Selam arkadaşlar. Aracıma yaz lastiği alacağım. 225/45/R17 ebat. Michelin Primacy 4 almayı düşünüyorum. 2 farklı siteden uygun fiyata bu lastikleri buldum ama ikisinin de stoklarında 4 adet lastik yok. 2 lastiği bir siteden, 2 lastiği diğer siteden alabilirim. Birinde yük ve hız endeksi 91Y, diğerinde ise 94W. Şimdi soru şu. Aynı marka/model, aynı ebat ama farklı yük/hız endeksine sahip lastik takmak sakıncalı mıdır ? |
Farklı Yük ve Hız Endeksine Sahip Lastik Takmak




-
-
Konuyu merak edenler için link bırakıyorum.
Continental sitesinde kullanılabilir diyor. Ön lastiklerin birbirleri ile aynı, arka lastiklerin birbirleri ile aynı olmasını tavsiye ediyor.
-
Lastiklerin ölçüleri aynı sadece hız ve yük endeksi farklıysa alınır çok problem olacağını sanmıyorum
91Y. 300km/h - 615kg lastik başına yük
94W. 270km/h - 670kg lastik başına yük
Güvenlik riski oluşturacak çok büyük bir fark yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güvenlik vesaire açısından bir şey olmaz da, araca göre yol tutuş, lastik davranış özellikleri biraz değişebilir. Hamur değişiyor çünkü.
Örneğin çok alakasız bir araca çok alakasız bir hız sınıfı lastik takarsanız (hız sınıfı çok yüksek kaldı diyelim), bir defa hamurlar farklı olacağı için lastiğin ısınma, tutuş davranışları falan da değişecek.
Ölçü aynı, araç aynı vesaire gibi düşünsek de hamur bileşimi değişiyor. Bu yüzden araç için ne tavsiye ediliyorsa ona uymak her zaman iyidir kanaatindeyim.
Benzer şekilde çok düşük hız sınıfı lastik takılırsa da saçmalayabilir. Bu sefer o araç lastiği daha hızlı ısıtacak, yıpranma şu bu işleri artacak, yüksek hızda riskler çoğalacak falan filan..
Bu şekilde aracına alakasız sınıflarda lastik takıp sonrasında "bu lastik tutmuyor, şöyle kötü böyle bilmemne" diye yanılgılara düşen de çok oluyor, hatırlatayım.
Ha bunu herkes fark etmez tabi, veya bu iki lastik arasında ne fark eder derseniz, belki o fark anlaşılmaz bile, ancak lastik başına düşen yük miktarı ile bile davranışlar değişebilir gibi geliyor bana.
-
Merhaba.Tek bir soru soracağım.O farklı hız ve yük endeksini nasıl sağlıyorlar yapısal farklılık yaratmadan?
-
içerik farklı kauçuk ve lif bileşenleri
çita ve jaguara bakınca aynı gibi görünüyor
hemen hemen,biri daha kaslı diğeri sprinter..
-
kaplama (aşınma katmanı) aynıdır, karkas farklıdır. Daha farklı radyal kuşak kullanmışlardır.
-
Aracınızın önden çekiş olduğunu varsayıyorum. Y tipi lastikleri öne, W'ları arkaya takın, ön lastikler her zaman daha fazla ısınır, Y 300km/h hız onaylı geç ısınan lastikleri öne takarak durumu bir nebze dengeleyebilirsiniz.
Ama rotasyon gerektiğinde bu iş tersine dönecek tabi veya rotasyon yapmadan kullanacaksınız.
Teorik olarak arada fark olur, doğrusu her zaman 4 tane aynı tip lastiği takmaktır ama aynı model/desen ve tazelikte lastikte bu kadar yakın hız onayı farkının pek anlaşılabileceğini sanmıyorum.
-
Mükemmel olanı 4 lastiğinde aynı olmasıdır.
Farklı endekse sahip lastikler, extrem koşullarda farklı tepkiler verirler, bu noktada normal şartlar altında verilen tepkilerin boyutu minimaldir.
Ve normal şartlar altında bu minimal tepkiler, önemli değildir, hatta çoğu şart altında sıradan kullancılar aradaki farkı farkda edemezler.
Ancak unutulmamalıdır ki extrem koşullar altında bu minimal farklar büyük sonuçlar doğurabilirler.
-
Merhaba.Conti cevap vermişya fark etmez.Yapısal farklılık olan iki lastik aynı model bile olsa aynı aksa takılmaz.Farklı davranış gösterir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X