Şimdi Ara

FİAT 500 1.4 100 HP SPORT [ TEST ]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İlk günkü gibi

    Aslında 1936’da Topolino ile başlayan Fiat 500 serüveni 1957’ye kadar bir rüzgâr gibi esmişti. Diğer taraftan 1957-1975 yılları arasında Fiat Nuova 500’e otomobil severlerin gösterdiği ilgi de üst düzeydeydi. Şimdi bu modelin ilk günkü çizgilerine sadık kalınarak üretilen yeni Fiat 500 ile aynı ilgi tekrar yakalanmış durumda. Bu ilgi Fiat 500’ün 2008’de yılın otomobili seçilmesiyle daha da perçinlendi. Hatta Fiat 500’ün cabrio ve crossover versiyonlarının bile üretilmesi planlıyor.



    Fiat 500 ile yola çıktığımızda gördüğünüz ilgi sizi şımartabilir ama bu kesinlikle altı çizilmesi gereken bir durum. Fiat 500’e hiç kimse A segmentindeki küçük bir otomobil gözüyle bakmıyor. Öyle olsaydı çok farklı yaş grubundan, farklı sosyal statülere sahip insanların sorularına muhatap olmazdık…



    Şık ve sportif tasarım

    Öncelikle Fiat 500’ün dışarıdan bakıldığında kesinlikle küçük bir otomobil gibi değil, tarz sahibi bir otomobil gibi göründüğünü belirtelim. Bunda yüksek tavanın etkisi çok büyük. 1.90m boyunda bir sürücü bile araçta rahatlıkla seyahat edebilir. Arka tarafta da baş mesafesi değilse bile diz mesafesi oldukça yeterli. Tasarımda geçmişin izlerine mümkün olduğunca sadık kalınmış. Sadece iki yerine dört kişilik bir oturma düzeni ve arkaya konumlandırılmış hava soğutmalı yerine öne konumlandırılmış su soğutmalı bir motor tercih edilmiş. Ford KA ile aynı üretim bandından çıkan ve Fiat Panda ile aynı platformu paylaşan 500, her iki otomobile göre daha fazla tarz sahibi diyebiliriz.



    Gerçekten etkileyici bir tasarım, üstelik farklı sticker seçenekleriyle aracın dışarısı daha da renklendirilmiş. Ön taraftan bakıldığında sevimli ama biraz da hırçın bir otomobille karşılaşıyorsunuz. İkiye bölünmüş farlar, logonun iki tarafına yerleştirilmiş yatay krom çizgiler, Punto’dan ödünç alınan şık dikiz aynaları ve büyük arka lamba grubu dış tasarımda en dikkat çekici öğeler oluyor.



    Aracın içerisinde de şık bir çizgi hâkim. Özellikle alt kısmı gövde renginde tasarlanan ön konsol çok hoş bir hava yaratıyor. Okunaklı gösterge panelinde büyük bir gösterge kullanılmış ve içerisine hız ve devir göstergesinin yanı sıra yakıt durumu ve diğer veriler yerleştirilmiş. İçerideki kumanda öğeleri derli toplu, ayrıca Blue&me USB ara yüzü sayesinde araç içini eğlenceli bir mekân haline getirebiliyorsunuz. Fakat elektrikli camların kumanda düğmelerinin vites kolunun hemen önünde orta konsola monte edilmiş olması bazı kullanıcılar tarafından yadırganabilir. Ön koltukların malzeme kalitesi yüksek ve vücudu sarıyor, ayrıca yüksek konumlandırılmış olması da önemli bir artı. Arka koltuklarda iki yetişkin fazla sıkıntıya uğramadan seyahat edebilirler ama 1.80m’den daha uzun olanlar biraz rahatsız olabilirler, o yüzden arkayı üçlemeyin sakın!



    Şehirli sürüş karakteri

    Fiat 500’ün 100 HP’lik 1.4 lt benzinli motoru ortalama bir performans sunuyor. Önemli bir bölümü şehir içinde geçen testimizde bunu fazlasıyla hissettik.



    Açıkçası 6000 d/d’de erişilen 100 HP’lik güç ve 4250 d/d erişilen 131 Nm tork bir şehir otomobiline yetse bile biz Fiat 500’den sanki biraz daha iyi performans bekliyorduk! Ama bu sadece aracın heyecan verici tasarımı ve efsanevi ününden kaynaklanan psikolojik bir beklentiydi! Altı ileri manuel şanzıman ile görev paylaşımı yapan bu motorun şehir içi kullanımlar için ideal bir seçenek olduğunda ise herkes hemfikirdir herhalde. Daha çok şehir içinde kullandığımız test aracımız 8.3 lt civarında yakıt tüketimine imza attı ki bu hiç de azımsanacak bir değer değil, bu konuda Fiat 500’ün biraz daha cimri davranmasını beklerdik açıkçası…



    Fiat 500 ile yola çıktığımızda en azından ilk anda edindiğimiz izlenimin boşa çıkmadığını görüyoruz. Başarılı yol tutuş karakteri sayesinde yola sağlam basan Fiat 500, sürücüsünü kesinlikle tedirgin etmiyor. Ama nasıl ki motor için yüksek beklentilerimiz olduysa sürüş için de daha fazla hareket ve heyecan beklentimiz oldu. Tekrarlamak pahasına söylüyoruz ki bu tamamen Fiat 500’e olan heyecanımızdan kaynaklanıyor. Tepkileri net başarılı direksiyon sistemi beğenimizi kazanırken yüksek hızlarda bu başarının bir miktar törpülendiğini söylemek zorundayız.



    Tarz sahibi otomobil severlere

    Aslında ‘Fiat 500’ü kim satın alır?’ diye bir soru olacak olsak bunun cevabı çok basit ve aynı zamanda net olur. Bunu testimiz esnasında karşılaştığımız sorulardan da çok iyi anladık. Fiat 500’e sıradan bir küçük bir otomobil gözüyle bakıp sadece fiyatı ile ilgilenenler azınlıkta kalırken bazılarının sadece hayranlıklarını ifade ettiklerini ve o anda gözlerinde beliren heyecanı gördük. Evet Fiat 500 hala bir MINI değil ama ona nispetle makul fiyatıyla tarz sahibi genç kitlenin ilgisini fazlasıyla çekecek kadar renkli ve heyecanlı...

    İşçilik 8 Önemli bir işçilik kusuru yok
    Görüş 6 Arka görüş kısıtlı
    Performans 7 Yeterli
    Tüketim 6 Yüksek
    Konfor 7 Yeterli
    Frenler 7 Güvenli mesafesini zorluyor
    Yalıtım 7 Önemli bir yaltım sorunu yok
    Donanım 8 Yüksek
    Fiyat 7 Rakipleriyle karşılaştılrdığında makul (Test aracı fiyatı: 35.700 TL)
    Skor 7 Heyecan verici tasarımı ile tüm dikkatleri üzerine çekiyor

    Motor: 1368 cc, sıralı 4 silindirli

    Yakıt tüketimi

    Maksimum güç:

    100 HP 6000 d/d
    Şehiriçi: 8.2 lt
    Maksimum tork: 131 Nm 42500 d/d
    Şehirdışı: 5.2 lt
    Maksimum hız: 182 km/s
    Ortalama:6.3 lt


    0-100 km/s hızlanma: 10,5 sn

    Boyutlar (u/g/y):
    3545/1415/1490 mm

    Ağırlık: 1930 kg
    Aktarma: Önden çekiş
    Şanzıman: 6 ileri manuel
    Lastikler: 185/55 R15
    Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk
    Depo hacmi/Yakıt 35 lt/Kurşunsuz süper benzin
    Bagaj hacmi: 185 litre

     FİAT 500 1.4 100 HP SPORT  [ TEST ]

     FİAT 500 1.4 100 HP SPORT  [ TEST ]

     FİAT 500 1.4 100 HP SPORT  [ TEST ]

     FİAT 500 1.4 100 HP SPORT  [ TEST ]

     FİAT 500 1.4 100 HP SPORT  [ TEST ]

     FİAT 500 1.4 100 HP SPORT  [ TEST ]

     FİAT 500 1.4 100 HP SPORT  [ TEST ]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GöKHaN 35 -- 7 Kasım 2008; 15:55:35 >







  • böyle araçlara hiç ısınamadım dığrusu.

    benmi yanlış okudum yoksa doğrumu yazıyor
    Ağırlık: 1930 kg
  • Evet ağırlık 1930 kg
  • benim civic sedan 1200 kilo__???Allah Allah.Bi yanlışlık mı var_?
    Ewet varmış=Sadece 930 kilo araba=http://fiat.arabalar.com/500/14-100-hp-sport/5516



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B49CD3050 -- 7 Kasım 2008; 17:06:31 >
  • 930kg o:) normal 1.2 si 865 kg olduğuna göre...

    ah türkiye fiat aynı motora sahip Pandayı neden getirmedin be vicdansız
  • O zaman arabam.com daki ler yanlış yazmışş
  • Benim çok hoşuma gitti ama biraz fiyatı uçuk geldi. Artık geçmişi oldugundan mı dır veya farklı tarzı olduğundan mı fiyatı öle bilinmez. Sonuç olarak guzel bi araba olmuş muhakkak bunların meraklısıda vardır ben bile ilk arabamın bu olmasını isterdim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kongur-61

    Benim çok hoşuma gitti ama biraz fiyatı uçuk geldi. Artık geçmişi oldugundan mı dır veya farklı tarzı olduğundan mı fiyatı öle bilinmez. Sonuç olarak guzel bi araba olmuş muhakkak bunların meraklısıda vardır ben bile ilk arabamın bu olmasını isterdim.



    Bakınız Mini. O da küçük bir araç, ama millet parayı verip alıyor. Mini de geçmişi olan özel bir tarzı olan bir araç.

    Ama 500 Fiat'ın modeli olunca ister istemez fiyatının insanlara biraz pahalı gelmesi doğal. Şu durumda 500 de aynı mini gibi kült bir otomobil ve retro tasarımlı bir araç.




  • 500übende inceledim gerçekten çok güzel bi araba kalitesi yükselmiş bi otomobil
  • Direksiyonu ve ön konsolu çok güzel
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.