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi kullanıyor. Motor devri değiştiği zaman şarj dinamosununda devri değişir ve ürettiği elektirik değişir. aracın aydınlatma sisteminden tutun, çalışmasına kadar değişiklikler olur.

    bu durumda yapmamız gereken nedir hocam ?

    Ya akü bitti ya da kutup başları oksitlendi. Elektirikçiye götürün, kutup başları oksitlendiyse 10 dk'da temizler verir. Akü bittiyse (ömrünü tamamladıysa) yeni akü alırsınız çözersiniz.

    akünün üzerindeki gösterge yeşil görünüyor.sanırım aküde problem yok.inşallah bir tek temizletmekle kurtulur yoksa şarj dinamosunda problem varsa alacak durumda değil şu an.

    yenisini almaya gerek yok. Bobinajcılar tamir edebiliyorlar ya da sizden çıkan parçayı alıyorlar yerine aynısının tamir edilmişini veriyorlar. 30 liraya sök tak yaptırsanız 80 lira civarıda bobinajcıya verseniz 110 - 120 lira civarına hallediliyor şarj dinamosu. ama araba uzun süre çalışıyorsa özellikle gece farlar yanıkken çalışıyorsa şarj dinamosunda sorun yoktur.

    peki hocam sizce bu anlatılan problemin şarj dinamosundan olma ihtimali çok mudur?rölantide değer verirsem 1 gözkırpması oluyorsa 3000-4000 devirde 5 oluyor.Rölanti dalgalanıyor ve bu rölanti dalgalanmasına endeksli olarak bu kırpmayı yapıyor.

    Şimdi şarj dinamosu bozuk olsa şarj etmez. haliyle özellikle farlar açıkken 1 saatlik gezinti sonrası akü biter ve araç çalışmaz. Ancak sizin anlattığınız hikayede arkadaşınız kutup başı ile oynayınca çalıştığını söylemiş. Haliyle akü tesisata yeterli güç veremiyor, araç çalışırken şarj dinamosuna endeksli çalışıyor ve devir değişikliklerinden aydınlatma etkileniyor. Yarın akü kutup başlarına baksın. Oksitlenme olmuşsa temizletsin sorun büyük ihtimal bitecektir.

    Hocam gercekten cok tesekkurler cevaplariniz icin.son bir soru: aracin rolantideki dalgalanmasi da bu oksitlenme yuzunden midir?

    Evet yapabilir. Rölantide şarj dinamosu yeterli elektirik üretemez. oksitlenme varsa aküdende beslenemez. E zaten arabanın ateşlemesi, enjeksiyonu hep elektirikle çalışıyor. düzgün akım olmadığı zaman motor sapıtır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.

    Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor bu konuda bir bilginiz var mı

    araç aküden tam anlamıyla beslenemediği için direkt olarak şarj dinamosuna yük biniyor yani şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi kullanıyor. Motor devri değiştiği zaman şarj dinamosununda devri değişir ve ürettiği elektirik değişir. aracın aydınlatma sisteminden tutun, çalışmasına kadar değişiklikler olur.

    bu durumda yapmamız gereken nedir hocam ?

    Ya akü bitti ya da kutup başları oksitlendi. Elektirikçiye götürün, kutup başları oksitlendiyse 10 dk'da temizler verir. Akü bittiyse (ömrünü tamamladıysa) yeni akü alırsınız çözersiniz.

    akünün üzerindeki gösterge yeşil görünüyor.sanırım aküde problem yok.inşallah bir tek temizletmekle kurtulur yoksa şarj dinamosunda problem varsa alacak durumda değil şu an.

    yenisini almaya gerek yok. Bobinajcılar tamir edebiliyorlar ya da sizden çıkan parçayı alıyorlar yerine aynısının tamir edilmişini veriyorlar. 30 liraya sök tak yaptırsanız 80 lira civarıda bobinajcıya verseniz 110 - 120 lira civarına hallediliyor şarj dinamosu. ama araba uzun süre çalışıyorsa özellikle gece farlar yanıkken çalışıyorsa şarj dinamosunda sorun yoktur.

    peki hocam sizce bu anlatılan problemin şarj dinamosundan olma ihtimali çok mudur?rölantide değer verirsem 1 gözkırpması oluyorsa 3000-4000 devirde 5 oluyor.Rölanti dalgalanıyor ve bu rölanti dalgalanmasına endeksli olarak bu kırpmayı yapıyor.

    Şimdi şarj dinamosu bozuk olsa şarj etmez. haliyle özellikle farlar açıkken 1 saatlik gezinti sonrası akü biter ve araç çalışmaz. Ancak sizin anlattığınız hikayede arkadaşınız kutup başı ile oynayınca çalıştığını söylemiş. Haliyle akü tesisata yeterli güç veremiyor, araç çalışırken şarj dinamosuna endeksli çalışıyor ve devir değişikliklerinden aydınlatma etkileniyor. Yarın akü kutup başlarına baksın. Oksitlenme olmuşsa temizletsin sorun büyük ihtimal bitecektir.

    Hocam gercekten cok tesekkurler cevaplariniz icin.son bir soru: aracin rolantideki dalgalanmasi da bu oksitlenme yuzunden midir?

    Evet yapabilir. Rölantide şarj dinamosu yeterli elektirik üretemez. oksitlenme varsa aküdende beslenemez. E zaten arabanın ateşlemesi, enjeksiyonu hep elektirikle çalışıyor. düzgün akım olmadığı zaman motor sapıtır.

    Hocam yarin baktirip size bilgi verecegiz.cok tesekkurler tekrar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.

    Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor bu konuda bir bilginiz var mı

    araç aküden tam anlamıyla beslenemediği için direkt olarak şarj dinamosuna yük biniyor yani şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi kullanıyor. Motor devri değiştiği zaman şarj dinamosununda devri değişir ve ürettiği elektirik değişir. aracın aydınlatma sisteminden tutun, çalışmasına kadar değişiklikler olur.

    bu durumda yapmamız gereken nedir hocam ?

    Ya akü bitti ya da kutup başları oksitlendi. Elektirikçiye götürün, kutup başları oksitlendiyse 10 dk'da temizler verir. Akü bittiyse (ömrünü tamamladıysa) yeni akü alırsınız çözersiniz.

    akünün üzerindeki gösterge yeşil görünüyor.sanırım aküde problem yok.inşallah bir tek temizletmekle kurtulur yoksa şarj dinamosunda problem varsa alacak durumda değil şu an.

    yenisini almaya gerek yok. Bobinajcılar tamir edebiliyorlar ya da sizden çıkan parçayı alıyorlar yerine aynısının tamir edilmişini veriyorlar. 30 liraya sök tak yaptırsanız 80 lira civarıda bobinajcıya verseniz 110 - 120 lira civarına hallediliyor şarj dinamosu. ama araba uzun süre çalışıyorsa özellikle gece farlar yanıkken çalışıyorsa şarj dinamosunda sorun yoktur.

    peki hocam sizce bu anlatılan problemin şarj dinamosundan olma ihtimali çok mudur?rölantide değer verirsem 1 gözkırpması oluyorsa 3000-4000 devirde 5 oluyor.Rölanti dalgalanıyor ve bu rölanti dalgalanmasına endeksli olarak bu kırpmayı yapıyor.

    Şimdi şarj dinamosu bozuk olsa şarj etmez. haliyle özellikle farlar açıkken 1 saatlik gezinti sonrası akü biter ve araç çalışmaz. Ancak sizin anlattığınız hikayede arkadaşınız kutup başı ile oynayınca çalıştığını söylemiş. Haliyle akü tesisata yeterli güç veremiyor, araç çalışırken şarj dinamosuna endeksli çalışıyor ve devir değişikliklerinden aydınlatma etkileniyor. Yarın akü kutup başlarına baksın. Oksitlenme olmuşsa temizletsin sorun büyük ihtimal bitecektir.

    Hocam gercekten cok tesekkurler cevaplariniz icin.son bir soru: aracin rolantideki dalgalanmasi da bu oksitlenme yuzunden midir?

    Evet yapabilir. Rölantide şarj dinamosu yeterli elektirik üretemez. oksitlenme varsa aküdende beslenemez. E zaten arabanın ateşlemesi, enjeksiyonu hep elektirikle çalışıyor. düzgün akım olmadığı zaman motor sapıtır.

    Hocam yarin baktirip size bilgi verecegiz.cok tesekkurler tekrar

    Önemli değil :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulashh1907

    bilen kimse yok mu?

    Kutup başlarını oynatınca araba çalıştırsa oksitlenme olmuştur. Kutup başlarını güzelce temizledikten sonra sıkıca taksın.

    Aracın farları ve iç aydınlatmaları rölantide belli bir sıklıkla oluyor ve gaz verince bu kırpma sıklığı artıyor bu konuda bir bilginiz var mı

    araç aküden tam anlamıyla beslenemediği için direkt olarak şarj dinamosuna yük biniyor yani şarj dinamosunun ürettiği enerjiyi kullanıyor. Motor devri değiştiği zaman şarj dinamosununda devri değişir ve ürettiği elektirik değişir. aracın aydınlatma sisteminden tutun, çalışmasına kadar değişiklikler olur.

    bu durumda yapmamız gereken nedir hocam ?

    Ya akü bitti ya da kutup başları oksitlendi. Elektirikçiye götürün, kutup başları oksitlendiyse 10 dk'da temizler verir. Akü bittiyse (ömrünü tamamladıysa) yeni akü alırsınız çözersiniz.

    akünün üzerindeki gösterge yeşil görünüyor.sanırım aküde problem yok.inşallah bir tek temizletmekle kurtulur yoksa şarj dinamosunda problem varsa alacak durumda değil şu an.

    yenisini almaya gerek yok. Bobinajcılar tamir edebiliyorlar ya da sizden çıkan parçayı alıyorlar yerine aynısının tamir edilmişini veriyorlar. 30 liraya sök tak yaptırsanız 80 lira civarıda bobinajcıya verseniz 110 - 120 lira civarına hallediliyor şarj dinamosu. ama araba uzun süre çalışıyorsa özellikle gece farlar yanıkken çalışıyorsa şarj dinamosunda sorun yoktur.

    peki hocam sizce bu anlatılan problemin şarj dinamosundan olma ihtimali çok mudur?rölantide değer verirsem 1 gözkırpması oluyorsa 3000-4000 devirde 5 oluyor.Rölanti dalgalanıyor ve bu rölanti dalgalanmasına endeksli olarak bu kırpmayı yapıyor.

    Kardeş rölanti dalgalanmasının akü veya şarj dinamosunda sorun yok.Marea lar da sık görülen bir durum.Çözümü tam olarak hatırlamıyorum.Arama yaparsan marea rölanti devir dalgalanması diye dh marea forumunda çözüm yazıyordu.Bir kaç kablo takviyesi ile sorun çözülüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün sanayiye gittik beraber şarj dinamosu yüksek voltaj gönderiyormuş.Bu yüzden problem varmış.Şarj dinamosu içinde bir problem varmış onu değiştirdiler düzeldi.toplam 170 tlye maloldu.yardımcı olan herkese teşekkürler.
  • Tam şarz dinamosu arızalı 150 tl şıkışmış oraya yazıcaktım ki zaten arkadaş yaptırmış izmirde yaşayan arkadaşların araçla ilgili ceyran sorunlarını güzel işçilikle karabağlar sanayide hallettirebilirim saygılar.
  • @DuHast benim araç teybinde ses paraziti vardı parazit giderici filtre aldım 10 amperlik şuan parazit gitti ama araba çalışmazken müzik açtıgımda özellikle ilk başlarda belirsiz aralıklarla teypten bıızt bıızt ses geliyor biraz inceledim ve elektrik sıkıntısı oldugunu düşünüyorum çünkü teyibin tuş lambası da o sesle birlikte ısıgı düşürüyor ve teyp ekranının ışıgını azalttıgında ses kesiliyor .benim anladıgım araba çalışmazken akü teyibi tam olarak besleyemiyor yada düzensiz elektrik yolluyor filtre takmadan bu sorunum yoktu acaba ne yapsak sorun çözülür?araba çalıştıgımda bu sorunlar olmuyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.