Şimdi Ara

Fiat Egea 1.3 Multijet 2 Sorunları (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
1
Favori
17.857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnşallah hocam 1.6 Mjet + DCT kombinasyonu aklımda var birazda yüksek bir paketini aldıkmı sanırım uzun yıllar birlikte oluruz.
  • deserthawk D kullanıcısına yanıt
    Rolanti dalgalanması malesef hocam çözüm yok araba resmen soğuk havayı sevmiyor alıştık birbirimize o yüzden yardırgamıyorum artık. Kapı için kendim ayar yapmaya calışıcam doblocu_ hocamın dediği gibi olmazsa servise götürüp ayar yaptırıcam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Herkesi kendiniz gibi sanmayın, diyeceğim son şey bu...
    Bende aynı şeyi size söylüyorum, şu an sorumluluğum altında; Ağır İş Kamyonu, İş makinası, Otobüs, Minübüs ve Binek araçlardan oluşan 72 Araçtan oluşan filosu olan Kamu Kurumunda Sorumluyum, araçlar konusunda sanırım biraz bilgim var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Bende aynı şeyi size söylüyorum, şu an sorumluluğum altında; Ağır İş Kamyonu, İş makinası, Otobüs, Minübüs ve Binek araçlardan oluşan 72 Araçtan oluşan filosu olan Kamu Kurumunda Sorumluyum, araçlar konusunda sanırım biraz bilgim var

    Alıntıları Göster
    Maşallah hocam alınabilecek en büyük sorumluluklardan birtanesini almışsınız. Çalışma yeriniz İstanbul damı ?




  • HkanK03 kullanıcısına yanıt
    İzmir Hocam, kafamda tek bir siyah tel saçım kalmadı yeminle.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Allah kolaylık versin hocam tekrardan Maşallah.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Birazdan "ben devlet kurumunda 70 küsür kamyon, otobüs,arabadan şundan bundan sorumlu müdürüm arabadan anlarım" mesajı gelir. Bu arkadaş devlet kurumlarında bir yere müdür atanırken liyakatin çok çok önemli bir kıstas olduğunu, her işi uzmanına verildiğini bilmediğimizi sanıyor...

    Edit: malum mesaj gelmiş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boraycan -- 10 Ocak 2020; 11:40:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    Birazdan "ben devlet kurumunda 70 küsür kamyon, otobüs,arabadan şundan bundan sorumlu müdürüm arabadan anlarım" mesajı gelir. Bu arkadaş devlet kurumlarında bir yere müdür atanırken liyakatin çok çok önemli bir kıstas olduğunu, her işi uzmanına verildiğini bilmediğimizi sanıyor...

    Edit: malum mesaj gelmiş...
    Ne demek istiyorsun daha açıkça söyler misin??? 2 Üniversite Mezunu Teknik Müdürüm, 20 Yıllık Devlet Memuruyum, 46 Yaşındayım, sizin kriterlerinize göre daha nasıl kriterlere sahip olmam gerekiyor??? Birde sen kimsin, necisin bir de onu söyle de, eksik kriterlerim den dolayı kendimden utanayım




  • tefennili hocamdan küçük olduğum belli, seni bilmiyorum ama bu tarz konularda önce kendimize dönüp bakmak başkalarının mesleğini hayatını ona göre yargılamak en doğru karar olur ki insanların çalıştığı yerlerdeki kriterlerini iş vereni sağlar memursan devlet kriterleri sağlar bu adam bunları karşılıyorki buralarda.. daha diyecek söz yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Bende aynı şeyi size söylüyorum, şu an sorumluluğum altında; Ağır İş Kamyonu, İş makinası, Otobüs, Minübüs ve Binek araçlardan oluşan 72 Araçtan oluşan filosu olan Kamu Kurumunda Sorumluyum, araçlar konusunda sanırım biraz bilgim var

    Alıntıları Göster
    72 araçla bu kadar demek...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kapı gıdırtısı benim araçtada var iç kapı döşemelerinden geliyor plastik sesleri,silikon sprey sıktım aralara fakat geçmedi, şöför koltugunda da oturulan yerden(sırtta deği) gacırt gucurt ses geliyor soguklar başlayınca başladı bu durumda araca ilk bindiğimde cok ses yapıyor aracın içi ısındıkça ses azalıyor muhtemelen kapı sesi ve koltuk sesleri genleşmeden dolayı kış ayında olduğumuzdan dolayıdır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Yaşım 41. Hukuk ve coğrafya iki lisans mezunuyum. Coğrafyadan yüksek lisansım var. Jeomorfolog oluyorum:) şu deprem konularında bayağı ahkâm kesmem lazım aslında:) bir dönem devlet memurlugu yaptim. babam müfettişlik ve müdürlük yaptı. Devlete yabancı değilim yani... Kardeşim ve dayım lojistik işiyle uğraşıyor. Kamyon, çekici ve ekskavatör falan var. Agir vasıtalar konusunda mühendis anlamında olmasa da esekten düşme noktasında bilgim vardır. Motosiklet sürerim. Kendi garajımda motosiklet tamiri falan yapacak motor bilgim var. Yeni arabalar olmsa da eski şahin doğan arabaların moturunu söküp takarım. Forumda vezir,karbon12 vb. teknik bilgisi olduğunu bildiğim arkadaşları dinlerim ve özelden soru sorup danışırim. Motorlu araçlar hakkında Kulaktan dolma deneme yanılma usulü teknik altyapısı olmayan bilgi deryası bir adamım! Sizin şahsınıza karşı saygısızlık ettiysem özür dilerim.

    Lakinn size eleştirim burada başlıyor; sizin yazılarınızdan bu zamana teknik herhangi bir bilgiye rastlamadım. Sizinle daha önce de yağ konusunda mesajlastik. Bana yağ konusunda bana ben devlette müdürüm ve yağları hem kendi aracımda hem devlet aracında denedim motul iyi geldi gibi subjektif bakış açısıyla dolu mesaj yazdınız. Sizinle mesajlasan herkese kurumda müdür olduğunuzu ve arabalardan sorumlu olduğunuzu yazıyorsunuz. Benim başkomiser arkadaşım 140 küsur arabadan sorumluydu ama arabalardan anlamıyordu. Ticari anlamda araçları yöneten tarafta olup yapılan hatanın sonuçlarını bilen birisiyim. En basit cummins motorlu 827 pronun rektefiyesi şuan 20k liradan başlıyor.çekicinin adblue sisteminin bozulması durumunda yenisinin 40k liradan başladığını bilen birisi olarak hangi adblue hangi arabada ne sonuç verir biliyorum. Yani o bilgiler bir çok kişide var. İlkokul mezunu dayım 1970 yılından beri kamyonculuk yapıyor. Adam deneme yanılma ve tecrübe kaynaklı bilgi deryası. Mesela daha geçen hafta BMC proya petrol ofisi dışında yağ koymayın diğer yağları özelikle shelli çok eksiltiyor diyordu. Aynı viskozite olsa bile Shell yağ ince geliyormuş.

    Bu konuya gelirsek daha bir ay önce makina mühendisi birisinin YouTubedan videosunu izlediğimde sabahları yeni nesil araçları rölantide çalıştırmayın, calistirdiktan sonra emniyet kemerini takacağıniz süre yeterlidir dedi ve rölantide çalışan aracın yağına radyatör suyunun buharının çok küçük ölçeklerde karisacagini teknik olarak anlattı. Sizin şahsınıza ve yaptığınız işe saygı duyuyorum ama yaptığınız işi her konuya sokmanızı anlamsız buluyorum. Yanlış anlasildiysam özür dilerim ama durumu da anlamanızı umuyorum...

    Not: telefonda ayakta kisa süre içinde yazdım sanırım biraz karışık yazdım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boraycan -- 10 Ocak 2020; 13:45:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • HkanK03 kullanıcısına yanıt
    Size sağlıklı mutlu uzun bir ömür dilerim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    Yaşım 41. Hukuk ve coğrafya iki lisans mezunuyum. Coğrafyadan yüksek lisansım var. Jeomorfolog oluyorum:) şu deprem konularında bayağı ahkâm kesmem lazım aslında:) bir dönem devlet memurlugu yaptim. babam müfettişlik ve müdürlük yaptı. Devlete yabancı değilim yani... Kardeşim ve dayım lojistik işiyle uğraşıyor. Kamyon, çekici ve ekskavatör falan var. Agir vasıtalar konusunda mühendis anlamında olmasa da esekten düşme noktasında bilgim vardır. Motosiklet sürerim. Kendi garajımda motosiklet tamiri falan yapacak motor bilgim var. Yeni arabalar olmsa da eski şahin doğan arabaların moturunu söküp takarım. Forumda vezir,karbon12 vb. teknik bilgisi olduğunu bildiğim arkadaşları dinlerim ve özelden soru sorup danışırim. Motorlu araçlar hakkında Kulaktan dolma deneme yanılma usulü teknik altyapısı olmayan bilgi deryası bir adamım! Sizin şahsınıza karşı saygısızlık ettiysem özür dilerim.

    Lakinn size eleştirim burada başlıyor; sizin yazılarınızdan bu zamana teknik herhangi bir bilgiye rastlamadım. Sizinle daha önce de yağ konusunda mesajlastik. Bana yağ konusunda bana ben devlette müdürüm ve yağları hem kendi aracımda hem devlet aracında denedim motul iyi geldi gibi subjektif bakış açısıyla dolu mesaj yazdınız. Sizinle mesajlasan herkese kurumda müdür olduğunuzu ve arabalardan sorumlu olduğunuzu yazıyorsunuz. Benim başkomiser arkadaşım 140 küsur arabadan sorumluydu ama arabalardan anlamıyordu. Ticari anlamda araçları yöneten tarafta olup yapılan hatanın sonuçlarını bilen birisiyim. En basit cummins motorlu 827 pronun rektefiyesi şuan 20k liradan başlıyor.çekicinin adblue sisteminin bozulması durumunda yenisinin 40k liradan başladığını bilen birisi olarak hangi adblue hangi arabada ne sonuç verir biliyorum. Yani o bilgiler bir çok kişide var. İlkokul mezunu dayım 1970 yılından beri kamyonculuk yapıyor. Adam deneme yanılma ve tecrübe kaynaklı bilgi deryası. Mesela daha geçen hafta BMC proya petrol ofisi dışında yağ koymayın diğer yağları özelikle shelli çok eksiltiyor diyordu. Aynı viskozite olsa bile Shell yağ ince geliyormuş.

    Bu konuya gelirsek daha bir ay önce makina mühendisi birisinin YouTubedan videosunu izlediğimde sabahları yeni nesil araçları rölantide çalıştırmayın, calistirdiktan sonra emniyet kemerini takacağıniz süre yeterlidir dedi ve rölantide çalışan aracın yağına radyatör suyunun buharının çok küçük ölçeklerde karisacagini teknik olarak anlattı. Sizin şahsınıza ve yaptığınız işe saygı duyuyorum ama yaptığınız işi her konuya sokmanızı anlamsız buluyorum. Yanlış anlasildiysam özür dilerim ama durumu da anlamanızı umuyorum...

    Not: telefonda ayakta kisa süre içinde yazdım sanırım biraz karışık yazdım...
    Kardeşim, bak ben mesleğimi, kariyerimi şunu bunu canım sıkıldıkça söylemiyorum. Benim mesajlarıma bakarsan ben bilmediğim konularda ahkam kesmem, bilmediğim hiç bir konu da kafadan sallayarak, bilinçsizce insanları yanlış yönlendirmekten ve onların vebalini almaktan korkarım. Ama bu forumda öyle sivri zekalar var ki, sanki ben 18 Yaşında, babasının arabasını arada sırada kullanan, ve kahvehanede ki arkadaşlarından duyduklarını "bilgi" diye satmaya çalışan "Ergen" biriymişim gibi yorum yapmaya çalışıyorlar

    Örneğin kendin de yazmışsın, Motor yağları konusun da seninle mesajlaştık, ben orada sana ne söyledim??? Biz Kurum için yağları İhale ile alıyoruz (Çünkü Kamu kurumları ihale yapmak zorundadır), O kadar yağ firması ile muhatap olup o kadar işin aslını astarını araştırdım ki nereyse uzman oldum yağ konusun da. Ben kendi aracım da MOTUL marka yağ kullanıyorum ve çok memnunum diye sana özellikle tavsiye ettim doğru mu??? Neyse kardeşim benden bu kadar, nasıl isterseniz öyle davranın, kime isterseniz ona inanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    72 araçla bu kadar demek...

    Alıntıları Göster
    Buyur sevgili Hocam, siz anlatın ben sizden dinleyeyim... Söyleyin neden kışın çok soğukta, aracı direk hareket ettirmek, rölantide 2-3 dakika beklemekten daha iyidir??? Anlatın öğrenelim. Anlatın hangi bilimsel veri ile bu daha iyi bir şey???

    Ben kendi nacizane bilgimle; Kışın çok soğuk havada Kartelin içinde süzülmüş halde bulunan yağ (Bu yağ büyük bir ihtimalle en yeni teknoloji standart bir araçta kullansanız 05W30 dur, 0W20 çok nadir araçlarda bulunuyor) Yağ bir miktar akışkanlığını yitiriyor, rölanti de beklerseniz, motor iç sıcaklığının bir miktar yükselmesi ile bu yağ akışkanlığını daha çabuk kazanıyor. Buyurun siz anlatın.

    Aşağıdaki video da dünyanın en çok tercih edilen standart araç yağlarından ikisinin (Mobil 1 ESP Formula 5W30 vs Motul 8100 X-Clean+ 5W30) - 24 derecede ki akışkanlık testi var. Haaa siz biz burada "-24 Dereceyi görmüyoruz diyebilirsiniz" Emin olun 0 Derece ve yakın sıcaklıklarda bu kadar olmasa da yağ bir miktar akışkanlığını yitirir, isterseniz evde bir deneyin.
    Piotr Testeryoutube
    Mobil 1 ESP Formula 5W30 vs Motul 8100 X-Clean+ 5W30
    https://www.youtube.com/watch?v=8ggz0O3r9YE




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    İnternet ortamında 15 yaşındaki sivilceli ergenle de 50 yaşındaki alanında uzman prof ile de muhatap olunabiliyor. Daha geçen ay hukuki bir mevzuda bir konuya mesaj yazdım. Forum üyesi birisi bana, askerliğimi jandarma yaptım öyle değil böyle diye cevap verdi:) cevap vermedim. başka bir konuda genç arkadaş 120-130k liraya Audi alacağım diye sormuş. Bende araba ucuz ama yürütme maliyeti fazla dedim diye arkadaşlardan ufak yollu linç yedim:) bu konudan bir ay sonra bir BMW kullanıcısı arkadaş yolda kaldığını belirten ve kısa süre içinde yaptığı harcamaları içeren konu açtı. Yanlış hatırlamıyorsam arka aks mili 10 küsür liraymış. Beni ufak yollu linç eden arkadaşlar ne demek istediğimi BMW konusunu okusa dahi anlamadı:) internet ortamı farklı. Burada ben bu işi yapıyorum bu işte tecrübeliyim deseniz de bir anlamı yok. Kariyerden çok yazdığınız yazının içeriği kadar varsınız. Vezir ve karbon12 rumuzlu arkadaşların ne iş yaptığını bilmem ama forumdaki yazılarından yağ konusunda bilgi sahibi oldukları yönünde bir kanaat var ve kimse onlara hadi canım sende demiyor yada yeltenmiyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HkanK03

    tefennili hocamdan küçük olduğum belli, seni bilmiyorum ama bu tarz konularda önce kendimize dönüp bakmak başkalarının mesleğini hayatını ona göre yargılamak en doğru karar olur ki insanların çalıştığı yerlerdeki kriterlerini iş vereni sağlar memursan devlet kriterleri sağlar bu adam bunları karşılıyorki buralarda.. daha diyecek söz yok..
    Çok teşekkür ederim kardeşim, şu forumda senin gibi insanlarda var ya, o yüzden hala bu forumu terk etmedim.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Size başka bir arkadaştan yağ konusu ile ilgili bir alıntı yapmak istiyorum. Konunun çok daha detaylı ve karmaşık olduğunu aşikar...

    " Şimdi bir ağabeyimiz gelir, 10w40 en iyisidir, usta öyle dedi der, herkes dağılır.


    Bir yağda üretim şekli ya ekonomi amaçlıdır ya da yüksek performanslı kullanıma dayanıklılık amaçlıdır. Birde orta kararlılar vardır, ne şiş yansın ne kebap mantalitesinde. 5w-30’lara bakarsınız mesela fuel economy full economy gibi şeyler yazar. 10w60’a bakarsınız yarış pisti resimleri falan vardır, yüksek performans vb. ibareler görürsünüz. Bu değerlendirmeyi yapan en önemli ölçüm birimlerinin başında HTHS oranı gelir. High Tempature High Shear yani yüksek sıcaklık yüksek kayma. Shear burada, iki cisim arasındaki kaymayı ifade ediyor. Dayanıklılık HTHS ile ölçülür. Yüksek HTHS yüksek dayanıklılık ifader ederken düşük HTHS ise düşük yakıt tüketimi anlamına gelir.

    Birde cSt denilen bir olay var.

    Viskozite ; aslında kıvam demektir. Akışkanın akmaya karşı gösterdiği direnci gösterir. Dinamik viskozite yani kinematik akmazlık cSt ile ölçülür. 20 derecedeki suyun viskozitesi 1 cSt kabul edilir.

    Formülü de şu şekildedir;

    1 cSt = 1 mm^2·s^−1 = 10^−6 m^2·s^−1

    Bilinen materyaller üzerinden örnekler vermek gerekirse;

    Oda sıcaklığında su: 1 cSt

    Antifreeze: 15 cSt

    Motor yağları: 50-200 cSt – Gress yağa doğru 2,000 cSt

    Bal: 2,500 cSt

    Şokella: 15-20 000 cSt

    Ketçap: 50,000 cSt

    Domates salçası veya fındık ezmesi: 150,000-200,000 cSt

    Macun: 100,000,000 cSt

    Silikon 200,000 cSt den 20,000,000 cSt’ye kadar değişir.

    Yağlarında viskozite değerlerini her yağın teknik tablosundan okumak gerekir. İlgili yağın web sitesinde döküman olarak bulabilirsiniz. Örneğin, Google amcaya Mobil 5w30 TDS yazdığınızda ilgili Technical Data Sheet karşınıza çıkacaktır.

    Birde yağların grupları var, üretimde kullanılan teknik ve materyale göre, hani şu meşhur tam sentetik yok, yarı sentetik muhabbeti var ya, işte o durumda grup denilen sınıflandırmalara göre ayrılır:

    Grup I – mineral

    Grup II/II+ – hydrocrak (VI <120)

    Grup III – hydrocrack ( VI >120, Mineral kökenli “Sözde Sentetik” )

    Grup IV – polyalphaolefin ( insan yapısı Sentetik )

    Grup V – Ester & benzeri tam sentetik maddeler ( Ester veya Polyolester, süper üstün seviye Sentetik, jet uçak motorları için).

    Örneğin:

    Redline ( Grup V Polyester ) Motul 300V ( Grup V Polyester )

    Motul 8100 E-Tech 0W40 ( Grup IV/V Karışımı )

    Mobil 1 ( Grup IV )

    Motul 8100 xcess 5w40 (Grup IV) ~$60 – ( Tam bir F/P Ürünü, en uygun POE Yağdır )

    Alman Castrol SynTec 0w30 ( Grup IV )

    Amerikan Castrol SynTec 5w40 ( grup III ) ( Bazı kaynaklara göre içinde Grup 4 de var )

    Castrol Edge Sport 5w30 veya 10w60 ( Grup III )

    Motul 4100 Turbolight (Grup II? )

    Listeyi biraz daha sadeleştirecek olursak:

    Grup 1 – 20w50 gibi tam mineral yağlar

    Grup 2 – 15w40 gibi yeni nesil mineral yağlar

    Grup 3 – 10w40 gibi yarı sentetik, sentetik bazlı mineral yağlar

    Grup 4 – 5w40-10w60-0w30 vb. gibi tam sentetik PAO( polyalphaolefin ) yağlar

    Grup 5 – 5w40-10w60-0w30 vb. gibi tam sentetik POE( poly ester ) yağlar

    POE baz yağı Motul ve Redline kullanıyor. PAO’yu ise Castrol, Mobil vs kullanıyor.

    SAE

    Birde yağın SAE standardında viskozitesi verilirken kullanılan iki değer vardır.

    Örneğin 10w40’da 10w winter, yani kış değeri, yani soğuk değeridir. 40 ise sıcak değeridir. Yağların sıcaklık performanslarını kıyaslarken bu rakamları kıyaslayabilirsiniz. Örneğin 0w40 bir yağ 10w40 bir yağa göre soğukta çok daha iyi yağlama sağlarken sıcakta da 10w40 ile aşağı yukarı aynı yağlamayı sağlayabiliyor demektir. Aynı şekilde 10w40 ile 10w60 kıyaslanırsa soğuk motorda her ikisi de 10w değerine sahipken, yani benzer yağlama sağlayacakken, sıcak motorda 10w60 60 sıcak değerinden ötürü çok daha yüksek sıcaklıklara dayanacak ve yağlama performansını sürdürecektir. Tabi ki SAE viskozite kodu tek başına her şeyin göstergesi değildir. Aynı SAE koduna sahip yağlar arasında yağlama farkları olabilir. Ama SAE viskozite endekslerinden genel olarak fikir sahibi olunabilir.

    Toparlamak gerekirse,

    Yağların maddeye göre gruplandırılması,

    –SAE‘ göre yani sıcaklıklara göre numaranldırılması,

    –cSt yani X sıcaklıklara göre Y kadar vizkozitesi,

    –HTHS ( High Tempature High Shear ) dedik.

    Peki bunlara nereden ulaşacaktık, TDS yani ilgili markanın technical data sheet’ine göre.

    HTHTS değerlerine bir göz atalım..

    Ne kadar Yüksek HTHS, o kadar koruyuculuk. Sanayi dilinde yağ filmi dedikleri şey var ya, hah, işte bu o.

    -Mobil1 0w40 3.6,

    -Castrol Edge 0w40 3.7 HTHS değerine sahip.

    -Motul 300V 5w40 POE (poly ester) yapısından dolayı 4.53 HTHS değerine sahip.

    -Mobil1 5w50 4.4 HTHS değerine sahip.

    -Mobil1 10w60 5.7 HTHS değerine sahip.

    Her yağın hthts değeri 40 derecedeki viskozitesi 100 derecedeki vizkozitesi ve 150 derecelik HTHS ölçüm değeri TDS’de yazmaktadır.

    Mesela aşık olduğum, subap şıkırtısını duyunca ( ısındığında koruma sağlamadığının işareti) aşktan nefrete döndüğüm meşhur mobil 1newlife 0w40 değerine bakalım:

    Mobil 1 0W-40

    ValueViscosity, cSt (ASTM D445) @ 40º C 75@ 100º C 13.5

    Viscosity Index 185MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000HTHS Viscosity,

    mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8

    Total Base Number (ASTM D2896) 11.8

    Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3

    Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1

    Flash Point, ºC (ASTM D92) 230

    Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85

    —-

    Bu da meşhur motul 8100xcess 5w40:

    PROPERTIESViscosity grade SAE J 300 5W-40

    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850

    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s

    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s

    HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s

    Viscosity Index ASTM D2270 170Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F

    Flash point ASTM D92 230°C / 446°F

    Sulfated ash ASTM D874 1.1% weightTBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g

    Bakınız, burada parantez içinde yazanlar ölçüm metodlarıdır. ASTM D4683 gibi. Mobil 0w40 motulden 0,1 puan daha yüksek almış ama orada ölçüm metodu farkı var bunu da göz önünde bulundurmak lazım. Klasik mobil pazarlama taktiği işte, nereden anlayacağız bu farkları dediğinizi duyar gibiyim, kulak ile aracınızı tanıyarak gaz tepkilerinizi ölçerek hissederek, motor suyu sıcaklığını ve hangi sıcaklıkta ne tür reaksiyonlar verdiğini hissederek, her şeyden önemlisi, yağın içeriğini inceleyip yukarıda saydığım verileri göz önünde bulundurarak.

    Liqui Moly

    Liqui severler içinde birşey söyliyeyim. Ayrıca MoS2 (molybdenum sulfide) ile sürtünmeyi azaltan bir katman oluşturduğunu iddia ediyor. Ama bu çok eski bir iddia. Moly’nin bu katkı maddesi genelde gres olarak kullanılıyor. Yani aslında kalite yok, hile var.

    Peki neden fabrika 5w30 diyor, 0w20 Diyor, biz müyendiz amcalardan daha mı iyi biliyoruz ?

    Emisyon kanunları.. Emisyon emisyon emisyon.. Hep karşımıza çıkacak bunlar.

    Düşük vizkozitede akışkana karşı direnç daha az oluşur. İlk hareket daha kolaydır. 0,0123456789gr bilmem ne kadar küsur daha az emsiyon sağlarsınız, daha az yakıt tüketirsiniz. Araç üreticilerinin 0,01 lt ve 0,01gr CO emisyonu için yırtındıklarını düşündüğümüzde, bu tür küçük detaylar hiçte azımsanmayacak kadar etki oluşturuyor. Michelin energy saver da buna bir örnek mesela, bu ekonomi yağları genelde 5w30 0w30, 0w20 gibi yağlardır; fakat farklı iklim koşullarında motorunuzun özelliklerine göre yağ seçmek zorundasınız. Zorundasınız diyorum bakın, hiç Sibirya soğuğundaki motorda çalışacak yağ ile çöl sıcağında çalışacak yağ bir olur mu? Nedir yani, fabrika 5w30 dedi diye, kanun mu bu onu mu kullanacağız?

    Şu HTHS üzerinde biraz daha duralım

    Yüksek HTHS’ye sahip yağlar arasında da bir dayanıklılık kıyaslaması yapmak gerekirse, mpa.s değerleri kıyaslanabilir. Ama genel olarak 100 derecedeki cSt cinsinden viskozite değeri HTHS değeri ile orantılı olacaktır.

    Mobil 0w-40 ile motul 5w-40 örneğinde iki yağın 100 derecedeki cSt değerleri arasında da HTHS değerleri ile aynı doğrultuda bir fark vardır.

    Sonuç olarak, gerek 100 derecedeki viskozite değerleri, gerekse 150 derecedeki HTHS değerleri bize özellikle yüksek ısıda yağın işlevselliği, dayanımı ile ilgili bilgi verir. Esasen 150 derecedeki dayanım bizi daha çok ilgilendiriyor. Mesela Amerikan pazarındaki mobil 1 0w-40 ın teknik özellikleri ( mobil ve castrol ülke ülke aynı mal olduğu halde, özelliklerini değiştiriyor! ):

    Mobil 1 0W-40SAE Grade 0W-40

    Viscosity, ASTM D 445cSt @ 40ºC 80cSt @ 100ºC 14.3

    Viscosity Index, ASTM D 2270 187

    Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.2

    HTHS Viscosity, mPa-s @ 150ºC, ASTM D 4683 3.6

    Pour Point, ºC, ASTM D 97 -54

    Flash Point, ºC, ASTM D 92 236

    Density @ 15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.855

    Bu da motul super300V 5w-40 ın özellikleri:

    Viscosity grade SAE J 300 5W-40

    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.895

    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 74.2 mm²/s

    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.1 mm²/s

    HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.53 mPa.s

    Viscosity Index ASTM D2270 180Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F

    Flash point ASTM D92 216°C / 420°F

    Sulfated ash ASTM D874 1.17% weightTBN ASTM D2896 10.3 mg KOH/g

    Şu hususa dikkatinizi çekmek istiyorum, viskozite Motul’un daha kalın gibi gözükse de 40 derecede de, 100 derecede de daha akışkan gözüküyor. Ayrıca HTHS değeri yani ısıya dayanımı Mobil’e kıyasla oldukça fazla. Burada Motul yağın hem ne kadar stabil hem de ne kadar Wide Range, yani stabil ve uzun aralıklı ısılarda sabit hem de film kopması dediğimiz şeye karşı ne kadar da üstün geldiğini anlatmak istiyorum. Tabii bu sihirli bir buluş değil, derler ya hani, kalite detayda gizlidir. Ha işte aynen öyle. Piyasa ürünü yağların çoğu sentetik yazar ama aslında madeni yağ karışımı ithiva eder.

    Full sentetik ile %100 setetik kelimelerine dikkat ediniz, burada büyük kelime oyunu var. Detay ve kaliteden kastım da kullanılan malzemenin özelliğinden ileri geliyor. REDLINE ve MOTUL haricinde POE bazlı yağ yok. Bunun için bu kadar üstün ve pahalılar.

    HTHS ölçümü 150 derecede yapılır. 3.5’un altı spor kullanım için risktir. 4 ve üzeri tercih sebebidir.

    Motul kullanan bir ağabeyimizden not şöyle ;

    Motul ile 6k km oldu sanırım bu gün. Harbiden farkını hissettiriyor ama bunu anlamak için EGT saatiniz olması şart. Mesela aynı dış hava sıcaklığı aynı yolda aynı viteste Mobil1 ve Castrol ile devir kestirdiğinizde birde Motul 300v ile devir kestirin. EGT birinde 900 iken diğerinde 850 yi göstermekte zorlanıyorsunuz. 300v’nin EGT ye bile etki etmesi bende bu yağın kalitesini anlamama olanak sağladı. ( EGT = EXHAUST GAS TEMPATURE, Türkçe meali: egzoz gaz sıcaklığı )

    Katkı Maddeleri Konusu

    Yağın motoru koruması fosfor ve çinkoya bağlıdır. Aslında emisyon da bu değerlere bağlıdır. Bu oranlar ne kadar az ise çevreye o kadar az zarar verir ve bu degerler ne kadar çok ise motoru o kadar çok korur. Mobil’de racing ve normal yağların arasındaki fark da budur zaten.

    Mesela Valvoline Racing yağlarda da yüksek oranda çinko ve fosfor vardır ve bununla da övünür. Yarış içindir ibaresi aslında buradan gelmektedir. Yüksek fosfor ve çinkoya sahip yağları günlük diye piyasaya süremezsiniz, yasak hemşerim yasak, emisyon var.

    Araştırısanız bu konuda çok kaynak bulursunuz.

    Şimdi konuya dönelim, en iyi 5w30 veya 5w40 derken yağlarda bu başlık altında bahsettiğimiz temelde birkaç ayrım var;

    Birinci ayrım, tam sentetik, yarı sentetik. 10w40, 15w40, 20w50 haricindeki 5w30, 5w40, 10w60 gibi yağlar zaten tam sentetik. Tabi ki tam sentetik olanı tercih ediyoruz. Burada sorun yok. İkinci ayrım ise tam sentetikler arasında;

    Bir polyester bazlı POE yağlar var ki Motul en önemlisi. Diğer tarafta ise PAO bazlı yağlar var. Her ikisi de tam sentetik olmasına rağmen POE bazlı yağlar aynı viskozitedeki PAO bazlı yağlardan daha dayanıklılar.

    Motul 300V 5w40 hemen hemen Mobil1 5w50 ile aynı sıcaklık dayanımına sahip. Ama viskozitesi Mobil1 5w50 kadar yüksek değil.

    Üçüncü farklılık ise aynı bazlı ve aynı viskoziteli yağlar arasındaki formülasyon farkı. Mobil1 5w30 ile Castrol Edge 5w30 arasındaki veya Mobil1 10w60 ile Castrol Edge 10w60 arasındaki küçük farklılıklar gibi.

    Eğer ben uçmam kaçmam basmam sıkışık trafikte kalmam serin havalarda kullanırım diyorsanız HTHS 3.5 ve altı tavsiye edilebilir.

    Dizelin EGT’si, sakin kullanımda 150 derce civarında dolaştığı bilinir ama süper performans kullanırım otobanda çevreyolunda sıkar babam sıkarım derseniz hths 3.5 üstü hatta 4.5 civarı sizin motoru ancak koruyacaktır. Ne kadar düşük hthts o kadar soğuk çalışma koruması ve ekonomi. Ne kadar yüksek hths o kadar soğuk çalıştırma yıpranması + fazla yakıt ( 0,1234654 ) küsur fazla olur.

    Şimdi burada yine başa döndük

    Amaç yüksek koruma mı yoksa sakin takılıp ekonomi yapmak mı?

    Ben yine de kafanızı karıştırmayayım, yaz ayları 5w40, kış ayı için 5w30 kullanılabilir. İlk çalıştırmada daha fazla koruma sağlar, kış ayında motor daha çabuk ısınır. Daha ciddi koruma hedefleyen ve hatta aracı yazılımlı olan arkadaşlarım %100 sentetik yağ tercih etmeliler. Bakınız full sentetik demiyorum orada pazarlama kelimesi oyunu var. Full sentetik yazanların hepsi minimum %30 mineral yağ barındırır içinde"

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • boraycan kullanıcısına yanıt
    Apologia Socrates, 2020

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AsiretinMarjinalCocugu kullanıcısına yanıt
    Fiat Egea 1.3 Multijet 2 Sorunları
    Fiat Egea 1.3 Multijet 2 Sorunları

    Seri halinde okunursa daha faydalı oluyor...

    Liyakat önemli...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boraycan -- 10 Ocak 2020; 17:2:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.